Edit: Pitäis varmaan taas lukea ennen ku vastaa Siis saranan päässä oli muistaakseni jonkunlainen sokka. Kato siitä toisesta kaasujousesta kuinka se on.
No semmonen mutterin näköinen sokka siellä on. Mistäs minä sellasen sokan saan. Onko se joku yleisosa, vai onko mentävä marmorilta anomaan yhtä sokkaa
Terve! Alkaa pikku hiljaa viduttaa noi hikoilevat/vuotavat etulamput! Ajattelin irrottaa ja alkaa tiivisteleen. Voisiko joku viisaampi kertoa mistä ne yleensä falskaa, siitä muovilinssin tiivisteestä vai...?? Mitä ootte käyttäneet tiivistyksessä, ihan vaan jotain siikkaria?? Ps. kun noita lyhtyjä alkaa irrottaan, niin pitääkö ottaa plussa irti akusta, ku on xenonit?? Kiitoksia jo etukäteen!
Mullakin on joka ainoossa umpiossa vettä tai kosteutta... tarvike takavaloihin porailinkin jo pohjaan reikiä ja niihin pitäs uudet tiivisteet laittaa kun kontti täyttyy vedestä, sekä tässä minun U39-mallissa painolastitankit piti tyhjentää lappo-letkulla kun falskaava takaoven kosteussulku aiheuttaa vesien valumisen kynnyslistan alta helmakoteloon
(tässä vois olla se Clintin repla, mut laitetaan tää)
Sikamassalla ne sukellusveneetkin paikataan?? (ja taas se Clintin repla)
Tuli muuten reilu ämpärillinen vettä tuolta!?
Mullakin on joka ainoossa umpiossa vettä tai kosteutta... tarvike takavaloihin porailinkin jo pohjaan reikiä ja niihin pitäs uudet tiivisteet laittaa kun kontti täyttyy vedestä, sekä tässä minun U39-mallissa painolastitankit piti tyhjentää lappo-letkulla kun falskaava takaoven kosteussulku aiheuttaa vesien valumisen kynnyslistan alta helmakoteloon
(tässä vois olla se Clintin repla, mut laitetaan tää)
Sikamassalla ne sukellusveneetkin paikataan?? (ja taas se Clintin repla)
Tuli muuten reilu ämpärillinen vettä tuolta!?
Itsekin teippasin tuon kosteussulun 3M butyylinauhalla kiinni, ja tein oven pohjassa oleviin tulppiin vähän avarammat rei'ät. Samalla lähti myös takakontin tulpat kävelemään. Tuo e39 on kyllä yks ämpäri
Itsekin teippasin tuon kosteussulun 3M butyylinauhalla kiinni, ja tein oven pohjassa oleviin tulppiin vähän avarammat rei'ät. Samalla lähti myös takakontin tulpat kävelemään. Tuo e39 on kyllä yks ämpäri
Auton hintaluokkaan ja maineeseen nähden en osannut kuvitellakaan tällaista
nämäkin sätöstelyt kun laitattaisi jossain korjaamossa....
Löytyhän se...
Vaihdoin tuossa pariviikkoa sitten peräöljyt tuohon 530i tourinkiin. Ja samalla huomasin, että perän toista kylkeä myöten oli joskus valunut öljyä joka oli kuitenkin jo kuivanut siihen ajan saatossa. Vanhaa öljyä tuli n.1l ulos ja saman verran uutta tilalle. Nyt kuitenkin hoksannut että pientä tippaa ilmestyny asfalttiin tuolta perän kohdalta. Täyttö ja tyhjennys proput ei vuoda niin kysymys kuuluu, että onko tuolla perän päällä joku huohotin josta se sitä öljyä vois vuotaa ?? (koitin semmosta etsiä käsikopelolla öljyn vaihdon yhteydessä vaan eipä löytyny)
Vaihdoin tuossa pariviikkoa sitten peräöljyt tuohon 530i tourinkiin. Ja samalla huomasin, että perän toista kylkeä myöten oli joskus valunut öljyä joka oli kuitenkin jo kuivanut siihen ajan saatossa. Vanhaa öljyä tuli n.1l ulos ja saman verran uutta tilalle. Nyt kuitenkin hoksannut että pientä tippaa ilmestyny asfalttiin tuolta perän kohdalta. Täyttö ja tyhjennys proput ei vuoda niin kysymys kuuluu, että onko tuolla perän päällä joku huohotin josta se sitä öljyä vois vuotaa ?? (koitin semmosta etsiä käsikopelolla öljyn vaihdon yhteydessä vaan eipä löytyny)
Kyllä siellä huohotin löytyy mutta mahtaako sieltä silti vuotaa, tiivisteet muuten mennyt (?)
Kyllä siellä huohotin löytyy mutta mahtaako sieltä silti vuotaa, tiivisteet muuten mennyt (?)
Juu. Kumma homma vaan kun vuoto alko öljyn vaihdon jälkeen...on kuitenki melko olematonta tuo määrä mitä sieltä on tullu, mut pitääpä tunkkailla kunnolla perä ylös ja tutkia asiaa lisää.
Juu. Kumma homma vaan kun vuoto alko öljyn vaihdon jälkeen...on kuitenki melko olematonta tuo määrä mitä sieltä on tullu, mut pitääpä tunkkailla kunnolla perä ylös ja tutkia asiaa lisää.
Katso/koita myös, että vetarit on kunnolla kiinni perässä. Joitakin tapauksia on ollut, että sokka on löystynyt ja vetarintumppi tulee perästä ulos -> boori stefan kohdalla -> öljyä voi hieman tulla.
Katsastussetä löysi väljää takapäästä. Realoem kuvassa osa nro.2 tunnettaneen yleensä nimellä narinahela?
Onko tietoa, onko tuo punaisella ympyröity osa motonetin kuvassa sama paska eri nimellä?
On se, mutta suosittelen ostamaan vaikka lemförderiä, oli joku ihan tuntematon merkki motonetissä myytävä hela. KL-varaosilla taitaa ihan hinnaston mukaan olla 35€/kpl narinahelat.
On se, mutta suosittelen ostamaan vaikka lemförderiä, oli joku ihan tuntematon merkki motonetissä myytävä hela. KL-varaosilla taitaa ihan hinnaston mukaan olla 35€/kpl narinahelat.
Tuolla hinnalla on kyllä sitten jo sama ostaa muualta kuin motonetistä.
Tuoltahan tuo löytyikin 36€+ lukkorengas. Minkähän takia näihinkin pitää ostaa erikseen tuo lukkorengas, kun sen jokatapauksessa joutuu samalla vaihtamaan, niin voisi tulla suoraan paketissa mukana? Vähän sama homma kuin termostaattien kanssa, että joutuu erikseen ostamaan tiivisteen.
Tuoltahan tuo löytyikin 36€+ lukkorengas. Minkähän takia näihinkin pitää ostaa erikseen tuo lukkorengas, kun sen jokatapauksessa joutuu samalla vaihtamaan, niin voisi tulla suoraan paketissa mukana? Vähän sama homma kuin termostaattien kanssa, että joutuu erikseen ostamaan tiivisteen.
Joo eipä taida kannattaa narinahelan kanssa yrittää "säästää" muutamaa euroa kun tässä tapauksessa osan hinta on (mielestäni) pieni verrattuna työhön kuluvaan aikaan...
Merkkiliikkeestä jos haet narinahelan niin pitäisi tulla sokka mukaan, kuten tuolla yllä lähettämässäsi realoem-linkissä mainitaan helan kohdalla "only in conjunction with" = "vain yhdessä". KL-varaosathan sentään mainitsee tuon sokan tarpeen...
Merkkiliikkeestä jos haet narinahelan niin pitäisi tulla sokka mukaan, kuten tuolla yllä lähettämässäsi realoem-linkissä mainitaan helan kohdalla "only in conjunction with" = "vain yhdessä". KL-varaosathan sentään mainitsee tuon sokan tarpeen...
Ei tuo "only in conjunction with" tarkoita sitä, että osa automaattisesti tulee mukana tai kuuluu samaan hintaan.
Noniin, tuleekos tästä osa #15 eli tuo suojapelti pois tuolta välistä irroittamatta jarrulevyä edestä? Periaatteessa pitäis tulla kait, mutta eipä tullut..... Aivan riekaleina kuskin puolelta tuo ja rahisee niin saatanasti.. Kiva ajella.. Lähteekö jarrulevy edestä vain avaamalla koko hemmetin napa jollain erikoistyökalulla? :think
Noniin, tuleekos tästä osa #15 eli tuo suojapelti pois tuolta välistä irroittamatta jarrulevyä edestä? Periaatteessa pitäis tulla kait, mutta eipä tullut..... Aivan riekaleina kuskin puolelta tuo ja rahisee niin saatanasti.. Kiva ajella.. Lähteekö jarrulevy edestä vain avaamalla koko hemmetin napa jollain erikoistyökalulla? :think
Eikös levy lähde ihan ottamalla, satula tietysti edestä pois. Mutta tuo pelti on kaiketi sen navan takana, toki sen paloina sitten jo pois saa.
Antaako viallinen nokan asentotunnistin vikakoodia?
Kun kylmällä koneella nykii, pomppii ja sammu liikennevaloissakin.
Aiemmin satunnaisia nykäisyjä tuntunut tasakaasulla ajettaessa, mut nyt tuo vaan pahenee
Vanoksen aiheuttama kierrosten notkahdus tulee peliin vasta alle 10C lämpötiloissa...
Vitutus on tasainen kautta linjan
Comment