Originally posted by ptikkala
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Magirus View PostEttei ois perä tai vetari paskana? Tuli siitä mieleen vaan kun joskus omassa e36 laitoin perä ylhäällä tunkilla seistessä P:n päälle vielä kun pyörät "rullas". Siitä ainakin lähti melkonen rohina kun kartaani yritti vauhdista mennä "lukkoon". Tointaa kattoo että pyöriikö kardaani vaihde päällä..Originally posted by Clavurion View PostKuten edellä neuvottiin. Katso pyöriikö kardaani vaihde päällä. Mikäli pyörii, mutta vetarit eivät, toinen vetareista irronnut perästä. Painamalla saa takaisin paikalleen, mutta todennäköisesti lukkoprikka rikkoutunut ja vaatii toimenpiteitä.
Kiitokset neuvosta, ei oikein sillä hetkellä kun veto loppui niin tullut ajateltua muuta kun sitä että kuinka paljon maksaa uusi vaihdeaskiE61 535d -04
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postonko nyt näin, että vinkuvissa E39 vermeissä on monesti syynä tuo ihmeen öljyseparaattori hässäkkä. Muutaman kympin muovi pulikka ja V8 koneissa se vaatii tuon jakopään avaamisen, että voi vaihtaa?
Ennemminkin imusarjan takapäässä oleva venttiili mitä jostain syystä nimetään myös separaattoriksi.
Comment
-
-
Originally posted by Behemoth View PostMikäs E39:ssä vikana, kun ei "kongi" kumahda, kun ajotietokone ilmoittaa jostakin? Onkohan tuo pistetty jostakin mykäksi...:think
Toinen mikä askarruttaa on xenonit, jotka ei sammu valokytkimestä vaan palavat jatkuvasti, kun auto käynnissä.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
-
Helpatkaas vähän...
Postaan tämän tännekin, koska E39 expertit tuntuvat seurailevan topikkia paremmin...
Täällä hieman "syksyn merkkejä" ollut. :think
E39 530DA webastolla siis kyseessä.
Aamuisin eritýisesti kylmillä keleillä käynnistettäessä vilkutellut nyt parin viikon ajan mm. ABS, DSC, Engine Check sekä jarrupalat valoja käynnistyksen aikana.
Em. valot eivät ole siis palaneet ennen tai jälkeen mitenkään epänormaalisti, vaan check control ajaa testin läpi. Kaikki valot eivät vilku aina, vaan välillä vilkkuu ainoastaan esim. abs:n valo.
Auto käynnistyy silti ekalla aina. "kuin palmun alta" ...
Aluksi epäilin akkua, koska yhtenä aamuna testatessa webastoa työpaikan pihassa sytytti paikallaan seistessä webastoa (ajastimella) päälle kytkiessä teksti Trans. Failsafe prog. ilmestyi näyttöön. --> Virrat pois ja 30 min päästä uudelleen. Ei tekstejä, kaikki toimii normaalisti. Vaihtaa hienosti! Webastoon en ole tämän jälkeen koskenut.
Autolla pidemmän ajomatkan jälkeen (=ei 5 min työmatkalenkki) mitään näistä oireista ei ole esiintynyt uudelleen käynnistettäessä.
Maanantaina menee vikakoodit lukuun. Tänään mitattu jännite akusta vastusmittareilla, taisipa olla jotain 10,5 luokkaa.
Kellään tieto missä vikaa? Onko akku (Energizer, 85AmH, 2vuotta vanha) sittenkin sökö? Ideoita???Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
Kesäkäytössä: E39 M5 -02
Aiemmin:
@TZ
Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
@FIN
E39 530dA M-Sport -02
Fiat Croma 2.0ie 8v -92
Comment
-
-
Akulle ääni täältä.. :think Nakkaas yöks laturiin ja kokeile sitten.. Aika hyvin meidän E39:ssä imasee virtaa käynnistyksen yhteydessä ainakin, tosin tuossa on aika väsähtänyt akku..
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by irppa85 View PostPostaan tämän tännekin, koska E39 expertit tuntuvat seurailevan topikkia paremmin...
Täällä hieman "syksyn merkkejä" ollut. :think
E39 530DA webastolla siis kyseessä.
Aamuisin eritýisesti kylmillä keleillä käynnistettäessä vilkutellut nyt parin viikon ajan mm. ABS, DSC, Engine Check sekä jarrupalat valoja käynnistyksen aikana.
Em. valot eivät ole siis palaneet ennen tai jälkeen mitenkään epänormaalisti, vaan check control ajaa testin läpi. Kaikki valot eivät vilku aina, vaan välillä vilkkuu ainoastaan esim. abs:n valo.
Auto käynnistyy silti ekalla aina. "kuin palmun alta" ...
Aluksi epäilin akkua, koska yhtenä aamuna testatessa webastoa työpaikan pihassa sytytti paikallaan seistessä webastoa (ajastimella) päälle kytkiessä teksti Trans. Failsafe prog. ilmestyi näyttöön. --> Virrat pois ja 30 min päästä uudelleen. Ei tekstejä, kaikki toimii normaalisti. Vaihtaa hienosti! Webastoon en ole tämän jälkeen koskenut.
Autolla pidemmän ajomatkan jälkeen (=ei 5 min työmatkalenkki) mitään näistä oireista ei ole esiintynyt uudelleen käynnistettäessä.
Maanantaina menee vikakoodit lukuun. Tänään mitattu jännite akusta vastusmittareilla, taisipa olla jotain 10,5 luokkaa.
Kellään tieto missä vikaa? Onko akku (Energizer, 85AmH, 2vuotta vanha) sittenkin sökö? Ideoita???BMW Z4 3.0si Coupe
BMW Z3 2.0 -00
All problems solved
Comment
-
-
Originally posted by Uffa View PostOlikos tohon laakerinvaihtoon joku pikaopas?Originally posted by AnttiR View PostTai sitte tuolla liukuvasarallaki se napa lähtee laakeri paikallaan. Sitte vielä navan kaulalta laakerin kehä rälläkällä melkeen halki ja kalpeetilla sitte napsauttaa pois. Ja kannattaa varoa, ettei navan laakerikaulalle tuu hirveitä skraiduja.
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostTuota ku muuttaa silleen, että vetari pois ennen laakerin ruuvien irrotusta ja napa prässissä irti ja takas, ku on laakeri kädessä, niin sitte homma toimiiTai sitte tuolla liukuvasarallaki se napa lähtee laakeri paikallaan. Sitte vielä navan kaulalta laakerin kehä rälläkällä melkeen halki ja kalpeetilla sitte napsauttaa pois. Ja kannattaa varoa, ettei navan laakerikaulalle tuu hirveitä skraiduja.
E61 535d -04
Comment
-
-
Originally posted by AnttiR View PostHyvä lisäys! Näin menettelin itsekin laakeria vaihtaessa! Ja kannattaa olla suht järeä ulosvetäjä sille vetarille, mulla oli ainakin melko tiukassa se vetari siellä navassa.
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostTuota ku muuttaa silleen, että vetari pois ennen laakerin ruuvien irrotusta ja napa prässissä irti ja takas, ku on laakeri kädessä, niin sitte homma toimiiTai sitte tuolla liukuvasarallaki se napa lähtee laakeri paikallaan. Sitte vielä navan kaulalta laakerin kehä rälläkällä melkeen halki ja kalpeetilla sitte napsauttaa pois. Ja kannattaa varoa, ettei navan laakerikaulalle tuu hirveitä skraiduja.
Comment
-
-
Kukas kertoo mikä on autoon tullut (e39 -01) kun kauko-ohjaus toimii miten sattuu. Välillä aukeaa ensimmäisellä ovi ja välillä vasta pitkäny rämpyttelyn jälkeen.. Ja esimerkiksi eilen nappulasta ei tapahtunut mitään, mutta kun avaimen työnti oven lukkoon ja painoa avausta ovet aukesi heti?! Avaimen pitäisi antaa signaalia niinkuin pitääkin, tai ainakin ne niin marmoritiskillä väittääTuntuu että on täysin henkimaailman asioita tuo homma..
E61 525xi -08 Spacegraus Metallic
Ex: E39 530 -01 Orientblau Metallic
Ex: E39 520 -01 Titansilber Metallic
Comment
-
Comment