Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1275
    • Kajjjaani

    Originally posted by ptikkala View Post
    onko nyt näin, että vinkuvissa E39 vermeissä on monesti syynä tuo ihmeen öljyseparaattori hässäkkä. Muutaman kympin muovi pulikka ja V8 koneissa se vaatii tuon jakopään avaamisen, että voi vaihtaa?
    Kerrotko lisää tuosta vinkumisesta, voi olla itsellä samaa vikaa vaikka eri korimalli onkin:think
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • AnttiR
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 819
      • Jyväskylä

      Originally posted by Magirus View Post
      Ettei ois perä tai vetari paskana? Tuli siitä mieleen vaan kun joskus omassa e36 laitoin perä ylhäällä tunkilla seistessä P:n päälle vielä kun pyörät "rullas". Siitä ainakin lähti melkonen rohina kun kartaani yritti vauhdista mennä "lukkoon". Tointaa kattoo että pyöriikö kardaani vaihde päällä..
      Originally posted by Clavurion View Post
      Kuten edellä neuvottiin. Katso pyöriikö kardaani vaihde päällä. Mikäli pyörii, mutta vetarit eivät, toinen vetareista irronnut perästä. Painamalla saa takaisin paikalleen, mutta todennäköisesti lukkoprikka rikkoutunut ja vaatii toimenpiteitä.
      Täytyy tutkia kun syke tästä iltaa kohti tasoittuu!
      Kiitokset neuvosta, ei oikein sillä hetkellä kun veto loppui niin tullut ajateltua muuta kun sitä että kuinka paljon maksaa uusi vaihdeaski
      E61 535d -04

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by ptikkala View Post
        onko nyt näin, että vinkuvissa E39 vermeissä on monesti syynä tuo ihmeen öljyseparaattori hässäkkä. Muutaman kympin muovi pulikka ja V8 koneissa se vaatii tuon jakopään avaamisen, että voi vaihtaa?
        Tietääkseni se öljyseparaattori siellä jakopäässä ei hajoa juuri koskaan.

        Ennemminkin imusarjan takapäässä oleva venttiili mitä jostain syystä nimetään myös separaattoriksi.

        Comment

        • Behemoth
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 561

          Originally posted by Behemoth View Post
          Mikäs E39:ssä vikana, kun ei "kongi" kumahda, kun ajotietokone ilmoittaa jostakin? Onkohan tuo pistetty jostakin mykäksi...:think

          Toinen mikä askarruttaa on xenonit, jotka ei sammu valokytkimestä vaan palavat jatkuvasti, kun auto käynnissä.
          Akku oli irti 3 päivää ja kongit kumahtelee jälleen...:think
          E66 730Ld LCI

          ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

          Comment

          • irppa85
            Bimmer Fanatic
            • May 2011
            • 229
            • Jyväskylä, Finland

            Helpatkaas vähän...

            Postaan tämän tännekin, koska E39 expertit tuntuvat seurailevan topikkia paremmin...

            Täällä hieman "syksyn merkkejä" ollut. :think

            E39 530DA webastolla siis kyseessä.

            Aamuisin eritýisesti kylmillä keleillä käynnistettäessä vilkutellut nyt parin viikon ajan mm. ABS, DSC, Engine Check sekä jarrupalat valoja käynnistyksen aikana.

            Em. valot eivät ole siis palaneet ennen tai jälkeen mitenkään epänormaalisti, vaan check control ajaa testin läpi. Kaikki valot eivät vilku aina, vaan välillä vilkkuu ainoastaan esim. abs:n valo.

            Auto käynnistyy silti ekalla aina. "kuin palmun alta" ...

            Aluksi epäilin akkua, koska yhtenä aamuna testatessa webastoa työpaikan pihassa sytytti paikallaan seistessä webastoa (ajastimella) päälle kytkiessä teksti Trans. Failsafe prog. ilmestyi näyttöön. --> Virrat pois ja 30 min päästä uudelleen. Ei tekstejä, kaikki toimii normaalisti. Vaihtaa hienosti! Webastoon en ole tämän jälkeen koskenut.

            Autolla pidemmän ajomatkan jälkeen (=ei 5 min työmatkalenkki) mitään näistä oireista ei ole esiintynyt uudelleen käynnistettäessä.

            Maanantaina menee vikakoodit lukuun. Tänään mitattu jännite akusta vastusmittareilla, taisipa olla jotain 10,5 luokkaa.

            Kellään tieto missä vikaa? Onko akku (Energizer, 85AmH, 2vuotta vanha) sittenkin sökö? Ideoita???
            Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
            Kesäkäytössä: E39 M5 -02

            Aiemmin:
            @TZ
            Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
            Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
            @FIN
            E39 530dA M-Sport -02
            Fiat Croma 2.0ie 8v -92

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6023
              • Sipoo

              Akulle ääni täältä.. :think Nakkaas yöks laturiin ja kokeile sitten.. Aika hyvin meidän E39:ssä imasee virtaa käynnistyksen yhteydessä ainakin, tosin tuossa on aika väsähtänyt akku..

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • velsa
                Newbiemmer
                • Feb 2008
                • 13
                • Espoo

                Originally posted by irppa85 View Post
                Postaan tämän tännekin, koska E39 expertit tuntuvat seurailevan topikkia paremmin...

                Täällä hieman "syksyn merkkejä" ollut. :think

                E39 530DA webastolla siis kyseessä.

                Aamuisin eritýisesti kylmillä keleillä käynnistettäessä vilkutellut nyt parin viikon ajan mm. ABS, DSC, Engine Check sekä jarrupalat valoja käynnistyksen aikana.

                Em. valot eivät ole siis palaneet ennen tai jälkeen mitenkään epänormaalisti, vaan check control ajaa testin läpi. Kaikki valot eivät vilku aina, vaan välillä vilkkuu ainoastaan esim. abs:n valo.

                Auto käynnistyy silti ekalla aina. "kuin palmun alta" ...

                Aluksi epäilin akkua, koska yhtenä aamuna testatessa webastoa työpaikan pihassa sytytti paikallaan seistessä webastoa (ajastimella) päälle kytkiessä teksti Trans. Failsafe prog. ilmestyi näyttöön. --> Virrat pois ja 30 min päästä uudelleen. Ei tekstejä, kaikki toimii normaalisti. Vaihtaa hienosti! Webastoon en ole tämän jälkeen koskenut.

                Autolla pidemmän ajomatkan jälkeen (=ei 5 min työmatkalenkki) mitään näistä oireista ei ole esiintynyt uudelleen käynnistettäessä.

                Maanantaina menee vikakoodit lukuun. Tänään mitattu jännite akusta vastusmittareilla, taisipa olla jotain 10,5 luokkaa.

                Kellään tieto missä vikaa? Onko akku (Energizer, 85AmH, 2vuotta vanha) sittenkin sökö? Ideoita???
                Tuo akun jännite ainakin kuulostaa melko alhaiselta. Eli akkua veikkaisin minäkin.
                BMW Z4 3.0si Coupe
                BMW Z3 2.0 -00
                All problems solved

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  10.5v?

                  No tuohan alkaa olla ihan tyhjä. Ihme että edes käynnistyy.

                  Eli akku nyt ainakin vaihtoon.

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1657
                    • Vähäkyrö

                    Originally posted by Uffa View Post
                    Olikos tohon laakerinvaihtoon joku pikaopas?
                    Tuota ku muuttaa silleen, että vetari pois ennen laakerin ruuvien irrotusta ja napa prässissä irti ja takas, ku on laakeri kädessä, niin sitte homma toimii Tai sitte tuolla liukuvasarallaki se napa lähtee laakeri paikallaan. Sitte vielä navan kaulalta laakerin kehä rälläkällä melkeen halki ja kalpeetilla sitte napsauttaa pois. Ja kannattaa varoa, ettei navan laakerikaulalle tuu hirveitä skraiduja.

                    Comment

                    • AnttiR
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 819
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      Tuota ku muuttaa silleen, että vetari pois ennen laakerin ruuvien irrotusta ja napa prässissä irti ja takas, ku on laakeri kädessä, niin sitte homma toimii Tai sitte tuolla liukuvasarallaki se napa lähtee laakeri paikallaan. Sitte vielä navan kaulalta laakerin kehä rälläkällä melkeen halki ja kalpeetilla sitte napsauttaa pois. Ja kannattaa varoa, ettei navan laakerikaulalle tuu hirveitä skraiduja.
                      Hyvä lisäys! Näin menettelin itsekin laakeria vaihtaessa! Ja kannattaa olla suht järeä ulosvetäjä sille vetarille, mulla oli ainakin melko tiukassa se vetari siellä navassa.
                      E61 535d -04

                      Comment

                      • Samppae39
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1657
                        • Vähäkyrö

                        Originally posted by AnttiR View Post
                        Hyvä lisäys! Näin menettelin itsekin laakeria vaihtaessa! Ja kannattaa olla suht järeä ulosvetäjä sille vetarille, mulla oli ainakin melko tiukassa se vetari siellä navassa.
                        Joo, mulla oli oikea puoli tosi tiukassa. Järein ulosvetäjä minkä sai kiinni ja sitäki piti vähä lekalla ja pitkällä varrella autella. Vasen puoli tuli käsin vetämällä ilman vaikeuksia.

                        Comment

                        • Uffa
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 126
                          • Replot

                          Ahaa, tuo laippa siis vedetään liukuvasaralla ensin ulos, hyvä tietää että siinä on irtonainen tuo.

                          Eli laipan ja laakerin saa yhtenä pakettina irti neljä ruuvia irroittamalla.
                          Last edited by Uffa; 15-10-2011, 19:31.
                          Vikakoodinlukua Vaasassa

                          Comment

                          • Samppae39
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1657
                            • Vähäkyrö

                            Originally posted by Uffa View Post
                            Ahaa, tuo laippa siis vedetään liukuvasaralla ensin ulos, hyvä tietää että siinä on irtonainen tuo.

                            Eli laipan ja laakerin saa yhtenä pakettina irti neljä ruuvia irroittamalla.
                            Juuri näin. Kunhan sen vetarin irrottaa ensin.

                            Comment

                            • Tome
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 548
                              • Joensuu

                              Originally posted by Samppae39 View Post
                              Tuota ku muuttaa silleen, että vetari pois ennen laakerin ruuvien irrotusta ja napa prässissä irti ja takas, ku on laakeri kädessä, niin sitte homma toimii Tai sitte tuolla liukuvasarallaki se napa lähtee laakeri paikallaan. Sitte vielä navan kaulalta laakerin kehä rälläkällä melkeen halki ja kalpeetilla sitte napsauttaa pois. Ja kannattaa varoa, ettei navan laakerikaulalle tuu hirveitä skraiduja.
                              no ei ainakaan itse tarvinnut mitään rälläköidä, vasaralla naputtelee puukonterää siihen navan-laakerin liitokseen niin helposti sai laakerin liikkumaan sen verran että sai ulosvetäjän sorkat väliin..

                              Comment

                              • Pheeg
                                Newbiemmer
                                • May 2011
                                • 11
                                • Savonlinna

                                Kukas kertoo mikä on autoon tullut (e39 -01) kun kauko-ohjaus toimii miten sattuu. Välillä aukeaa ensimmäisellä ovi ja välillä vasta pitkäny rämpyttelyn jälkeen.. Ja esimerkiksi eilen nappulasta ei tapahtunut mitään, mutta kun avaimen työnti oven lukkoon ja painoa avausta ovet aukesi heti?! Avaimen pitäisi antaa signaalia niinkuin pitääkin, tai ainakin ne niin marmoritiskillä väittää Tuntuu että on täysin henkimaailman asioita tuo homma..
                                E61 525xi -08 Spacegraus Metallic

                                Ex: E39 530 -01 Orientblau Metallic
                                Ex: E39 520 -01 Titansilber Metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎