Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tunika
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 808
    • Seinäjoki

    Originally posted by tmth View Post
    Ja myös manuaalilaatikkoon. Ainakin joihinkin malleihin.
    Ja hydrauliseen takaluukkuun
    e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
    e39 530da touring -01
    ------------------------------- Duo Osmo
    Smart fortwo coupe -00 ex
    mb 190 2.5-16 -89 ex
    e36 328I sedan -95 ex
    e36 318Is coupe -93 ex

    Comment

    • Nik-las
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 102
      • Nokia

      Oma diagnoosi auton kanssa alkaa selvenemään ; ei ole päässyt huohottamaan -> pullauttanut kampiakselin takastefan ulos ja kaikki öljy valuu kytkimen kautta pohjaan / maahan.

      Täten viikonloppuna edessä 99% varmuudella laatikon irroitus. Löytyykö tähän jotain ohjeita, että olisi helpompi väsätä vai mennäänkö ihan tunteella?
      Erikoisavaintarvetta? Pahimmat paikat? Mikä järkevin järjestys?

      prkl...
      e: auto siis e39 523i -97
      Last edited by Nik-las; 19-10-2011, 21:10.
      Vapaalla F07 530D GT
      Työkalu - Scania R650 nextgen

      Comment

      • _Jubi_
        BTCF Member
        • Dec 2003
        • 571
        • Lieksa

        Autona siis E39 525iA touring 2001. Tänään kaveri huomasi sellaisen homman kun konepelti oli auki, että paisuntasäiliöstä kuului suhteellisen kovaa ruplatusta/vastaavaa ääntä. Ei ainakaa aikasemmassa oo tollasia ääniä sieltä kuullu tai sitten en ole vain huomannut. Mistähän tämä ääni johtuu? Kyllähän siellä kuitenki pitää veden kiertää, mutta tuo äänen kovuus vain ei oikein tuntunut oikealta.
        E91 320d x-drive -10
        E34 520i touring - 94
        E12 528ia - 79





        ex:
        E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1424

          Originally posted by 205/65-15H View Post
          Nostin kuskin sähköpenkin (retrofit Comfort ilman muisteja) yläasentoon. Istuinosan takareuna jumiutui ylös, muut säädöt toimii. Mistä kannattaisi alkaa etsiä vikaa?
          Itse itselle vastaten, jos olisi apua myöhemmin samasta ongelmasta kärsivälle. Sama systeemi lienee sekä normi-sähköpenkeissä että sporttipenkeissä.

          Vika oli kytkimessä. Kytkimien namikat lähtee vetämällä irti, penkkiä ja akkua ei tarvinnut irrottaa, mutta vika oli helpompi paikallistaa kun penkki ei saa virtaa. Se suunta, mikä ei toiminut ei aiheuttanut samanlaista mekaanista ääntä (naks) kuin muut kytkinsuunnat.

          Siirsin penkin eteen, eturenan torx ja kolme nailonia pois jolloin sai muovikuoren irti. Kykinboksi irti muovikuoresta ja piuha irti boksista. Boksin takakansi irti. Nyt on piirilevy kädessä. Vielä kytkimen koppa irti. Näkee selvästi että viallisen kytkinsuunnan toiminta on erilaista, jokin estää sähkökontaktin. Pientä avitusta ruuvimeisselillä ja nyt kaikissa kytkinsuunnissa on sama naks,naks-ääni. En nähnyt oliko sinne mennyt väliin jotain vai mistä vika johtui. Paketti kasaan ja kaikki toimii. Aikaa meni ihmetellessä pari tuntia, näillä ohjeilla selviät varmaan puolessa tunnissa
          e39 M54B22 manual
          Polestar2 LRDM -21
          Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

          Comment

          • KuPa
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 282
            • suomi

            Moikka! Onkos kellään tälläset http://www.piritek.com/product_details.php?p=100
            kiinni? Kokemuksia, miten on toimineet/kestäneet, on angelit palaneet pidempään ku kuukauden (kylmälläkin)?

            Onko vaihtaminen kohtuu helppo homma, tyyliin..vanhat irti -> uudet umpiot tilalle, polttimot kiinni, sit piuhat kiinni ja kovaa ajoa?? Itellä ku tuo peukalo tuntuu näissä autohommissa olevan keskellä kämmentä, ni jos on kauhian hankala homma, niin vien mielummin sit jonnekin vaihdettavaksi!

            Ps. Jos jollain on kuva kiinni olevista tuollaisista, niin ois kiva nähdä!

            Dänks!
            "530da touring -00"

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by Antsah View Post
              Vaihdoin just taakse jarrupalat. Ostin tarvikkeena Remsa merkkiset. Ei ole ainakaan nyt viikon aikana vinkuneet.
              Mä oon kans käyttänyt Remsan paloja useammassa autossa ja tulen kyllä jatkossakin käyttämään. Koskaan ei ole jarrut kiljuneen ja ovat palat ovat jarrupölyn määrän kannalta kiitettävää tasoa.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                Vuoden vanhat Topran alatukivarret ja toisesta pusla riekaleina...

                Laitanko powerflexit ja vaihdan kepin sitten kun se on väljä vai suoraan joku laadukkaampi keppi orkkispuslalla?

                Liekkö kiristetty riipuksissa tai jotain.
                Olli.

                Comment

                • Jonbee
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 41
                  • Tampere

                  Originally posted by KuPa View Post
                  Moikka! Onkos kellään tälläset http://www.piritek.com/product_details.php?p=100
                  kiinni? Kokemuksia, miten on toimineet/kestäneet, on angelit palaneet pidempään ku kuukauden (kylmälläkin)?

                  Onko vaihtaminen kohtuu helppo homma, tyyliin..vanhat irti -> uudet umpiot tilalle, polttimot kiinni, sit piuhat kiinni ja kovaa ajoa?? Itellä ku tuo peukalo tuntuu näissä autohommissa olevan keskellä kämmentä, ni jos on kauhian hankala homma, niin vien mielummin sit jonnekin vaihdettavaksi!

                  Ps. Jos jollain on kuva kiinni olevista tuollaisista, niin ois kiva nähdä!

                  Dänks!
                  helppo homma tehä vaihto ja säätää valot näyttää oikeelle korkeudelle. enkelit oli järkyttävän rumat, eli 5 hehkulanka polttimoo per rinkula. kannattaa muokata sinne smd ledirinkulat ni näyttää vähä paremmalt..

                  Comment

                  • KuPa
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 282
                    • suomi

                    Originally posted by Jonbee View Post
                    helppo homma tehä vaihto ja säätää valot näyttää oikeelle korkeudelle. enkelit oli järkyttävän rumat, eli 5 hehkulanka polttimoo per rinkula. kannattaa muokata sinne smd ledirinkulat ni näyttää vähä paremmalt..
                    Kiitokset vastauksesta ja hyvältähän nuo näyttää! Kuvassa on ilmeisesti vaihdettu nuo enkelit ledeihin..? Joten eii satu oleen kuvaa niistä, ennen vaihtoa, onko ne niin pahat? Meinaan mielellään en alkaisi muokkailemaan, tod. näk. siitä tulee sutta ja sekundaa ku mie alan muokkaileen! Niin, ilmeisesti ovat toimineet moitteettomasti, ei falskaa yms...??
                    "530da touring -00"

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      Originally posted by KuPa View Post
                      Kiitokset vastauksesta ja hyvältähän nuo näyttää! Kuvassa on ilmeisesti vaihdettu nuo enkelit ledeihin..? Joten eii satu oleen kuvaa niistä, ennen vaihtoa, onko ne niin pahat? Meinaan mielellään en alkaisi muokkailemaan, tod. näk. siitä tulee sutta ja sekundaa ku mie alan muokkaileen! Niin, ilmeisesti ovat toimineet moitteettomasti, ei falskaa yms...??

                      Ovat varmaan aikalailla samaa "teknologiaa", kuin edellisessä e38:ssa olleet Depon angel-eyes valot. Itse ostin EPDM:ltä aikoinaan ja umpiot sinänsä oli ihan OK. Toisesta umpiosta hajosi lasi mystisesti, mutta siihen sain varalasin. Nuo 5-polttimon enkelit on järkyttävän halvan näköiset. Tilasin itsekin lopulta CCFL rinkelit niiden tilalle ja aika helpolla modauksella ne sinne sai ja pysy hienosti kiinni yms.

                      Korkeudensäätömoottorit noista on levinnyt aika monista. Esim omista "varaosa"umpioista oli molemmista mennyt moottorit rikki.

                      -Tuomas
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • KuPa
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 282
                        • suomi

                        Originally posted by McBeast View Post
                        Ovat varmaan aikalailla samaa "teknologiaa", kuin edellisessä e38:ssa olleet Depon angel-eyes valot. Itse ostin EPDM:ltä aikoinaan ja umpiot sinänsä oli ihan OK. Toisesta umpiosta hajosi lasi mystisesti, mutta siihen sain varalasin. Nuo 5-polttimon enkelit on järkyttävän halvan näköiset. Tilasin itsekin lopulta CCFL rinkelit niiden tilalle ja aika helpolla modauksella ne sinne sai ja pysy hienosti kiinni yms.

                        Korkeudensäätömoottorit noista on levinnyt aika monista. Esim omista "varaosa"umpioista oli molemmista mennyt moottorit rikki.

                        -Tuomas
                        Okei, uskotaan jos usempikin kerta sanoo, että nuo orkkiksena ko. umpiossa olevat ankelit on syvältä! Ilmeisesti tyyliin tälläset https://www.ledstyle.fi/etusivu/ledi...es-yleismallit kannattais laittaa tilalle? Empä kyl taida viittiä (siis uskalla) alkaa modailemaan, koska kute mainitsinkin ei taida meikäläisen taidoilla onnistua ja ei viittis tuollaisilla raha sumnilla lähtee vaan kokeileen! Kaiten noita umpiota saa sellasena missä on valmiina tuolla CCFL-tekniikalla varustetut enkelit? Pomppaakkohan hinta ihan järkyttävästi?
                        "530da touring -00"

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5419
                          • Oulu

                          Originally posted by KuPa View Post
                          Okei, uskotaan jos usempikin kerta sanoo, että nuo orkkiksena ko. umpiossa olevat ankelit on syvältä! Ilmeisesti tyyliin tälläset https://www.ledstyle.fi/etusivu/ledi...es-yleismallit kannattais laittaa tilalle? Empä kyl taida viittiä (siis uskalla) alkaa modailemaan, koska kute mainitsinkin ei taida meikäläisen taidoilla onnistua ja ei viittis tuollaisilla raha sumnilla lähtee vaan kokeileen! Kaiten noita umpiota saa sellasena missä on valmiina tuolla CCFL-tekniikalla varustetut enkelit? Pomppaakkohan hinta ihan järkyttävästi?
                          Tollasia toimivia CCFL-rinkuloita saa kiinasta 20 eurolla, toki saa maksaa 50 jos haluaa Ja jos minä osasin ne asentaa niin osaat sinäki!

                          Comment

                          • McBeast
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2007
                            • 2998
                            • Tallinn

                            Originally posted by KuPa View Post
                            Okei, uskotaan jos usempikin kerta sanoo, että nuo orkkiksena ko. umpiossa olevat ankelit on syvältä! Ilmeisesti tyyliin tälläset https://www.ledstyle.fi/etusivu/ledi...es-yleismallit kannattais laittaa tilalle? Empä kyl taida viittiä (siis uskalla) alkaa modailemaan, koska kute mainitsinkin ei taida meikäläisen taidoilla onnistua ja ei viittis tuollaisilla raha sumnilla lähtee vaan kokeileen! Kaiten noita umpiota saa sellasena missä on valmiina tuolla CCFL-tekniikalla varustetut enkelit? Pomppaakkohan hinta ihan järkyttävästi?

                            Ainakin omassa käytössä nuo CCFL rinkulat toimi todella hienosti ja oli sopivan kirkkaat.

                            Mulla on läjäpäin kuviakin tuohon e38:n umpioon tehdystä "modista", joita voin vaikka tarvittaessa laittaa. Kun umpiot ovat pakasta vedettykkin, niin ei tiivisteitäkään tarvitse sen koommin vaihdella. Nuo alkuperäiset rinkulat lähtee irti pikaklipseillä ja nämä uudet CCFL:t mukana tulevilla kaksipuoleisilla teipeillä + ehkä parilla liimatipalla jos tarve vaatii.

                            Johdot saat piiloon umpion yläosaa pitkin pujotettua umpion sisäpuolelle, missä tuon pienen muuntajan saa kytkettyä sitten alkuperäisiin Depon liittimiin.

                            En tiedä tuliko tarpeeksi selvästi, mutta toivottavasti oli apua.

                            Noita rinkeleitä saa ebay:sta ja kun katsoo vähän mistä ostaa, niin tulee ihan hyvää tavaraa. Käsittääkseni melko samaa tavaraa mitä ainakin MTT-Trading joskus myi Suomessa. :think

                            -Tuomas
                            Last edited by McBeast; 21-10-2011, 14:26.
                            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                            Comment

                            • KuPa
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 282
                              • suomi

                              Originally posted by rizzo View Post
                              Tollasia toimivia CCFL-rinkuloita saa kiinasta 20 eurolla, toki saa maksaa 50 jos haluaa Ja jos minä osasin ne asentaa niin osaat sinäki!
                              Okki, ehkäpä sitä vois kokeilla!

                              Originally posted by McBeast View Post
                              Ainakin omassa käytössä nuo CCFL rinkulat toimi todella hienosti ja oli sopivan kirkkaat.

                              Mulla on läjäpäin kuviakin tuohon e38:n umpioon tehdystä "modista", joita voin vaikka tarvittaessa laittaa. Kun umpiot ovat pakasta vedettykkin, niin ei tiivisteitäkään tarvitse sen koommin vaihdella. Nuo alkuperäiset rinkulat lähtee irti pikaklipseillä ja nämä uudet CCFL:t mukana tulevilla kaksipuoleisilla teipeillä + ehkä parilla liimatipalla jos tarve vaatii.

                              Johdot saat piiloon umpion yläosaa pitkin pujotettua umpion sisäpuolelle, missä tuon pienen muuntajan saa kytkettyä sitten alkuperäisiin Depon liittimiin.

                              En tiedä tuliko tarpeeksi selvästi, mutta toivottavasti oli apua.

                              Noita rinkeleitä saa ebay:sta ja kun katsoo vähän mistä ostaa, niin tulee ihan hyvää tavaraa. Käsittääkseni melko samaa tavaraa mitä ainakin MTT-Trading joskus myi Suomessa. :think

                              -Tuomas
                              Juu, mielellään ottaisin kuvia operaatiosta [email protected] voi laittaa, kiitos jo etukäteen! Vaikkakin 38:sin umpio on varmaan erilainen, mut eiköhän siitä jotain osviittaa saa. Tuolla MTT-Traidingillä ei näytä rinkuloita tallä hetkellä olevan, mutta eiköhän niitä muualtakin löydy. Osaakohan kukaan sanoa, minkä mittaiset rinkulat pitää 39:siin olla, ku tuolla laittamassani linkissä oli ainakin useampi vaihto ehto?? Niin ja valkoinen taitaa olla ehdottomasti paras vaihtoehto?? Makuasia varmaan, mutta onkohan paremman näkönen neljällä vai kahdella enkelilillä??
                              "530da touring -00"

                              Comment

                              • Whiplash
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2011
                                • 37
                                • Hämeenlinna

                                Sanokaas tekeekö tällasella mitään? http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E39-E4...item45fd74dd55 Brittilippu jo itsessään epäilyttää

                                Jos tuolla ei tee mitään, niin mistä sais sellasen, millä tekee?
                                Kaikille BTCF-jäsenille 10% alennus iPhonehuolloista!
                                http://www.iphonefiksaus.net/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎