Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tenzo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 79
    • Kemi

    Originally posted by baier4ever View Post
    Ei, en ainakaa itse vaihtanut.
    Kiitoksia tiedosta.
    Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
    EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
    EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
    EX. BMW 520i -97 Schwarz II
    E39
    EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201

    Comment

    • Mad_Mike
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 177
      • Oulun seutu

      Originally posted by Mad_Mike View Post
      Laitettiin vianorilla boosterilla käyntiin auto, jonka jälkeen navin/ajotietokoneen näyttö meni semmoseksi harmaaksi. Radio kuuluu normaalisti ja oon irrotellu akunkenkää/sulaketta n.puoleksi minuutiksi eikä vika kummene. Mikä siellä on nyt paskana? Vielä kysyin asentajalta ennen käynnistystä, et eihä se säre mitään, nii vastaus oli ei.
      Näyttö oli menny rikki. (ovh2300€) AVK:lta löyty kuitenki käytetty. Vianor korvasi kaiken, kuten kuuluukin ja työt tehtiin Wetterillä. Nyt on uus Varta AGM akku ja boosterit kierretään kaukaa
      530XD LCI M-Sport

      ex E39 530iA M-Sport
      ex E39 530dAT

      Comment

      • Magirus
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 876
        • Keski-Suomi und Sawo

        Tuli käytyä tänään tuohon öljysuodattimen jalkaan tiiviste ja uusi suodatin samalla. Huomenna olis ryhdyttävä aamusta tuohon vaihto-operaatioon. Kellään vinkkejä? Luultavasti ainakin laturi, putsarit, IMM jne. purettava edestä pois. Öljyjä ei kuulemma ole "pakko" vaihtaa tai valuttaa pois tuon operaation takia. Onkos se tosiaan vaan noilla kolmella kuvan pultilla kiinni?

        Täytyis päästä vielä täältä Varkaudesta huomenna Kuopioon illasta ja muutama päivä käydä töissä niin pitää saada huomenna kasaan.

        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


        O: E24 osasia

        Comment

        • Mad_Mike
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 177
          • Oulun seutu

          Originally posted by Magirus View Post
          Tuli käytyä tänään tuohon öljysuodattimen jalkaan tiiviste ja uusi suodatin samalla. Huomenna olis ryhdyttävä aamusta tuohon vaihto-operaatioon. Kellään vinkkejä? Luultavasti ainakin laturi, putsarit, IMM jne. purettava edestä pois. Öljyjä ei kuulemma ole "pakko" vaihtaa tai valuttaa pois tuon operaation takia. Onkos se tosiaan vaan noilla kolmella kuvan pultilla kiinni?

          Täytyis päästä vielä täältä Varkaudesta huomenna Kuopioon illasta ja muutama päivä käydä töissä niin pitää saada huomenna kasaan.
          Ei tarvi öljyjä vaihtaa, eikä edes suodatinta, kun ei sitä suodattimen kantta tarvi ees irrottaa(ainakaan M54). Ite käytin banjopultin irti yläpäästä ja vaihdon siihen nuo alumiiniprikat. Niille jalanpulteille on kireys n.30nm eikä tarvi mitään tiivisteliimoja kaveriksi.
          530XD LCI M-Sport

          ex E39 530iA M-Sport
          ex E39 530dAT

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8270
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Magirus View Post
            Tuli käytyä tänään tuohon öljysuodattimen jalkaan tiiviste ja uusi suodatin samalla. Huomenna olis ryhdyttävä aamusta tuohon vaihto-operaatioon. Kellään vinkkejä? Luultavasti ainakin laturi, putsarit, IMM jne. purettava edestä pois. Öljyjä ei kuulemma ole "pakko" vaihtaa tai valuttaa pois tuon operaation takia. Onkos se tosiaan vaan noilla kolmella kuvan pultilla kiinni?

            Täytyis päästä vielä täältä Varkaudesta huomenna Kuopioon illasta ja muutama päivä käydä töissä niin pitää saada huomenna kasaan.
            aika simppeliltä näyttäs -> http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/32/73
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Magirus
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 876
              • Keski-Suomi und Sawo

              Originally posted by Mad_Mike View Post
              Ei tarvi öljyjä vaihtaa, eikä edes suodatinta, kun ei sitä suodattimen kantta tarvi ees irrottaa(ainakaan M54). Ite käytin banjopultin irti yläpäästä ja vaihdon siihen nuo alumiiniprikat. Niille jalanpulteille on kireys n.30nm eikä tarvi mitään tiivisteliimoja kaveriksi.
              Se tuli kerranki ku apteekin hyllyltä, kiitoksia!
              Onneks tuli varulta otettua noita prikkoja kun toiseen päähän tuota putkea kesällä vaihdoin.

              Originally posted by peto2 View Post
              Kiitoksia myös tästä. Ei paljoo selvempää ohjetta enää voi olla

              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


              O: E24 osasia

              Comment

              • Soininen
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 1296
                • Kajaani

                Originally posted by Jonbee View Post
                tulee siihe tolpan päähä kiinni. toki voi olla erilainen kw tolppa sulla, mutta tossa vie kuva puretusta jos selventää vähäse
                Eipä löytyny vika tuoltakaan... lisää vinkkejä? Tolpat sökönä??
                E28 "525i" M52 -84
                F11 520d xDrive -16

                Comment

                • tenzo
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 79
                  • Kemi

                  TA Technix alustat.

                  Moro ! Onko kellään kokemuksia TA Technix:n Coil Over:sta E39:n alla? Tilasin tommosen korkeussäädettävän alustan ku oli melko halpa, 335€ toimitettuna. Madallusta voi ruuvailla 30-60mm verran. Itellä ja kaverilla on kokemuksia useamman kymmenen tuhanne kilsan eestä MB 190:n alla TA Technix iskareista n. 70-80mm madalluksella ja ainakin niistä jäi hyvä maku. Hinta ja laatu oli ainakin niissä kohallaan

                  Hyvää itsenäisyys päivää kaikille foorumilaisille
                  Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
                  EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
                  EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
                  EX. BMW 520i -97 Schwarz II
                  E39
                  EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5419
                    • Oulu

                    Originally posted by tenzo View Post
                    Moro ! Onko kellään kokemuksia TA Technix:n Coil Over:sta E39:n alla? Tilasin tommosen korkeussäädettävän alustan ku oli melko halpa, 335€ toimitettuna. Madallusta voi ruuvailla 30-60mm verran. Itellä ja kaverilla on kokemuksia useamman kymmenen tuhanne kilsan eestä MB 190:n alla TA Technix iskareista n. 70-80mm madalluksella ja ainakin niistä jäi hyvä maku. Hinta ja laatu oli ainakin niissä kohallaan

                    Hyvää itsenäisyys päivää kaikille foorumilaisille
                    On tästä tullut kirjoiteltua sata kertaa mutta ne viestit aina katoaa tänne. Enivei mulla on nyt ollut 1,5v alla ko. setti ja hyvin toimii edelleen. Tosin en oo kyllä koskaan säätänyt suuntaan tai toiseen kun on kulmat säädetty tolle madallukselle ja talvellakin menee ihan hyvin kolisematta

                    Niinku sanoit niin myös tässä hinta ja laatu kyllä kohtaa. Mutta jos nyt huonoja puolia keksitään väkistne muutaman satasen setistä niin takajouset on selvästi löysemmät kuin edessä :think

                    Comment

                    • tenzo
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 79
                      • Kemi

                      Originally posted by rizzo View Post
                      On tästä tullut kirjoiteltua sata kertaa mutta ne viestit aina katoaa tänne. Enivei mulla on nyt ollut 1,5v alla ko. setti ja hyvin toimii edelleen. Tosin en oo kyllä koskaan säätänyt suuntaan tai toiseen kun on kulmat säädetty tolle madallukselle ja talvellakin menee ihan hyvin kolisematta

                      Niinku sanoit niin myös tässä hinta ja laatu kyllä kohtaa. Mutta jos nyt huonoja puolia keksitään väkistne muutaman satasen setistä niin takajouset on selvästi löysemmät kuin edessä :think
                      Kiitoksia vastauksesta!
                      Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
                      EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
                      EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
                      EX. BMW 520i -97 Schwarz II
                      E39
                      EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201

                      Comment

                      • teho_
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 120

                        mikä mahtaa olla kun 528 farkku katkasee virrat näytöstä, radiosta ja samalla mittaristosta ei toimi vilkkujen, sumuvalojen, pitkien merkkivalo? valot toimii mutta ei syty valot mittaristossa. Katkee aina välillä mutta rupeaa toimimaan itsekseen vähän ajan päästä. Mikä mahtaa olla ongelma?
                        BMW 528iA touring e39
                        Honda cbr 900 rr fireblade

                        EX. BMW 325 E36, BMW 540 IA E34, BMW 525 TDS E34, BMW 730i E32, BMW 520i E34

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by teho_ View Post
                          mikä mahtaa olla kun 528 farkku katkasee virrat näytöstä, radiosta ja samalla mittaristosta ei toimi vilkkujen, sumuvalojen, pitkien merkkivalo? valot toimii mutta ei syty valot mittaristossa. Katkee aina välillä mutta rupeaa toimimaan itsekseen vähän ajan päästä. Mikä mahtaa olla ongelma?
                          K-väylä menee nurin.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Magirus
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 876
                            • Keski-Suomi und Sawo

                            Originally posted by Magirus View Post
                            Se tuli kerranki ku apteekin hyllyltä, kiitoksia!
                            Onneks tuli varulta otettua noita prikkoja kun toiseen päähän tuota putkea kesällä vaihdoin.


                            Kiitoksia myös tästä. Ei paljoo selvempää ohjetta enää voi olla
                            Noniih, nyt on tiivisteet vaihdettu sekä putsattu lohko, laturi ja suodatinjalka huolellisesti. Ei tuo kovin iso homma ole ja samalla kertaa tosiaan hyvä putsailla muita apulaitteita. Laturin putsauskin auttoi sen verran että sisävalot ja takavalot ei enää välky miten sattuu. Vanha tiiviste oli kovettunu jo sen verran että palasina lähti irti.

                            Nyt saa nähdä että oliko tuolla mitään merkitystä kylmänä ja lämmänä esiintyvään nakutteluun. Todennäköisesti ei mutta toivossa on hyvä elää.

                            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                            O: E24 osasia

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Mikäs alkoi vaivaamaan 523i ovien lukkoja.
                              Apukuskin etuovi ja kuskinpuolen takaovi ei tottele keskuslukitusta.
                              Eli em. ovet jää lukkoon vaikka muut aukevat.
                              Sama kääntääkö avaimella vai keskuslukitus painikkeella.
                              Takakontti alkoi temppuilla samaan aikaan, kerran ei auennut millään, ei avausnapista eikä avaimella lukosta.
                              Nyt taas kontin avaus toiminut, mutta nuo ovet ei.
                              Auto on 10/95vm. sedan, ja pelkällä keskuslukituksella, ilman kauko-ohjausta.
                              En tunne E39 korimallia ollenkaan niin apua kaivattais.
                              Lukot on sulateltu ja öljytty, ei auttanut.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • JaniKuuk
                                Newbiemmer
                                • Dec 2010
                                • 13
                                • Rajamäki (Nurmijärvi)

                                Originally posted by Mad_Mike View Post
                                Näyttö oli menny rikki. (ovh2300€) AVK:lta löyty kuitenki käytetty. Vianor korvasi kaiken, kuten kuuluukin ja työt tehtiin Wetterillä. Nyt on uus Varta AGM akku ja boosterit kierretään kaukaa
                                Periaatteessa akustakin annettava virta riittää tekemään tuhoja, jos pääsee iskemään kipinää. Buusterissa sitä virtaa vaan on paljon enemmän..

                                Yhdellä korjaamolla oli rakennettu parista akusta apuvirtakärryt, jotka oli varustettu virtakytkimellä. Kengät laitettiin akkuun kiinni, ja kun kengät oli kiinni sitten kahvasta virta päälle. Ei kipinöi, ja minimoi virtapiikistä aiheutuvat vahingot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎