Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    Juu kyllä vika on akussa tai heikossa latauksessa!
    e39 startin ohjaus on toteutettu siten että jos jännite on liian alhainen niin ei edes yritä startata vaan nimenomaan "naksuttaa" vaikka mittariston valot, sisävalot jne. palavat aivan normaali kirkkaudella!
    Tuli kantapään kautta todettua toissatalvena kun 2v ikäinen Varta sano soronnoo

    Viallinen lämppärin etuvastus saattaa purkaa akkua, kannattaa mitata ampeerimittarilla kun auto on sammuksissa ja väylät lepotilassa...
    Last edited by Jube; 13-01-2012, 21:47.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • peto2
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 8270
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Jube View Post
      Juu kyllä vika on akussa tai latauksessa!
      e39 startin ohjaus on toteutettu siten että jos jännite on liian alhainen niin ei edes yrit startata vaan nimenomaan "naksuttaa" vaikka mittariston valot, sisävalot jne. palavat aivan normaali kirkkaudella!
      Tuli kantapään kautta todettua toissatalvena kun 2v ikäinen Varta sano soronnoo
      jännite startilla voi olla liian alhainen huonon moottorinmaadotuksen vuoksi, jos akku on kaput tai akunkengät löysällä niin vilkkuu kaikki mahdolliset mittarinvalot naksutuksen tahtiin yms.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        Ite vaihdoin (Vihdoin) akun omaani, voi jösses, sitä on melkein onnensa kukkuloilla nyt, pyörii kuin ois 6v startti ja ja... Välillä saattoi tosiaan pitkänkin ajon jälkeen, seistä vaikka minuutin ja ei meinannu lähtä käymään. Silti akku tuntui olevan täynnä, mutta ei vaan jaksanu...

        Mut eihän se bmw olis, jossei joku muu sitte prakais.

        Eli mulla kuuluu sellaista krahnausta, ilmeisesti etupäästä, ei oikein ota selvää, paremmin kuuluu autoon sisälle kuin ulos vissiinkin, ainakaan ei ajometelin takia kuule jos laittaa pään ulos autosta ajon aikana. Tuntuu kuin tulis joka toisella renkaan kierroksella se rahiseva ääni, jarrun painaminen kyllä hiljentää ääntä, ja oikealla kääntäminen lisää sitä, vasemmalle kääntäminen saattaa lopettaa sen kokonaan, tai vaimentaa sen kokoajan sellaseksi hankaavaksi. Olen heilutellu kaikki renkaat läpi, ei klappia missään renkaassa. Kait se silti voi olla laakeri? Vai onko jarruissa vika?

        Ja ohjaus taas kankeilee, toimi tuossa keskiviikkona moitteettomasti kun tuli heitettyä kokkolan reissu reilu 1000km, seuraavana päivänä (nyt lämpötila + puolella kun reissun aikana pakkasella), ohjaus taas todella kankea, vois sanoa että saa kääntää ratin asentoon kuin asentoon, ja auto jää kaartamaan sitten sitä rataa, siis ohjauksen saa ihan voimalla keskittääkin. Laittelin vähän CRC:tä nyt tohon rattiakselin niveleen, kun sitä pähkäiltiin porukalla, josko se ois jumittanu, no, ei paljoa vaikuttanu ainakaan, ehkä ihan aavistuksen.
        Tuo jumittaminen alkoi kun pesin hammastangon koneen alapuolelta puskurin alta ja konehuonetta, kun tiputtaa vähän dieseliä suodattimen kirkkaan letkun puoleisesta päästä, pitäis saada uudet o-renkaat siihen, mutta koko on vähän erikoinen, ei löydy joka liikkeestä, putsaaminen kyllä viimeeksi auttoi... Mutta ei Dieselin pitäis mun mielestä aiheuttaa jumitusta missään, sehän on rasvaista... Tosin tietysti kerää paskaa hyvin...

        Iskarin yläpään laakerit vasta voideltu... Kun vaan ehtis, niin etupää ylös ja suojakumit vois katella läpi (niitten alle esim), putsailla paikkoja jne...
        Menee hermo!
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1657
          • Vähäkyrö

          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
          Ite vaihdoin (Vihdoin) akun omaani, voi jösses, sitä on melkein onnensa kukkuloilla nyt, pyörii kuin ois 6v startti ja ja... Välillä saattoi tosiaan pitkänkin ajon jälkeen, seistä vaikka minuutin ja ei meinannu lähtä käymään. Silti akku tuntui olevan täynnä, mutta ei vaan jaksanu...

          Mut eihän se bmw olis, jossei joku muu sitte prakais.

          Eli mulla kuuluu sellaista krahnausta, ilmeisesti etupäästä, ei oikein ota selvää, paremmin kuuluu autoon sisälle kuin ulos vissiinkin, ainakaan ei ajometelin takia kuule jos laittaa pään ulos autosta ajon aikana. Tuntuu kuin tulis joka toisella renkaan kierroksella se rahiseva ääni, jarrun painaminen kyllä hiljentää ääntä, ja oikealla kääntäminen lisää sitä, vasemmalle kääntäminen saattaa lopettaa sen kokonaan, tai vaimentaa sen kokoajan sellaseksi hankaavaksi. Olen heilutellu kaikki renkaat läpi, ei klappia missään renkaassa. Kait se silti voi olla laakeri? Vai onko jarruissa vika?

          Ja ohjaus taas kankeilee, toimi tuossa keskiviikkona moitteettomasti kun tuli heitettyä kokkolan reissu reilu 1000km, seuraavana päivänä (nyt lämpötila + puolella kun reissun aikana pakkasella), ohjaus taas todella kankea, vois sanoa että saa kääntää ratin asentoon kuin asentoon, ja auto jää kaartamaan sitten sitä rataa, siis ohjauksen saa ihan voimalla keskittääkin. Laittelin vähän CRC:tä nyt tohon rattiakselin niveleen, kun sitä pähkäiltiin porukalla, josko se ois jumittanu, no, ei paljoa vaikuttanu ainakaan, ehkä ihan aavistuksen.
          Tuo jumittaminen alkoi kun pesin hammastangon koneen alapuolelta puskurin alta ja konehuonetta, kun tiputtaa vähän dieseliä suodattimen kirkkaan letkun puoleisesta päästä, pitäis saada uudet o-renkaat siihen, mutta koko on vähän erikoinen, ei löydy joka liikkeestä, putsaaminen kyllä viimeeksi auttoi... Mutta ei Dieselin pitäis mun mielestä aiheuttaa jumitusta missään, sehän on rasvaista... Tosin tietysti kerää paskaa hyvin...

          Iskarin yläpään laakerit vasta voideltu... Kun vaan ehtis, niin etupää ylös ja suojakumit vois katella läpi (niitten alle esim), putsailla paikkoja jne...
          Menee hermo!
          Jos sulla on servotronic, niin oisko sen littimeen päässy vesi ja siten ei toimi oikein? Ja tuohon krahinaan. Jos se kääntyilemällä muuttuu, niin vasen pyörän laakeri.

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1657
            • Vähäkyrö

            Missähän olis vika, kun tuo kiertovesipumpumppu jää päälle. Vaikka auton sammuttaa, niin pumppu pyörii kunnes nyppää liittimen irti. Liitintä heiluttelemalla myös pumpun kierrokset muuttuu. Ekan kerran, ku jäi päälle ja otin liittimen irti, niin ei toiminut enää sen jälkeen. Nyt sitte jokusen viikon jälkeen taas pyöri ja jäi päälle. Auttaako tuohon pumpun moottorin vaihto vai onko vika muualla?

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Mikä olisi sopiva hinta ehjille facelift xenon umpioille kirkkailla vilkuilla?

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8974
                • Kellokoski

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Mikä olisi sopiva hinta ehjille facelift xenon umpioille kirkkailla vilkuilla?
                Ostamassa vai myymässä?

                Kai noista satasia voisi saada, tuleeko ballastit mukana jne :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  Originally posted by Samppae39 View Post
                  Jos sulla on servotronic, niin oisko sen littimeen päässy vesi ja siten ei toimi oikein? Ja tuohon krahinaan. Jos se kääntyilemällä muuttuu, niin vasen pyörän laakeri.
                  Eli siis nopeuden mukaan säätyvä tehostus? :think Ei kyllä mitään hajua onko, näkeekö sitä jostain helposti? Mun mielestä kyllä ei ole.

                  Niin olen pähkäilly, mutta tuntuu vaan hölmöltä kun ei tunnu klappia.
                  Ja halpaa ku saippua taas...
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2016
                    • Kangasala

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Mikä olisi sopiva hinta ehjille facelift xenon umpioille kirkkailla vilkuilla?
                    150€? Noissa on helposti muutakin ongelmaa, kuin samea klasi. Lähivaloheijastin, säätötankojen kunto ja kiinnityskorvakkeet voivat vaatia paapomista, mitä ei välttämättä kuvista näe. Täysin ehjä Hella umpio Nixun optioilla voi maksaa jopa sen 200-300€
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Ostamassa vai myymässä?

                      Kai noista satasia voisi saada, tuleeko ballastit mukana jne :think
                      Myymässä. Eikös uusissa tule ballastit+polttimot mukana? Kai ne sitten vanhoissakin tulee...

                      Comment

                      • Jube
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 9636
                        • ...

                        Täysin ehjille (säätötapit, rungot, pleksit, ballastit, polttimot) ja hyväkuntoisille "oikea" hintaluokka lienee 300-500€ välissä ja rikkinäisille sitten viasta riippuen :think
                        En kyllä viallisista maksaisi yli 150€ oli vika mikä tahansa koska umpiohan ei ole varsinaisesti purettavaa mallia...

                        Noh, jos sinulla on täysin ehjät ja siistit täydelliset umpiot niin maksan niistä 300€!
                        Näillä mennään:
                        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                        MB c124 230CE -90 "Badboy"
                        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by schwarze View Post
                          150€? Noissa on helposti muutakin ongelmaa, kuin samea klasi. Lähivaloheijastin, säätötankojen kunto ja kiinnityskorvakkeet voivat vaatia paapomista, mitä ei välttämättä kuvista näe. Täysin ehjä Hella umpio Nixun optioilla voi maksaa jopa sen 200-300€
                          Mistä saat tuohon hintaan, laitappa linkkiä? Uudet 900e pari, vanhoista vähintään puolet. 200e saa jo ehjistä halogen umpioista.

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8974
                            • Kellokoski

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Mistä saat tuohon hintaan, laitappa linkkiä? Uudet 900e pari, vanhoista vähintään puolet. 200e saa jo ehjistä halogen umpioista.
                            Mitäs sitten kyselet, piilomarkkinointia

                            Minkälainen E39 se nyt sitten tuli?
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Jube
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 9636
                              • ...

                              Eikö se schwartzen mainitsema 200-300€/umpio kerrottuna kahdella ole äkkiseltään laskettuna 400-600€/pari?
                              Ja taas puolet 900€:sta lienee 450€ niin mikä näkemysero tuossa sitten on, Schwartze arvostaa valot liian kalliiksi? :think
                              Näillä mennään:
                              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                              MB c124 230CE -90 "Badboy"
                              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Jube View Post
                                Eikö se schwartzen mainitsema 200-300€/umpio kerrottuna kahdella ole äkkiseltään laskettuna 400-600€/pari?
                                Ja taas puolet 900€:sta lienee 450€ niin mikä näkemysero tuossa sitten on, Schwartze arvostaa valot liian kalliiksi? :think
                                Jaajuu olikin kappale hinta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎