Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by kaikkone View Post
    Oisko mitään veikkauksia jurinan lähteestä.
    Keväästä asti ollut. oikealle kaartaessa jurisee enemmän ja vasemmalle kaartaessa melkein katoaa.
    moottorin kierrosluvut ei vaikuta. Auton nopeus vaikuttaa.
    vasemmalle vaihdettu molemmat laakerit. oikealle ei. (tyhmääkö, opiskelijan pihistelyä)
    Kesä ja talvirenkaat, molemmilla sama jurina.
    Alkaa kyllästyttää kun kuulo menee sen takia kun joutuu popit pitämää kovalla :P
    Takapyöränlaakeri.

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      "Samaa" vikaa kyselin tuossa aikasemmin. Enkä oikein jaksa uskoa ite laakeriin, kun ei klappia tunnu. Tuleeko sulla kokoajan vai tasasesti pätkittäin?

      Pitäis ehtiä kattomaan ja pyörittelemään selviäiskö mitään..
      kokoajan :/

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Takapyöränlaakeri.
      Oikealta puolelta?, luulisi painon vähentyessä äänen lähtevän pois.
      Vasemman puolen etu ja taka laakeri on vaihettu, oikealta ei. Vasemmalta takaata vaihettiin sen takia kun ääni oli tosiaa siltä puoleta sekä hiukan oli klappia takana, ei auttanut, voisha sitä tietty jossakin välissä vaihtaa tuonne oikeallekin puolelle tasapuolisuuden vuoksi

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        E39 takapyörälaakerit kannattaa aina vaihtaa pareittain. Välttäisin tarvike laakeria ja laittaisin orginal teilen. Tai niin aina itse teen.
        Last edited by Bmw Master; 15-01-2012, 14:34.

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          Originally posted by Bmw Master View Post
          E39 takapyörälaakerit kannattaa aina vaihtaa pareittain. Välttäisin tarvike laakeria ja laittaisin orginal teilen. Tai niin aina itse teen.
          Niin no näihin hän se vaihto käy vihellellen...
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Niin no näihin hän se vaihto käy vihellellen...
            No niimpä, itellä kävi munkki että sivullinen avitti vaihossa, hänellä oli töissä prässi jolla pisti paikoilleen

            Originally posted by Bmw Master View Post
            E39 takapyörälaakerit kannattaa aina vaihtaa pareittain. Välttäisin tarvike laakeria ja laittaisin orginal teilen. Tai niin aina itse teen.
            FAG:n laakerin laitoin, päteväksi merkiksi on haukuttu.

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Missäs se päävirtakaapelin räjähde sijaitsee ihan niikuin tarkalleen ?

              EDIT: 1999 530d touring.
              Olli.

              Comment

              • väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

                Originally posted by Rocla View Post
                Missäs se päävirtakaapelin räjähde sijaitsee ihan niikuin tarkalleen ?

                EDIT: 1999 530d touring.
                eikös se ole heti akulta lähtevässä plussakaapelissa :think ainakin ex 525i oli..
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                - MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Onkos (ja varmasti on) interwebissä sivustoa, missä oheistetaan erinlaisten lisävarusteiden retrofittausta? e38.org:issa oli jotain, mutta ei sitä mitä hain....

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by väiski525 View Post
                    eikös se ole heti akulta lähtevässä plussakaapelissa :think ainakin ex 525i oli..
                    Pitääkö purkaa sivuverhoukset pois että näkee vai pääseekö heiluttelemaan akun kotelon kautta?

                    Onko erillistä päävirtasulaketta?
                    Olli.

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8974
                      • Kellokoski

                      Originally posted by Rocla View Post
                      Pitääkö purkaa sivuverhoukset pois että näkee vai pääseekö heiluttelemaan akun kotelon kautta?

                      Onko erillistä päävirtasulaketta?
                      Onhan siinä heti akun päällä sellainen valkoinen lattarasia, sen sisällä on isoja sulakkeita.. Kansi auki ja ihmettelemään
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Pitääkö purkaa sivuverhoukset pois että näkee vai pääseekö heiluttelemaan akun kotelon kautta?

                        Onko erillistä päävirtasulaketta?
                        se kontin apparinpuolen sivukotelo/kansi auki, en nyt muista onko farkussa sen ihmeellisemmin kuin sedanissa, eli pelkällä kahvalla lukittu se sivukotelo.

                        saattaa siihen päästä käsiksi siitä akun kotelostakin mutta se sivukotelo aukeaa sekunnissa
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Onhan siinä heti akun päällä sellainen valkoinen lattarasia, sen sisällä on isoja sulakkeita.. Kansi auki ja ihmettelemään
                          Muttei semmoista ruuviliuskahelvettiä kuin e34:ssä?

                          Perhana kun ei meinaa akussa riittää puhti tuohon webastoon, pahimmoiltaa jää taas tuo ajomatka niin lyhyeksi ettei kärsisi käyttää pian ollenkaan.

                          Akku antaa kyllä ladattuna vähän yli 80% luvatusta CCA arvosta, että pitäisi varmaan se ensimmäisenä uusata ja katsoa sitten.

                          Asensia viimetalvena oikein kiinteän laturinkin, mutta jotenkin se jää aina kytkemättä päälle.
                          Olli.

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Originally posted by Jube View Post
                            .
                            Parhaan kombinaation saa kun vaihtaa pre-xenoneihin facelift look kuoret
                            Mistä hyvät semmoiset kuoret? Saisivat luonnollisesti näyttää aika paljon oikeilta BMW valoilta.

                            Vaatiiko vanhanmallin xenonumpio paljon saunottamista?

                            Nimim. yhden facelift xenonin irroittaneena eipä kiinnostaisi kiroilla niin paljoa...
                            Olli.

                            Comment

                            • peto2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 8270
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Mistä hyvät semmoiset kuoret? Saisivat luonnollisesti näyttää aika paljon oikeilta BMW valoilta.

                              Vaatiiko vanhanmallin xenonumpio paljon saunottamista?

                              Nimim. yhden facelift xenonin irroittaneena eipä kiinnostaisi kiroilla niin paljoa...
                              pre facelift umpion kuorihan on nipussa pelkillä muoviklipsuilla.. noihinhan myydään tuota orkkis kuorta ihan varaosanakin, toisin kuin faceliftiin
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                Originally posted by peto2 View Post
                                pre facelift umpion kuorihan on nipussa pelkillä muoviklipsuilla.. noihinhan myydään tuota orkkis kuorta ihan varaosanakin, toisin kuin faceliftiin
                                Että Xenonissakaan ei ole liimaa?

                                Noh mistä oikeasti sen näköiset tarvikekuoret että näyttää uudemmalta?
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎