Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8270
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Eikä jarrut rutise? Jotain vikaa sitten.
    ei rutissu ei.. muttei myöskään vikakoodeja kun viimeksi katoin :think

    ja tosiaan etenemiskyky lumella tuplaantuu ottamalla ASC pois päältä
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6023
      • Sipoo

      Originally posted by Clavurion View Post
      Kuuluu tosiaan konepellin tunnistimelle. KLIK
      Tunnistin puuttuu tai viallisen tunnistimen takia piuha irrotettu aiheuttamasta turhia hälyjä.
      Jeps, näin arvelinkin. En olisi yllättynyt, jos tuota ei olisi jaksettu korjata.. Kiitos tiedosta.

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • Hekler
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 69
        • Seinäjoki

        Originally posted by tmth View Post
        Tuo reilu valkea vesihöyry nyt on näin talvella ihan normaalia. Isommasta moottorista sitä vaan tulee reilummin, kuin siitä naapurin avensiksesta...

        En nyt ihan ensimmäisenä näistä moottoreista kansi- tai tiivistevikaa epäilisi.

        Jos palotilaan pääsee vettä, niin mahdollisesti sen sylinterin tulppa on erivärinen kuin toisissa sylintereissä.
        Tosiaan tulpat vaihdettu ja vielä tarkistettu uudestaan, kaikki tulpat näyttivät hyvältä. Pitää vain vielä tarkemmin katsella mahdollista vuoto kohtaa. Auto puhaltaa lämmintä pelkällä tyhjäkäynnilläkin vaikka pakkastakin olisi -25 niin lasit aukeaa.

        Comment

        • baier4ever
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 560
          • Jurva

          Näin talven aikana alkanut suorastaan vituttamaan tuo lumen kerääntyminen vanteisiin ja käsittämätön tärinä rattiin. Näin pakkasen hellittäessä kerääntynyt lumi jotenkin vettyy ja vaikuttaa tasapainotuksiin. Vanteet Style 66 ja kokeiltu myös tiheä puolaista orggis vannetta mutta sama juttu.

          Onko muilla tälläistä ongelmaa, katoin emännän volvon vanteita niin ei pisaraakaan lunta vanteen sisäkehällä
          Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
          Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

          Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
          ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
          E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

          Comment

          • nappe74
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 2846
            • South Carelia

            Originally posted by Clavurion View Post
            Kuuluu tosiaan konepellin tunnistimelle. KLIK
            Tunnistin puuttuu tai viallisen tunnistimen takia piuha irrotettu aiheuttamasta turhia hälyjä.
            Originally posted by kmn View Post
            Jeps, näin arvelinkin. En olisi yllättynyt, jos tuota ei olisi jaksettu korjata.. Kiitos tiedosta.
            Itse tilasin KL-varaosista viime keväänä ton tunnistimen, maksoi 12,40 euroa... oli tosin tilaustavaraa eli viikko meni... Hyvin on pelannut !!
            G30 530e xDrive A M-Sport -20

            ex-Bimmerit:
            F10 525dA xDrive M-Sport -13
            E21 316 -80
            E91 330xdA M-Sport -06
            E53 X5 3.0iA Sport -04
            E91 335xiA M-Sport -08
            E60 530iA M-Sport -06
            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
            E91 320d -06
            E39 530iAT M-Sport -01
            E36 328iA -96
            E39 528iA -96
            E36 325i -92

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2846
              • South Carelia

              Originally posted by baier4ever View Post
              Näin talven aikana alkanut suorastaan vituttamaan tuo lumen kerääntyminen vanteisiin ja käsittämätön tärinä rattiin. Näin pakkasen hellittäessä kerääntynyt lumi jotenkin vettyy ja vaikuttaa tasapainotuksiin. Vanteet Style 66 ja kokeiltu myös tiheä puolaista orggis vannetta mutta sama juttu.

              Onko muilla tälläistä ongelmaa, katoin emännän volvon vanteita niin ei pisaraakaan lunta vanteen sisäkehällä
              Kai se paljon vaikuttaa kuinka matala rengasprofiili on... ittellä 18 tuuman talvikiekot niin jatkuvasti on lunta vanteissa kun uutta lunta sataa, ei siitä vaan pääse mihinkään !!
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • Hekler
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 69
                • Seinäjoki

                Eipä ole kerääntynyt vanteisiin lunta/jäätä kun tuolla taajamassa päästelee suurimman osan ajosta menemään.

                Comment

                • snusmumriken5
                  Newbiemmer
                  • Feb 2012
                  • 1
                  • ep

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  E39 on kokonaan ilman tai ASC+T/DSC. Eli pelkkää ASC vaihtoehtoa ei ole.
                  Miksi kaverin e39 napissa lukee asc+ ja omassa pelkkä asc? Kumpikin vuodelta 99. Eikös tuo asc+/dtc ole sitten faceliftissä?

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by snusmumriken5 View Post
                    Miksi kaverin e39 napissa lukee asc+ ja omassa pelkkä asc? Kumpikin vuodelta 99. Eikös tuo asc+/dtc ole sitten faceliftissä?
                    Napissa lukee ASC+? Nappi jostain muualta lähtöisin? -99:ssä ei varmasti ole enää pelkkää ASC:tä, koska -97 e36:ssa on jo ASC+T. DTC:tä ei ole e39:ssä missään.

                    Mulla oli 9/96 ja siinä oli ASC+T, napissa luki ASC.

                    EDIT: En mistään löytänyt napia jossa olisi ASC+, muistaakseni olen joskus jossain Bemarissa sellaisen nähnyt. Anybody? Realoem ei myöskään näytä e39:siin nappia jossa olisi + merkki. Otappa kuva siitä napista niin saadaan ihmetellä.
                    Last edited by Bmw Master; 12-02-2012, 09:24.

                    Comment

                    • api-75
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 30
                      • Espoo

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      DTC:tä ei ole e39:ssä missään.
                      DSC sen sijaan löytyy E39:stä, KLIK jotain lisäinfoa.

                      EDIT: Olen puusilmä. Olikin mainittuna jo aimminkin, että DSC löytyy. DTC tuli vasta E60 -sarjaan...
                      Last edited by api-75; 12-02-2012, 11:56.
                      E39 530dA Touring -03

                      Comment

                      • Blindi
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 524
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        E39 on kokonaan ilman tai ASC+T/DSC. Eli pelkkää ASC vaihtoehtoa ei ole.
                        Originally posted by peto2 View Post
                        Mielenkiintoista.. wds:ssä on aika tarkka kuvaus tuon toiminnasta ja senkin mukaan osais jarruttaa sutivaa pyörää mutta niin vaan olen saanut tuon "ristiriipuntaan" jumiin pehmeähköllä lumella :think
                        Mielenkiintoista indeed. Kuvittelin tosiaan omassani (12/96 540) olevan pelkkä ASC, koska napissa niin lukee enkä ole jarrujen osallistumista huomannut. Toisaalta kun tarkemmin miettii, niin tilanteetkin on ollut sellaisia, joissa molemmilla pyörillä on huono pito -> järjestelmä rajoittaa suoraan vääntöä koneelta. Täytyypä koittaa saada vain toinen pyörä liukkaalle alustalle ja testata. :think

                        Comment

                        • mie
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 218

                          Originally posted by Blindi View Post
                          Mielenkiintoista indeed. Kuvittelin tosiaan omassani (12/96 540) olevan pelkkä ASC, koska napissa niin lukee enkä ole jarrujen osallistumista huomannut. Toisaalta kun tarkemmin miettii, niin tilanteetkin on ollut sellaisia, joissa molemmilla pyörillä on huono pito -> järjestelmä rajoittaa suoraan vääntöä koneelta. Täytyypä koittaa saada vain toinen pyörä liukkaalle alustalle ja testata. :think
                          Joo mulla kans samahomma eli napissa ASC, eikä tee jarruilla yhtään mitään jos lähtee luisuun. Vähentää vaan tehoja jos suttaa.
                          Auto on -98 525 tds toukka.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by mie View Post
                            Joo mulla kans samahomma eli napissa ASC, eikä tee jarruilla yhtään mitään jos lähtee luisuun. Vähentää vaan tehoja jos suttaa.
                            Auto on -98 525 tds toukka.
                            Kyllä se jarruttelee sutivaa pyörää, et vaan huomaa sitä. Etujarrujahan se ei tietenkään käytä. Tunkkaa toinen rengasilmaan ja koita ajaa, jarru pysäyttää ilmassa olevan pyörän ja toinen alkaa vetämään (tunkki kaatuu alle ja helma menee solmuun ).

                            Comment

                            • tenzo
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2011
                              • 79
                              • Kemi

                              Itelläki lukee napissa pelkästään ASC ja auto on 520i -97. Ei kyl pahemmin huomaa et jarruja käyttäs, vaan just sen et vähentää konee tehoa. No ei tota ASC:tä kyl tuu pidettyä päällä ku maantie ajossa, kaupunki/taajama pyörityksessä aina pois päältä. Lähtee risteyksistä ja liikennevaloista paljon paremmin liikkeelle ku ei ASC hidastele menoa
                              Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
                              EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
                              EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
                              EX. BMW 520i -97 Schwarz II
                              E39
                              EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Mitäs kaikkea on kenties kyrvähtänyt akun väärin päin kytkemisen jälkeen?

                                Koitettu lukea Inpalla ja esim moottorin ohjaukseen ei pääse käsiksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎