Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kende
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 52
    • Tampere

    Originally posted by peto2 View Post
    nostellaas tätä.. jälkimmäinen koodi uusiutunu ja ABS/ASC valot palaa aina satunnaisesti.
    Kannattaa tsekata pyörien ABS anturit mutta jos niistä ei vikaa löydy niin DSC/ASC boksi rikki, taitaa olla tyyppivika.
    Kende
    320d -06

    Comment

    • heijani
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 220
      • Turku

      Mulla sytty eilen luistoneston/DSC:n valo, joka tosin sammui seuravassa käynnistyksessä ja ei ole tänään syttynyt. ABS-valot eivät syttyneet missään vaiheessa. Varmaan jossain vaiheessa täytyy vikakoodit lukea, mutta vika ei varmaan ainakaan ABS-antureissa ole. Ehkä boxivian ensioire vai osaako joku heittää lonkalta jonkun muun mahdollisen syyn tuolle?
      BMW e61 525dA 2006
      ex BMW e39 530dT 2000
      ex Volvo V70 2.4T AWD :think
      ex BMW e39 540iA sedan 1999
      ex BMW e28 520i Bavaria 1987
      ex BMW e46 316i sedan 2000

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8974
        • Kellokoski

        Originally posted by Mad_Mike View Post
        Eteen pitäs uusia jarrulevyt ja palat. Onko kokemuksia noista ATE:n uritetuista/zimmermanin rei-itetyistä levystä VS normi jäähdytettyihin levyihin?
        Autohan on 530ia ja arkikäytössä.

        E: JA pölyttääkö nuo rei-itetyt levyt zimmermanin paloilla paljon enemmän mitä orkkikset?


        Noi pelas ainakin hyvin normikäytössä. En tiedä sitten mitä lisäarvoa niistä reikäisistä saa?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo



          Sopiiko bolt-on ja tuleeko kauhea vessa jos on takana normi puskin?

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16404
            • Leppävirta

            Originally posted by Bmw Master View Post
            http://www.tuningkauppa.com/epages/K...Products/62481

            Sopiiko bolt-on ja tuleeko kauhea vessa jos on takana normi puskin?
            http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=288 No tämä ainakin bolt on menetelmällä meni aikoinaan ja tuo sisältää postikulut. Sopiihan se siihen. Kai nuita "m-sportteja" on nettiauto turvoksissa mistä katsoa mallia
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • csw
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 9
              • Hämeenlinna

              Sopiikos farmarin katalysaattori sedaniin? ainakin manuaali ja automaatti vehkeissä eroa ettei käy päinsä?

              Comment

              • Sampsaa
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 105
                • Seinäjoki

                Onko kenellekään tietoa löytyykö jostain firmasta testeriä e39:n airbagin boksille? Sitten toinen kysymys, kun airbag on vaihdettu niin riittääkö inpalla vain vikakoodien poisto vai tarviiko autolla ajaa tai muita kikkoja?
                3 x e39
                3 x e46
                E61 530d LCi

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by csw View Post
                  Sopiikos farmarin katalysaattori sedaniin? ainakin manuaali ja automaatti vehkeissä eroa ettei käy päinsä?
                  Ainakin M52-moottorisissa käy ristiin manuaalista automaattiin ja sedanista farmariin.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2016
                    • Kangasala

                    Originally posted by Sampsaa View Post
                    Onko kenellekään tietoa löytyykö jostain firmasta testeriä e39:n airbagin boksille? Sitten toinen kysymys, kun airbag on vaihdettu niin riittääkö inpalla vain vikakoodien poisto vai tarviiko autolla ajaa tai muita kikkoja?
                    INPA:lla saa bägikoodit kyllä pois. Miksi tarvitset testeriä? Paukkuuko Bägit ilman syytä
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8974
                      • Kellokoski

                      Originally posted by schwarze View Post
                      INPA:lla saa bägikoodit kyllä pois. Miksi tarvitset testeriä? Paukkuuko Bägit ilman syytä
                      Niin ja eikös joku foorumilainen "putsaile" noita bokseja sikäli mikäli se on lukossa :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2016
                        • Kangasala

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Niin ja eikös joku foorumilainen "putsaile" noita bokseja sikäli mikäli se on lukossa :think
                        Kylpä, näin olen kans huomaillu Noi boxit kestää muistaakseni kolme bagilaukaisua, sitten uutta filettä sisään. Vaihdoin juuri tuohon AVK -harrasteeseen bagit: rattiin ja kojelautaan, turavayönkiristimet ja paukkukaapelin = kaksi etumatkustajaa, nokkapusu
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Sampsaa
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 105
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by schwarze View Post
                          INPA:lla saa bägikoodit kyllä pois. Miksi tarvitset testeriä? Paukkuuko Bägit ilman syytä
                          Joo. Inpa antaa kuljettajan kattobägistä vikakoodia eikä lähde millään pois. Kahdella ehjällä bägillä kokeiltu eikä lähde pelittään niin ajattelin jos boksis vikaa.
                          3 x e39
                          3 x e46
                          E61 530d LCi

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2016
                            • Kangasala

                            Originally posted by Sampsaa View Post
                            Joo. Inpa antaa kuljettajan kattobägistä vikakoodia eikä lähde millään pois. Kahdella ehjällä bägillä kokeiltu eikä lähde pelittään niin ajattelin jos boksis vikaa.
                            Onko enempi historiaa virheilyyn: alkoi milloin, miksi? Boksissakin voi tosiaan olla vikaa, tai johdotuksessa. WSE1 tai Sercap tietää näistä enempi.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Sampsaa
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 105
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by schwarze View Post
                              Onko enempi historiaa virheilyyn: alkoi milloin, miksi? Boksissakin voi tosiaan olla vikaa, tai johdotuksessa. WSE1 tai Sercap tietää näistä enempi.
                              Yhtäkkiä alkoi palamaan joten uskoisin johtovikaa jossain. Täytyisi mittailla vielä tuo boksin ja bägin välinen johto jos jostain on päässyt menemään poikki..
                              3 x e39
                              3 x e46
                              E61 530d LCi

                              Comment

                              • schwarze
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 2016
                                • Kangasala

                                Originally posted by Sampsaa View Post
                                Yhtäkkiä alkoi palamaan joten uskoisin johtovikaa jossain. Täytyisi mittailla vielä tuo boksin ja bägin välinen johto jos jostain on päässyt menemään poikki..
                                Ota sitten johdot myös bägiltä irti ja tee johtosilmukka, ettei mitatessa laukea tyyny IMHO. Mikäli paremmin tietäisin, ehdottaisin kokeilla noita A-pilarin verhoja ristiin bagiyksiköllä -> seuraako vika? Muista irroittaa akun kenkä ainakin sopivissa väleissä
                                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎