Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Minne m52tu koneessa kaasuvaijeri menee? Polkimelta lähtee jonnekkin. Saako kaasuläpän liikkumisen todettua inpalla tai vastaavalla?

    Comment

    • Hebbu ///M3
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1625
      • Dallas

      -97 528 on ollu pitkä vieteri jo jonku aikaa ja 15l tankissa ei lähteny enään käyntiin. Tankkasin 20l ja käynnistyi, mutta alko pätkiä kun ajoi nokan ylöspäin. Onko tuossa nyt LEFT SUCKING JET PUMP WITH DISCONN.PART vaiko se normaali pumppu männy? Koettasin muuten tankki täynnä van tympee pumppuja vaihella varmaan jos bensaa täynnä on.
      Last edited by Hebbu ///M3; 05-04-2012, 09:18.
      Sotkamo Connection

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Minne m52tu koneessa kaasuvaijeri menee? Polkimelta lähtee jonnekkin. Saako kaasuläpän liikkumisen todettua inpalla tai vastaavalla?
        Menee läppärungolle ja liikuttaa läppää suoraa mekaanisesti. Inpa taisi näyttää läpän potikoiden arvot jossain paneelissa.
        E39 528iA

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by TJJ View Post
          Menee läppärungolle ja liikuttaa läppää suoraa mekaanisesti. Inpa taisi näyttää läpän potikoiden arvot jossain paneelissa.
          Jaa eikös näissä olekkaan puolisähköinen kaasu? Mitenkäs cruise ja dsc toimii, eihän niille ole omaa läppää kunten vanhemmissa?

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Jaa eikös näissä olekkaan puolisähköinen kaasu? Mitenkäs cruise ja dsc toimii, eihän niille ole omaa läppää kunten vanhemmissa?
            Puolisähköinenhän se juuri on. Cruise/asc/dsc säätää samaa läppää/akselia jota kaasuvaijerikin. Vaijeri liikuttaa akselia vipu/jousisysteemin kautta jonka ansiosta cruise ja asc/dsc voi silti kääntää läppää kiinnipäin vaikka painat kaasua (ja cruise tietty myös ylöspäin, sen huomaa polkimen keventymisenä).
            E39 528iA

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by TJJ View Post
              Puolisähköinenhän se juuri on. Cruise/asc/dsc säätää samaa läppää/akselia jota kaasuvaijerikin. Vaijeri liikuttaa akselia vipu/jousisysteemin kautta jonka ansiosta cruise ja asc/dsc voi silti kääntää läppää kiinnipäin vaikka painat kaasua (ja cruise tietty myös ylöspäin, sen huomaa polkimen keventymisenä).
              Homma roger. Pitää tutkia onko vaijeri säädöissään.

              Comment

              • +Jompp3-
                Bimmer Rookie
                • Jul 2011
                • 47
                • Mikkeli

                Mikähän tuossa ilmastoinnissa voisi "rämistä". Ääni kuuluu auton ulkopuolelle muttei sisälle auton ollessa käynnissä. Ilmastointi toimii kuitenkin normaalisti. Heti kun ilmastoinnin laittaa päälle niin ääni ei kuulu vaan jonkin tovin päästä alkaa kuulumaan.
                Last edited by +Jompp3-; 05-04-2012, 12:50.
                -e39 523i
                -Yamaha R1

                Comment

                • tecro
                  BTCF Member
                  • Dec 2009
                  • 185
                  • Suomi

                  Rupeisko se ilmastoinnin flekti pyörimään? ja sit jos se ottaa kiinni niihen sen eessä oleviin muoveihin.. nii siitä lähtis ääntä?

                  Itsellä joskus näin kävi..
                  Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                  Comment

                  • ^Henkk4
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 430
                    • Raahe

                    mikähän on, kun tuossa talven aikaa sytty moottorin vikavalo palamaan ja käytin vikakoodi lukijassa ja se näytti että kakkos ja kolmos pytty käynyt liian rikkaalla.. no auto kävi ja toimi aivan normaalisti.. vikakoodi nollattiin ja se ei syttynyt enään muutakuin muutaman kuukauden päästä ja sama juttu oli vikakoodeissa.. no nyt syttyi valo.. etsin imuvuotoja joita en löytäny, käytin ilmamäärämittarin pois, putsasin sen. ajelin jonku aikaa vikavalo sammui ja nyt ei ole vähään aikaan syttynyt, mutta jos syttyy uudestaan niin onko muilla ollut samankaltaisia mystisiä ongelmia.. auto siis toimii normaalisti mutta vikavalo palaa, ja on hetkellisesti käynyt liian rikkaalla mistä moinen? :think
                    e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic

                    Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
                    Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
                    Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
                    Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
                    Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
                    Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
                    Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
                    Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
                    Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
                    Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic

                    Comment

                    • öpel
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 253
                      • ??????

                      Tietokilpailukysymys: Mihin tämä osa kuuluu E39:ssä?
                      Tuli irrallaan mukana, kun ostin auton, mutta kun ei mistään näytä mitään puuttuvankaan....


                      BMW 523i E39 MY1999

                      Comment

                      • marko83
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 222
                        • Raahe

                        Originally posted by öpel View Post
                        Tietokilpailukysymys: Mihin tämä osa kuuluu E39:ssä?
                        Tuli irrallaan mukana, kun ostin auton, mutta kun ei mistään näytä mitään puuttuvankaan....



                        kuuluisko etuistuimen "jalkaan":think

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by marko83 View Post
                          kuuluisko etuistuimen "jalkaan":think
                          Sinnepä hyvinkin. KLIK
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • +Jompp3-
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2011
                            • 47
                            • Mikkeli

                            Originally posted by tecro View Post
                            Rupeisko se ilmastoinnin flekti pyörimään? ja sit jos se ottaa kiinni niihen sen eessä oleviin muoveihin.. nii siitä lähtis ääntä?

                            Itsellä joskus näin kävi..
                            Voi muuten ollakkin että tuosta kuuluu, sopis aikaki kuvaan. :think Pitää huomena koittaa keretä kattoo.
                            -e39 523i
                            -Yamaha R1

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Potilas 9/1999 530dA, Iriksellä ja cd-vaihtajalla.

                              Cd-vaihtaja ei toimi talvisin, nollan asteem jälkeen ei löydä ollenkaan levyjä.

                              Noh sen kanssa olen oppinut elämään, nyt kun oli sitten lämpimämpää niin soittelin rokkia ajellessani.

                              Cd:ltä on nyt oikea puoli äänetön. Onko tunnettu vaiva? Radiolta ja kasetilta toimii normaalisiti.

                              Syksyllä toimi normaalisiti.
                              Olli.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Käyttöohjeessa lukee, ettei cd vaihtajaa saa säilyttää alle -25C lämpötilassa. Eli pitää aina pakkasella kantaa sisälle lämpimään Ehkä se on hajonnut jos joskus jäänyt kylmään...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎