Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14513
    • Oulu

    Originally posted by zener View Post
    Mitä lienee nyt keksinyt tuo M52, kun muutamana aamuna kylmiltään ku startannu, niin tyhjäkäynti humpaa hiukan ja kierrokset käy nii alhaalla että melkeen sammuu. Tuo oire on päällä vaan sekuntteja käynnistyksestä.

    Huohotinventtiili+letkut, venttiilikopantiiviste ja haitarikumiputki vaihdettu kuukauden sisällä. Sekä äskön puhdistin tuon joutokäyntimoottorin (ICV). Jarrutehostimen kertakäyttöklemmarit oli hitusen löysät, joten vaihdoin nekin oikeisiin klemmareihin.

    Katsotaan aamulla tekikö nämä viimesimmät mitää parannusta. Täytys perhana ostaa se kaapeli ja asennella tuo INPA toimintaan, niin ois jo vähän helpompaa.
    Eipä ollu vaikutusta em. toimenpiteillä. Pitänee koodit katella, kunhan saa kaapelin hommattua.

    Aamulla taas, kun oli -7c pakkasta, niin tyhjäkäynti humpasi kylmänä 500-1100rpm. Täristääkin tuossa 500rpm tuntumassa, ennenku korjaa käyntiä. Ajossa ei mitään ongelmaa ja vähänkäänku lämpiää niin ongelma katoaa.

    Kenties vanoksen tiivisteet?
    Last edited by zener; 07-04-2012, 10:49.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Käyttöohjeessa lukee, ettei cd vaihtajaa saa säilyttää alle -25C lämpötilassa. Eli pitää aina pakkasella kantaa sisälle lämpimään Ehkä se on hajonnut jos joskus jäänyt kylmään...
      Ehkäpä.

      Hyvä ohje, kuinkahan moni noudattaa?

      Nyt muistin että radio kävi irti kun purin kojetaulua, pitää varmaa koittaa liitoksia tiukkailla ja toivoa parasta.
      Olli.

      Comment

      • Henkka21
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 158
        • Mikkeli

        Moi, tuli eilen haettua -98 523iA ja aamulla alkoi seuraavanlainen ongelma:

        Kun polkaisee kaasua reippaammin pukkaa sinistä putkesta, ja auto täristää melkoisen paljon tyhjäkäynnillä. Öljyäkin oli vienyt reippaat 1,5l

        Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Separaattori?

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16404
          • Leppävirta

          Originally posted by Henkka21 View Post
          Moi, tuli eilen haettua -98 523iA ja aamulla alkoi seuraavanlainen ongelma:

          Kun polkaisee kaasua reippaammin pukkaa sinistä putkesta, ja auto täristää melkoisen paljon tyhjäkäynnillä. Öljyäkin oli vienyt reippaat 1,5l

          Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Separaattori?
          No separaattori varmaan vaihtoon joutaa mutta jos pukkaa sinistä putkestakin niin odotettavissa lienee muutakin.
          Tyhjäkäynnin tärinään: Katso onko viskon flektissä kaikki siivet tallessa.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E32 Diamantscwharz 750iL '94

          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Henkka21
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 158
            • Mikkeli

            Sikäli jännä että savuttaa ainoastaan yläkierroksilla, alhaalla vetää ihan toimivasti eikä oikeastaan huomaa minkäänlaista eroa :think Viskon siivet ovat kaikki tallessa.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14513
              • Oulu

              Itselläni tuntu öljyn kulutus ainakin pienenevän huomattavasti, kun vaihtoi huohotinsysteemin. Mutta saattaa olla venttiilivarrenkumitki jo ehtoo puolella.
              Last edited by zener; 08-04-2012, 11:40.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Henkka21
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 158
                • Mikkeli

                Joo, viidellä tuo tuntuis käyvän Inpassa 4. pytyn roughness arvo n. 10 000, normaali ilmeisesti jotain 200-400 tms, ja öljykorkin kun avaa niin puhaltaa sieltä ulospäin. Vikakoodeja ei ole, alkaa vaikuttaa jo ihan vitun paskalta suoraan sanoen Öljy ja bensa (20l/100km kk obc:ssä) tuntuis maistuvan moottorille nyt kovasti mitä pari kilsaa jouduin rullata hissukseen että saatiin vehje piuhaan.

                Periaatteessa jos ois em. 4 syl. puola/s.tulppa paskana niin tulisiko siitä vikakoodi ? Pitää tarkastaa nuo ainakin ennenkuin kippaa kipon korjaamolle, onko kellään ideoita mikä voisi aiheuttaa 4. pytyn käymättömyyden ?

                Worst case scenario on varmaan männänrenkaat... Sikäli moottorista ei kyllä ylimääräisiä ääniä kuulu...
                Last edited by Henkka21; 08-04-2012, 15:04.

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Henkka21 View Post
                  Joo, viidellä tuo tuntuis käyvän Inpassa 4. pytyn roughness arvo n. 10 000, normaali ilmeisesti jotain 200-400 tms, ja öljykorkin kun avaa niin puhaltaa sieltä ulospäin. Vikakoodeja ei ole, alkaa vaikuttaa jo ihan vitun paskalta suoraan sanoen Öljy ja bensa (20l/100km kk obc:ssä) tuntuis maistuvan moottorille nyt kovasti mitä pari kilsaa jouduin rullata hissukseen että saatiin vehje piuhaan.

                  Periaatteessa jos ois em. 4 syl. puola/s.tulppa paskana niin tulisiko siitä vikakoodi ? Pitää tarkastaa nuo ainakin ennenkuin kippaa kipon korjaamolle, onko kellään ideoita mikä voisi aiheuttaa 4. pytyn käymättömyyden ?

                  Worst case scenario on varmaan männänrenkaat... Sikäli moottorista ei kyllä ylimääräisiä ääniä kuulu...
                  Nyt voisi kokeilla mitata puristukset.

                  Sillä yleensä selviää vaikka männässä olisi reikä tai jotain vastaavaa.

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    kylkilistoista.

                    Onko eroa M5 kylkilistalla ja tommosella m-sport listalla? Joku pulju myi M5 listoja mutta jäi mietityttämään että eroaako ne yhtään noista mun m-sport paketin listoista.

                    Kiitos ja anteeksi

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1657
                      • Vähäkyrö

                      Originally posted by Terno View Post
                      kylkilistoista.

                      Onko eroa M5 kylkilistalla ja tommosella m-sport listalla? Joku pulju myi M5 listoja mutta jäi mietityttämään että eroaako ne yhtään noista mun m-sport paketin listoista.

                      Kiitos ja anteeksi
                      Sorry ot, mutta ootko asunu/käyny koulua joskus Pietarsaaressa?

                      Comment

                      • jiipee-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2008
                        • 655
                        • Rovaniemi

                        Kelien lämmetessä viime syksyinen vika nostelee taas päätään. Eli vilkku ei palauta takaisin vaikka olisi jo auton suoristanut risteyksen jälkeen, pitää käellä pukata pois päältä. Talvella ei ollu mitään hämminkiä, ei temppuillu olleenkaan, mutta nyt kun kelit lämpenee niin on alkanu taas oireileen ja viime syksynä sama homma. Eli lämpimällä kelillä näyttäs vaan värkkäävän.

                        Sekotetaan vielä sen verran, että vasemmalle käännyttäessä ei oo ikinä temppuillu, eli oikeelle käännyttäessä ilmenee vain toi vika.

                        Ja sigun auto kyseessä, vm -97.
                        Last edited by jiipee-; 09-04-2012, 11:50.

                        Comment

                        • Janne530d
                          Newbiemmer
                          • Apr 2012
                          • 21
                          • Hamina

                          Terve vaan kaikille.
                          Tuli hankittua tollanen 530d touring vm.2000.
                          Ja vaihdoin siihen motonetin pyöränlaakerin eteen.
                          Vaihdosta noin 1,5vk ja nyt pitää jo ääntä.
                          Onko muilla vastaavia kokemuksia?

                          Sitten mistä olette hankkineet noita led-rekisterikilvenvaloja?
                          Omasta on toisesta pohja ihan mätä.

                          Ja etupää kolisee silleen vaimeasti hitaasti ajettaessa.
                          Väljää oli reaktiotangoissa ja ne vaihdoin.
                          Mutta se ei auttanut ongelmaan.
                          Ja käsin ei tunnu pyörästä mitään välystä.
                          Onko näissä kuin heikot iskarin yläpäät?:think

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Janne530d View Post
                            Terve vaan kaikille.
                            Tuli hankittua tollanen 530d touring vm.2000.
                            Ja vaihdoin siihen motonetin pyöränlaakerin eteen.
                            Vaihdosta noin 1,5vk ja nyt pitää jo ääntä.
                            Onko muilla vastaavia kokemuksia?

                            Sitten mistä olette hankkineet noita led-rekisterikilvenvaloja?
                            Omasta on toisesta pohja ihan mätä.

                            Ja etupää kolisee silleen vaimeasti hitaasti ajettaessa.
                            Väljää oli reaktiotangoissa ja ne vaihdoin.
                            Mutta se ei auttanut ongelmaan.
                            Ja käsin ei tunnu pyörästä mitään välystä.
                            Onko näissä kuin heikot iskarin yläpäät?:think

                            Lyhyesti:

                            Ledit tilaat täältä:



                            Ja Laakerit osta vaikka täältä:



                            e39 on sen verta tarkka alustanosista, että pääsäntöisesti kannattaa skipata mätänetin tavarat, tai hyvääkin sieltä saa, mutta on tuuri peliä...

                            Comment

                            • Blindi
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 524
                              • Järvenpää

                              1. Mistähän löytäisi etuiskareihin uudet alajousilautaset? Ei madaltavia, vaan ihan orkkikset. Räjäytyskuvissa alalautanen on osa iskaria, eikä sille siten ole osanumeroa, niin epäilyttää että saako marmoriltakaan erikseen. Nykyiset on siis siirretty alkuperäisistä iskareista (EDC), mutta toinen on murtunut (kuva).

                              2. Minkä valmistajan alustan osia nämä nämä Schmiedmannin myymät mahtaa olla? Tekeekö mitään, vai pitääkö etsiä suosiolla Lemförderiä?

                              Comment

                              • AnttiR
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 819
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Blindi View Post
                                1. Mistähän löytäisi etuiskareihin uudet alajousilautaset? Ei madaltavia, vaan ihan orkkikset. Räjäytyskuvissa alalautanen on osa iskaria, eikä sille siten ole osanumeroa, niin epäilyttää että saako marmoriltakaan erikseen. Nykyiset on siis siirretty alkuperäisistä iskareista (EDC), mutta toinen on murtunut (kuva).
                                Se alalautanen on alkuperäisessä iskarissa kiinteänä eli ei saa erikseen.
                                E61 535d -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎