Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • espi70
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 78

    Originally posted by Lapa735ia View Post
    Saattaahan se jänniite heitelläkkin.
    Tuossa omassaki kylmien ja kosteiden kelien saapuessa lämpötila alkanut näyttämään muutaman asteen liian kylmää. Liekkö hapettumaa johdoissa/ liittimissä? Tai sitten anturi vetelee viimesiään.
    Huono anturin kontakti saa lämpötilamittarin näyttämään vähän mitä sattuu. Kuvittelin itsekin että se on on/off-tyylinen eli joko toimii tai ei mutta viime keväänä kun mittari näytti jatkuvasti 5 - 10 astetta liian kylmiä lukemia niin tuli irroitettua anturi ja putsattua liittimet, sen jälkeen on toiminut taas normaalisti.

    Comment

    • Lapa735ia
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 303
      • Martinniemi

      Originally posted by espi70 View Post
      Huono anturin kontakti saa lämpötilamittarin näyttämään vähän mitä sattuu. Kuvittelin itsekin että se on on/off-tyylinen eli joko toimii tai ei mutta viime keväänä kun mittari näytti jatkuvasti 5 - 10 astetta liian kylmiä lukemia niin tuli irroitettua anturi ja putsattua liittimet, sen jälkeen on toiminut taas normaalisti.
      Tuota vähän epäilinki.
      Silloin kun tuon auton ostin, näytti lämpötila kokoajan -40 ja oletin anturin olevan paskana, tai piuhojen poikki.
      No anturi löytykin yllättäen paikaltaan ja liitintä kun vähän nitkutti niin alkoi mittaus toimimaan ja on toiminutkin tähän saakka.
      E39 525 TDSA touring
      Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

      Comment

      • BMW323
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 994
        • kempele

        webasto kysymystä..

        itellä on tuossa tuo alkuperäinen webasto ja se lähtee vain silloin käyntiin ku auton laittaa käyntiin ja näytössä on vain aux ventilation eikös se pitäis saada aux heater että toimis ajastimena?

        saako tuota millään koodattua ettei tarvis alkaa hommailemaan mitään kelloa
        Nissan Stagea NM35 -01
        2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
        harrastepohjalta E21 316

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8257
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by BMW323 View Post
          webasto kysymystä..

          itellä on tuossa tuo alkuperäinen webasto ja se lähtee vain silloin käyntiin ku auton laittaa käyntiin ja näytössä on vain aux ventilation eikös se pitäis saada aux heater että toimis ajastimena?

          saako tuota millään koodattua ettei tarvis alkaa hommailemaan mitään kelloa
          koodaamalla onnistuu mutta jossain versiossa pitää jotain vesiletkuja muutella mutta en tiiä siitä sen enempää. :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Mad_Mike View Post
            Auto sytyttää moottorin häiriövalot ym muut tauluun ja tehot katoaa täysin ei vastaa kaasuun eikä mitään, mutta pysyy käynnissä. Sit ku sammuttaa ja käynnistää uudelleen mitään vikaa ei esiinny. Tehnyt tämän kaksi kertaa, viimeksi noin 2tkm sitten ja sitten tänään. Auto on vaimon käytössä joten ei oo ite päässy kokemaan tapahtunutta. Tämä vika siis ilmennyt n.30km/h vauhdissa. Oisko kellään kokemuksia vastaavasta viasta? On tarkotus katsastaa loppuviikosta, jolloin näkee vikakoodit...Muulloin on lähtenyt käyntiin aina normaalisti ja toiminut niinkuin kuuluu. Autolla ajettu 209tkm ja kampiakselin pakopuolen asentotunnistin vaihdettu noin 30tkm sitten.
            Samantyylistä vikaa oli samanlaisessa autossa. Korjaantui kaasuläpän puhdistuksella.

            Palaako luistonestonvalo myös?

            Comment

            • Mad_Mike
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 177
              • Oulun seutu

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Samantyylistä vikaa oli samanlaisessa autossa. Korjaantui kaasuläpän puhdistuksella.

              Palaako luistonestonvalo myös?
              Ei tietoa paloiko luistonestonvalo. Pitääpä alottaa tuolla kaasuläpän puhdistuksella...Kiitos vinkistä.
              530XD LCI M-Sport

              ex E39 530iA M-Sport
              ex E39 530dAT

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Mikähän voisi aiheuttaa jarrupolkimessa tuntuvan kevyen värinän?
                Tuota on tapahtunut muutamia kertoja viikon aikana kun jarrua painaa kevyesti. Toisella painalluksella värinä on kuitenkin kadonnut. Yhdessä tilanteessa olin kuulevinani ABS-pumpun toimivan. ABS ei kuitenkaan mene päälle, tien pinta ei ole liukas eikä värinä ole niin voimakas kun ABS-jarrutuksessa. Joku ABS-yksikön ongelma tuo kai voisi olla, vikakoodeja en ole vielä lukenut.
                E39 528iA

                Comment

                • keibor
                  Newbiemmer
                  • Nov 2012
                  • 1
                  • tampere

                  525 tds vm 97-

                  Hei!
                  Osaisko joku viisaampi neuvoa, kun 3 pytyn diesel suuttimessa on joku sähköjohto!!1 mikä se on ja uskaltaako sen vaan repiä irti?
                  syy minkä takia pitäis repiä on kun se vuotaa jostaki välistä ja autonsisällä lemuaa diesel niin perhanasti.
                  auto on pari kuukautta sitten käytetty dieselpumpun tiivistyksessä ja heti peröään rupes vuotaa tuolta suuttimesta! ja sen mukana kulutus nousee tasaisen tappavasti ajoteito koneessa 0,1 litraa muutamien päivien välein johtuneeko se tästä johtovuodosta?

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Mikähän voisi aiheuttaa jarrupolkimessa tuntuvan kevyen värinän?
                    Tuota on tapahtunut muutamia kertoja viikon aikana kun jarrua painaa kevyesti. Toisella painalluksella värinä on kuitenkin kadonnut. Yhdessä tilanteessa olin kuulevinani ABS-pumpun toimivan. ABS ei kuitenkaan mene päälle, tien pinta ei ole liukas eikä värinä ole niin voimakas kun ABS-jarrutuksessa. Joku ABS-yksikön ongelma tuo kai voisi olla, vikakoodeja en ole vielä lukenut.
                    Onko nopeudella merkitystä, että milloin tuota värinää tapahtuu? Jossain ABS-tunnistimessa saattaa olla jotain yhdistys/kosteuden aiheuttamaa häiriöä!?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Mikähän voisi aiheuttaa jarrupolkimessa tuntuvan kevyen värinän?
                      Tuota on tapahtunut muutamia kertoja viikon aikana kun jarrua painaa kevyesti. Toisella painalluksella värinä on kuitenkin kadonnut. Yhdessä tilanteessa olin kuulevinani ABS-pumpun toimivan. ABS ei kuitenkaan mene päälle, tien pinta ei ole liukas eikä värinä ole niin voimakas kun ABS-jarrutuksessa. Joku ABS-yksikön ongelma tuo kai voisi olla, vikakoodeja en ole vielä lukenut.
                      Ainakin pieni heitto jarrulevy(i)ssä tekee tuollaista, jos jarrujen liikkuvat osat ei pääse kunnolla liikkumaan.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by janke View Post
                        Onko nopeudella merkitystä, että milloin tuota värinää tapahtuu? Jossain ABS-tunnistimessa saattaa olla jotain yhdistys/kosteuden aiheuttamaa häiriöä!?
                        Tuota on tapahtunut vain hitaissa nopeuksissa 20-40km/h. Luulisi tunnistimen vian sytyttävän ABS-vikavalon. Ja tuo tosiaan on vain kevyttä värinää eikä oikeaa ABS:in paukutusta.

                        Originally posted by kaol View Post
                        Ainakin pieni heitto jarrulevy(i)ssä tekee tuollaista, jos jarrujen liikkuvat osat ei pääse kunnolla liikkumaan.
                        Mutta värinä tuntuu olevan aina samalla taajuudella/voimakkuudella. Eikös sen jarrulevyn heiton ollessa kyseessä pitäisi muuttaa taajuutta nopeuden mukaan? Mietin myös voisiko levyissä/paloissa olla kiillottuneita kohtia, mutta ei sekään tuota selitä, siis kun ilmiö on täysin satunnainen.

                        Pitää tutkia vikakoodit ja katsoa saako Inpalla pakotettua ABS:in pumpun päälle ja jos saa, niin pitää testata tuntuuko se samalta jarrupolkimessa. Tuollahan taitaa olla paineanturi ABS-purkin takana, täytyy tutkia sekin.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Tuota on tapahtunut vain hitaissa nopeuksissa 20-40km/h. Luulisi tunnistimen vian sytyttävän ABS-vikavalon. Ja tuo tosiaan on vain kevyttä värinää eikä oikeaa ABS:in paukutusta.



                          Mutta värinä tuntuu olevan aina samalla taajuudella/voimakkuudella. Eikös sen jarrulevyn heiton ollessa kyseessä pitäisi muuttaa taajuutta nopeuden mukaan? Mietin myös voisiko levyissä/paloissa olla kiillottuneita kohtia, mutta ei sekään tuota selitä, siis kun ilmiö on täysin satunnainen.

                          Pitää tutkia vikakoodit ja katsoa saako Inpalla pakotettua ABS:in pumpun päälle ja jos saa, niin pitää testata tuntuuko se samalta jarrupolkimessa. Tuollahan taitaa olla paineanturi ABS-purkin takana, täytyy tutkia sekin.
                          Oletko irroittanut ABS-tunnistimia/ heilutellut esim.renkaitten vaihdon yhteydessä tai pessyt painepesurilla sisälokareita?
                          Vikavalo eikä koodia välttämättä tule jos vaikka magneetti kehässä on likaa ja sitäkautta anturin tunnistaminen on niinsanotusti "puolivaikeaa":think
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by janke View Post
                            Oletko irroittanut ABS-tunnistimia/ heilutellut esim.renkaitten vaihdon yhteydessä tai pessyt painepesurilla sisälokareita?
                            Vikavalo eikä koodia välttämättä tule jos vaikka magneetti kehässä on likaa ja sitäkautta anturin tunnistaminen on niinsanotusti "puolivaikeaa":think
                            En mitenkään erityisesti ole tunnistimia heilutellut tai pessyt. Kehissä tuskin on likaa, pyöränlaakerit vaihdoin viime kesänä. Mutta toki anturin lievä sekoilu on mahdollista mutta olisiko tärinäefekti sitten noin lievä? Yhtä pyöräähän ABS silloin kai käsittelisi, joten ehkäpä se olisikin.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Originally posted by TJJ View Post
                              En mitenkään erityisesti ole tunnistimia heilutellut tai pessyt. Kehissä tuskin on likaa, pyöränlaakerit vaihdoin viime kesänä. Mutta toki anturin lievä sekoilu on mahdollista mutta olisiko tärinäefekti sitten noin lievä? Yhtä pyöräähän ABS silloin kai käsittelisi, joten ehkäpä se olisikin.
                              Joo. Vaikea sanoa peruskoulun pohjilta. Kokeile kattoa vikakoodit ja inpalla tosiaankin ajelet ABS:ia jos vaikka sitä kautta löytyis jotain. Mulla aiheuttaa silloin,tällöin jarrupolkimeen pientä värinää sisälokasuojan sisällä oleva vesiventtiili patteristo, mutta sinullahan ei ole tuota mahdollisuutta.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Originally posted by Jax_KiBez View Post
                                Osaakos joku valaista millainen merkitys pohjapanssareilla on auton lämpiämiseen kylmällä ilmalla, ilmavirta mikä kulkee vaihdelaatikkoa ja alakertaa vasten on aika jäätävä ilman panssaria. Itsellä 523iA ja panssarit puuttuu, lämpeää kyllä normaaliin lämpötilaan, mutta pienellä viiveellä ja vaihdelaatikko ei lämpeä tarpeeksi nopeasti vaan ilman turbiinin lukittumista saa jokusen kilometrin ajella että laatikko on lämmin.

                                Voisiko panssareilla olla vaikutusta että laatikko lämpeisi nopeammin, samoin moottori, termariin en usko kun lämmöt nousee ihan normaaliin 90-asteeseen.
                                Onko tähän kenelläkään vastausta?:think
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎