Originally posted by Lapa735ia
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by espi70 View PostHuono anturin kontakti saa lämpötilamittarin näyttämään vähän mitä sattuu. Kuvittelin itsekin että se on on/off-tyylinen eli joko toimii tai ei mutta viime keväänä kun mittari näytti jatkuvasti 5 - 10 astetta liian kylmiä lukemia niin tuli irroitettua anturi ja putsattua liittimet, sen jälkeen on toiminut taas normaalisti.
Silloin kun tuon auton ostin, näytti lämpötila kokoajan -40 ja oletin anturin olevan paskana, tai piuhojen poikki.
No anturi löytykin yllättäen paikaltaan ja liitintä kun vähän nitkutti niin alkoi mittaus toimimaan ja on toiminutkin tähän saakka.E39 525 TDSA touring
Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735
Comment
-
-
webasto kysymystä..
itellä on tuossa tuo alkuperäinen webasto ja se lähtee vain silloin käyntiin ku auton laittaa käyntiin ja näytössä on vain aux ventilation eikös se pitäis saada aux heater että toimis ajastimena?
saako tuota millään koodattua ettei tarvis alkaa hommailemaan mitään kelloaNissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
-
Originally posted by BMW323 View Postwebasto kysymystä..
itellä on tuossa tuo alkuperäinen webasto ja se lähtee vain silloin käyntiin ku auton laittaa käyntiin ja näytössä on vain aux ventilation eikös se pitäis saada aux heater että toimis ajastimena?
saako tuota millään koodattua ettei tarvis alkaa hommailemaan mitään kelloaF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Mad_Mike View PostAuto sytyttää moottorin häiriövalot ym muut tauluun ja tehot katoaa täysin ei vastaa kaasuun eikä mitään, mutta pysyy käynnissä. Sit ku sammuttaa ja käynnistää uudelleen mitään vikaa ei esiinny. Tehnyt tämän kaksi kertaa, viimeksi noin 2tkm sitten ja sitten tänään. Auto on vaimon käytössä joten ei oo ite päässy kokemaan tapahtunutta. Tämä vika siis ilmennyt n.30km/h vauhdissa. Oisko kellään kokemuksia vastaavasta viasta? On tarkotus katsastaa loppuviikosta, jolloin näkee vikakoodit...Muulloin on lähtenyt käyntiin aina normaalisti ja toiminut niinkuin kuuluu. Autolla ajettu 209tkm ja kampiakselin pakopuolen asentotunnistin vaihdettu noin 30tkm sitten.
Palaako luistonestonvalo myös?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSamantyylistä vikaa oli samanlaisessa autossa. Korjaantui kaasuläpän puhdistuksella.
Palaako luistonestonvalo myös?530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Mikähän voisi aiheuttaa jarrupolkimessa tuntuvan kevyen värinän?
Tuota on tapahtunut muutamia kertoja viikon aikana kun jarrua painaa kevyesti. Toisella painalluksella värinä on kuitenkin kadonnut. Yhdessä tilanteessa olin kuulevinani ABS-pumpun toimivan. ABS ei kuitenkaan mene päälle, tien pinta ei ole liukas eikä värinä ole niin voimakas kun ABS-jarrutuksessa. Joku ABS-yksikön ongelma tuo kai voisi olla, vikakoodeja en ole vielä lukenut.
Comment
-
-
525 tds vm 97-
Hei!
Osaisko joku viisaampi neuvoa, kun 3 pytyn diesel suuttimessa on joku sähköjohto!!1 mikä se on ja uskaltaako sen vaan repiä irti?
syy minkä takia pitäis repiä on kun se vuotaa jostaki välistä ja autonsisällä lemuaa diesel niin perhanasti.
auto on pari kuukautta sitten käytetty dieselpumpun tiivistyksessä ja heti peröään rupes vuotaa tuolta suuttimesta! ja sen mukana kulutus nousee tasaisen tappavasti ajoteito koneessa 0,1 litraa muutamien päivien välein johtuneeko se tästä johtovuodosta?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMikähän voisi aiheuttaa jarrupolkimessa tuntuvan kevyen värinän?
Tuota on tapahtunut muutamia kertoja viikon aikana kun jarrua painaa kevyesti. Toisella painalluksella värinä on kuitenkin kadonnut. Yhdessä tilanteessa olin kuulevinani ABS-pumpun toimivan. ABS ei kuitenkaan mene päälle, tien pinta ei ole liukas eikä värinä ole niin voimakas kun ABS-jarrutuksessa. Joku ABS-yksikön ongelma tuo kai voisi olla, vikakoodeja en ole vielä lukenut.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMikähän voisi aiheuttaa jarrupolkimessa tuntuvan kevyen värinän?
Tuota on tapahtunut muutamia kertoja viikon aikana kun jarrua painaa kevyesti. Toisella painalluksella värinä on kuitenkin kadonnut. Yhdessä tilanteessa olin kuulevinani ABS-pumpun toimivan. ABS ei kuitenkaan mene päälle, tien pinta ei ole liukas eikä värinä ole niin voimakas kun ABS-jarrutuksessa. Joku ABS-yksikön ongelma tuo kai voisi olla, vikakoodeja en ole vielä lukenut.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOnko nopeudella merkitystä, että milloin tuota värinää tapahtuu? Jossain ABS-tunnistimessa saattaa olla jotain yhdistys/kosteuden aiheuttamaa häiriöä!?
Originally posted by kaol View PostAinakin pieni heitto jarrulevy(i)ssä tekee tuollaista, jos jarrujen liikkuvat osat ei pääse kunnolla liikkumaan.
Pitää tutkia vikakoodit ja katsoa saako Inpalla pakotettua ABS:in pumpun päälle ja jos saa, niin pitää testata tuntuuko se samalta jarrupolkimessa. Tuollahan taitaa olla paineanturi ABS-purkin takana, täytyy tutkia sekin.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuota on tapahtunut vain hitaissa nopeuksissa 20-40km/h. Luulisi tunnistimen vian sytyttävän ABS-vikavalon. Ja tuo tosiaan on vain kevyttä värinää eikä oikeaa ABS:in paukutusta.
Mutta värinä tuntuu olevan aina samalla taajuudella/voimakkuudella. Eikös sen jarrulevyn heiton ollessa kyseessä pitäisi muuttaa taajuutta nopeuden mukaan? Mietin myös voisiko levyissä/paloissa olla kiillottuneita kohtia, mutta ei sekään tuota selitä, siis kun ilmiö on täysin satunnainen.
Pitää tutkia vikakoodit ja katsoa saako Inpalla pakotettua ABS:in pumpun päälle ja jos saa, niin pitää testata tuntuuko se samalta jarrupolkimessa. Tuollahan taitaa olla paineanturi ABS-purkin takana, täytyy tutkia sekin.
Vikavalo eikä koodia välttämättä tule jos vaikka magneetti kehässä on likaa ja sitäkautta anturin tunnistaminen on niinsanotusti "puolivaikeaa":thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOletko irroittanut ABS-tunnistimia/ heilutellut esim.renkaitten vaihdon yhteydessä tai pessyt painepesurilla sisälokareita?
Vikavalo eikä koodia välttämättä tule jos vaikka magneetti kehässä on likaa ja sitäkautta anturin tunnistaminen on niinsanotusti "puolivaikeaa":think
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEn mitenkään erityisesti ole tunnistimia heilutellut tai pessyt. Kehissä tuskin on likaa, pyöränlaakerit vaihdoin viime kesänä. Mutta toki anturin lievä sekoilu on mahdollista mutta olisiko tärinäefekti sitten noin lievä? Yhtä pyöräähän ABS silloin kai käsittelisi, joten ehkäpä se olisikin.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostOsaakos joku valaista millainen merkitys pohjapanssareilla on auton lämpiämiseen kylmällä ilmalla, ilmavirta mikä kulkee vaihdelaatikkoa ja alakertaa vasten on aika jäätävä ilman panssaria. Itsellä 523iA ja panssarit puuttuu, lämpeää kyllä normaaliin lämpötilaan, mutta pienellä viiveellä ja vaihdelaatikko ei lämpeä tarpeeksi nopeasti vaan ilman turbiinin lukittumista saa jokusen kilometrin ajella että laatikko on lämmin.
Voisiko panssareilla olla vaikutusta että laatikko lämpeisi nopeammin, samoin moottori, termariin en usko kun lämmöt nousee ihan normaaliin 90-asteeseen.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment