Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmer528iA
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 62
    • salo

    Originally posted by bimmer528iA View Post
    ite aattelin käydä peltikorjaamolla kyselemässä oikasua ku liikennemerkki kaatu töissä eturenkaan kohdalle yläreunaan peltiin. painoi siihen montun, sekä maaliin halkeaman, joten ehkä paikkamaalauskin...

    mites nämä 528:n jarrut ja menohalut sekä absit... juuri ennen kuin auto pysähtyy, niin etujarrut lukkiutuu. tuntuu kuin takajarrut ei olisi pelissä ollenkaan, kun niin kovaa en saa painettua jäisellä pinnalla jarrua ilman että absit puuttuu peliin, että takapyörätkin jarruttaisi niin kovasti että nastat jättäisi jälkiä. ja risteyksissä tuntuu olevan menohaluja etupyörät jarruilla lukittuina, liukuu aina hieman.
    jarrut syksyllä leimalla edessä 2 ja takana 1.5
    olikos tää näissä jotenkin "perusvaivaa"

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by bimmer528iA View Post
      olikos tää näissä jotenkin "perusvaivaa"
      Kokelin ja jää kaikista renkaista jäljet jäähän. Hyvin pysähtyy.

      Comment

      • Tome
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 548
        • Joensuu

        Originally posted by MentalNight View Post
        Ei, on kiinni kuvassa näkyvillä putkisokilla, selvisi toisen threadin kautta.

        mutta itse tuo ovenkahva on kiinni nuilla liu'utettavilla lukituskiskoilla. Ovenkahvan voi vaihtaa paikallaan ovessa, eihän se lukkopesä siinä kahvassa ole kiinni vaan tuossa runko-osassa. Vai mitä minä en nyt ymmärtänyt. Luulis olevan kaikissa koliyseissä sama systeemi..

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          ^ Joo, kahvan saa vaihdettua helposti irroittamatta ovipahveja.
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by bimmer528iA View Post
            olikos tää näissä jotenkin "perusvaivaa"
            Ei, sulla ei toimi takajarrut kunnolla.

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Minkäköhän merkkistä reaktiotankoa KL-varaosat myi? Onko siellä orkkis osaa?:think
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9993
                • KVLA

                Originally posted by janke View Post
                Minkäköhän merkkistä reaktiotankoa KL-varaosat myi? Onko siellä orkkis osaa?:think
                Itse olen ostanut tuolta viimeeksi Lemförderiä.Soittaen selviää.Eli ostaa vasta sitten,jos ei ole jotain halpiskuraa.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11084
                  • Oulu

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  -99 523. Abs valo palaa ja nopeusmittari ei toimi. Vikakoodina sano että taka oikealta anturilta tulee huono signaali. Vaihdettiin se ja vika ei kummentunu. Nyt sanoo että taka vasemmassa on kaapeli rikki. Onkohan tuossa nyt joku muu vika, kun vähän oudolta kuulostaa että molemmilta puolilta menisi anturi yhtäaikaa :think
                  Originally posted by KimmoKoo View Post
                  Absien ohjausyksikkö mahtaa olla vikana, uutta tilalle tai sercapille korjaukseen Herjaa melkein aina anturivikaa, kun tuo boksi menee..
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Kattelin netistä vähän kuvia niistä rikkinäisistä bokseista, niin pitää eka aukasta se itte ja kattoa näkyykö siinä vikaa. Jos siellä on niinkin yksinkertainen vika, kun murtuneet juotokset, niin eipä kannata 200 euroa maksaa semmosen korjauksesta.
                  Yllättäen tämä boksi oli jo kertaalleen avattu ja tinaukset ihan paskottu. Parit padit puuttu levyltä ja langat oli sit tinattu suoraan vastuksiin. Voi vittu kun näitä romuja ei ikinää voi korjata kunnolla. Kaikki viat tuossakin romussa on ollu vaan edellisten omistajien paskoja korjauksia.

                  No mutta avautumisesta asiaan. Joutuuko uuden ABS boksin koodaamaan tuohon autoon, kun semmosen nyt joutuu hommaamaan? Vai onko se ihan plug & play.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Yllättäen tämä boksi oli jo kertaalleen avattu ja tinaukset ihan paskottu. Parit padit puuttu levyltä ja langat oli sit tinattu suoraan vastuksiin. Voi vittu kun näitä romuja ei ikinää voi korjata kunnolla. Kaikki viat tuossakin romussa on ollu vaan edellisten omistajien paskoja korjauksia.

                    No mutta avautumisesta asiaan. Joutuuko uuden ABS boksin koodaamaan tuohon autoon, kun semmosen nyt joutuu hommaamaan? Vai onko se ihan plug & play.
                    Kyllähän sen joutuu koodaamaan. Joku foorumilainen voi sen sulle koodata.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • bimmer528iA
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 62
                      • salo

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Ei, sulla ei toimi takajarrut kunnolla.
                      kuitenki leimalla edessä 2 ja takana 1,5 ja koko talven toiminut samallalailla, loppusyksystä leimattu. sekä jarruremppa tehty, edellisen omistajan toimesta (pitäs olla jotkut hyvät palat, merkkiä en muista, mutta ei kuulemma pitäis pölyä tulla yhtään...)

                      mitäs tuolle vois tehdä, herkistellä takajarrut? on vaan absien peliin puuttuminen melko herkässä...

                      edit: mistäs löytyy se linkki/ohje, ne vedenpoistoreiät siin jarrusysteemissä...
                      Last edited by bimmer528iA; 24-03-2013, 14:44.

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Yllättäen tämä boksi oli jo kertaalleen avattu ja tinaukset ihan paskottu. Parit padit puuttu levyltä ja langat oli sit tinattu suoraan vastuksiin. Voi vittu kun näitä romuja ei ikinää voi korjata kunnolla. Kaikki viat tuossakin romussa on ollu vaan edellisten omistajien paskoja korjauksia.

                        No mutta avautumisesta asiaan. Joutuuko uuden ABS boksin koodaamaan tuohon autoon, kun semmosen nyt joutuu hommaamaan? Vai onko se ihan plug & play.
                        Kyllä Clavurioni koodaa pientä korvausta vastaan
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11084
                          • Oulu

                          Löyty tohon hommaan näköjään ohjeetkin.

                          Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Magirus
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 875
                            • Keski-Suomi und Sawo

                            Sigun E39 528i teki tänään kummalliset tempaukset tien päällä. Auto ollut omistuksessa pari vuotta ja kilometrejä kertynyt kiitettävästi, tosin tänä vuonna vähemmän opiskelujen myötä.. Autoon vaihdettu kaikki perus osat mikä yleensä tekniikasta ensimmäisenä pettää (nokan ja kampuran anturit alkuperäiset, separaattori + letkut, venakopantiivisteet, putsattu väliajoin IMM sekä ICV jne. Eli tekniikka tähän asti pelannut kun kello eikä kertaakaan ole oireillut.

                            Tänään sitten liikennevaloissa päätin testata tuota jossain topikissa pyöriteltyä "tyypillistä ominaisuutta" että jarrupoljin painuu pohjaan jos pitempään pitää kovassa pänningissä. Liikennevaloissa siinä punasten vaihtumista odotellessa sitten aloin hieman normaalia voimakkaammin painamaan poljinta. Pikku hiljaa hyvin hitaasti se tuntui pohjaa päin menevänkin. Ihan pohjaan en saanut/kerennyt polkasta ennen valojen vaihtumista. Ongelmat alkoikin heti tämän jälkeen. Eli auto siis heti valoista lähdettäessä nyki voimakkaasti. Seuraavissa valoissa tyhjäkäynti heijasi 300-1100rpm välillä hetken ja moottori ravisti melko voimakkaasti sekä meinasi sammua. Siinä vaiheessa oltiin jo melkein keskustassa niin päätin jättää pysähtymättä. Loppumatkalla vielä huomasin ettei vetoja löytynyt ollenkaan ja kierroksetkin "talla pohjassa" jäivät 4000rpm paikkeille ja tuntuu kuin koko kone olisi käynyt vajailla. Parkissa sitten pyöritin vielä tyhjäkäyntiä ja avasin konepellin, kierrokset oli jotakuinkin normaalit mutta moottori heilui kyllä voimakkaasti, ts. ravisti.

                            Aattelin sitten että kotona koitan vikaa selvitellä kaupoilla käynnin jälkeen (jos suinkin omin voimin sinne pääsen). Kas kummaa, noin 30min jälkeen autolle takaisin tullessa olikin vika tipotiessään, veti normaalisti eikä pätkinyt tai ravistanut tippaakaan. Kävin vielä pitempää reittiä heittämässä ennen kotiin tuloa sekä autopesulassa tuli tovi pidettyä autoa sammuksissa. Vikaa ei enää loppu päivänä ilmennyt :think Mahtoiko jotain selittämätöntä käydä tuossa "poljin pohjaan" -testissä? Viikonloppuna katotaan mitä vikakoodeja jättänyt. Tehostajan kaukalossa oli minulle tullessa vettä reilusti mutta sen jälkeen olen tsekannut ja pitänyt röörit puhtaana ettei ole päässyt toistumaan. Voisko siellä tehostajan sisällä sitten olla vieläkin vettä ja hörppäsikö se sitä nyt henkeensä vai mitä ihmettä tuossa tapahtu? Sehän tässä ihmetyttää kun täysin ongelmitta pelannut tähän asti.

                            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                            O: E24 osasia

                            Comment

                            • pedroo
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2010
                              • 58
                              • helsinki

                              osaisko joku neuvoo miten saa e39 -02 touringin takaluukun jouset vaihdettua. ei pysy takakontin luukku enään ylhäällä. tarviiko purkaa sisältä kattoa auki vai onnistuuko ihan vain takaa jotenkin. neuvoja?! kiitos!

                              e61 530d lci M- sport
                              e46 330i Cabriolet M- sport
                              e91 325d M-sport
                              e60 530d
                              e46 330i M-sport cabriolet
                              e39 530d M-sport
                              e39 530d
                              e46 323
                              e36 318

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by pedroo View Post
                                osaisko joku neuvoo miten saa e39 -02 touringin takaluukun jouset vaihdettua. ei pysy takakontin luukku enään ylhäällä. tarviiko purkaa sisältä kattoa auki vai onnistuuko ihan vain takaa jotenkin. neuvoja?! kiitos!
                                Haulla löytyy ohjeet.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎