memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3NE
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 146
    • Pohjois- Karjala

    Originally posted by Löwen View Post
    Onko mitään keinoa todeta iskunvaimentimien yläpäiden kuntoa irroittamatta iskareita? Esimerkiksi mukulakivikadulla ajettaessa kuuluu sellainen ääni etupäästä kuin kaadettais pottuja kattilaan. Väljää en alustasta enää löydä, koiranluussa ja raidetangon päässä sitä oli mutta ne on nyt vaihdettu ja pyöränkulmat suunnattu. Auto myös puoltaa vielä tuon suuntauksen jälkeenkin. Kävin mainitsemassa asiasta liikkessä jossa remppa tehtiin ja hetken malttoivat tutkia jonka jälkeen totesivat että etuiskarit ne siellä kolisevat, eivät yläpäät koska ne eivät kuulemma koliysistä ikinä mene. En jäänyt tuommosta soodaa kuuntelemaan vaan lähdin pois. Alla on alkuperäinen M-Sport alusta ja iskaritestikin oli hyvä tovi sitten katsastuksessa.

    Kevennä keula ja nosta rengasta käsillä tai vänkäraudalla ylöspäin. Huomaa selvästi jos yläpäissä on väljää. Mielenkiintoinen liike jos tuommosia väitteitä vara heitellä.. Kyllä ne yläpäät kolmeyseistäkin menee siinä missä muistakin.. Itse vaihdoin kanssa omaan m-sport alustalliseen nuo yläpäät kun olivat päässeet väljistymään ja päästivät montuissa juurikin tuommoista "pottuja kattilaan" ääntä..
    E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
    E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
    EX. E39 528i montrealblau
    EX. E34 525 -91 calypsorot

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      Touringin takaluukku on muuttunut jäykäksi nostaa ja sulkea, vaatii paljon voimaa.

      Yritin puhdistaa voidella saranoita välistä, auttoikin, muttei poistanut vaivaa.

      Huomasin myös että nyt ne pumput ovat alkaneet lopulta heiketä, kansi ei pysy tällä kelilläkään ylimmässä asennossa.

      Onko kokemusta, poistaako pumppujen vaihto tuon tahmailunkin vai joudunko irroittamaan saranat voitelua varten?
      Olli.

      Comment

      • opTA
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 924
        • Suomi

        Originally posted by janim110 View Post
        Tarttis vikakoodien kanssa jelppiä Tampereella. self level susp.inact vilkkuu taulussa, pdc pimeänä ja muutenkin katsoa mitä löytyisi. Autona vm99 530d.
        Eli kellään vermeitä/aikaa?
        Ei vikakoodi apua mutta, "self level susp.inact" valittaa kun anturi ottaa itseensä kosteutta/tms. henkimaailman juttuja, ei välttämättä rikki. Osaava kaveri puhdistaa anturin/liitos osat kuorman kanssa/ilman jotta "aivot" ymmärtävät tämänkin osan olevan toimiva (..mikäli ei ole pitkään aikaan ajettu kuorma päällä) sekä tämä valittaa toimimattomuuttaan yleensä keväällä/syksyllä kun on kostea keli.

        PDC toimimattomuus vika voi olla yhtälailla hapettunut liitin kuin rikkoutunutkin. Testaa toimivuus vaihtamalla (vikakoodi luvun jälkeen) toimimattoman tunnistimen paikkaa ehjän kanssa.
        Last edited by opTA; 10-09-2013, 22:57.

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          Originally posted by Rocla View Post
          Touringin takaluukku on muuttunut jäykäksi nostaa ja sulkea, vaatii paljon voimaa.

          Yritin puhdistaa voidella saranoita välistä, auttoikin, muttei poistanut vaivaa.

          Huomasin myös että nyt ne pumput ovat alkaneet lopulta heiketä, kansi ei pysy tällä kelilläkään ylimmässä asennossa.

          Onko kokemusta, poistaako pumppujen vaihto tuon tahmailunkin vai joudunko irroittamaan saranat voitelua varten?
          Mulla kanssa jäykkä, mut pumput ilmeisen kunnossa, kun pysyy kiltisti ylhäällä kyllä.

          Auttaiskohan sitte ihan saranoiden voitelu, mutta kiinnostaa onko kuin paska homma...
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Etupenkkien kiinnityspulttien kierteen pituus ja halkaisia?

            Comment

            • jannnu78
              Bimmer Rookie
              • Aug 2013
              • 150
              • Tampere

              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              Mulla kanssa jäykkä, mut pumput ilmeisen kunnossa, kun pysyy kiltisti ylhäällä kyllä.

              Auttaiskohan sitte ihan saranoiden voitelu, mutta kiinnostaa onko kuin paska homma...
              liitytään samaan "valittajien " sakkiin , minulla kansssa jäykkyyttä ja narisee kun vanhan ladon ovet kontti pysyy kylllä ylhäällä .

              pystyykö vanhoja kamoja herättelemään rasvauksella tms , kuntoon vai menekö uuden jousen ja kaasujousen ostoon tämä ceissi ?

              Comment

              • Renholt
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 77
                • Etelä-Savo

                523i -96 manuaali, 205tkm mittarissa
                Kysymys: tiputtaa ohjaustehostinöljyä raidetangon päistä. Vuosi sitten oli vain toinen puoli märkä, nyt on kummatkin. Pari kertaa vuodessa oon lisännyt öljyä, kun on mennyt alle alarajan.

                Ilmeisesti joku stefa falskaa? Mitähän sille tekisi, täytyykö koko ohjaustehostin irrottaa ja availla vai millehän sitä alkais ?
                540i -98
                -------------
                ex: e28 518i -87, e39 520i -97, e39 530dA -03, e21 315 -83, e39 523i -96, e34 520i -91

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Vaikutti aika vittumaiselta puuhalta käyttää ne luukun saranat näkösällä, pitää varmaan rakentaa jokin teline ja yrittää saada johtoihin sen verran löysää.

                  Ei luultavasti ole helppo tehdä yksinään silti vaikka olisi jokin telinekin olemassa.

                  Puhalsin paineilmalla ja imin imurilla hiekkaa aivan tolkuttoman määrän sieltä poteroista ja uitin pillillä ohutta rasvaa sinne missä oletin saranan nivelpisteen olevan, mutta tulokset eivät olleet hyviä. Kyllä se keveni toki, eikä enää narise, mutta ei tullut semmoinen kuin mitä se ostaessa oli.

                  Googlellakaan en löytänyt ohjetta, eikä TISsistäkään ollut älyttömästi apua.

                  Kai tuon joku on saanut kunnolla korjattua?
                  Olli.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Rocla View Post

                    Kai tuon joku on saanut kunnolla korjattua?
                    Kyllä. Luukut irti ja sarat ruuvipenkkiin. Osiksi ja puhdistus/voitelu. Onhan siinä askaretta mutta äkkiä sen tekee. Kannattaa tehdä ajoissa ennenkuin saranat leikkaa kokonaan kiinni, sitten sen purkaminen on haastavampaa, Tai luukku jää auki vaikka kaupan pihaan ja menee poikki kun yrittää väkisin painaa kiinni...

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Kyllä. Luukut irti ja sarat ruuvipenkkiin. Osiksi ja puhdistus/voitelu. Onhan siinä askaretta mutta äkkiä sen tekee. Kannattaa tehdä ajoissa ennenkuin saranat leikkaa kokonaan kiinni, sitten sen purkaminen on haastavampaa, Tai luukku jää auki vaikka kaupan pihaan ja menee poikki kun yrittää väkisin painaa kiinni...
                      Miten käytännössä irroitetaan, onko tarpeen purkaa johtosarja kokonaan vai riittääkö että purkaa löysälle ja pitää itse luukun auton lähellä?

                      Arvelin että kuormalava pinon päälle lasken luukun, sitten pumput irti ja johtoihin löysää ja vedän luukun saranoineen siihen pinon päälle, onnistuuko näin?
                      Olli.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Miten käytännössä irroitetaan, onko tarpeen purkaa johtosarja kokonaan vai riittääkö että purkaa löysälle ja pitää itse luukun auton lähellä?

                        Arvelin että kuormalava pinon päälle lasken luukun, sitten pumput irti ja johtoihin löysää ja vedän luukun saranoineen siihen pinon päälle, onnistuuko näin?
                        Kaipa luukut voi ripustaa vaikka kattoon roikkumaan liinalla. Lasiluukusta taisi johdot saadat purettua pois, isosta luukusta en muista purettiinko vai katkaistiinko.

                        Comment

                        • jannnu78
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2013
                          • 150
                          • Tampere

                          ideoita mistä saisi tollaset hengarit niskatyynyjen taakse ?




                          kiinalaisilla verkkokaupoissa myytävänä jotain rihkamaa , mut josko nyt ei kuitenkaan , onkohan nuo alkuperäiset ? :think
                          Last edited by jannnu78; 10-01-2016, 20:56.

                          Comment

                          • eamh87
                            Newbiemmer
                            • Aug 2010
                            • 10
                            • Kouvostoliitto

                            Tänään tuli vaihdettua kaverin e39 520i:hin kardaanin tukilaakeri.

                            Auto ostettiin siis paukuttavan laakerin kanssa, ja aiemmin kardaani kolisi niin kovaa jo puolella kaasulla kiihdytyksessä että itse hypähdin penkillä kun olin kaverin kyydissä ja ääni kuului ekan kerran

                            Rättinivelessä ei näkynyt päällepäin mitään vikaa(halkeamia tai holkkien irtoilua) eikä myöskään laatikon tukikumit näyttäneet huonokuntoisilta.

                            Tuli samalla myös huomattua että kardaanin puoliskot toisiinsa kiinnittävä pultti puuttui välistä kokonaan.

                            Auto kuitenkin laitettiin takaisin nippuun ilman pulttia (joku erikoiskoko?) ja käytiin koeajolla niin ääni kuuluu yhä mutta selkeästi vaimeampana ja vain kakkosvaihteella 30-40 vauhdissa täyskaasukiihdytyksessä.

                            Olisiko kenelläkään mitään muita vinkkejä uuden pultin hommaamisen lisäksi joilla saisi hakkaamisen kokonaan pois? Missä kaikkialla näissä voi olla väljää yms?
                            Kiitoksia etukäteen

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Originally posted by eamh87 View Post
                              Auto kuitenkin laitettiin takaisin nippuun ilman pulttia (joku erikoiskoko?)
                              M12x1,5 25 mm, BMW osanumero 07119911694
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • ADiJA
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2012
                                • 245
                                • Varkaus

                                Originally posted by jannnu78 View Post
                                [ATTACH]114335[/ATTACH]


                                kiinalaisilla verkkokaupoissa myytävänä jotain rihkamaa , mut josko nyt ei kuitenkaan , onkohan nuo alkuperäiset ? :think


                                Tuommonen löytyi. :think
                                Ex:
                                Maxda 626 -99
                                Opel Astra GTC -05

                                NYT:
                                BMW e39 520i -01

                                Comment

                                Working...
                                X