Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rjm
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 353
    • Pirkanmaa

    Originally posted by jaakala View Post
    Maadoitusvika valoilla?

    Omaan kysymykseen: onko takaovien "astinlaudoilta" suora yhteys takajalkatilaan? Autoa pestessä siihen kohtaan kertyy vettä niin että lorisee kun avaa oven, ja jalkatiloissa välillä vettä niissä pienien verhoilun reikien kohdilla lattialla. Ja onko niitten reikien kohdalla jtkut reiät korissa? Alapuolelta (pohjasta) kun tunnustelee niin ihan ku ois sellaiset metalliset pyöreät peitelevyt.
    Itsellä myös sama ongelma.
    Tuolla pohdintaa asiasta http://www.btcf.fi/forum/showthread....t%E4+lattialla

    Comment

    • Tyramies
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 271
      • Helsinki

      Nyt kun evry toimii niin vaihteet ei mene päälle auto käynnissä. Sammuksissa kyllä menee mutta muuten ei. Vaikka nollaan laatikon vikakoodit niin ae vika tulee aina takasin?

      vikakoodit:
      can bus to egs control unit
      can bus to acs control unit

      ja laatikon koodi:

      CAN DDE messageerror,

      ja tietenkin inpalla en pääse moottorinohjaukseen ... prkl
      Last edited by Tyramies; 07-11-2013, 15:07.
      -Kevin, i wanna double...
      -Harry! ...
      -I need a double, right now!
      "thank you son."

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Tyramies View Post
        Nyt kun evry toimii niin vaihteet ei mene päälle auto käynnissä. Sammuksissa kyllä menee mutta muuten ei. Vaikka nollaan laatikon vikakoodit niin ae vika tulee aina takasin?

        vikakoodit:
        can bus to egs control unit
        can bus to acs control unit

        ja laatikon koodi:

        CAN DDE messageerror,

        ja tietenkin inpalla en pääse moottorinohjaukseen ... prkl
        No noiden mukaan can väylä on solmussa.
        Olihan sulla kaikki töpselit paikoillaan?

        Comment

        • Tyramies
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 271
          • Helsinki

          kyllä siellä kaikki kaapelit pitäs olla paikallaan ja moottorinohjauksen liitin oli siinä ite ecu laatikossa kiinni... ajattelinpa että kun pääsis tonne vitun dde sisään mutta kun tää inpa ei jostain syystä päästä juuri nyt vaikka kuukaus sitten päästi... Ei päästäny edes ennen tätä operaatiota, mutta kun ostin auton niin päästi.

          Tässä juuri mietinkin oiskohan ketään lähellä Helsingissä joka vois tulla nollaa ton itse ecu:n vikakoodit, vai joutuuko ottamaan taas raitisilmasuodattimet yms pois ja kattomaan että oisko huonosti kiinni? Tosin kyl se ihan lukittui sinne yms, ei pitäs olla ongelmaa... auto kuitenkin käy normaalisti mutta just tuo että vaihde ei mene silmään sillonku on käynnissä on ongelmana.
          -Kevin, i wanna double...
          -Harry! ...
          -I need a double, right now!
          "thank you son."

          Comment

          • ARDler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 146
            • Pori

            mulla pimeni apukuskin kaiutin, missä mahtaa olla kipu? britti foorumeilta luin että jossain olis huonoja kolvauksia, missä?

            ja auto oli 530d -01 isolla navilla ilman subbaria ja vahvistinta
            E38 730i -95

            Comment

            • eXon91
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 57
              • Hollola

              12-1996 käyttöönotettu 535 niin kummalla saa inpan kanssa yhteyden obd mallila vai ads mallilla?
              E46 330d 2002

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

                Originally posted by Tyramies View Post
                kyllä siellä kaikki kaapelit pitäs olla paikallaan ja moottorinohjauksen liitin oli siinä ite ecu laatikossa kiinni... ajattelinpa että kun pääsis tonne vitun dde sisään mutta kun tää inpa ei jostain syystä päästä juuri nyt vaikka kuukaus sitten päästi... Ei päästäny edes ennen tätä operaatiota, mutta kun ostin auton niin päästi.

                Tässä juuri mietinkin oiskohan ketään lähellä Helsingissä joka vois tulla nollaa ton itse ecu:n vikakoodit, vai joutuuko ottamaan taas raitisilmasuodattimet yms pois ja kattomaan että oisko huonosti kiinni? Tosin kyl se ihan lukittui sinne yms, ei pitäs olla ongelmaa... auto kuitenkin käy normaalisti mutta just tuo että vaihde ei mene silmään sillonku on käynnissä on ongelmana.
                :think olisko kuitenniin parempi ohjelmoida se oiken kun laitaa jokin every-bodi boksi? :think
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8267
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by eXon91 View Post
                  12-1996 käyttöönotettu 535 niin kummalla saa inpan kanssa yhteyden obd mallila vai ads mallilla?
                  Kummallakin onnistuu.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Tyramies
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 271
                    • Helsinki

                    Kellään muita hyviä ideoita, kuin INPA tai DIS? En jostakin syystä kummallakaan pääse e39 525tds auton DDE purkkiin jotta voisi vikakoodit ohjelmoida pois. Joskus aikanaan pääsi mutta nyt ei?
                    -Kevin, i wanna double...
                    -Harry! ...
                    -I need a double, right now!
                    "thank you son."

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by Tyramies View Post
                      Kellään muita hyviä ideoita, kuin INPA tai DIS? En jostakin syystä kummallakaan pääse e39 525tds auton DDE purkkiin jotta voisi vikakoodit ohjelmoida pois. Joskus aikanaan pääsi mutta nyt ei?
                      Niin teitkö nyt sen EVRY-modin E34 vai E39 ohjeilla?
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Tyramies
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 271
                        • Helsinki

                        Tietääkseni tein sen e39 ohjeilla, induktiivisella tunnistimella varustettuna olevaan autoon? Eli jotta saisin selvää mihin piti kolvata otin moottorinohjauksesta liitinkamman irti ja selvitin että mikä niistä pinneistä on 14 ja mikä 39, sitten kolvasin ne sinne paikalleen ja laitoin liittimen takaisin autoon kiinni.

                        Auto käynnistyy normaalisti, ja vaihteet menee päälle kun auto on sammuksissa, mutta tosissaan antaa nuo yllämainitut vikakoodit, ja jostakin ihmeellisestä syystä INPA joskus päästi auton moottorinohjaukseen aikoja sitten, nyt ei enää päästä. Tuo DDE 2.2 jostakin syystä ei löydy INPAN listasta ja DDE 2.1 mikä on listassa kohdassa E34 Engine, ei halua toimia.

                        Kaikki muu siis on aivan reilassa, mutta tuo ASC valo palaa mittaristossa kokoajan ja tulee nuo vikakoodit. Jarruvalo palaa ja antaa vaihtaa vaihteita kunhan ignition on asennossa OFF eli virrat pois päältä.

                        Järkevästi ajatellen olisi voinut varmaan ottaa selville johtojen välit ja olla koskematta liitinkampaan...


                        edit: onko normaalia että moottorinohjauksen irroittamisen jälkeen menisi CAN väylät noin paskaksi? Nyt pääsin kiinni koneeseenkin ja sieltä nollasin mutta eivät halua lähteä? Akun tyhjettyä rupesi jopa automaattivaihteiston keppi liikkumaan, shiftlock ei vissiin mennyt päälle kun niin pieni jännite?
                        Last edited by Tyramies; 07-11-2013, 21:45.
                        -Kevin, i wanna double...
                        -Harry! ...
                        -I need a double, right now!
                        "thank you son."

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Ja tais joskus jokunen kaveri sanoakkin et unohda tds koneet...
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • Tyramies
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 271
                            • Helsinki

                            Jaa, vika selvisi. Olin hieman nauttineena avannut moottorinohjauksen kantta ja piirilevyltä jokunen 5 siltaa poikki

                            Kolvasin ne takasin ja hyvin tuntuisi toimivan, double whisky time on jälleen.

                            Mitenkäs tuota tuota, jos tätä evryä ajattelis pidemmän päälle, että kun noi kaikki tehoboxit kuulemma on paskaa jotka perustuu juuri tähän, niin pitäisi joko chipata alkuperäinen boxi tai sitten jatkaa tätä.

                            Ideana siis että mitenkäs tai mihin kohtaan voisi kolvata kytkimen, joka sulkisi piirin sillonku lyö lämän lattiaan, ja avautuisi kun höllää kaasua, että ei tarttisi ajaa niinkuin traktorilla...?

                            Entäs missä kohtaa evry potikka säätö pitäisi olla, kun auto tärisee hulluna, auto alkaa täristää hulluna, auto tärisee vähän, auton moottori vähän nostaa kierroksia, ennen kierrosten nousua, pelkästään päällä?

                            i wanna double, right now
                            Last edited by Tyramies; 08-11-2013, 00:52.
                            -Kevin, i wanna double...
                            -Harry! ...
                            -I need a double, right now!
                            "thank you son."

                            Comment

                            • MGT
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 360
                              • Mynämäki-

                              Sopiikos e39 m5 lukkoperä suoraan 540 touringii paikoillee?
                              Meinate onkos vetarie laipat saman moissii?

                              Comment

                              • Gedd
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 479
                                • Tampere

                                Onko ekoissa (~96) malleissa ajoneston sirua avaimessa? Kuinka siirto tapahtuu uuteen avaimeen? Siru metalliosan juureen upotettuna vaiko..?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎