Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tome
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 548
    • Joensuu

    Originally posted by markok View Post
    Minkähän valmistajan tekemät on BMW:n original jarruletkut? Alkuperäiset näyttää olevan järkyttävän hintaisia, joten löytyisikö joltain valmistajalta yhtä hyvät edullisemmin?
    Ihte kävin ainakin hakemassa jarruletkut taakse ihan ad:lta kun pomppas niistä kerran katsastuksessa. Ei muistaakseni ollu kalliit ja onhan nuo tuolla jo useamman vuoden olleet paikallaan..

    Comment

    • jannnu78
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 150
      • Tampere

      Onko kellään käynyt vastaavaa : Auto ollut koko talven roikan päässä ja pelannut aamulla duuniin lähtiessä kun Buicci . eilen yönä unohtu roikka laittaa ja joutu tekee kylmäkäynnistyksen , pääsin työpaikanpihaan niin sytytti moottorin häiriövalon ja kun uudestaan käynnistää ei pysy käynnissä ilman ettei pidä jalkaa kaasulla , samoin automaatti aski , vaihtaa oudosti ?

      pitäneee tänään tunkea nokka täyteen pahvia , että saa koneen kuumaksi

      kommentteja :think

      Comment

      • jannnu78
        Bimmer Rookie
        • Aug 2013
        • 150
        • Tampere

        Originally posted by jannnu78 View Post
        Onko kellään käynyt vastaavaa : Auto ollut koko talven roikan päässä ja pelannut aamulla duuniin lähtiessä kun Buicci . eilen yönä unohtu roikka laittaa ja joutu tekee kylmäkäynnistyksen , pääsin työpaikanpihaan niin sytytti moottorin häiriövalon ja kun uudestaan käynnistää ei pysy käynnissä ilman ettei pidä jalkaa kaasulla , samoin automaatti aski , vaihtaa oudosti ?

        pitäneee tänään tunkea nokka täyteen pahvia , että saa koneen kuumaksi

        kommentteja :think
        jaahas kun kotiapääsin ja rupesin nokkaan askartelemaan pahveja niin kone kävi kuin kaikki pytyt eivät olisi pelissä , automaatin kick downin kun laittaa moottoritiellä pohjaan niin ei ota kaikki kierroksia tietenkään

        tuossa vielä huono video linkki , mitä mieltä porukka on , ? onkohan tullu isoakin vauriota kylmäkäynnistyksen takia .

        Linkki videoon alhaalla , kännykän mikki surkea ei ehkä saa äänistä selvää , mutta koko koppa tutajaa ja varsinkin videon lopussa kuulee parhaiten mitenkä tuo kone käy


        : http://www.youtube.com/watch?v=p-gLuFjZANs

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5061
          • Paimio

          Originally posted by jannnu78 View Post
          tuossa vielä huono video linkki , mitä mieltä porukka on , ? onkohan tullu isoakin vauriota kylmäkäynnistyksen takia
          No ei ainakaan kylmäkäynnistyksen takia voi mitään vauriota tulla. Itsellä ei kummassakaan eikä edellisessä kolmosessakaan ollut lohkolämppäriä (eli reippaat 10 vuotta menty ilman) eikä koskaan mitään ongelmaa sen pahemmin käynnistyksessä kuin missään muussakaan.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • topsi
            BTCF Member
            • Mar 2009
            • 225
            • Oulu

            Tämä asia on askarruttanut mieltäni vuosikausia, enkä ole siihen vielä vastausta saanut:

            Miksi keskisuuttimesta pitää erikseen säätää manuaalisesti lämpötilaa, kun autossa kerran on hieno, ja hyvin toimiva automaattinen ilmastointi? Onko insinööreillä iskenyt laiskuus vai onko tuolle olemassa joku järkiperuste?
            E46 ///M3 -01
            Ex: E39 530d -01 M-sport
            Ex: E39 525tds touring -97

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5061
              • Paimio

              Originally posted by topsi View Post
              Tämä asia on askarruttanut mieltäni vuosikausia, enkä ole siihen vielä vastausta saanut:

              Miksi keskisuuttimesta pitää erikseen säätää manuaalisesti lämpötilaa, kun autossa kerran on hieno, ja hyvin toimiva automaattinen ilmastointi? Onko insinööreillä iskenyt laiskuus vai onko tuolle olemassa joku järkiperuste?
              On. Siitä säädetään raitisilman sisääntuloa. Eli siis lämmityslaitten ohi tulevaa ilmaa.

              On kuulemma turvallisempaa pitkän ajon aikana jos silloin tällöin ottaa vähän raitista ilmaa sisään, pitäisi kuulemma vähentää nukahtamisen riskiä...tai jotain muuta semmoista olen lukenut. Ja kyllähän se vähän virkistääkin kun joskus on joutunut pitkään ajamaankin varsinkin talvisaikaan yöllä...
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                Jep, erittäin hyvä tuo millä voi säätää keskisuulakkeen kennon ohi, kesällä voi vaikka ottaa vähä lämpöstä naamalle, kun alkaa ilmastoinnin vaikutuksesta esim silmäluomet jäätymään.

                Joo. Se on oikeasti kätevää, kun talvella voi säätää rullaa vähän, että tulee "naamalle" pikkusen viileämpää kuin muualle, piristäähän se.
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • merbau
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 130
                  • Pälkäne

                  Sigun 540i: otin akun irti (oikean etuoven keskuslukon moottori sökö, siksi diagnoosia). Tein diagnoosin ja laitoin akun takaisin kiinni.

                  Starttasin, lähti käyntiin ja sammui heti. Starttasin uudelleen ja sama toistui. Kolmannen kerran startatessa pidin kaasulla käynnissä muutaman sekunnin, jonka jälkeen tyhjäkäynti silminnähden OK. Auto starttihetkellä käyntilämmin, oli lämpimässä tallissa tunnin kestäneen yllä kuvatun oven purkuoperaation ajan. Moottorin ohjauksesta ilmeisesti adaptaatiot nollautuneet kun akku oli irti sen puolisen tuntia?

                  Kysymys: onko odotettavissa jotain isompaa ongelmaa imuvuoto/moottorinohjauspuolella, vai viittaako muuhun ongelmaan?

                  INPA löytyy, mutta lämmintä paikkaa ei, joten mahdollinen livedatan diagnosointi pitää siirtää keväämmälle, jos oireet eivät tästä pahene. Onko heittää muuta vinkkiä, millä asiaa voisi selvitellä? Mitä parametreja / adaptaatioita INPAlla kannattaa penkoa? Vaikka INPA löytyy, niin tulkintataito parametreista on vaatimatonta.

                  Auto on muuten käynniltään suht terve, tyhjäkäynnissä vapaalla pientä (hyvin pientä) nypytystä, jonka tuntee takapuoleen, varsinkin N:llä. Vaihde päällä ei niinkään. Mitään muita akuutteja käyntiongelmia ei ole ollut.
                  540iA -00 M-sport
                  Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                  Comment

                  • Jube
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 9636
                    • ...

                    e39 touring -00 takaoven ulkokahva:
                    Pitääkö tuon kahvan lukitsevan peltilärpäkkeen irroittamikseksi piereskellä Porilaisten marssi vai mitä v*ttua?
                    Pelti liikahtaa 5mm eteenpäin aivan suosiolla mutta siitä eteenpäin ei millään, ei sitten vaikka takoisi tampilla ja vasaralla

                    Ovipanelikin on irti mutta ei siellä mitään estettä näy miksi ei liikkuisi vaan kun ei liiku
                    Onko tuossa joku jippo vai revinkö koko oven saranoineen he*vettiin ja paalaan koko pa*kan?

                    Ottaa oikein pohjanmaan kautta aivoon kun näinkin yksinkertainen juttu ei onnistu
                    Näillä mennään:
                    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                    MB c124 230CE -90 "Badboy"
                    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1327
                      • Tornio

                      Originally posted by Jube View Post
                      e39 touring -00 takaoven ulkokahva:
                      Pitääkö tuon kahvan lukitsevan peltilärpäkkeen irroittamikseksi piereskellä Porilaisten marssi vai mitä v*ttua?
                      Pelti liikahtaa 5mm eteenpäin aivan suosiolla mutta siitä eteenpäin ei millään, ei sitten vaikka takoisi tampilla ja vasaralla

                      Ovipanelikin on irti mutta ei siellä mitään estettä näy miksi ei liikkuisi vaan kun ei liiku
                      Onko tuossa joku jippo vai revinkö koko oven saranoineen he*vettiin ja paalaan koko pa*kan?

                      Ottaa oikein pohjanmaan kautta aivoon kun näinkin yksinkertainen juttu ei onnistu
                      tempaise säkeistö Porilaisten marssia odotellessa kun saat priva viestin.
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      • Krister
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 227
                        • PK-seutu

                        Sisäilmanpuhallin jää välillä vaimeasti päälle. Siili on vaihdettu mutta ei ollut vaikutusta ko. vikaan.
                        Supra MKIV 6spd lhd
                        W212 E350CDI

                        Ex: E39 530d

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8267
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Krister View Post
                          Sisäilmanpuhallin jää välillä vaimeasti päälle. Siili on vaihdettu mutta ei ollut vaikutusta ko. vikaan.
                          Ilmastointipaneelin takaa kuuluu vaimeaa surinaa vai puhaltaako se ihan suuttimista ilmaa koppiin?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Krister
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 227
                            • PK-seutu

                            Kuuluu nimenomaan sellaista surinaa.
                            Supra MKIV 6spd lhd
                            W212 E350CDI

                            Ex: E39 530d

                            Comment

                            • HOXAHA
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 107
                              • Espoo

                              Originally posted by jannnu78 View Post
                              jaahas kun kotiapääsin ja rupesin nokkaan askartelemaan pahveja niin kone kävi kuin kaikki pytyt eivät olisi pelissä , automaatin kick downin kun laittaa moottoritiellä pohjaan niin ei ota kaikki kierroksia tietenkään

                              tuossa vielä huono video linkki , mitä mieltä porukka on , ? onkohan tullu isoakin vauriota kylmäkäynnistyksen takia .

                              Linkki videoon alhaalla , kännykän mikki surkea ei ehkä saa äänistä selvää , mutta koko koppa tutajaa ja varsinkin videon lopussa kuulee parhaiten mitenkä tuo kone käy


                              : http://www.youtube.com/watch?v=p-gLuFjZANs
                              Ei tule muuta mieleen kuin, että samalta vajaakäyntiseltä kuulostaa kuin oma M52B25TU sen jälkeen kun oli hörpännyt (syksyllä) imusarjan kautta jarrutehostimesta vettä koneeseen. Silloin ei tosin mitään vikavaloja syttynyt ja kone toipui tästä parin tunnin rauhallisella ajolla itsestään. Mutta kannattanee tsekata tuo jarrutehostin asia kumminkin http://www.btcf.fi/forum/showthread....25#post2814925
                              BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
                              HNF XD2 Urban s-pedelec
                              Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
                              Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
                              Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25

                              Comment

                              • tecro
                                BTCF Member
                                • Dec 2009
                                • 185
                                • Suomi

                                Originally posted by Krister View Post
                                Kuuluu nimenomaan sellaista surinaa.
                                Ettei olis se pieni puhallin, joka vetää ilmaa paneelin lämpötila-anturille:think
                                Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎