Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by jannnu78 View Post
    Te ketkä olette vaihtaneet venttiilikopan tiivisteen , niin oletteko pistäneet merkille että vaihdon jälkeen olisi tullut kabiiniin palaneen tuoksua käryä , ilmeisesti johtuu tästä että kun koppaa on irroteltu ja öljyä on valunu konehuoneeseen pakosarjan ja muiden kuumien letkujen päälle , haju tulisi tästä :think

    alkuun ei tosiaan tullu mitään hajua mutta kun pääsi rummuttaa moottoritietä niin aika voimakkaat tuoksut tuli nokkaan .

    muistelen kun joskus päässy korkkaa uuden auton että samanlaista käryä olisi tullut uudesta autosta muutaman päivän ajan ajon jäljiltä , Bmw toki ei uusi vaan 10 v vanha
    Vähän tietysti mutta jos paljon käryää tarkistappa onnistuiko vaihto vai vuotaako kahta kauheammin.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      Startissa vai virtalukon pohjassa vikaa kun ei meinaa yhdistää kun starttaa? Avaimenkääntö takaisin ja uusi starttaus niin yhdistää!?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by janke View Post
        Startissa vai virtalukon pohjassa vikaa kun ei meinaa yhdistää kun starttaa? Avaimenkääntö takaisin ja uusi starttaus niin yhdistää!?
        Jommassa kummassa noista tai sitten EWS:ssä, jos ei esim tunnista avainta.
        Onko moottorin (eli startin) lämpötilalla vaikutusta vikaan?
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          Originally posted by kaol View Post
          Jommassa kummassa noista tai sitten EWS:ssä, jos ei esim tunnista avainta.
          Onko moottorin (eli startin) lämpötilalla vaikutusta vikaan?
          Moottori kylmänä tekee tuota ja tuntuu että tämä lämpötilan pudotus on tuohon vaikuttanut:think

          Nyt kun on ollut kovia pakkasia, niin ei ole avaimen napista auennut ovet vaan on pitänyt aukaista lukosta ja sitten onkin hälytin alkanut huutamaan!
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • opTA
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2011
            • 924
            • Suomi

            Originally posted by jannnu78 View Post
            Te ketkä olette vaihtaneet venttiilikopan tiivisteen , niin oletteko pistäneet merkille että vaihdon jälkeen olisi tullut kabiiniin palaneen tuoksua käryä , ilmeisesti johtuu tästä että kun koppaa on irroteltu ja öljyä on valunu konehuoneeseen pakosarjan ja muiden kuumien letkujen päälle , haju tulisi tästä :think

            alkuun ei tosiaan tullu mitään hajua mutta kun pääsi rummuttaa moottoritietä niin aika voimakkaat tuoksut tuli nokkaan...
            Palaneen käry tulee juurikin tuosta pakosarjan päälle tippuneesta öljystä.
            Yleensä ei välttämättä huomaa jos on taajamaajoa, mutta maantie-/motariajossa kyllä haju tulee kabiiniin, ratkaisu on vaihtaa venakopantiiviste uuteen.
            Mikäli tämän jälkeen ilmenee vielä samaa palaneen käryä, silloin on asennuksessa käynyt jokin moka, esim. vanhaa kovettunutta tiivistettä jäänyt uuden alle ja jättää aukon, kopankannen kiristys liian löysä tai väärin kiristetty, eli jäänyt hieman "kieroon" Vanhaa öljyä jäänyt ympäriinsä eli huonosti hoidettu työn jälkeinen siivous.

            Comment

            • Märde
              BTCF Member
              • Jul 2012
              • 84
              • Ivalo

              Mikäs on autossa vikana kun oireet ovat seuraavanlaiset: Aina kun auton käynnistää ja laittaa ensimmäisen kerran pitkät valot päälle syttyy samalla palaamaan myös hätävilkut sekä sisävalot (pitkissä canbus 55w xenonit jos sillä on merkitystä) Ja aina välillä n.30sek-1min palamisen jälkeen kuskin puolen pitkän valon polttimo sammuu (ei tee tätäkään kuitenkaan aina...)
              Sen lisäksi auton sisäkeskuslukituksen nappi ei toimi aina ja kun avaimesta lukitsee ovet keskuslukituksella, niin vilkut vain välähtää mutta ovet ei mene lukkoon. Ovet pitää siis "aukaista" avaimesta uudelleen ja sitten taas lukita niin silloin vasta ovet menee oikeasti lukkoon. Tätä auto on alkanut tekemään useasti mutta ei kuitenkaan aina. :think
              Jospa joku tajuais nuo selitykset ja osais neuvoa

              Niin ja autonahan on tosiaan -96 525tds
              BMW F11 530D Xdrive
              BMW E39 525tds project

              Comment

              • Fastpiksu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2010
                • 1571
                • Kajaani-Paltamo

                Originally posted by Märde View Post
                Mikäs on autossa vikana kun oireet ovat seuraavanlaiset: Aina kun auton käynnistää ja laittaa ensimmäisen kerran pitkät valot päälle syttyy samalla palaamaan myös hätävilkut sekä sisävalot (pitkissä canbus 55w xenonit jos sillä on merkitystä) Ja aina välillä n.30sek-1min palamisen jälkeen kuskin puolen pitkän valon polttimo sammuu (ei tee tätäkään kuitenkaan aina...)
                Sen lisäksi auton sisäkeskuslukituksen nappi ei toimi aina ja kun avaimesta lukitsee ovet keskuslukituksella, niin vilkut vain välähtää mutta ovet ei mene lukkoon. Ovet pitää siis "aukaista" avaimesta uudelleen ja sitten taas lukita niin silloin vasta ovet menee oikeasti lukkoon. Tätä auto on alkanut tekemään useasti mutta ei kuitenkaan aina. :think
                Jospa joku tajuais nuo selitykset ja osais neuvoa

                Niin ja autonahan on tosiaan -96 525tds
                Otappa ne xenonit pois.. Dieseleissä joillakin ollut mitä ihmeellisimpiä oireita niiden kanssa, commonrail vehkeet sammuilleet kun pitkät lyö päälle yms.
                Haulla lisää tietoa
                Chevrolet Express van
                Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                E36 325i group F

                Ex:
                e34 525i
                e34 525tds "superturbo"
                e39 530d M-Sport

                Comment

                • Märde
                  BTCF Member
                  • Jul 2012
                  • 84
                  • Ivalo

                  Jees, haun avulla löysinki juttua tuosta ja siitä että releytys ois ratkasu tuohon. Pitääpä vielä testata laittaa halogeenit pitkiin ja kattoa pelaako auto sitte taas normaalisti.
                  BMW F11 530D Xdrive
                  BMW E39 525tds project

                  Comment

                  • HC-Tuning
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 267
                    • Itärajalla

                    Miten tuon salavalikon saa esille? Tai saan sen esille mutta mitään testejä en pääse tekemään.. Mullahan tuossa mittaristossa ei ole kuin yksi nappi..

                    Comment

                    • Fastpiksu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2010
                      • 1571
                      • Kajaani-Paltamo

                      Originally posted by Märde View Post
                      Jees, haun avulla löysinki juttua tuosta ja siitä että releytys ois ratkasu tuohon. Pitääpä vielä testata laittaa halogeenit pitkiin ja kattoa pelaako auto sitte taas normaalisti.
                      Joillakin on ruennu relejohtosarjalla toimimaan ja joillakin ei sitten millään. Mulla oli e39:ssä ostaessa jälkiasennus-xenonit niin pitkissä ja lyhyissä ja ne kyllä toimi, leimalle riivin ne pois enkä laittanu enää takasin.
                      Chevrolet Express van
                      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                      E36 325i group F

                      Ex:
                      e34 525i
                      e34 525tds "superturbo"
                      e39 530d M-Sport

                      Comment

                      • Matula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1706

                        Originally posted by HC-Tuning View Post
                        Miten tuon salavalikon saa esille? Tai saan sen esille mutta mitään testejä en pääse tekemään.. Mullahan tuossa mittaristossa ei ole kuin yksi nappi..
                        Virrat päälle, nappi pohjaan kunnes mittaristoon tulee teksti "TEST".
                        Painelet napista kohtaan 19 ja odotat että teksti "OFF" tulee esiin
                        ja heti tämän jälkeen nappi pohjaan kunnes OFF muuttuu sanaksi ON.

                        Nyt voit selailla piilovalikkoa, ehkä kiinnostavimmat ovat kohdassa 7, josta muistaakseni löytyy nopeus ja lämpö. Jostain, ehkä 9, löytyy lataus. Äkkiäkös nuo löytyy Googlellakin.

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Originally posted by Matula View Post
                          Virrat päälle, nappi pohjaan kunnes mittaristoon tulee teksti "TEST".
                          Painelet napista kohtaan 19 ja odotat että teksti "OFF" tulee esiin
                          ja heti tämän jälkeen nappi pohjaan kunnes OFF muuttuu sanaksi ON.

                          Nyt voit selailla piilovalikkoa, ehkä kiinnostavimmat ovat kohdassa 7, josta muistaakseni löytyy nopeus ja lämpö. Jostain, ehkä 9, löytyy lataus. Äkkiäkös nuo löytyy Googlellakin.

                          http://www.bmwland.co.uk/forums/view...p?f=5&t=145473
                          Ainakin mulla kun tulee OFF teksti, painetaan nappia jonkun hetken, kunnes palaa takaisin valikkokohtaan, sitten selataan mitä halutaan. Tuo 19 on salavalikon lukituksen aukaisu, ja tarttee tehdä aina virtojen katkaisemisen jälkeen, eli jos haluaa pitkän ajon aikana salavalikkoa useasti seurata, niin lukitus tarvii avata vaan ekan kerran.
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • HC-Tuning
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 267
                            • Itärajalla

                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            Ainakin mulla kun tulee OFF teksti, painetaan nappia jonkun hetken, kunnes palaa takaisin valikkokohtaan, sitten selataan mitä halutaan. Tuo 19 on salavalikon lukituksen aukaisu, ja tarttee tehdä aina virtojen katkaisemisen jälkeen, eli jos haluaa pitkän ajon aikana salavalikkoa useasti seurata, niin lukitus tarvii avata vaan ekan kerran.
                            Kiitoksia. Itse tuossa ON kohdalla aina painelin nappia niin ei valikot auennu.. Täytynee kokeilla uudestaan.

                            Comment

                            • peto2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 8274
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Lukituksen muuten saa aukastua valikkojen 5-21 kohdalla, ei tarvii mennä erikeen mihinkään tiettyyn. 1-4 ovat siis aina avoinna
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by HC-Tuning View Post
                                Kiitoksia. Itse tuossa ON kohdalla aina painelin nappia niin ei valikot auennu.. Täytynee kokeilla uudestaan.
                                Lock ON - Lock OFF. Haluatko lukituksen päälle (ON) vai pois päältä (OFF).
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎