Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kievari
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 50
    • Jyväskylä

    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Onkos tuossa sellaset pitkuliaiset reiät tavallaan, kuvasta ei oikein saa keskiöstä selvää, saisko siihen tehtyy sellaset koukut jostain rautalangantapasesta millä vetäis irti? :think
    joo siis tollaset pitkulaiset lovet, niistä saa jotenkuten työkalulla otteen kiertämistä varten mutta suoraan ulospäin ei saa otetta mitenkään.

    eipä tosiaan tullut mieleen että abs anturin vaihtamisessa vaikein osuus onkin renkaan irroitus
    Mistähän noita saa uusia jos pistän palasiksi?

    edit: on käännetty koko auto ympäri, ihan kiitettävästi tuossa on työkaluja muttei tietenkään mitään tarpeellista
    Last edited by Kievari; 02-01-2014, 17:54.
    On kahdenlaisia autoilijoita, niitä jotka haluaisivat ajaa bemarilla, sekä niitä jotka ajavat bemarilla.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Kievari View Post
      joo siis tollaset pitkulaiset lovet, niistä saa jotenkuten työkalulla otteen kiertämistä varten mutta suoraan ulospäin ei saa otetta mitenkään.

      eipä tosiaan tullut mieleen että abs anturin vaihtamisessa vaikein osuus onkin renkaan irroitus
      Mistähän noita saa uusia jos pistän palasiksi?
      Ebaystä saattaa löytyä käytettyä tai uusi merkkarilta. Ei muistaakseni kovin kallis.

      Comment

      • Gize
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 551
        • Tampere

        Originally posted by Clavurion View Post
        Gize:

        Webaston käynnistyessä se ensin testaa, toimiiko hehkun liekkivahtiominaisuus (resistanssi/lämpötila toleransseissa), tässä kohtaa INPA:lla näkyy "Flame detector query". Jos tuo ei mene läpi, niin menee suoraan tuuletukselle. Vika voi olla hehkussa tai hehkun mittauspiirissä ohjainkortilla. Jos on tarkoitus käyttää käytettyä hehkua, niin korttia testatessa kannattaisi aina olla parina juuri kyseinen hehku.

        Hehkun saa nykyään kyllä erikseenkin. KLIK Tosin omaan käyttikseen aika herkästi vaihtaisin samalla koko palopesän, niin ei tarvi kovin usein ropata. Palopesästä voi hehkun kohdalta rapsia enimmät nokikokkareet, kun ei vaurioita verkkoa. Verkko-osan voi putsata vaikka kaasuttimen puhdistus aineella ja paineilmalla.
        Kiitokset tästä! Käväsin hehkun ja palopesän kanssa tuossa autosähköliikkeessä jossa testattiin hehkun toimivan. Sanoi että vika voi olla juurikin noissa nokikokkareissa jolloin liekkivahtikyselyssä tulee väärää tietoa jolloin sammuttaa laitteen. Mitä on raati mieltä lyödäänkö takasin putsattuna kasaan vai pitäskö nyt kun kerran laite on kädessä ja auki, uusia palopesä + tulppa, vaikka hehkuukin hienosti?

        Toinen kysymys, vesipumppu (siis webaston) jättää satunnaisesti vikakoodia, ja ajattelinkin sen nyt samalla vaihdella kun laite on pöydällä mutta onko tietoa paljonko tuo MTT-Tradingin vesipumppu (http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=335) vaatii sovitustyötä, ajatellen e39 webaston sijaintia? Kukaan laittanut tuota ja paljonko ollut sovittamista letkujähtöjen kulmista johtuen? Paikallinen autosähköliike kauppasi ilmeisesti alkuperäistä reilun 200€ hintaan joka ei tietysti mieltä hirveästi ylennä
        Kulkineet:
        BMW 730dA -03
        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
        BMW 323i -95
        Honda CBR600Fighter
        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by Gize View Post
          Toinen kysymys, vesipumppu (siis webaston) jättää satunnaisesti vikakoodia, ja ajattelinkin sen nyt samalla vaihdella kun laite on pöydällä mutta onko tietoa paljonko tuo MTT-Tradingin vesipumppu (http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=335) vaatii sovitustyötä, ajatellen e39 webaston sijaintia? Kukaan laittanut tuota ja paljonko ollut sovittamista letkujähtöjen kulmista johtuen? Paikallinen autosähköliike kauppasi ilmeisesti alkuperäistä reilun 200€ hintaan joka ei tietysti mieltä hirveästi ylennä
          Tuolta aiemman linkin putiikista orkkis, niin ei tarvi säätää. KLIK
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Gize
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 551
            • Tampere

            Originally posted by Clavurion View Post
            Tuolta aiemman linkin putiikista orkkis, niin ei tarvi säätää. KLIK
            Jälleen ISO kiitos sulle Clavu! Pitääpä laittaa tulemaan.

            Olet ilmeisesti jo webastoa joutunut remppaamaan aiemminkin niin mitä olet mieltä löisitkö nippuun noilla vanhoilla osilla vai vaihtaisitko samalla hehkun (vaikka hehkukin hyvin) / palopesän? Vai johtuiko vain noesta?

            Mietin vain jos saksasta tuota pumppuakin tilailee niin hehkukin tulisi samalla edullisesti kotiin

            Ja kai tuo 2-3 tage meinaa 2-3 päivää, eikä kuukautta ilmainen sanakirja sanonut mitään...
            Kulkineet:
            BMW 730dA -03
            BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
            BMW 323i -95
            Honda CBR600Fighter
            EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

            3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              Originally posted by Gize View Post
              Olet ilmeisesti jo webastoa joutunut remppaamaan aiemminkin niin mitä olet mieltä löisitkö nippuun noilla vanhoilla osilla vai vaihtaisitko samalla hehkun (vaikka hehkukin hyvin) / palopesän? Vai johtuiko vain noesta?

              Mietin vain jos saksasta tuota pumppuakin tilailee niin hehkukin tulisi samalla edullisesti kotiin

              Ja kai tuo 2-3 tage meinaa 2-3 päivää, eikä kuukautta ilmainen sanakirja sanonut mitään...
              Lukaisin uudestaan tuon aikaisemman viestin. Hehkun testaaminen suoralla jännitteellä ei kerro mitään sen toiminnasta liekkivahtina. Liekkivahtina sen hehkun resistanssin toleranssialue on niin pieni, että normaalilla yleismittarillakaan tarkkuus ei riitä. Hehkun toiminnasta saa varmuuden ainoastaan käyttämällä sitä omalla ohjauskortilla.

              Onhan noita Webastojakin tullut rassailtua. Jos kyseessä on käyttis, jota on tarkoitus tovi pitää, niin itse laittaisin sen kerralla kuntoon uudella palopesällä (ja hehkulla). Nämä on tietysti valintakysymyksiä.

              Tuolta putiikista osat ovat yleensä olleet näpissä viikossa tilauksesta.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Sammmy
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2012
                • 274
                • 03

                Morjesta, hommasin pihaan ensimmäisen e39. Ajelin tossa maantiellä ja laitoin radion kiinni (alkp. Bmw Business), mutta ei lähtenytkään enää päälle, tätä aiemmin vilkun merkkivalot sekä pitkien merkkivalo lakkasi toimimasta.

                Radio lähtee satunnaisesti päälle, mutta radion näyttö on pimeä, eikä äänenvoimakkuutta tms. pysty säätämään, ratin napeistakaan ei tapahdu mitään?

                Autosta löytyy Xenonit lyhkäsistä sekä pitkistä mikäli tällä vaikutusta. Kaikki sulakkeet katsottu läpi ja todettu ehjiksi..

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Originally posted by Sammmy View Post
                  Morjesta, hommasin pihaan ensimmäisen e39. Ajelin tossa maantiellä ja laitoin radion kiinni (alkp. Bmw Business), mutta ei lähtenytkään enää päälle, tätä aiemmin vilkun merkkivalot sekä pitkien merkkivalo lakkasi toimimasta.

                  Radio lähtee satunnaisesti päälle, mutta radion näyttö on pimeä, eikä äänenvoimakkuutta tms. pysty säätämään, ratin napeistakaan ei tapahdu mitään?

                  Autosta löytyy Xenonit lyhkäsistä sekä pitkistä mikäli tällä vaikutusta. Kaikki sulakkeet katsottu läpi ja todettu ehjiksi..
                  Todennäköisesti virtalukonpohja. Kokeilepa aiheuttaako aurinkolipan meikkipeilin valon sytytys mielenkiintoisia efektejä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Sammmy
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2012
                    • 274
                    • 03

                    Ei vaikutusta meikkipeilin valolla. Keskuslukitus yms toimii normaalisti. Myöskään sisäilmankierron (vaiko ilmastoinnin mikälie) nappi ratissa ei toimi.

                    Autoon on vaihdettu alkup. soitin tänään jonkun Pioneerin tilalle, joka ei kuulunut kauppaan kun auton ostin. Johdot sekaisin tms?

                    Comment

                    • Tuoppo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 558
                      • Joensuu

                      Mitä osia e39:ssa voi huoltaa/vaihtaa kardaanista manuaalivaihteisesta autosta. Autossa tasaista maantienopeutta ajaessa tuntuu välillä vapinaa taka-akselilta yli 80 km/h nopeudessa ja mm. vaihdekeppi tärisee hiukan aina ajaessa.
                      G30 530e xDrive iPerformance -20
                      E70 X5 xDrive40d -10

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Tuoppo View Post
                        Mitä osia e39:ssa voi huoltaa/vaihtaa kardaanista manuaalivaihteisesta autosta. Autossa tasaista maantienopeutta ajaessa tuntuu välillä vapinaa taka-akselilta yli 80 km/h nopeudessa ja mm. vaihdekeppi tärisee hiukan aina ajaessa.
                        Vakionopeusnivel, ristinivel ja tasapainotus.

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Vakionopeusnivel, ristinivel ja tasapainotus.
                          +keskitysholkki, rättinivel ja tukilaakeri

                          Comment

                          • Sammmy
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2012
                            • 274
                            • 03

                            Originally posted by Sammmy View Post
                            Morjesta, hommasin pihaan ensimmäisen e39. Ajelin tossa maantiellä ja laitoin radion kiinni (alkp. Bmw Business), mutta ei lähtenytkään enää päälle, tätä aiemmin vilkun merkkivalot sekä pitkien merkkivalo lakkasi toimimasta.

                            Radio lähtee satunnaisesti päälle, mutta radion näyttö on pimeä, eikä äänenvoimakkuutta tms. pysty säätämään, ratin napeistakaan ei tapahdu mitään?

                            Autosta löytyy Xenonit lyhkäsistä sekä pitkistä mikäli tällä vaikutusta. Kaikki sulakkeet katsottu läpi ja todettu ehjiksi..
                            Originally posted by Sammmy View Post
                            Ei vaikutusta meikkipeilin valolla. Keskuslukitus yms toimii normaalisti. Myöskään sisäilmankierron (vaiko ilmastoinnin mikälie) nappi ratissa ei toimi.

                            Autoon on vaihdettu alkup. soitin tänään jonkun Pioneerin tilalle, joka ei kuulunut kauppaan kun auton ostin. Johdot sekaisin tms?
                            Vielä kaivattais apuja, valomoduuli (mikälie) näyttäis päällepäin ihan kuivalta ettei oo kosteutta ainakaan keränny.

                            Tuli vielä mieleen että ajoin ennen vikojen ilmaantumista hidasteesta, jolloin oikealta edestä kolahti jokin hidasteeseen (runkopalkki tms).

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Sammmy View Post
                              Vielä kaivattais apuja, valomoduuli (mikälie) näyttäis päällepäin ihan kuivalta ettei oo kosteutta ainakaan keränny.

                              Tuli vielä mieleen että ajoin ennen vikojen ilmaantumista hidasteesta, jolloin oikealta edestä kolahti jokin hidasteeseen (runkopalkki tms).
                              Radiolle menevä i-bus väyläjohto on kytketty jotenkin pieleen. Nuo kaikki viat aiheutuu sen väylän sekoilusta. Onkohan se mennyt entisellä soittimella johonkin adapteripurkkiin (jotta ratin napin on saatu tarvikesoittimella toimimaan) ja nyt se on jossain radion takana irrallisena?
                              E39 528iA

                              Comment

                              • TinoTK
                                BTCF Member
                                • Apr 2009
                                • 810
                                • Kirkkonummi

                                E39 530d kyseessä ja välillä kun polkaisee kaasun pohjaan niin ei lähde vetämään kunnolla (ahdin ei lähde mukaan?) mutta kun päästää kaasun ja polkaisee uudelleen niin lähtee taas vetämään. Autoon on vaihdettu myös 4kk sitten e60 530d ahdin ja 535 suuttimet + Ajtechillä ohjelmoitu. Mistähän kiikastaa? :think
                                ///BMW M550d LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎