Ok.Mulla sitten edessä laakerit kunnossa, vaikka joku pieni rohina kuuluikin oikeanpuolen laakerista... En sitten tässä vaiheessa alkaa ylihuoltamaan laakereita.
Kyl sen etulaakerin väljyyden sitte huomaa kun on väljä...
Ja kuulee..
Mul oli fotopuketis videokin oikeasti väljästä etulaakerista, on se täälläkin jossain linkitettynä...
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Motonetista uusi Delphi anturi ja taas toimi. Mitä opimme tästä:
-Älä luota "laatu" osiin vaan osta aina halvinta Motonetista
-Älä usko foorumilaisten "tietoon"
-Älä usko vikakoodeihin
-Vaihda aina halvin ja helpoin osa ensin
Itellä meni nokan asentotunnistin ja piti saada nopeasti tilalle uusi joten hain Delphin anturin motonetistä (vaikka tiesin että täällä varoitellaan tarvikeantureista). Noh, inpa näytti sitten nokan asennoksi 85 astetta eli ihan päin persettä. VDO tilalle ja inpa näytti asennoksi normaalit 20 astetta. Itse opin siitä että mieluummin laittaa sen kalliimman orkkisanturin niin säästää aikaa ja hermoja.
-96 528i Kun auto seisonut esim yön yli, ei auto käynnisty jos lähtee "suoraan" starttaamaan, ei lähde vaikka miten pitkään sahaisi. Kun virrat jättää joksikin aikaa kakkos asentoon ja vasta sen jälkeen starttaa niin johan lähtee käyntiin, hieman rykien jos on ensin startannut eikä ole käynnistynyt. Kun auto lämmennyt niin ei juurikaan tee kyseistä oiretta. Ei polttele mitään häiriövaloja.
Mistä voi johtua että joutuu ikäänkuin hehkuttamaan ennen starttia?
Lähteekö laakista kunnolla käyntiin,jos käyttää virrat päällä useamman kerran muutaman sekunnin ajaksi?Jos lähtee,niin vika on bensan saannissa.Pumppu vetää viimeisiään tai bensanpaineet katoaa johonkin pitemmällä huililla.Esim.vuotavat suuttimet tai besapaineen säädin.Oletko bensafiltteriä koskaan uusinut?
Vikakoodien luvulla kuitenkin aloittaisin,jos syyllinen löytyisi esim. jostain anturista.Vaikka oireet tuonne bensapuolelle viittaisikin.
Ei vaikuta virtojen rämppäys. Tarkastettu myös DME:n ja bensapumpun releet, puhtaita oli ja ehjän näköiset. Joku rele tai sen kuuloinen kyllä jossakin vänkärinpuolella tulipellin lähettyvillä kytkeytyy kun aikansa odottelee. Sen jälkeen käynnistyy aina normaalisti. Voisihan sitä huomenna koodit lukasta, jos vaikka onkin ews häikkää. Uutta DME relettä voisi kokeilla kanssa vaikka nykyinen näyttääkin ihan ehjältä.
Pari viikkoa sitten syttyi jarrupalojen valo. Pari päivää siitä niin syttyi absin ja luistoneston valot. Palojen valo sammuu joskus mutta syttyy sitten taas, lämpö tai muu muuttuja ei siihen vaikuta.
Luin vikakoodit nähdäkseni mikä anturi sieltä olis mennyt, muttei anna mitään jarruihin/absiin liittyvää herjaa. Nopeusmittari ja vakkari toimii normaalisti.
Tässä vaiheessa varmaan voidaan suht varmasti todeta että se surullisenkuuluisa abs-boksi on kuollut, vai? Ja voiko myös toi jarrupalojen valo johtua boksin sekoilusta?
Asiaa boksista on tajuton määrä täällä mutta tuota jarrupalojen valoa ei kai kukaan vielä ole aiheeseen sekoittanutkaan..
Tuohon on oma avain joka maksaa n.5e. Nykäisemällä saattaa lähteä, mutta kiertämällä helpommin avaimella tai parilla meisselillä yms.
Laakkoselta löytyi avain, 7,30e. Varaosamyyjäkin muuten oli ihmeissään, ei kuulemma koskaan ole sellaista kyselty Piti ihan ulkona käydä vannetta ihmettelemässä ja mekaanikoilta kyselemässä millainen siihen kuuluu. Nyt on rengas irti ja vähän ketutuskäyrä laskenut vanteiden osalta :P
Jarrupalojen valolla ei o mitää tekemistä abs:n kanssa. Ainakin mitä täältä nyt vastikään lukenu, niin palavalo on pelkästään mittariston perässä, eikä vaikuta mihinkään, näyttää vaan valoa jos anturin yhteys poikki.
Kai se voi abs boksivikakin olla, mutta epäilisin silti jotain anturia, jos kertalaakista syttyy valot ja jää palamaan...
Millä luit vikakoodit?
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Jarrupalojen valolla ei o mitää tekemistä abs:n kanssa. Ainakin mitä täältä nyt vastikään lukenu, niin palavalo on pelkästään mittariston perässä, eikä vaikuta mihinkään, näyttää vaan valoa jos anturin yhteys poikki.
Kai se voi abs boksivikakin olla, mutta epäilisin silti jotain anturia, jos kertalaakista syttyy valot ja jää palamaan...
Millä luit vikakoodit?
Tästä samasta jarrupala valosta kyselin itsekkin joskus aiemmin tuolla abs-topiikissa.Eli tuo boksivian aiheuttama "keltaisten valojen" palamisen lisäksi oli häikkänä sammumaton jarrupalojen valo.Ei korjaantunut uudella anturillakaan.Kun sitten abs-boksi korjattiin,niin samalla poistui tuo palojen varoitusvalokin.Tähän mystiseen asiaan en saanut viisaammilta vastausta,että mistä johtuisi.
Lukijana Peake research R5 FCX 3. Autosta löytyy pistokkeet sekä sisältä että moottoritilasta, kai niistä samat tiedot tulee? Piuha löytyy tällähetkellä vain sisäpistokkeeseen -.-
On kahdenlaisia autoilijoita, niitä jotka haluaisivat ajaa bemarilla, sekä niitä jotka ajavat bemarilla.
Lukijana Peake research R5 FCX 3. Autosta löytyy pistokkeet sekä sisältä että moottoritilasta, kai niistä samat tiedot tulee? Piuha löytyy tällähetkellä vain sisäpistokkeeseen -.-
Moottorinosalta tulee. Peake ei lue kuin moottorin vikakoodit, muita koodeja sillä ei nää. Live-datasta nyt puhumattakaan. Viskaa se vesilintuun ja hanki kunnon vikakoodien lukulaitteet. Aivan ylihintaisia romuja nuo peake lukijat. En kyllä ymmärrä mikä niissä viehättää? Kenties se, että saa heksakoodeja etsiä taulukosta?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ainakin Bmw scanner 1.4:ään oon ite ollu hinta-laatu-helppous suhteeseen erittäin tyytyväinen. Ei se inpaa voita, mut helpompi ainakin mun tapauksessa saada pelaamaan.
Livedatan puuttuminen isoimpana miinuksena, muuten ihan perushyvä...
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
miten testata 528 separaattorin kunto? kuuluuko asiaan kun käynnissä ollessa ottaa öljykorkin pois rupeaa moottori rykimään..?:think vai onko kalvo silloin tiensä päässä? ja samaan toinen kysymys. mistä voi johtua tyhjäkäynnillä pyörieessä satunnainen ns käyntikatkos. rykäisee välillä niinkuin jäisi yksi tahti välistä :think
Motonetista uusi Delphi anturi ja taas toimi. Mitä opimme tästä:
-Älä luota "laatu" osiin vaan osta aina halvinta Motonetista
-Älä usko foorumilaisten "tietoon"
-Älä usko vikakoodeihin
-Vaihda aina halvin ja helpoin osa ensin
Aina on halpa ABS anturi toiminu bemareissa. Delphin laitoin kans E38:iin ja toimii. Samoin moneen muuhun on noname antureita kokeiltu ja toimii. Ehkä noissa moottorin antureissa voi suosia orggista.
Onkos näissä 4:3 näytöllisissä soittimissa jonkinlaista salavalikkoa? Siis ajotietokoneessa. :think
En muista, pitikö virrat olla päällä, mut jokatapauksessa mene SET -valikkoon jonka jälkeen painat heti MENU -nappia ja pidät pohjassa niin kauan kunnes valikko tulee esiin.
Comfortpenkin selkänojan säätyvä yläosa on jumittunut taka-asentoon. Nappia painaessa joku releen(?) napse kuuluu, muuta ei tapahdu.
Searchilla ei äkkiseltään löytynyt vastaavaa juttua sähköpenkin jumimisesta. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, aika epämukava istua kun selkänoja tuossa asennossa
Comment