Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    .........
    Last edited by jakeluvesimies; 03-03-2014, 22:19.

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Originally posted by janke View Post
      Ei siinä mitään ihmeellistä ole! Pullopatenttia vain kehiin ja keulaa ylös. Kestää hiukan kauenmin kun tavallesisti pullolla ilmaamisessa. Salavalikko kannattaa
      olla auki että nääkee oikean lämpötilan ja termostaatti täytyy saada aukeamaan jotta varmasti vesi kiertää ja ilmat tulee ulos. En tiedä onko merkkikorjaamoissa tai yleensä kuinka korjaamoilla tuota paineistus laitetta jolla sais ilmattua varmaan parhaiten tuon systeemin:think
      Okei eli kokeillaan normaalilla taktiikalla eli nestettä täyteen ja ruuvia auki välillä, jossei se kerta sen ovelampi viritys ole. Ehkä noin 15kpl m50 ja m52 näin ilmattuna ja aina on toimineet. Nuista kun niin kovasti puhutaan että vaikeita ilmattavia niin ei oo vielä sattunu kohdalle vaikka järjestelmät ollu osassa täysin tyhjiä. Pystyneekö tuon lämpöakun helposti ohittamaan kun aivan turha vekotinha tuo on?

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Originally posted by jukkae View Post
        Okei eli kokeillaan normaalilla taktiikalla eli nestettä täyteen ja ruuvia auki välillä, jossei se kerta sen ovelampi viritys ole. Ehkä noin 15kpl m50 ja m52 näin ilmattuna ja aina on toimineet. Nuista kun niin kovasti puhutaan että vaikeita ilmattavia niin ei oo vielä sattunu kohdalle vaikka järjestelmät ollu osassa täysin tyhjiä. Pystyneekö tuon lämpöakun helposti ohittamaan kun aivan turha vekotinha tuo on?
        Oletinkin, että ei sinulle tarvinnut ohjeita alkaa sepittään.
        Muistat vain sieltä kuskin raikkarin alta availla välillä sitä putkessa olevaa ilmaventtiiliä, niin homma rokkaa!
        Oletko varmistanut, että kiertovesipumppu pyörii sielä kuskin lokarin sisällä? Se vain tahtoo olla sielä alttiina kosteudelle ja lialle, että voi olla huonolla tuurilla juminu, tai liitin hapettunut!
        Luulen että tuota järjestelmää ei ole kovin hankala purkaa/ottaa pois käytöstä:think

        Tuollanen paketti on sielä loksun sisällä:http://i1171.photobucket.com/albums/...01_cropped.png
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          En oo tarkistanu sitä, pitääpä purkaa sisäloksu pois ennenku alottaa tuon. Tuossako on sitten 3kpl vakionakin vesipumppuja? meinaan siinä raikkarin alla on myös se yks plus tottakai moottorin oma vielä. Kuuluuko kaikien pyöriä normaalitilassa eli auto käynnissä? Entä mikä nuista pitäis pyörittää taukolämmityksellä nestettä?

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
            Mulla on pieni tietokone ja polttimo vahtina se autonkuva mittaristossa, tuo ei kait etes pitkistä ilmottele. Onko se näissä moduuli ohjatuissa silleen ku oli yhessä kuorma-autossa, että ku se ei tunnistanu kuormaa (polttimoa, ei lastia auton päällä) nii se katkas virrantulon, ja piti käyttää päävirtoja pois ennenku anto uuden yrityksen. Riittäskö tuohon pitkien johtoon sitten releen kaveriksi 3W 4,7ohm vastus, vai vaatiiko 50W tehovastusta?
            Mulla kanssa pieni ajotietokone. Kyllä se ainakin testaa niitä oletusarvoisesti, mutta en o kokeillu antaako herjaa, äkkiähän sen kokeiliskin, polttimo vaa irti, herjaako?
            Mä en o ihan varma näistä, jossain vehkeessä ainakin yritti vaan muutaman kerran kun ei ollu kuormaa/oli liian pieni, ja sit piti sammuttaa virrat, että sai uudestaan yritettyä.
            4,7 ohmia on varmaan ok vastus, mut 3W ei riitä tehonkestoksi, vaan vaatii sen 50W. Varmaan joku 9,1 ohmia tai 8,2 ohmia 25w tehonkestolla vois ajaa asiansa. Uskoisin että vois riittää. Sen vois testata perus 21w vilkku/jarruvalo polttimella, herjaako pitkistä kun tuollaset kytketty tilalle...
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              Originally posted by jukkae View Post
              En oo tarkistanu sitä, pitääpä purkaa sisäloksu pois ennenku alottaa tuon. Tuossako on sitten 3kpl vakionakin vesipumppuja? meinaan siinä raikkarin alla on myös se yks plus tottakai moottorin oma vielä. Kuuluuko kaikien pyöriä normaalitilassa eli auto käynnissä? Entä mikä nuista pitäis pyörittää taukolämmityksellä nestettä?
              Mulla myös 3kpl. vesipumppuja Minähän laitatin tuonne raikkarin viereen vesipumpun, kun en tiennyt tuon latentin olemassaolosta mitään, kun meinasi pari talvea jäätyä penkkiin kiinni. Samalla viikolla hoksasin sitten tuon latentin ja aika oli varattuna kiertovesipumpun asennukseen, joten en sitten perunut aikaa ja nyt on tarjennut ihan liikaakin!

              Olisikohan sinun autolla ollut sama kohtalo:think Jos sulla on pimeenä se pumppu siellä lokarinsisällä, niin toi normi kiertopumppu konetilassa riittää puskemaan lämpöä kyllä, mutta kun molenmat pumput puskee nesteitä, niin olo on kun saunassa. Mulla ei ole koskaan ollut noin lämpöistä autoa, kun toi roppelo nyt on.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                Tuo on kyllä ihan saatanan kuuma mitä nyt ajellu, alle 5km ajaa niin lämmöt normaalissa. Tuo raikkarin luona oleva pumppu näyttää siltä että se tosiaan ois jälkiasennettu...

                Comment

                • Kems
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 151
                  • Pirkanmaa

                  Osaisiko kukaan auttaa?

                  Originally posted by Kems View Post
                  Kone alkoi yhtäkkiä pitämään tällaista ääntä. Nostin/nostimetko siellä naputtavat?

                  Edit: Täytyy tsekata tulpat ainakin huomenna. Jotenkin konetta käynnistäessä kuulostaan enemmänkin nakutukselta, kuin nostimien ääneltä.

                  Edit2: Niin ja tosiaan ajaessa tuntui, että ei ehkä vetäisi enää kuin ennen. Voi olla toki, että minusta vain tuntuu siltä ja auto vetää normaalisti.
                  Millähän tuota venttiilikoneistoa pystyisi tutkimaan? http://imgur.com/HknOVNe.jpg
                  Venttiilikoppa on nyt irti ja päällisin puolin kaikki näyttää normaalilta. Pitääkö purkaa koko komeus vai mikä tässä olisi viisainta?

                  Pitäisikö vain laittaa kasaan ja kokeilla jotain engine flushia tjsp?

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8274
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Kems View Post
                    Osaisiko kukaan auttaa?



                    Millähän tuota venttiilikoneistoa pystyisi tutkimaan? http://imgur.com/HknOVNe.jpg
                    Venttiilikoppa on nyt irti ja päällisin puolin kaikki näyttää normaalilta. Pitääkö purkaa koko komeus vai mikä tässä olisi viisainta?

                    Pitäisikö vain laittaa kasaan ja kokeilla jotain engine flushia tjsp?
                    Ääni kuulostaisi aivan vanoksen kolkotukselta.. en ole ikinä vaan kuullut että se noin tasaseen kolkottaisi :think

                    ketjunkiristimet ja vanos tarkastukseen.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Kems
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 151
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Ääni kuulostaisi aivan vanoksen kolkotukselta.. en ole ikinä vaan kuullut että se noin tasaseen kolkottaisi :think

                      ketjunkiristimet ja vanos tarkastukseen.
                      EDIT: Vika hävisi, nyt käy todella nätisti. Ilmeisesti vain joku roska tjsp.
                      Last edited by Kems; 24-02-2014, 14:58.

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5090
                        • Paimio

                        Kävi hassu tapahtuma...Ihan kuin olisi jäänyt matkustajan puolen lämmitys täysille, pukkasi kuulemma todella kuumaa ilmaa eikä vaikuttanut vaikka vähensi lämpöä napista. "Auto" oli päällä. Kun sammutti ja käynnisti uudestaan "vika" hävisi ja taas tuli normaalilämpöistä ilmaa...

                        Mikä tuollaisen voisi aiheuttaa? Joku vetelee viimeisiään varmastikin, mutta mikä?

                        Toinen kysymys sitten että onko joku paikkaillut tuulilaseja? Tänään perkele moottoritiellä ohi kaahaava volvon röttelö päätti sylkäistä nastan keskelle lasia ja siihen sitten pieni särö ja kaksi about 3mm halkeaman alkua (jotka taakuulla tulevat tuosta kasvamaan jos jotain ei tee)..onko tuommoinen särö jo liikaa paikattavaksi vai kannattaako vielä viedä autokeskukseen näytille?
                        Last edited by TheRipper; 24-02-2014, 16:19.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • jonsered92
                          BTCF Member
                          • Jun 2012
                          • 470
                          • JKL

                          Originally posted by Kems View Post
                          EDIT: Vika hävisi, nyt käy todella nätisti. Ilmeisesti vain joku roska tjsp.
                          Mikähä roska mulla sit on ku ei oo fortella tai muullakaa hävinny ja 30tkm on kolkotellu ..
                          Nyt:e60 530xda herkuilla
                          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                          Comment

                          • Kems
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 151
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by jonsered92 View Post
                            Mikähä roska mulla sit on ku ei oo fortella tai muullakaa hävinny ja 30tkm on kolkotellu ..
                            Jaa a.
                            Tosiaan kun laitoin venakopan takas kiinni ja käynnistin, niin ääni oli kadonnut.

                            Tässä vielä äänivertailu:
                            Alussa: http://vocaroo.com/i/s17HHaokmXNv
                            Lopussa: http://vocaroo.com/i/s0BE0pMfgg7t

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Kävi hassu tapahtuma...Ihan kuin olisi jäänyt matkustajan puolen lämmitys täysille, pukkasi kuulemma todella kuumaa ilmaa eikä vaikuttanut vaikka vähensi lämpöä napista. "Auto" oli päällä. Kun sammutti ja käynnisti uudestaan "vika" hävisi ja taas tuli normaalilämpöistä ilmaa...

                              Mikä tuollaisen voisi aiheuttaa? Joku vetelee viimeisiään varmastikin, mutta mikä?

                              Toinen kysymys sitten että onko joku paikkaillut tuulilaseja? Tänään perkele moottoritiellä ohi kaahaava volvon röttelö päätti sylkäistä nastan keskelle lasia ja siihen sitten pieni särö ja kaksi about 3mm halkeaman alkua (jotka taakuulla tulevat tuosta kasvamaan jos jotain ei tee)..onko tuommoinen särö jo liikaa paikattavaksi vai kannattaako vielä viedä autokeskukseen näytille?
                              Vesiventtiili voi aiheuttaa tuon lämmönsäädön ongelman.

                              Comment

                              • jonsered92
                                BTCF Member
                                • Jun 2012
                                • 470
                                • JKL

                                Originally posted by Kems View Post
                                Jaa a.
                                Tosiaan kun laitoin venakopan takas kiinni ja käynnistin, niin ääni oli kadonnut.

                                Tässä vielä äänivertailu:
                                Alussa: http://vocaroo.com/i/s17HHaokmXNv
                                Lopussa: http://vocaroo.com/i/s0BE0pMfgg7t
                                Tosin mulla se kuuluu vaa lämpösellä koneella. Paljon oon yrittäny kysellä siitä mutta en oo jaksanu enää välittää.
                                Ps, mistä kannattaa ostaa lambda-anturi? Onko KL-varaosilla laatukamaa, tarvikkeita varmaan ku ei kovi kallis ollut?
                                Nyt:e60 530xda herkuilla
                                ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎