.........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janke View PostEi siinä mitään ihmeellistä ole! Pullopatenttia vain kehiin ja keulaa ylös. Kestää hiukan kauenmin kun tavallesisti pullolla ilmaamisessa. Salavalikko kannattaa
olla auki että nääkee oikean lämpötilan ja termostaatti täytyy saada aukeamaan jotta varmasti vesi kiertää ja ilmat tulee ulos. En tiedä onko merkkikorjaamoissa tai yleensä kuinka korjaamoilla tuota paineistus laitetta jolla sais ilmattua varmaan parhaiten tuon systeemin:think
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostOkei eli kokeillaan normaalilla taktiikalla eli nestettä täyteen ja ruuvia auki välillä, jossei se kerta sen ovelampi viritys ole. Ehkä noin 15kpl m50 ja m52 näin ilmattuna ja aina on toimineet. Nuista kun niin kovasti puhutaan että vaikeita ilmattavia niin ei oo vielä sattunu kohdalle vaikka järjestelmät ollu osassa täysin tyhjiä. Pystyneekö tuon lämpöakun helposti ohittamaan kun aivan turha vekotinha tuo on?
Muistat vain sieltä kuskin raikkarin alta availla välillä sitä putkessa olevaa ilmaventtiiliä, niin homma rokkaa!
Oletko varmistanut, että kiertovesipumppu pyörii sielä kuskin lokarin sisällä? Se vain tahtoo olla sielä alttiina kosteudelle ja lialle, että voi olla huonolla tuurilla juminu, tai liitin hapettunut!
Luulen että tuota järjestelmää ei ole kovin hankala purkaa/ottaa pois käytöstä:think
Tuollanen paketti on sielä loksun sisällä:http://i1171.photobucket.com/albums/...01_cropped.pngBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
En oo tarkistanu sitä, pitääpä purkaa sisäloksu pois ennenku alottaa tuon. Tuossako on sitten 3kpl vakionakin vesipumppuja?meinaan siinä raikkarin alla on myös se yks plus tottakai moottorin oma vielä. Kuuluuko kaikien pyöriä normaalitilassa eli auto käynnissä? Entä mikä nuista pitäis pyörittää taukolämmityksellä nestettä?
Comment
-
-
Originally posted by Hebbu ///M3 View PostMulla on pieni tietokone ja polttimo vahtina se autonkuva mittaristossa, tuo ei kait etes pitkistä ilmottele. Onko se näissä moduuli ohjatuissa silleen ku oli yhessä kuorma-autossa, että ku se ei tunnistanu kuormaa (polttimoa, ei lastia auton päällä) nii se katkas virrantulon, ja piti käyttää päävirtoja pois ennenku anto uuden yrityksen. Riittäskö tuohon pitkien johtoon sitten releen kaveriksi 3W 4,7ohm vastus, vai vaatiiko 50W tehovastusta?
Mä en o ihan varma näistä, jossain vehkeessä ainakin yritti vaan muutaman kerran kun ei ollu kuormaa/oli liian pieni, ja sit piti sammuttaa virrat, että sai uudestaan yritettyä.
4,7 ohmia on varmaan ok vastus, mut 3W ei riitä tehonkestoksi, vaan vaatii sen 50W. Varmaan joku 9,1 ohmia tai 8,2 ohmia 25w tehonkestolla vois ajaa asiansa. Uskoisin että vois riittää. Sen vois testata perus 21w vilkku/jarruvalo polttimella, herjaako pitkistä kun tuollaset kytketty tilalle...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostEn oo tarkistanu sitä, pitääpä purkaa sisäloksu pois ennenku alottaa tuon. Tuossako on sitten 3kpl vakionakin vesipumppuja?meinaan siinä raikkarin alla on myös se yks plus tottakai moottorin oma vielä. Kuuluuko kaikien pyöriä normaalitilassa eli auto käynnissä? Entä mikä nuista pitäis pyörittää taukolämmityksellä nestettä?
Minähän laitatin tuonne raikkarin viereen vesipumpun, kun en tiennyt tuon latentin olemassaolosta mitään, kun meinasi pari talvea jäätyä penkkiin kiinni.
Samalla viikolla hoksasin sitten tuon latentin ja aika oli varattuna kiertovesipumpun asennukseen, joten en sitten perunut aikaa ja nyt on tarjennut ihan liikaakin!
Olisikohan sinun autolla ollut sama kohtalo:think Jos sulla on pimeenä se pumppu siellä lokarinsisällä, niin toi normi kiertopumppu konetilassa riittää puskemaan lämpöä kyllä, mutta kun molenmat pumput puskee nesteitä, niin olo on kun saunassa. Mulla ei ole koskaan ollut noin lämpöistä autoa, kun toi roppelo nyt on.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Osaisiko kukaan auttaa?
Originally posted by Kems View PostKone alkoi yhtäkkiä pitämään tällaista ääntä. Nostin/nostimetko siellä naputtavat?
Edit: Täytyy tsekata tulpat ainakin huomenna. Jotenkin konetta käynnistäessä kuulostaan enemmänkin nakutukselta, kuin nostimien ääneltä.
Edit2: Niin ja tosiaan ajaessa tuntui, että ei ehkä vetäisi enää kuin ennen. Voi olla toki, että minusta vain tuntuu siltä ja auto vetää normaalisti.
Venttiilikoppa on nyt irti ja päällisin puolin kaikki näyttää normaalilta. Pitääkö purkaa koko komeus vai mikä tässä olisi viisainta?
Pitäisikö vain laittaa kasaan ja kokeilla jotain engine flushia tjsp?
Comment
-
-
Originally posted by Kems View PostOsaisiko kukaan auttaa?
Millähän tuota venttiilikoneistoa pystyisi tutkimaan? http://imgur.com/HknOVNe.jpg
Venttiilikoppa on nyt irti ja päällisin puolin kaikki näyttää normaalilta. Pitääkö purkaa koko komeus vai mikä tässä olisi viisainta?
Pitäisikö vain laittaa kasaan ja kokeilla jotain engine flushia tjsp?
ketjunkiristimet ja vanos tarkastukseen.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostÄäni kuulostaisi aivan vanoksen kolkotukselta.. en ole ikinä vaan kuullut että se noin tasaseen kolkottaisi :think
ketjunkiristimet ja vanos tarkastukseen.Last edited by Kems; 24-02-2014, 14:58.
Comment
-
-
Kävi hassu tapahtuma...Ihan kuin olisi jäänyt matkustajan puolen lämmitys täysille, pukkasi kuulemma todella kuumaa ilmaa eikä vaikuttanut vaikka vähensi lämpöä napista. "Auto" oli päällä. Kun sammutti ja käynnisti uudestaan "vika" hävisi ja taas tuli normaalilämpöistä ilmaa...
Mikä tuollaisen voisi aiheuttaa? Joku vetelee viimeisiään varmastikin, mutta mikä?
Toinen kysymys sitten että onko joku paikkaillut tuulilaseja? Tänään perkele moottoritiellä ohi kaahaava volvon röttelö päätti sylkäistä nastan keskelle lasia ja siihen sitten pieni särö ja kaksi about 3mm halkeaman alkua (jotka taakuulla tulevat tuosta kasvamaan jos jotain ei tee)..onko tuommoinen särö jo liikaa paikattavaksi vai kannattaako vielä viedä autokeskukseen näytille?Last edited by TheRipper; 24-02-2014, 16:19.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostMikähä roska mulla sit on ku ei oo fortella tai muullakaa hävinny ja 30tkm on kolkotellu..
Tosiaan kun laitoin venakopan takas kiinni ja käynnistin, niin ääni oli kadonnut.
Tässä vielä äänivertailu:
Alussa: http://vocaroo.com/i/s17HHaokmXNv
Lopussa: http://vocaroo.com/i/s0BE0pMfgg7t
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostKävi hassu tapahtuma...Ihan kuin olisi jäänyt matkustajan puolen lämmitys täysille, pukkasi kuulemma todella kuumaa ilmaa eikä vaikuttanut vaikka vähensi lämpöä napista. "Auto" oli päällä. Kun sammutti ja käynnisti uudestaan "vika" hävisi ja taas tuli normaalilämpöistä ilmaa...
Mikä tuollaisen voisi aiheuttaa? Joku vetelee viimeisiään varmastikin, mutta mikä?
Toinen kysymys sitten että onko joku paikkaillut tuulilaseja? Tänään perkele moottoritiellä ohi kaahaava volvon röttelö päätti sylkäistä nastan keskelle lasia ja siihen sitten pieni särö ja kaksi about 3mm halkeaman alkua (jotka taakuulla tulevat tuosta kasvamaan jos jotain ei tee)..onko tuommoinen särö jo liikaa paikattavaksi vai kannattaako vielä viedä autokeskukseen näytille?
Comment
-
-
Originally posted by Kems View PostJaa a.
Tosiaan kun laitoin venakopan takas kiinni ja käynnistin, niin ääni oli kadonnut.
Tässä vielä äänivertailu:
Alussa: http://vocaroo.com/i/s17HHaokmXNv
Lopussa: http://vocaroo.com/i/s0BE0pMfgg7t
Ps, mistä kannattaa ostaa lambda-anturi? Onko KL-varaosilla laatukamaa, tarvikkeita varmaan ku ei kovi kallis ollut?Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
Comment