memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    Originally posted by Bemmi523 View Post
    Alustasarjaa pitäs tässä lähiviikkoina alkaa asentelemaan, niin mistähän löytyisi ohjeet takapenkin selkänojan ja hattuhyllyn irroittamiseen? Tuossa kun ei ole kipattavia selkänojiakaan..
    Tuolta kohdasta 22.10min alkaen.http://www.youtube.com/watch?v=73WoGv5zvsw
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      Joopa... Eilen meinasin laakeria vaihtaa, mut on muuten napamutteri vähä perkeleen ruosteessa ja jumissa, kiva kiva!

      Millähän ton vanhan mutterin sais halkastua, ei taida muuten aueta... Tai sit pitäis olla helvetin hurjat työkalut...
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Will_E39
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 920
        • Seinäjoki

        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Joopa... Eilen meinasin laakeria vaihtaa, mut on muuten napamutteri vähä perkeleen ruosteessa ja jumissa, kiva kiva!

        Millähän ton vanhan mutterin sais halkastua, ei taida muuten aueta... Tai sit pitäis olla helvetin hurjat työkalut...
        Ite ammuin pulttipyssyllä mutterin auki,toki ei se ehjänä pysynyt...serkkuni raskaan kaluston korjaamolla ruuvasin eikä ollut edes lujassa
        e39 520ia-96

        Comment

        • Jondis
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 698
          • Tuusula

          Originally posted by janke View Post
          Tuolta kohdasta 22.10min alkaen.http://www.youtube.com/watch?v=73WoGv5zvsw
          Kiitokset
          MB E55 AMG -05
          E36 318TiA -96
          E34 535i -89 imolarot
          Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Joopa... Eilen meinasin laakeria vaihtaa, mut on muuten napamutteri vähä perkeleen ruosteessa ja jumissa, kiva kiva!

            Millähän ton vanhan mutterin sais halkastua, ei taida muuten aueta... Tai sit pitäis olla helvetin hurjat työkalut...
            Minkäslaisilla työkaluilla koitit?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              Originally posted by Will_E39 View Post
              Ite ammuin pulttipyssyllä mutterin auki,toki ei se ehjänä pysynyt...serkkuni raskaan kaluston korjaamolla ruuvasin eikä ollut edes lujassa
              Pari kilonewtonii ampuva kone vois olla kohdallaan!

              Originally posted by HTK12 View Post
              Minkäslaisilla työkaluilla koitit?
              IKH:n 880nm aukaseva (liekö todellinen arvo) pyssy ja sellainen 60cm väännin, joka jo tälläsel 100+kg ruhol ois saanu ehkä solmuun, en uskaltanu rikkoa. yhen oon jo rikkonu, oli tosin eri mallinen... (avasin Sprinterin pyöränpultteja niin leuka katkes)
              Joku HD väännin ku ois, niin vois aueta, jos vaan Vatan hylsy kestää.
              Last edited by Bmw Dreamer; 10-03-2014, 10:39.
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Pari kilonewtonii ampuva kone vois olla kohdallaan!



                IKH:n 880nm aukaseva (liekö todellinen arvo) pyssy ja sellainen 60cm väännin, joka jo tälläsel 100+kg ruhol ois saanu ehkä solmuun, en uskaltanu rikkoa. yhen oon jo rikkonu, oli tosin eri mallinen... (avasin Sprinterin pyöränpultteja niin leuka katkes)
                Joku HD väännin ku ois, niin vois aueta, jos vaan Vatan hylsy kestää.
                Yleensä noissa ilmoitetaan ihan mitä sattuu lukuja.. Siihen vääntimen perään vaan 2 metrin putki niin ei tarvitse hikoilla. Itsellä oli 26" pitkä 1/2" karalla oleva nivelväännin ja Sealeyn 36mm voimahylsy. Ellei se väännin kestä niin eipä sillä mitään tehnytkään. Ainut mikä hieman huoletti oli tuo nivelväännin, kun se taipui varmaan jotain 40 asteen mutkalle ennenkuin paukahti mutteri auki. Tuo Sealeyn hylsy on kyllä niin tukevan oloinen, että se on viimeinen joka hajoaa. Suosittelen sitten tekemään kuten ohjeissa, että auton kaikki 4 pyörää on maassa ja laitat tuen siihen jatkovarren alle. Tuo tuki estää sen hylsyn lipsahtamisen paikaltaan. Tuosta mutterista et nimittäin halua pyöristää kulmia.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Tai vaikka putkipihdeilläkin kiinni hylsystä ja kaveri vastapuolelle vääntämään, niin ei tule sivuttaismomenttia.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    Juu pyörät maassa ja pieni hallitunkki oli vääntimen karan alla tukena. Pitäis varmaan hakee 3/4" väännin ja sovituskappale 1/2":lle

                    Toinen mikä ois kiva, ku on niitä ns T mallisia karoja, missä se kahva liikkuu, niinku ruuvipenkissä, sellanen tarpeeksi jämäkkä (!!!!) ja molempiin päihin putki ja kaverin kanssa aukasemaan.

                    Mul on pari sellasta S muotosella kahvalla, liekö jotain tiukassa ollutta joskus avattu...
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Juu pyörät maassa ja pieni hallitunkki oli vääntimen karan alla tukena. Pitäis varmaan hakee 3/4" väännin ja sovituskappale 1/2":lle

                      Toinen mikä ois kiva, ku on niitä ns T mallisia karoja, missä se kahva liikkuu, niinku ruuvipenkissä, sellanen tarpeeksi jämäkkä (!!!!) ja molempiin päihin putki ja kaverin kanssa aukasemaan.

                      Mul on pari sellasta S muotosella kahvalla, liekö jotain tiukassa ollutta joskus avattu...
                      Sulla on jotain kiinan tinaa nuo työkalut Jopa bilteman t-vääntimet kestää kyllä vääntää niin paljon, että pultit on katkenneet ennen t-vääntimen vääntymistä. 1/4" t-väännintä on tullut useasti väännettyä puolen metrin putkella. Nykyisin olen sen verta laiska, että en kehtaa enää ruveta tappelemaan vaan otan heti sopivan pätkän putkea, jos ei meinaa parilla nykäisyllä avautua. Serkultakin löytyy väänneltyjä t-vääntimiä, kiintolenkkejä sekä ristikkoavaimia. Naureskeli silloin kun kävin tuon bilteman 150-osaisen työkalusarjan, mutta eipä ole hänkään vielä saanut siitä mitään hajotettua, kovasta yrityksestä huolimatta.

                      Käy biltemasta 1/2" t-väännin 10v takuulla huimaan 5,49€ hintaa ja 2 metrin pätkä putkea? Tuon yhdistelmän päällä kun sen ruhos raahaat niin luulisi mutterin aukeavan komealla pamauksella Jos sitä 1/2"-3/4" sovituskappaletta meinaat niin ota sitten se musta ("voima" versio).
                      Last edited by HTK12; 10-03-2014, 15:54.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • eiskalt
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2012
                        • 836
                        • Hyvinkää

                        No pöh, just joku aikaa sitten heitin töissä menemään pari jotain vanhaa 3/4" myllyä, oliko joku 1" siinä mukanakin. Oisitte aikasemmin noista puhunu, nii oisin voinu sellasen tuua. Joha ois auennu, jos vaan saa sen rohjakkeen paikalleen eka.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          Originally posted by eiskalt View Post
                          No pöh, just joku aikaa sitten heitin töissä menemään pari jotain vanhaa 3/4" myllyä, oliko joku 1" siinä mukanakin. Oisitte aikasemmin noista puhunu, nii oisin voinu sellasen tuua. Joha ois auennu, jos vaan saa sen rohjakkeen paikalleen eka.
                          Nuo 1" työkalut on kyllä miehekkäitä. Jos olisin tiennyt, että moisia joku hävittää niin olisin voinut helsingissä pistäytyessä hakea. Lisäksi vaan riittävän pitkä putki niin jo aukeaa pultti kuin pultti. Joskus on tullut muttereita avattua 1" vääntimellä ja 2 metrin putkella. Kivasti paukahtaa auetessaan. Noille on niin vähän käyttöä ja niiden hinnat sen verta kovat, että ei ole vielä omiin työkaluihin eksynyt.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            Originally posted by eiskalt View Post
                            No pöh, just joku aikaa sitten heitin töissä menemään pari jotain vanhaa 3/4" myllyä, oliko joku 1" siinä mukanakin. Oisitte aikasemmin noista puhunu, nii oisin voinu sellasen tuua. Joha ois auennu, jos vaan saa sen rohjakkeen paikalleen eka.
                            Eijeijei, ei tollasia heitellä hukkaan ennenkö tarjotaan täällä tai missä vaan ensin halukkaille!

                            Joo noi solmuun menneet onkin Lidlin 17e 1/2" ja 1/4" hylsysarjasta, joskus piti vaa hakea ku oli halpa, mut on hylsytkin niin paskoja että parhaan hyödyn saa ku pistää romuautoon lisäpainoks

                            Nii ja siis yleensä tapana ei ole ostaa niitä "kahen euron, kyllä näillä pärjää" -työkaluja, vaan sellainen järkevän hintanen kompromissi, yleensä kun ei sitä kalleintakaan tarvi ostaa, riippuen tietty työkalusta ja käyttötarpeesta.

                            Edit: Tuli ny haettuu tuollaset.
                            - http://www.motonet.fi/fi/tuote/76709...unnin-3-4-1-2-
                            - http://www.motonet.fi/fi/tuote/76705...annin-34-450mm

                            Ei oikein tuntunu luotettavalle ne nivelellä olevat, kestääkö... No, sen näkee sit. Kokeillaa tällä T vääntimellä saadaanko se solmuun.
                            Last edited by Bmw Dreamer; 10-03-2014, 19:18.
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • JutiM5
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 328
                              • K-system

                              Tuommonen kysymys heräsi ku pitäs 39siin BC viiksi vaihtaa, ja kun on uudempi kuin 98 niin onko ratin irroitus aivan simppeli homma?(ei ole tarvinnu paljoa nuita bagi ratteja irroitella).
                              E39 M-sport 530da vm03
                              Vw ransuportteri vm03

                              ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                              E34 525i vm90
                              E34 525i vm89

                              Comment

                              • eiskalt
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2012
                                • 836
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                                Eijeijei, ei tollasia heitellä hukkaan ennenkö tarjotaan täällä tai missä vaan ensin halukkaille!
                                Nojuu siis, eiköhän sen joku talteen ottanu omaan talliinsa. Oli vaan sen verta vanhoja ja raskaita, ettei mitään järkeä enää noin yrityskäytössä, hidas käsitellä, ei tee hyvää käyttäjälleen ja puhaltaa puolet ilmasta hukkaan. Muutenkin tommonen vaatii sitä ilmaa ihan kiitettävästi. Saa olla melko jytyä letkua tollasen kanssa.:think


                                Ja HTK12, ihan normikamaahan noi " on.

                                Comment

                                Working...
                                X