Alustasarjaa pitäs tässä lähiviikkoina alkaa asentelemaan, niin mistähän löytyisi ohjeet takapenkin selkänojan ja hattuhyllyn irroittamiseen? Tuossa kun ei ole kipattavia selkänojiakaan..
IKH:n 880nm aukaseva (liekö todellinen arvo) pyssy ja sellainen 60cm väännin, joka jo tälläsel 100+kg ruhol ois saanu ehkä solmuun, en uskaltanu rikkoa. yhen oon jo rikkonu, oli tosin eri mallinen... (avasin Sprinterin pyöränpultteja niin leuka katkes)
Joku HD väännin ku ois, niin vois aueta, jos vaan Vatan hylsy kestää.
Pari kilonewtonii ampuva kone vois olla kohdallaan!
IKH:n 880nm aukaseva (liekö todellinen arvo) pyssy ja sellainen 60cm väännin, joka jo tälläsel 100+kg ruhol ois saanu ehkä solmuun, en uskaltanu rikkoa. yhen oon jo rikkonu, oli tosin eri mallinen... (avasin Sprinterin pyöränpultteja niin leuka katkes)
Joku HD väännin ku ois, niin vois aueta, jos vaan Vatan hylsy kestää.
Yleensä noissa ilmoitetaan ihan mitä sattuu lukuja.. Siihen vääntimen perään vaan 2 metrin putki niin ei tarvitse hikoilla. Itsellä oli 26" pitkä 1/2" karalla oleva nivelväännin ja Sealeyn 36mm voimahylsy. Ellei se väännin kestä niin eipä sillä mitään tehnytkään. Ainut mikä hieman huoletti oli tuo nivelväännin, kun se taipui varmaan jotain 40 asteen mutkalle ennenkuin paukahti mutteri auki. Tuo Sealeyn hylsy on kyllä niin tukevan oloinen, että se on viimeinen joka hajoaa. Suosittelen sitten tekemään kuten ohjeissa, että auton kaikki 4 pyörää on maassa ja laitat tuen siihen jatkovarren alle. Tuo tuki estää sen hylsyn lipsahtamisen paikaltaan. Tuosta mutterista et nimittäin halua pyöristää kulmia.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tai vaikka putkipihdeilläkin kiinni hylsystä ja kaveri vastapuolelle vääntämään, niin ei tule sivuttaismomenttia.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Juu pyörät maassa ja pieni hallitunkki oli vääntimen karan alla tukena. Pitäis varmaan hakee 3/4" väännin ja sovituskappale 1/2":lle
Toinen mikä ois kiva, ku on niitä ns T mallisia karoja, missä se kahva liikkuu, niinku ruuvipenkissä, sellanen tarpeeksi jämäkkä (!!!!) ja molempiin päihin putki ja kaverin kanssa aukasemaan.
Mul on pari sellasta S muotosella kahvalla, liekö jotain tiukassa ollutta joskus avattu...
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Juu pyörät maassa ja pieni hallitunkki oli vääntimen karan alla tukena. Pitäis varmaan hakee 3/4" väännin ja sovituskappale 1/2":lle
Toinen mikä ois kiva, ku on niitä ns T mallisia karoja, missä se kahva liikkuu, niinku ruuvipenkissä, sellanen tarpeeksi jämäkkä (!!!!) ja molempiin päihin putki ja kaverin kanssa aukasemaan.
Mul on pari sellasta S muotosella kahvalla, liekö jotain tiukassa ollutta joskus avattu...
Sulla on jotain kiinan tinaa nuo työkalut Jopa bilteman t-vääntimet kestää kyllä vääntää niin paljon, että pultit on katkenneet ennen t-vääntimen vääntymistä. 1/4" t-väännintä on tullut useasti väännettyä puolen metrin putkella. Nykyisin olen sen verta laiska, että en kehtaa enää ruveta tappelemaan vaan otan heti sopivan pätkän putkea, jos ei meinaa parilla nykäisyllä avautua. Serkultakin löytyy väänneltyjä t-vääntimiä, kiintolenkkejä sekä ristikkoavaimia. Naureskeli silloin kun kävin tuon bilteman 150-osaisen työkalusarjan, mutta eipä ole hänkään vielä saanut siitä mitään hajotettua, kovasta yrityksestä huolimatta.
Käy biltemasta 1/2" t-väännin 10v takuulla huimaan 5,49€ hintaa ja 2 metrin pätkä putkea? Tuon yhdistelmän päällä kun sen ruhos raahaat niin luulisi mutterin aukeavan komealla pamauksella Jos sitä 1/2"-3/4" sovituskappaletta meinaat niin ota sitten se musta ("voima" versio).
No pöh, just joku aikaa sitten heitin töissä menemään pari jotain vanhaa 3/4" myllyä, oliko joku 1" siinä mukanakin. Oisitte aikasemmin noista puhunu, nii oisin voinu sellasen tuua. Joha ois auennu, jos vaan saa sen rohjakkeen paikalleen eka.
No pöh, just joku aikaa sitten heitin töissä menemään pari jotain vanhaa 3/4" myllyä, oliko joku 1" siinä mukanakin. Oisitte aikasemmin noista puhunu, nii oisin voinu sellasen tuua. Joha ois auennu, jos vaan saa sen rohjakkeen paikalleen eka.
Nuo 1" työkalut on kyllä miehekkäitä. Jos olisin tiennyt, että moisia joku hävittää niin olisin voinut helsingissä pistäytyessä hakea. Lisäksi vaan riittävän pitkä putki niin jo aukeaa pultti kuin pultti. Joskus on tullut muttereita avattua 1" vääntimellä ja 2 metrin putkella. Kivasti paukahtaa auetessaan. Noille on niin vähän käyttöä ja niiden hinnat sen verta kovat, että ei ole vielä omiin työkaluihin eksynyt.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
No pöh, just joku aikaa sitten heitin töissä menemään pari jotain vanhaa 3/4" myllyä, oliko joku 1" siinä mukanakin. Oisitte aikasemmin noista puhunu, nii oisin voinu sellasen tuua. Joha ois auennu, jos vaan saa sen rohjakkeen paikalleen eka.
Eijeijei, ei tollasia heitellä hukkaan ennenkö tarjotaan täällä tai missä vaan ensin halukkaille!
Joo noi solmuun menneet onkin Lidlin 17e 1/2" ja 1/4" hylsysarjasta, joskus piti vaa hakea ku oli halpa, mut on hylsytkin niin paskoja että parhaan hyödyn saa ku pistää romuautoon lisäpainoks
Nii ja siis yleensä tapana ei ole ostaa niitä "kahen euron, kyllä näillä pärjää" -työkaluja, vaan sellainen järkevän hintanen kompromissi, yleensä kun ei sitä kalleintakaan tarvi ostaa, riippuen tietty työkalusta ja käyttötarpeesta.
Tuommonen kysymys heräsi ku pitäs 39siin BC viiksi vaihtaa, ja kun on uudempi kuin 98 niin onko ratin irroitus aivan simppeli homma?(ei ole tarvinnu paljoa nuita bagi ratteja irroitella).
Eijeijei, ei tollasia heitellä hukkaan ennenkö tarjotaan täällä tai missä vaan ensin halukkaille!
Nojuu siis, eiköhän sen joku talteen ottanu omaan talliinsa. Oli vaan sen verta vanhoja ja raskaita, ettei mitään järkeä enää noin yrityskäytössä, hidas käsitellä, ei tee hyvää käyttäjälleen ja puhaltaa puolet ilmasta hukkaan. Muutenkin tommonen vaatii sitä ilmaa ihan kiitettävästi. Saa olla melko jytyä letkua tollasen kanssa.:think
Comment