Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Ensimmäinen muutos 530d => 535d tehty.
    Lci 530xd,stä tuli 535xd.
    Ei loppujen lopuksi mitenkään niin kummoinen homma, ajoneston siirto vanhasta uuteen ja sen sopeuttaminen.
    Neliveto toimii edelleen normaalisti.

    Ahtimien, sekä muun tilipehöörin kanssa huomattavasti suurempi työmäärä.
    Ei ehken taloudellisesti kannattava toimi, mutta onnistuu, jos joku haluaa.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • ^^pazi^^
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 134
      • Iisalmi

      Kysytään täältä viisaammilta että kannattaako noille ahtimille tehdä mitä kaikkea kun mittarissa on vajaa 300tkm? Autona 535d -05 ja alkuperäis ahtimet paikoillaan. Onko jotain mitä kannattaa tehä jos haluaa tehopuolta päivittää lisää? Nykyään reilu 300hp mut jos haluaa +400 nii tarviiko tehdä toimenpiteitä :think

      Comment

      • Vesa
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 363
        • Oulu

        Originally posted by tuikku View Post
        .
        Ensimmäinen muutos 530d => 535d tehty.
        Lci 530xd,stä tuli 535xd.
        Ei loppujen lopuksi mitenkään niin kummoinen homma, ajoneston siirto vanhasta uuteen ja sen sopeuttaminen.
        Neliveto toimii edelleen normaalisti.

        Ahtimien, sekä muun tilipehöörin kanssa huomattavasti suurempi työmäärä.
        Ei ehken taloudellisesti kannattava toimi, mutta onnistuu, jos joku haluaa.
        Mielenkiintoista . Minkälainen hintalappu tälle modille tulee?
        Nykyiset:
        BMW F11 535DA xDrive -15
        Toyota Yaris Hybrid -20

        Exiä noin 60 kpl...

        Comment

        • ///THe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 840
          • Espoo

          Originally posted by ^^pazi^^ View Post
          Kysytään täältä viisaammilta että kannattaako noille ahtimille tehdä mitä kaikkea kun mittarissa on vajaa 300tkm? Autona 535d -05 ja alkuperäis ahtimet paikoillaan. Onko jotain mitä kannattaa tehä jos haluaa tehopuolta päivittää lisää? Nykyään reilu 300hp mut jos haluaa +400 nii tarviiko tehdä toimenpiteitä :think
          400hv tuntumaan pääsee vakio ahtimilla partikkeliloukku poistettuna. Syytä päivittää noille tehoille jo välijäähdytin parempaan malliin. 450-480hv tehoihin pääsee esim. proturbon modaamalla vakioahtimella. (Pieni ahdin kannattaa ostaa suosiolla uusi.) Sen jälkeen loppuukin solenoidisuuttimien/R90 pumpun tuotto kesken.
          X5 F15 ///Msport
          CRX 2gen +25psi

          Comment

          • ^^pazi^^
            Bimmer Rookie
            • Mar 2013
            • 134
            • Iisalmi

            Originally posted by ///THe View Post
            400hv tuntumaan pääsee vakio ahtimilla partikkeliloukku poistettuna. Syytä päivittää noille tehoille jo välijäähdytin parempaan malliin. 450-480hv tehoihin pääsee esim. proturbon modaamalla vakioahtimella. (Pieni ahdin kannattaa ostaa suosiolla uusi.) Sen jälkeen loppuukin solenoidisuuttimien/R90 pumpun tuotto kesken.
            Paljonko kustaataa tuo ahtimien muokkaus? Hiukkaspönttöö ei ole tuossa enää, välijäähy pitää päivittää jossakin vaiheessa.

            Comment

            • ///THe
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 840
              • Espoo

              Originally posted by ^^pazi^^ View Post
              Paljonko kustaataa tuo ahtimien muokkaus? Hiukkaspönttöö ei ole tuossa enää, välijäähy pitää päivittää jossakin vaiheessa.
              Proturbolla on näköjään tullut stage2 malli modatusta isosta ahtimesta ja sillä mitattu jonkin matkaa yli 500hp tehoja uudemmassa pietzosuuttimellisessa (LCI) isommalla R90 pumpulla. Solenoidisuutin malleissa vakio polttoainepuoli loppuu siihen 480-500hv luokkaan. Aletaan olla suuttimien aukioloaikojen kanssa jo melko limiiteillä. 450-480hv vielä "turvallinen"...

              Hintoja kannattaa kysellä firmalta suoraan, mutta isomman ahtimen modaus lienee luokkaa n.1000€ ja lisäksi pienen ahtimen huolto taikka uusinta.
              X5 F15 ///Msport
              CRX 2gen +25psi

              Comment

              • LongJohn
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2017
                • 269
                • Kuopio

                Originally posted by ///THe View Post
                Proturbolla on näköjään tullut stage2 malli modatusta isosta ahtimesta ja sillä mitattu jonkin matkaa yli 500hp tehoja uudemmassa pietzosuuttimellisessa (LCI) isommalla R90 pumpulla. Solenoidisuutin malleissa vakio polttoainepuoli loppuu siihen 480-500hv luokkaan. Aletaan olla suuttimien aukioloaikojen kanssa jo melko limiiteillä. 450-480hv vielä "turvallinen"...

                Hintoja kannattaa kysellä firmalta suoraan, mutta isomman ahtimen modaus lienee luokkaa n.1000€ ja lisäksi pienen ahtimen huolto taikka uusinta.
                Vakiolla pienemmällä kaksikyttyräinen vääntökäyrä?

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  Originally posted by LongJohn View Post
                  Vakiolla pienemmällä kaksikyttyräinen vääntökäyrä?
                  Saa kait siitä sellaisenkin, jos vasitella halutaan.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • ///THe
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 840
                    • Espoo

                    Originally posted by tuikku View Post
                    Saa kait siitä sellaisenkin, jos vasitella halutaan.
                    Kyllä Karin taikoma käyrä ihan yksikyttyräinen on. Kiitos siitä.
                    X5 F15 ///Msport
                    CRX 2gen +25psi

                    Comment

                    • karppa29
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2014
                      • 52
                      • Suomessa brgl

                      Tuikun softa otettu tänä kesänä autoon, meno parani ihan hulluna..

                      Nyt miettiny putkiston muutoksia, dpf:n tilalle jos valmista suoraa putkee laittas? Sais vähän ääniin muutosta mutta mikäs vaikutus noilla putkistomuutoksilla olikaan tehoihin kun ohjelmastakin poistetaan dpf?
                      _____________________________________

                      -e61 530xda LCI -08 black

                      Comment

                      • LongJohn
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2017
                        • 269
                        • Kuopio

                        Eikös noihin tiukalla softalla ilman DPF saa sen 400/800 mitä DPF kanssa taas ei tule.

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by LongJohn View Post
                          Eikös noihin tiukalla softalla ilman DPF saa sen 400/800 mitä DPF kanssa taas ei tule.
                          Juuri näin.
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • karppa29
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2014
                            • 52
                            • Suomessa brgl

                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Juuri näin.
                            Joo eli aika iso ero jos nyt on dpf kanssa 300/650 arviolta..

                            Nyt vaan ehtimään sopivaa suoraa valmista putkea jostain missä on anturien paikat. Nykyinen ehjä dpf tietenkin hyllyyn jos nuo katsastusmääräykset sattuu muuttumaan..
                            _____________________________________

                            -e61 530xda LCI -08 black

                            Comment

                            • arska86
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 309
                              • Helsinki

                              Originally posted by LongJohn View Post
                              Eikös noihin tiukalla softalla ilman DPF saa sen 400/800 mitä DPF kanssa taas ei tule.
                              Aika tiukassa voi olla 400hp tuon kysyjän 530d:ssä pelkällä dpf- poistolla. Ehkä 10-20hp olisi realistisemmin odotettavissa lisää.

                              Comment

                              • LongJohn
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2017
                                • 269
                                • Kuopio

                                Jaa niin 530d LCI. Enpä siitä tiedä. Nuo lukemat oli 35d ilman DPF.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎