Originally posted by tuikku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2
Collapse
X
-
Kysytään täältä viisaammilta että kannattaako noille ahtimille tehdä mitä kaikkea kun mittarissa on vajaa 300tkm? Autona 535d -05 ja alkuperäis ahtimet paikoillaan. Onko jotain mitä kannattaa tehä jos haluaa tehopuolta päivittää lisää? Nykyään reilu 300hp mut jos haluaa +400 nii tarviiko tehdä toimenpiteitä :think
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Ensimmäinen muutos 530d => 535d tehty.
Lci 530xd,stä tuli 535xd.
Ei loppujen lopuksi mitenkään niin kummoinen homma, ajoneston siirto vanhasta uuteen ja sen sopeuttaminen.
Neliveto toimii edelleen normaalisti.
Ahtimien, sekä muun tilipehöörin kanssa huomattavasti suurempi työmäärä.
Ei ehken taloudellisesti kannattava toimi, mutta onnistuu, jos joku haluaa.
Comment
-
-
Originally posted by ^^pazi^^ View PostKysytään täältä viisaammilta että kannattaako noille ahtimille tehdä mitä kaikkea kun mittarissa on vajaa 300tkm? Autona 535d -05 ja alkuperäis ahtimet paikoillaan. Onko jotain mitä kannattaa tehä jos haluaa tehopuolta päivittää lisää? Nykyään reilu 300hp mut jos haluaa +400 nii tarviiko tehdä toimenpiteitä :thinkX5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View Post400hv tuntumaan pääsee vakio ahtimilla partikkeliloukku poistettuna. Syytä päivittää noille tehoille jo välijäähdytin parempaan malliin. 450-480hv tehoihin pääsee esim. proturbon modaamalla vakioahtimella. (Pieni ahdin kannattaa ostaa suosiolla uusi.) Sen jälkeen loppuukin solenoidisuuttimien/R90 pumpun tuotto kesken.
Comment
-
-
Originally posted by ^^pazi^^ View PostPaljonko kustaataa tuo ahtimien muokkaus? Hiukkaspönttöö ei ole tuossa enää, välijäähy pitää päivittää jossakin vaiheessa.
Hintoja kannattaa kysellä firmalta suoraan, mutta isomman ahtimen modaus lienee luokkaa n.1000€ ja lisäksi pienen ahtimen huolto taikka uusinta.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostProturbolla on näköjään tullut stage2 malli modatusta isosta ahtimesta ja sillä mitattu jonkin matkaa yli 500hp tehoja uudemmassa pietzosuuttimellisessa (LCI) isommalla R90 pumpulla. Solenoidisuutin malleissa vakio polttoainepuoli loppuu siihen 480-500hv luokkaan. Aletaan olla suuttimien aukioloaikojen kanssa jo melko limiiteillä. 450-480hv vielä "turvallinen"...
Hintoja kannattaa kysellä firmalta suoraan, mutta isomman ahtimen modaus lienee luokkaa n.1000€ ja lisäksi pienen ahtimen huolto taikka uusinta.
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostVakiolla pienemmällä kaksikyttyräinen vääntökäyrä?CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Tuikun softa otettu tänä kesänä autoon, meno parani ihan hulluna..
Nyt miettiny putkiston muutoksia, dpf:n tilalle jos valmista suoraa putkee laittas? Sais vähän ääniin muutosta mutta mikäs vaikutus noilla putkistomuutoksilla olikaan tehoihin kun ohjelmastakin poistetaan dpf?_____________________________________
-e61 530xda LCI -08 black
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View PostEikös noihin tiukalla softalla ilman DPF saa sen 400/800 mitä DPF kanssa taas ei tule.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostJuuri näin.
Nyt vaan ehtimään sopivaa suoraa valmista putkea jostain missä on anturien paikat. Nykyinen ehjä dpf tietenkin hyllyyn jos nuo katsastusmääräykset sattuu muuttumaan.._____________________________________
-e61 530xda LCI -08 black
Comment
-
Comment