Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1274
    • Kajjjaani

    Originally posted by daro View Post
    E61 on aloittanut takaluukun suunnasta tulevan nitinän, kuuluu kun tiessä on pienikään epätasaisuus ja suhteellisen haasteellista saada selville, mistä tulisi. Pikaelvytyksenä yritin rasvailla suojaverhon päissä olevien lukituskappaleiden "kynsiä" ja korissa olevia vastinkappaleita - ei auttanut.

    Onko muilla ollut vastaavaa metakkaa ja millä on loppunut?
    E46 touringin takaluukku piti kanssa nitinää ja syyksi paljastui toinen takaluukun saranoista joka oli löysällä.
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • savoo
      Newbiemmer
      • Jan 2020
      • 1
      • Finland

      Kukaan ohjelmoinut e61 oem takapusseja pois käytöstä? Tarkoitus jälkiasenteinen ilma-alusta rakennella ja kyseinen toimenpide on kyllä mahdollinen mitä lueskellut mutta kukaan foorumilla tehnyt tätä? Ilmeisesti ncs expertin tarvitsee?

      Comment

      • Habaza
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 73
        • Suomi

        DPF polton aikana auto hyytyy

        Eli ongelmana on että kun DPF pollto käynnissä, auto meinaa hyytyy lähes kokonaan alle 2000rpm kierroksilla. Autoa täytyy hokutella sopivalla kaasunpainalluksella, jotta saa hitaasti kerätty kierrokset tuonne 2000rpm ja sitten mennään normaalisti. Joskus jopa sammuu liikennevaloista lähtiessä.

        Poltot tulee nykyään noin 400km välein. Muutoin auto toimii normaalisti.
        Mitä tässä osaisi asian suhteen tehdä?:think

        Tässä koodit ISTAlla luettuna:
        Click image for larger version

Name:	BMW koodit.PNG
Views:	1
Size:	15.2 KB
ID:	4838173

        Ja auto on 525d manuaali vm 2006.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Habaza View Post
          Eli ongelmana on että kun DPF pollto käynnissä, auto meinaa hyytyy lähes kokonaan alle 2000rpm kierroksilla. Autoa täytyy hokutella sopivalla kaasunpainalluksella, jotta saa hitaasti kerätty kierrokset tuonne 2000rpm ja sitten mennään normaalisti. Joskus jopa sammuu liikennevaloista lähtiessä.

          Poltot tulee nykyään noin 400km välein. Muutoin auto toimii normaalisti.
          Mitä tässä osaisi asian suhteen tehdä?:think

          Tässä koodit ISTAlla luettuna:
          [ATTACH]157973[/ATTACH]

          Ja auto on 525d manuaali vm 2006.
          Onko autossa virisofta? Moottorinohjaukselta ei mitään koodeja, niin olisikohan softasta otettu koodeja pois. Ei ole normaalia, että hyytyy poltto päällä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            Originally posted by savoo View Post
            Kukaan ohjelmoinut e61 oem takapusseja pois käytöstä? Tarkoitus jälkiasenteinen ilma-alusta rakennella ja kyseinen toimenpide on kyllä mahdollinen mitä lueskellut mutta kukaan foorumilla tehnyt tätä? Ilmeisesti ncs expertin tarvitsee?
            Ei sitä oikeaoppisesti pysty koodaamaan, koska E61:stä ei ole koskaan valmistettu muuten kuin ilmaperällä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by savoo View Post
              Kukaan ohjelmoinut e61 oem takapusseja pois käytöstä? Tarkoitus jälkiasenteinen ilma-alusta rakennella ja kyseinen toimenpide on kyllä mahdollinen mitä lueskellut mutta kukaan foorumilla tehnyt tätä? Ilmeisesti ncs expertin tarvitsee?
              Kuten tuossa jo todettiin, niin ns. oikeaoppisesti ei pysty tekemään, kun näissä on aina tehtaalta lähtiessä ollut tosiaan pussit takana. Tosin tehtävissä kyllä on. Vaatii jonkun verran puukottamista, että herjat saa pois. Juuri aftermarket ilma-alustan takia on tullut puukotettua pois.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Habaza
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 73
                • Suomi

                Originally posted by HTK12 View Post
                Onko autossa virisofta? Moottorinohjaukselta ei mitään koodeja, niin olisikohan softasta otettu koodeja pois. Ei ole normaalia, että hyytyy poltto päällä.

                Juu, tuikun tekemä softa.

                Comment

                • JAK85
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2015
                  • 210
                  • Pello

                  LCI mallin angel eye

                  Onko näissä yksi H8 lamppu puoleensa vai onko ulommalle rinkulalle vielä oma lamppu? Mallia adaptiiviset xenonit.
                  E61 535D 360/750

                  Comment

                  • vekkuli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1332
                    • Liminka

                    Originally posted by JAK85 View Post
                    Onko näissä yksi H8 lamppu puoleensa vai onko ulommalle rinkulalle vielä oma lamppu? Mallia adaptiiviset xenonit.
                    Yksi per puoli.
                    E93 ///M3
                    E60 530dA aka M5
                    F11 525dA Xdrive
                    Tesla model 3 LR MY22

                    Comment

                    • JAK85
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2015
                      • 210
                      • Pello

                      Originally posted by vekkuli View Post
                      Yksi per puoli.
                      Piti nakata normi hehkut paikalle katsastusta varten, kun toisen ledin höynäyttäjä oli kyrvähtäny. Voi nakata linkkiä mitkä on sellaiset ledikkeet että ne ulommaisetki rinkulat valaistuu hyvin
                      Tosiaan ollu niin huonot että paremmin valaistu noilla og lampuilla rinkulat
                      E61 535D 360/750

                      Comment

                      • nevari
                        BTCF Member
                        • Apr 2008
                        • 259
                        • jyväskylä

                        e60 takakontin verhoilu

                        kuuluuko ensiapulaukun alapuolelle ruuvit? tuntuu että verhoilu roikkuu eikä mulla ole siinä mitään kiinnikkeitä

                        koitin katsella räjäytyskuvaakin mutten osaa löytänyt

                        Comment

                        • palomaeki
                          Newbiemmer
                          • May 2020
                          • 3
                          • Finland

                          Kuinka paljon ajettu on ajettu liikaa?

                          Täytyi tännekin nyt rekisteröityä että saa kysyä kun muiden merkkien parissa vietetty viime vuodet eikä näistä uudemmista niin kokemusta oo eli terve vaan kaikille! Dieselifarkulle tarvis, E61 vaikuttais olevan tarpeeseen sopivin vaihtoehto eikä markkinoilla manuaalina näitä liikaa ole, mutta yksi todella paljon ajettu pisti silmään...

                          Kysymys kuuluu niin että kuinka hullua olis mennä ostamaan puoli miljoonaa ajettu E61 LCI 530d?

                          Comment

                          • Tommyzc
                            BTCF Member
                            • Jul 2017
                            • 38
                            • Helsinki

                            Originally posted by palomaeki View Post
                            Täytyi tännekin nyt rekisteröityä että saa kysyä kun muiden merkkien parissa vietetty viime vuodet eikä näistä uudemmista niin kokemusta oo eli terve vaan kaikille! Dieselifarkulle tarvis, E61 vaikuttais olevan tarpeeseen sopivin vaihtoehto eikä markkinoilla manuaalina näitä liikaa ole, mutta yksi todella paljon ajettu pisti silmään...

                            Kysymys kuuluu niin että kuinka hullua olis mennä ostamaan puoli miljoonaa ajettu E61 LCI 530d?
                            Eihän se hullua ole. Itselläkin oli e60 530d manuaali melkee 400 ajettuna ja nykyinen 535d e61 mittarissa 445tkm. Paljon riippuu miten autoa on pidetty, tuohon kilsamäärään on luultavasti jo lastenviat ainakin yhdesti, jos ei useammin korjattu. Jos kori on kolaroimaton ja suht vähän ruosteessa, niin miksikäs ei?
                            -Vikakoodien luku, koodaukset, johtosarjat ja autosähkötyöt pääkaupunkiseudulla.

                            Instagram: @tommipee

                            Comment

                            • palomaeki
                              Newbiemmer
                              • May 2020
                              • 3
                              • Finland

                              Originally posted by Tommyzc View Post
                              Eihän se hullua ole. Itselläkin oli e60 530d manuaali melkee 400 ajettuna ja nykyinen 535d e61 mittarissa 445tkm. Paljon riippuu miten autoa on pidetty, tuohon kilsamäärään on luultavasti jo lastenviat ainakin yhdesti, jos ei useammin korjattu. Jos kori on kolaroimaton ja suht vähän ruosteessa, niin miksikäs ei?

                              Selvä juttu pysytään siis avoimin mielin liikenteessä vaikka taivalta olisikin takana jo... Eipä tuommoiset kilometrit kyllä MB-merkkistenkään dieseleiden kohdalla kuulemma tunnu missään niin miksipä baijerilainen paljon poikkeaisi.


                              Kiitos nopeasta vastauksesta!

                              Comment

                              • saabbikyydit
                                Newbiemmer
                                • May 2020
                                • 3
                                • Finland

                                Mites nuo koneen lämmöt, onko jotain haittaa koneelle jos ei nouse yli 78 asteen? m47 kyseessä. Egr -termari on jo vaihdettu, päätermarissa taitaa olla kovempi homma jos itse meinaa vaihtaa ja säästää :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎