Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -kako-
    Bimmer Rookie
    • Apr 2020
    • 32
    • Oulu

    Originally posted by JaniLap View Post
    Tätä ehdottaisin itsekin - ja nimen omaan etuakselin osalta. Vast'ikään poistui kahdesta yksilöstä väpinät ja tärinät jarruttaessa saman tien etuakselin levyjen ja palojen vaihdolla. Yksi oli vajaavetoinen ja toinen neliveto. Nelikossa havaitsin myös tasavauhdissa omituista nykimistä ikäänkuin jarruja olisi hipaistu välillä. Tämäkin poistui osien vaihdon myötä. Kaikki muut paikat käyty aiemmin läpi, ml. herkistelyt ja puhdistelut tehty pariinkin kertaan. Olin aluksi hyvin skeptinen kierojen levyjen mahdollisuudesta, mutta näin asia kuitenkin oli.
    Juuri tuota samaa nykimistä huomaan omassakin, kun päästää kaasulta ja antaa rullata niin toisinaan nytkäyttää hieman:think täytyy varmaan sit vaihtaa levyt ja palat eteen..

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2759
      • Tampere

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Jarruvapinat löytyy yleensä jarruosien liasta, liukutapit, carrierit ja satulan pinnat puhtaiksi. Samalla myös vanteen ja navan pinnat oikeasti puhtaiksi eikä mitään patapata hiplailua. Yleisesti kaikki sanoo pihdistaneensa pintoja ja niitä on pyyhkäisty rätillä.
      Kaikella kunnoituksella yleistystäsi koskien, mutta juuuri tuolta ne kontaktipinnat näyttivät omalla kohdallanikin - laakeripinnat, carrierit, palat ja liukutapit mukaan lukien pariin kertaan nuoltuna.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • epee
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 57
        • etelä-savo

        Mikähän mahtaa vaivata bemaria, kun toinen etuvalo ei toimi? Rinkulat ja vilkut toimii normaalisti, mutta lyhyt(xenon) eikä pitkä pala. Koitettu vaihtaa polttimot ja sytyttimet, ei auttanut. Xenoniin pitää vielä koittaa vaihtaa ballasti, mutta mikähän tuota pitkääkin(halogeeni) valoo vaivaa? Auto on e60 vm-04.

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          Originally posted by epee View Post
          Mikähän mahtaa vaivata bemaria, kun toinen etuvalo ei toimi? Rinkulat ja vilkut toimii normaalisti, mutta lyhyt(xenon) eikä pitkä pala. Koitettu vaihtaa polttimot ja sytyttimet, ei auttanut. Xenoniin pitää vielä koittaa vaihtaa ballasti, mutta mikähän tuota pitkääkin(halogeeni) valoo vaivaa? Auto on e60 vm-04.
          Valomoduli lukossa, avataan softalla.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • epee
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 57
            • etelä-savo

            Originally posted by buksin-1 View Post
            Valomoduli lukossa, avataan softalla.
            Kiitos!
            Minkälaisen ohjelman tuohon tarvii että sen saa avattua?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by epee View Post
              Kiitos!
              Minkälaisen ohjelman tuohon tarvii että sen saa avattua?
              Tool32:lla onnistuu. Ellet itselle halua hankkia, niin joku paikallinen foorumilainen voi tuon sulle hoitaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • -challenger-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 2150
                • L a h t i

                Originally posted by epee View Post
                Kiitos!
                Minkälaisen ohjelman tuohon tarvii että sen saa avattua?
                MEGA provides free cloud storage with convenient and powerful always-on privacy. Claim your free 20GB now


                Mikes bmw tool asentaa myös tuon, tarviit kylläkin obd piuhan sen lisäks.

                Comment

                • -kako-
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2020
                  • 32
                  • Oulu

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Jarruvapinat löytyy yleensä jarruosien liasta, liukutapit, carrierit ja satulan pinnat puhtaiksi. Samalla myös vanteen ja navan pinnat oikeasti puhtaiksi eikä mitään patapata hiplailua. Yleisesti kaikki sanoo pihdistaneensa pintoja ja niitä on pyyhkäisty rätillä.
                  Täytyypä aukaista jarrut ja puhdistella paikat jos se auttaisi:think Vedin juuri reilu 700km kohtuu raskasta peräkärryä ja jarrut eivät täristäneet läheskään yhtä paljoa kuin aiemmin, joten en usko levyjen kierouteen

                  Comment

                  • abber
                    Newbiemmer
                    • Nov 2018
                    • 29
                    • RAUMA

                    poistettu
                    Last edited by abber; 07-06-2020, 21:21.

                    Comment

                    • -kako-
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2020
                      • 32
                      • Oulu

                      Mitä mieltä olette onko ahdin menossa 530xd:ssä, kun öljyä menee n. 1l/4000km? Käytin ahtoputket irti ja niistä ei tullu juuri ollenkaan(teelusikallinen) öljyä. Imusarjan alta märkänä mutta ei vuoda mistään maahan asti öljyä. Vetää normaalisti, ei savuta ja muutenkin toimii normaalisti mutta öljyä menee paljon. Kilometrejä autossa 200tkm, eli ahtimen ei pitäisi vielä olla loppu:think

                      Comment

                      • edva
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2018
                        • 306
                        • Pirkkala

                        Ookko koittanu onko ahtimessa kuinka pahasti välystä sormituntumalla?
                        Voi olla myös, et venttiilikopan tiiviste kovettunu ihan näkkäriks ja vuotaa sisälle öljyä. Ei välttämättä vuoda ulos yhtään.
                        e61 530xd LCI 3/2007

                        Comment

                        • -kako-
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2020
                          • 32
                          • Oulu

                          Originally posted by edva View Post
                          Ookko koittanu onko ahtimessa kuinka pahasti välystä sormituntumalla?
                          Voi olla myös, et venttiilikopan tiiviste kovettunu ihan näkkäriks ja vuotaa sisälle öljyä. Ei välttämättä vuoda ulos yhtään.
                          En oo koittanu, pirun ahdas se väli Kuinka yleistä tuo että venttiilikopantiiviste ois kovettunu?:think Tässä mietin että kummasta alkaa ensimmäisenä..

                          Comment

                          • edva
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2018
                            • 306
                            • Pirkkala

                            Keulalta suojalevy ja muovit pois, tuuletin pois, ilmamassamittarilta lähtevä putki irti ja pääset hypistelemään turbon ratasta. Jos se ei oo ihan väljä ja pahan näkönen niin veikkaisin venakopan tiivistettä. Eihän öljynsuodattimen rungon alapuolella ole vuotokohtaa? Sekin on yleinen tiiviste porsimaan.

                            Tossa vähän ohjetta


                            ja tuossa aika huonossa jamassa oleva tiiviste. 12:20 eteenpäin on haljennu tiiviste

                            Last edited by edva; 08-06-2020, 09:38.
                            e61 530xd LCI 3/2007

                            Comment

                            • -kako-
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2020
                              • 32
                              • Oulu

                              Originally posted by edva View Post
                              Keulalta suojalevy ja muovit pois, tuuletin pois, ilmamassamittarilta lähtevä putki irti ja pääset hypistelemään turbon ratasta. Jos se ei oo ihan väljä ja pahan näkönen niin veikkaisin venakopan tiivistettä. Eihän öljynsuodattimen rungon alapuolella ole vuotokohtaa? Sekin on yleinen tiiviste porsimaan.

                              Tossa vähän ohjetta


                              ja tuossa aika huonossa jamassa oleva tiiviste. 12:20 eteenpäin on haljennu tiiviste

                              https://www.youtube.com/watch?v=6KhpwPYOyE8
                              Täytyy katsoa turbo läpi, melkeen toivon että siinä ongelma kun näytti tuo venakopan tiivisteen vaihto semmoselta savotalta että siihen ei mielellään ryhtyis... Mutta tosiaan eikö jos turbo menny niin se työnnä öljyä ahtoputkiin? Mulla ei ollu normaalia enempää ahtoputkissa kun katsoin ja coolerin käyttiin pois sekä puhdistin..

                              Näyttäis suurimmat vuodot tulevan ykkös sylinterin kohdilta imusarjan alta:think

                              Comment

                              • edva
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2018
                                • 306
                                • Pirkkala

                                Savotta se turbon vaihtokin on ja hinta ihan eri luokkaa. Itelleen voi laskee tuntipalkan, venakopan tiiviste ja suuttimien tiivisteet maksaa alle satasen. Samalla voi tsekata mm. alipaineletkut.
                                Mulla samaa oireilua, mut öljyä palaa 1L/10tkm eikä huohota ahtoilmaan normaalia enempää. Vielä ei jaksa käydä venakopan kimppuun. Teetettynä tiivisteen vaihto olis n.350€.
                                e61 530xd LCI 3/2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎