Originally posted by Joppe_zz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juhnukka View PostElikkäs alkuun huomasin, että Webasto lakkasi toimimasta ja meni lukkoon lukiessani vikakoodeja huomasin että dme valitti vikakoodia Ibs communication.
Ajattelin sitten vilkaista ibs kaapelia ja huomasin akkukotelon pohjalla noin 5 cm vettä ja jäätä. Otin akun irti ja sain vedet pois irroittamalla pohjatulpan kotelosta.
Huomasin että vesi on tullut ilman poistoräppänän luota ja valunut siitä ibs kaapelin ja akun päälle.
Mikähän olisi pysyvä korjaus ettei samaa tapahdu uudelleen? Läpäthän on aina enemmän ja vähemmän auki kun ilmastointi puhaltaa ja näin päästää vettä sisään?
Webasto valitti hehkun/poltontunnistimen vikaa ja näin tuskin nämä kaksi liittyvät toisiinsa.
Minkäköhän vuoksi ibs ei ole ilmoittanut viastaan idriven kautta :think
Comment
-
-
Originally posted by Steff008 View PostHei.
Kyseessä E61 530d XD -08
Takaoven lasin sisäpuolella etureunassa kerääntyy kosteutta kuvan osoittamalla tavalla. Ongelma ilmenee molemmissa takaovissa samassa kohdassa.
Onko kellään ollut sama ongelma? Joko vettä pääsee jossain sisään taikka ei pääse ulos, mutta en tiedä miten lähestyä ongelman. Kumilistat tietenkin ensimmäinen asia joka tulee mieleen, mutta hyviltä näyttävät ja tuntuvat (paitsi että lasin sisäpuolella olevan listan "karvapinta" on hiukan ongelmakohdassa irronnut kun olen sitä yrittänyt kuivata).
On kuulemma tavallinen ongelma että kosteussulku jollain tavalla oven sisällä irtoaa jolloin auton sisään pääsee vettä, mutta sellaista ongelmaa en ole havainnut.
Pahoittelen että liitän tähän kuvan näin likaisesta autosta.
T.
Stefan
Jatkan tässä hiukan itse. Yhdestä jenkkifoorumista löytyi hiukan lisätietoa ja ensimmäisenä kannattaisi ilmeisesti vaihtaa lasin ulkopuolella olevat listat.
Jos joku on kyseinen operaatio tehnyt, tai muutenkin tietää, niin kysymyksenä vielä oheiseen kuvaan liittyen että onko nuo nro 3, Inner weatherstrip ja nro 4, Inner window channel cover, ne jotka tulevat lasin ulkopuolella? Vai onko se niin että tuo ulkopuolinen kumilista on integroitu siihen mustaan metallilistaan (nro 2, Outer weatherstrip)?BMW E61 530xD -08 LCI
Comment
-
-
Originally posted by Steff008 View Post...onko nuo nro 3, Inner weatherstrip ja nro 4, Inner window channel cover, ne jotka tulevat lasin ulkopuolella? Vai onko se niin että tuo ulkopuolinen kumilista on integroitu siihen mustaan metallilistaan (nro 2, Outer weatherstrip)?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKuten nimi inner weatherstrip kertoo, kyseessä ovat ovilasin sisäpuolelle tulevat kumilistat. Vastaavasti outer weatherstrip asennetaan koristelistan alle ovilasin ulkopuolelle.
Kiitos tiedosta. Oletinkin vähän näin. Tarkoittanee sitten että tiiviste on integroitu koristelistaan, koska nro 2:lle löytyy kolme eri vaihtoehto riippuen koristeväristä. Mun tapauksessa tarkoittaa "Glanzschwartz" koska ilmeisesti autossa on tuo varustepaketti S760.
T.
StefanBMW E61 530xD -08 LCI
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostToimiiko lukkojen avaus/sulku avaimen kakella?
Omassa oli vastaava ongelma ja poistui takaluukun johtosarjan korjauksella (mm. kake alkoi toimimaan).
Tuo radiovika oli alussa satunnaista. Nyt se tekee sitä koko ajan ja mielestäni samoihin aikoihin lakkasi kake toimimasta.
Oliko omassasi siis vikaa myös radion asetuksissa?
Mikä tuon johtosarjan numero on ja mistä kannattaa kysellä? Onko helppo itse vaihtaa?
Comment
-
-
Originally posted by Chaos_AD View PostItse asiassa ei toimi. Kun ostin auton, niin kake ei toiminut silloinkaan. Vaihdoin uuden patterin kakeen ja alkoi toimimaan. Huomasin tosin, että alkuperäinen oli akku ja uusi patteri on nyt ehkä sitten siitä syystä lakannut toimimasta? Vai olisiko tuon johtosarjan takia?
Tuo radiovika oli alussa satunnaista. Nyt se tekee sitä koko ajan ja mielestäni samoihin aikoihin lakkasi kake toimimasta.
Oliko omassasi siis vikaa myös radion asetuksissa?
Mikä tuon johtosarjan numero on ja mistä kannattaa kysellä? Onko helppo itse vaihtaa?
Sinulla taisikin olla E60, eli siitä en tiedä mitään, esim missä on kaken vastaanotin jne.. Omasta oli mm. sen virtajohto poikki.
Tässä kuitenkin E61 tarinaa aiheesta:
Olen käsittänyt niin että kun auto lukitaan kakella, tietyt asetukset talletetaan siten että samalla avaimella avattaessa ne palautetaan. Esim juuri radion/ajotietokoneen vai mikä idrive se nyt sitten onkin, asetuksia.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostSinulla taisikin olla E60, eli siitä en tiedä mitään, esim missä on kaken vastaanotin jne.. Omasta oli mm. sen virtajohto poikki.
Tässä kuitenkin E61 tarinaa aiheesta:
Olen käsittänyt niin että kun auto lukitaan kakella, tietyt asetukset talletetaan siten että samalla avaimella avattaessa ne palautetaan. Esim juuri radion/ajotietokoneen vai mikä idrive se nyt sitten onkin, asetuksia.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
E61 servotronic ongelma
Potilaana e61 lci -08 ilman aktiiviohjausta. Jonkinaikaa sitten heitti mittaristoon herjan servotronic failure. Oli nesteet päässeet ilmeisesti vähiin ja tehostimen pumppu meni vaihtoon ja nesteet muutaman kerran huuhtelemalla vaihdettu kun oli metallislipun näköistä säiliössä. Nyt ajeltu muutama tuhat km ja käytännössä joka reissulla heittää saman herjan idriveen ja tehostus häviää.
Ei tunnu olevan oikein mitään logiikkaa miten häiriö ilmaantuu, välillä heti käynnistäessä ja välillä pääsee ~50km. Lämpötilakaan ei tunnu vaikuttavan.
Öljyvuotoa en ole löytänyt eikä tunnu nestekään vähenevän eikä haise palaneelle tms ja on oikeaa tavaraa. Ainoa koodi minkä sain carlylläulos oli servotronic mechanical failure. Tämä jää muistiin kun vika ilmenee ja saman saa aikaiseksi servotronicin venttiilin liittimen irroittamalla. Onko kukaan purkanut venttiiliä tai paininut samanlaisen ongelman kanssa? Hammastanko ongelmista on jotain puheita ollut korimallin kohdalla, mutta ei oikein tunnu oireet viittaavan tähän. Vai onko vaan alettava venttiiliä tilaamaan ja kokeiltava, eihän tuossa oikein muita sähköhilppeitä ole mistä osaisi herjaa antaa?
Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
E91 320i Alpinweiss III
EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
E36 320i Taxi Schwarz joku?
E36 318i Touring Hellrot
Comment
-
-
Tervehdys, edellinen vika selvisi eli kierrosten nousu ja lasku johtui ilmastoinnista niinkuin joku jo arvelikin.
Nyt minua askarruttaa noussut keskikulutus, vikakoodeja ei ole muistissa mutta ajotietokoneen kulutus lukema on noussut ~1litran, ajoi matka-ajoa tai mitä tahansa, rengastuskin on pysynyt samana. Voi olls myös luulotautia mutta tuntuu kuin tuo hetkellisen kulutuksen mittarikin kiipeäisi herkemmin tappiin asti verrattuna entiseen, kaasua ei tarvitse painaa oikeastaan kuin kevyesti niin hyppää heti tappiin.
Moottorinlämmöt olivat noin 80-83astetta eli hitusen alakanttiin, mutta voisiko nuin isosti noussut kulutus johtua vain muutamasta asteesta?
Autona e61 535d 09vm.E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
-----------------------------
Ex.
E46 330D ///M-Sport vm. 04
E61 535D ///M-Sport vm. 09
E39 530D ///M-Sport vm. 02
Comment
-
-
Originally posted by Penahh View PostTervehdys, edellinen vika selvisi eli kierrosten nousu ja lasku johtui ilmastoinnista niinkuin joku jo arvelikin.
Nyt minua askarruttaa noussut keskikulutus, vikakoodeja ei ole muistissa mutta ajotietokoneen kulutus lukema on noussut ~1litran, ajoi matka-ajoa tai mitä tahansa, rengastuskin on pysynyt samana. Voi olls myös luulotautia mutta tuntuu kuin tuo hetkellisen kulutuksen mittarikin kiipeäisi herkemmin tappiin asti verrattuna entiseen, kaasua ei tarvitse painaa oikeastaan kuin kevyesti niin hyppää heti tappiin.
Moottorinlämmöt olivat noin 80-83astetta eli hitusen alakanttiin, mutta voisiko nuin isosti noussut kulutus johtua vain muutamasta asteesta?
Autona e61 535d 09vm.
Kevään tullen raskaapi kaasujalka kun pitoaja löytyy :thinkF26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Arnolds View PostMitkäs ne kulutus lukemat nyt on vrt entinen?
Kevään tullen raskaapi kaasujalka kun pitoaja löytyy :think
Mutta tosiaan tällähetkellä ajotietokone näyttää 8.4l/100km ja ajot pääsääntöisesti 65% maantietä 35% kaupunkia.
Ennen samanlaisessa ajossa samoilla teillä ajotietokone näytti 7.5l/100km ja pysyi siinä. Tuo pomppaus 7.5l --> 8.4l tapahtui verrattaen nopeasti, ottaen huomioon kuinka kauon ajotietokone näytti tuota 7.5l lukemaa.E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
-----------------------------
Ex.
E46 330D ///M-Sport vm. 04
E61 535D ///M-Sport vm. 09
E39 530D ///M-Sport vm. 02
Comment
-
Comment