Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2000
    • Tampere/kainuu

    Originally posted by Joppe_zz View Post
    Osaako kukaan sanoa että mikä on moottorin normaali lämpotila tuollasessa n52 koneessa ja onko normaalia että auton kun laittaa kylmästä käyntiin niin flekti lähtee pyörimään noin puoleksi minuutiksi ja sitten sammuu eikä lähde päälle vaikka koneen lämpotila nousee 100 asteeseen?
    N52 normaali toimintalämpötila pyörii 90-105 suurinpiirtein.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • ohhoh
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 191
      • .

      Originally posted by Juhnukka View Post
      Elikkäs alkuun huomasin, että Webasto lakkasi toimimasta ja meni lukkoon lukiessani vikakoodeja huomasin että dme valitti vikakoodia Ibs communication.

      Ajattelin sitten vilkaista ibs kaapelia ja huomasin akkukotelon pohjalla noin 5 cm vettä ja jäätä. Otin akun irti ja sain vedet pois irroittamalla pohjatulpan kotelosta.

      Huomasin että vesi on tullut ilman poistoräppänän luota ja valunut siitä ibs kaapelin ja akun päälle.

      Mikähän olisi pysyvä korjaus ettei samaa tapahdu uudelleen? Läpäthän on aina enemmän ja vähemmän auki kun ilmastointi puhaltaa ja näin päästää vettä sisään?

      Webasto valitti hehkun/poltontunnistimen vikaa ja näin tuskin nämä kaksi liittyvät toisiinsa.

      Minkäköhän vuoksi ibs ei ole ilmoittanut viastaan idriven kautta :think
      Poraa reikä siihen muovitulppaan tai laita sellainen "tulppa", missä on reikä keskellä. Eikös yksi niistä muovitulpista ole matalammalla poterossa, kuin muut? Joku suunnitteluvirhe siinä on 99% varmuudella käynyt.. Tähän matalampaan voisi kuvitella kuuluvan sellainen tulppa, joka päästäisi mahd. veden pois, mutta samat umpitulpat on lätkitty joka reikään.

      Comment

      • Steff008
        Bimmer Rookie
        • Mar 2020
        • 70
        • Finland

        Originally posted by Steff008 View Post
        Hei.

        Kyseessä E61 530d XD -08

        Takaoven lasin sisäpuolella etureunassa kerääntyy kosteutta kuvan osoittamalla tavalla. Ongelma ilmenee molemmissa takaovissa samassa kohdassa.

        Onko kellään ollut sama ongelma? Joko vettä pääsee jossain sisään taikka ei pääse ulos, mutta en tiedä miten lähestyä ongelman. Kumilistat tietenkin ensimmäinen asia joka tulee mieleen, mutta hyviltä näyttävät ja tuntuvat (paitsi että lasin sisäpuolella olevan listan "karvapinta" on hiukan ongelmakohdassa irronnut kun olen sitä yrittänyt kuivata).

        On kuulemma tavallinen ongelma että kosteussulku jollain tavalla oven sisällä irtoaa jolloin auton sisään pääsee vettä, mutta sellaista ongelmaa en ole havainnut.

        Pahoittelen että liitän tähän kuvan näin likaisesta autosta.

        T.
        Stefan

        Jatkan tässä hiukan itse. Yhdestä jenkkifoorumista löytyi hiukan lisätietoa ja ensimmäisenä kannattaisi ilmeisesti vaihtaa lasin ulkopuolella olevat listat.


        Jos joku on kyseinen operaatio tehnyt, tai muutenkin tietää, niin kysymyksenä vielä oheiseen kuvaan liittyen että onko nuo nro 3, Inner weatherstrip ja nro 4, Inner window channel cover, ne jotka tulevat lasin ulkopuolella? Vai onko se niin että tuo ulkopuolinen kumilista on integroitu siihen mustaan metallilistaan (nro 2, Outer weatherstrip)?
        Attached Files
        BMW E61 530xD -08 LCI

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2761
          • Tampere

          Originally posted by Steff008 View Post
          ...onko nuo nro 3, Inner weatherstrip ja nro 4, Inner window channel cover, ne jotka tulevat lasin ulkopuolella? Vai onko se niin että tuo ulkopuolinen kumilista on integroitu siihen mustaan metallilistaan (nro 2, Outer weatherstrip)?
          Kuten nimi inner weatherstrip kertoo, kyseessä ovat ovilasin sisäpuolelle tulevat kumilistat. Vastaavasti outer weatherstrip asennetaan koristelistan alle ovilasin ulkopuolelle.
          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Steff008
            Bimmer Rookie
            • Mar 2020
            • 70
            • Finland

            Originally posted by JaniLap View Post
            Kuten nimi inner weatherstrip kertoo, kyseessä ovat ovilasin sisäpuolelle tulevat kumilistat. Vastaavasti outer weatherstrip asennetaan koristelistan alle ovilasin ulkopuolelle.
            Hei.

            Kiitos tiedosta. Oletinkin vähän näin. Tarkoittanee sitten että tiiviste on integroitu koristelistaan, koska nro 2:lle löytyy kolme eri vaihtoehto riippuen koristeväristä. Mun tapauksessa tarkoittaa "Glanzschwartz" koska ilmeisesti autossa on tuo varustepaketti S760.

            T.
            Stefan
            BMW E61 530xD -08 LCI

            Comment

            • Chaos_AD
              Newbiemmer
              • Mar 2020
              • 12
              • Helsinki

              Originally posted by kalevik View Post
              Toimiiko lukkojen avaus/sulku avaimen kakella?


              Omassa oli vastaava ongelma ja poistui takaluukun johtosarjan korjauksella (mm. kake alkoi toimimaan).
              Itse asiassa ei toimi. Kun ostin auton, niin kake ei toiminut silloinkaan. Vaihdoin uuden patterin kakeen ja alkoi toimimaan. Huomasin tosin, että alkuperäinen oli akku ja uusi patteri on nyt ehkä sitten siitä syystä lakannut toimimasta? Vai olisiko tuon johtosarjan takia?

              Tuo radiovika oli alussa satunnaista. Nyt se tekee sitä koko ajan ja mielestäni samoihin aikoihin lakkasi kake toimimasta.

              Oliko omassasi siis vikaa myös radion asetuksissa?

              Mikä tuon johtosarjan numero on ja mistä kannattaa kysellä? Onko helppo itse vaihtaa?

              Comment

              • kalevik
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 958
                • Salo

                Originally posted by Chaos_AD View Post
                Itse asiassa ei toimi. Kun ostin auton, niin kake ei toiminut silloinkaan. Vaihdoin uuden patterin kakeen ja alkoi toimimaan. Huomasin tosin, että alkuperäinen oli akku ja uusi patteri on nyt ehkä sitten siitä syystä lakannut toimimasta? Vai olisiko tuon johtosarjan takia?

                Tuo radiovika oli alussa satunnaista. Nyt se tekee sitä koko ajan ja mielestäni samoihin aikoihin lakkasi kake toimimasta.

                Oliko omassasi siis vikaa myös radion asetuksissa?

                Mikä tuon johtosarjan numero on ja mistä kannattaa kysellä? Onko helppo itse vaihtaa?

                Sinulla taisikin olla E60, eli siitä en tiedä mitään, esim missä on kaken vastaanotin jne.. Omasta oli mm. sen virtajohto poikki.

                Tässä kuitenkin E61 tarinaa aiheesta:



                Olen käsittänyt niin että kun auto lukitaan kakella, tietyt asetukset talletetaan siten että samalla avaimella avattaessa ne palautetaan. Esim juuri radion/ajotietokoneen vai mikä idrive se nyt sitten onkin, asetuksia.
                E61 525i, Suzuki VS1400
                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  Originally posted by kalevik View Post
                  Sinulla taisikin olla E60, eli siitä en tiedä mitään, esim missä on kaken vastaanotin jne.. Omasta oli mm. sen virtajohto poikki.

                  Tässä kuitenkin E61 tarinaa aiheesta:



                  Olen käsittänyt niin että kun auto lukitaan kakella, tietyt asetukset talletetaan siten että samalla avaimella avattaessa ne palautetaan. Esim juuri radion/ajotietokoneen vai mikä idrive se nyt sitten onkin, asetuksia.
                  E60:n vastaanotin on sisäkattoverhoilun takaikkunanpuoleisen kannen alla.
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • Chaos_AD
                    Newbiemmer
                    • Mar 2020
                    • 12
                    • Helsinki

                    Originally posted by buksin-1 View Post
                    E60:n vastaanotin on sisäkattoverhoilun takaikkunanpuoleisen kannen alla.
                    E60 farkku täällä. Vm.2004. täytyypä tutkia asiaa.

                    Kiitos avuista!

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 958
                      • Salo

                      Originally posted by Chaos_AD View Post
                      E60 farkku täällä. Vm.2004. täytyypä tutkia asiaa.

                      Kiitos avuista!

                      Pakko tarkentaa se on E61, ei E60 farkku
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • Meizzel1
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2009
                        • 247
                        • JKL

                        E61 servotronic ongelma

                        Potilaana e61 lci -08 ilman aktiiviohjausta. Jonkinaikaa sitten heitti mittaristoon herjan servotronic failure. Oli nesteet päässeet ilmeisesti vähiin ja tehostimen pumppu meni vaihtoon ja nesteet muutaman kerran huuhtelemalla vaihdettu kun oli metallislipun näköistä säiliössä. Nyt ajeltu muutama tuhat km ja käytännössä joka reissulla heittää saman herjan idriveen ja tehostus häviää.

                        Ei tunnu olevan oikein mitään logiikkaa miten häiriö ilmaantuu, välillä heti käynnistäessä ja välillä pääsee ~50km. Lämpötilakaan ei tunnu vaikuttavan.
                        Öljyvuotoa en ole löytänyt eikä tunnu nestekään vähenevän eikä haise palaneelle tms ja on oikeaa tavaraa. Ainoa koodi minkä sain carlyllä ulos oli servotronic mechanical failure. Tämä jää muistiin kun vika ilmenee ja saman saa aikaiseksi servotronicin venttiilin liittimen irroittamalla. Onko kukaan purkanut venttiiliä tai paininut samanlaisen ongelman kanssa? Hammastanko ongelmista on jotain puheita ollut korimallin kohdalla, mutta ei oikein tunnu oireet viittaavan tähän. Vai onko vaan alettava venttiiliä tilaamaan ja kokeiltava, eihän tuossa oikein muita sähköhilppeitä ole mistä osaisi herjaa antaa?
                        Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
                        E91 320i Alpinweiss III

                        EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
                        E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
                        E36 320i Taxi Schwarz joku?
                        E36 318i Touring Hellrot

                        Comment

                        • Penahh
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2017
                          • 69
                          • Lappi

                          Tervehdys, edellinen vika selvisi eli kierrosten nousu ja lasku johtui ilmastoinnista niinkuin joku jo arvelikin.
                          Nyt minua askarruttaa noussut keskikulutus, vikakoodeja ei ole muistissa mutta ajotietokoneen kulutus lukema on noussut ~1litran, ajoi matka-ajoa tai mitä tahansa, rengastuskin on pysynyt samana. Voi olls myös luulotautia mutta tuntuu kuin tuo hetkellisen kulutuksen mittarikin kiipeäisi herkemmin tappiin asti verrattuna entiseen, kaasua ei tarvitse painaa oikeastaan kuin kevyesti niin hyppää heti tappiin.
                          Moottorinlämmöt olivat noin 80-83astetta eli hitusen alakanttiin, mutta voisiko nuin isosti noussut kulutus johtua vain muutamasta asteesta?

                          Autona e61 535d 09vm.
                          E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
                          -----------------------------
                          Ex.
                          E46 330D ///M-Sport vm. 04
                          E61 535D ///M-Sport vm. 09
                          E39 530D ///M-Sport vm. 02

                          Comment

                          • Arnolds
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3310
                            • Kajjjaani

                            Originally posted by Penahh View Post
                            Tervehdys, edellinen vika selvisi eli kierrosten nousu ja lasku johtui ilmastoinnista niinkuin joku jo arvelikin.
                            Nyt minua askarruttaa noussut keskikulutus, vikakoodeja ei ole muistissa mutta ajotietokoneen kulutus lukema on noussut ~1litran, ajoi matka-ajoa tai mitä tahansa, rengastuskin on pysynyt samana. Voi olls myös luulotautia mutta tuntuu kuin tuo hetkellisen kulutuksen mittarikin kiipeäisi herkemmin tappiin asti verrattuna entiseen, kaasua ei tarvitse painaa oikeastaan kuin kevyesti niin hyppää heti tappiin.
                            Moottorinlämmöt olivat noin 80-83astetta eli hitusen alakanttiin, mutta voisiko nuin isosti noussut kulutus johtua vain muutamasta asteesta?

                            Autona e61 535d 09vm.
                            Mitkäs ne kulutus lukemat nyt on vrt entinen?
                            Kevään tullen raskaapi kaasujalka kun pitoaja löytyy :think
                            F26 xDrive20d TwinPower

                            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                            Comment

                            • Penahh
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2017
                              • 69
                              • Lappi

                              Originally posted by Arnolds View Post
                              Mitkäs ne kulutus lukemat nyt on vrt entinen?
                              Kevään tullen raskaapi kaasujalka kun pitoaja löytyy :think
                              Sehän siinä hauskaa onkin kun kaasujalka ei ole vielä raskaampi kun tulee nastoja säästeltyä vaikka asfaltti näkyykin.

                              Mutta tosiaan tällähetkellä ajotietokone näyttää 8.4l/100km ja ajot pääsääntöisesti 65% maantietä 35% kaupunkia.
                              Ennen samanlaisessa ajossa samoilla teillä ajotietokone näytti 7.5l/100km ja pysyi siinä. Tuo pomppaus 7.5l --> 8.4l tapahtui verrattaen nopeasti, ottaen huomioon kuinka kauon ajotietokone näytti tuota 7.5l lukemaa.
                              E70 X5 40D ///M-Sport vm. 11
                              -----------------------------
                              Ex.
                              E46 330D ///M-Sport vm. 04
                              E61 535D ///M-Sport vm. 09
                              E39 530D ///M-Sport vm. 02

                              Comment

                              • Chaos_AD
                                Newbiemmer
                                • Mar 2020
                                • 12
                                • Helsinki

                                Originally posted by kalevik View Post
                                Pakko tarkentaa se on E61, ei E60 farkku
                                Minä näistä mitään entinenä sitikkamiehenä tiedä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎