Jaha, saanee siis varautua todella isolla nipulla rahaa:think
Tätä varten on lasivakuutus.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Hud lasi varmaan puoltaa lasivakuutusta mutta tavalliset lasit ei jollet vaihdata kerran vuodessa lasia. Nykyisin lasivakuutus maksaa 80-120€/vuosi vakuutusyhtiöstä riippuen. Kyllä, kohta joku sanoo että se kuuluu ”loistokaskoon” jne. Mutta ilmaisia lounaita ei ole, se hinta on uitettu kyllä sinne ”loistokaskoon”.
Omaan E60 lasivakuutus 111,93€/v ja omavastuu 200€ lasin vaihdossa. Uusi lasi maksoi 340€ asennettuna (perus, sadetunnistin).
N47 alkanu tekemään sellasta, että lämpimänä meinaa sammua parkiin yhtäkkiä parisen kertaa. Kun lähtee liikkeelle, tuntuu että ikäänkuin ois bensakoneelle tyypillisiä sytytyskatkoja. Kun saa vähän kierroksia, niin toimii taas. Välillä pintakaasulla kun lähtee kiihdyttämään, tuntuu ettei mitään tapahdu ja sitten yhtäkkiä taas mennään.
Ongelma näyttää korjaantuneen sillä, kun ottaa läppien ohjausmoottorin irti. Vetää entiseen malliin. Läpät jumissa ilmeisesti ?
Hud lasi varmaan puoltaa lasivakuutusta mutta tavalliset lasit ei jollet vaihdata kerran vuodessa lasia. Nykyisin lasivakuutus maksaa 80-120€/vuosi vakuutusyhtiöstä riippuen. Kyllä, kohta joku sanoo että se kuuluu ”loistokaskoon” jne. Mutta ilmaisia lounaita ei ole, se hinta on uitettu kyllä sinne ”loistokaskoon”.
Omaan E60 lasivakuutus 111,93€/v ja omavastuu 200€ lasin vaihdossa. Uusi lasi maksoi 340€ asennettuna (perus, sadetunnistin).
Kallista on vakuuttaa bulkkilaseja.
Juu. Ei peruslasista monesti kannatakaan vakuuttaa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ostin auton ja otteessa oli valmiina korjauskehotus tuulilasista, ei taida lasivakuutus tässä vaiheessa enään auttaa, tai ite en kehtaa ainakaan koittaa "huijata":think
Edit. Jonkin verran ny lukenu noista niin taitaa olla aika tuuripeliä, joillain toiminut normi tarvikelasilla hyvinkin.
Kaverilla on -08/-09 mallinen E60 520d. Kun tajarrujen osia netistä silmäilin,niin tarjoaa kuluneisuus anturia pääasiassa kahdella eri johtopituudella. 685mm tai 883mm. Myös muitakin pituuksia olisi tarjolla. Mikähän se oikea pituus olisi? Vai onko niitä oikeasti useita eri mittaisia ja oikea pituus löytyy vanhasta mittaamalla?
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Mikäli ainoastaan tunnistin on haussa, niin minulla on sattumalta ylimääräisenä yksi orggissensori.
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Tarviiko E60 jarrunesteen vaihdossa kikkailla testerin kanssa, vai onko ihan perusjuttu? :think
Tarkotit varmaan ajotietokoneesta..
Saiko sen peräti päivämäärän muutettua sieltä idrivesta mutta ainakin salavalikosta saa kuitattua.. Mut tosiaan mitään testereitä ei tarvitse kaikki huollot pystyy kuittaamaan ihan itte.. Googlaamalla löytyy ohjeet salavalikkoihin
Tarkotit varmaan ajotietokoneesta..
Saiko sen peräti päivämäärän muutettua sieltä idrivesta mutta ainakin salavalikosta saa kuitattua.. Mut tosiaan mitään testereitä ei tarvitse kaikki huollot pystyy kuittaamaan ihan itte.. Googlaamalla löytyy ohjeet salavalikkoihin
Nuo huoltokuittaukset idrivestä perusjuttu, siihen löytyy jo testeri nollauksia varten.
Mutta joskus C-Vectrassa piti ennen ilmausta laittaa testerillä ABS pumppu päälle huolto-ohjeen mukaan, jotta mahdollinen ilma poistuu myös sieltä.
Täytyy vaihdella nesteet tässä talvirenkaiden vaihdon yhteydessä. Halpa ja helppo huolto.
Kysymys sähköisestä vaihteenvalitsimesta eli E61 faceliftin "joystick" vaihdekepistä, OEM-numerolla 9174981.
Vaihdon uuden(käytetyn) kepin ja vanha toimii ihan hyvin, mutta N-asennosta R-asentoon menee vähän huonosti, pitää välillä hieman antaa voimaa että pakki menee päälle. Muuten toimii moitteetta. Voisko tuota vanhaa keppiä vielä korjata jotenkin? Saisi siitä myyntiin vielä varaosiksi jollekin.
Tervehdys!
Nyt olis itelle ajankohtaista tähän loppupään e61 missä on cic niin asentaa tuo combox.
Tuo combox boksi löytyy jo itellä hyllystä mutta sen asennukseen tarvittava johtosarja puuttuu.
Tietääkö kukaan mistä tuohon saisi sen adapterin, onko esim kl-varaosat / wetteri vaihtoehto?
Comment