Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by ErkkiE View Post
    Ei ollut omassa autossa kyllä toivoakaan siitä, että olisi käsin mennyt vetari paikalleen, vaikka oli ihan viimeisen päälle puhdistettu ja vielä hiukan voiteluakin välissä. Sellaisella paikalleen vetämiseen tarkoitetulla työkalulla meni nätisti, mutta jonkin verran siinäkin voimaa tarvittiin. Voi toki olla, että oli epäedullisesti toleranssit omassa tapauksessa, mutta tuossa ei ollut mitään mahdollisuuksia. Eli oma kokemus oli, että kumpaankin suuntaan tarvitaan työkalua. Työkalu siis sellainen, jossa vetarin pään kierteisiin tulee holkki, johon vetävä ruuvi tarttuu ja kiskoo navan paikalleen.

    E
    Puhdistitko esim. viilalla ne boorit myös sieltä navan puolelta?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • ErkkiE
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 609
      • Espoon haja-asutus

      Originally posted by HTK12 View Post
      Puhdistitko esim. viilalla ne boorit myös sieltä navan puolelta?
      Kyllä, sekä miniteräsharjalla että viilalla ja oli ihan kirkkaalla metallilla. Paikalleen meni uusi (kunnostettu GKN/Löbro) vetari, joka oli ihan yhtä tiukka kuin alkuperäinen (joka oli myös GKN/Löbro). Toki uusi sinne putsauksen jälkeen kevyemmin menee kuin se alkuperäinen pois, mutta ei sellaista kättä kyllä kenelläkään olisi ollut, että se käsin olisi mennyt paikalleen. Irrotuksessa olivat todella piukassa, varsinkin matkustajan puoli, vaikkei mitenkään pahasti ruosteessa olleet. Ulostyöntäjälläkin sai ihan huolella työntää irti pitkältä matkalta (eli siis ei ensimmäisen nytkäyksen jälkeen ollut mitään kokonaan irti).

      Toki siis osissa voi olla (ja on) jotkut valmistustoleranssit ja nyt ehkä sitten epäedullisesti omassa tapauksessa. Toisaalta siis oikeilla työkaluilla meni kivasti.

      E

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by ErkkiE View Post
        Kyllä, sekä miniteräsharjalla että viilalla ja oli ihan kirkkaalla metallilla. Paikalleen meni uusi (kunnostettu GKN/Löbro) vetari, joka oli ihan yhtä tiukka kuin alkuperäinen (joka oli myös GKN/Löbro). Toki uusi sinne putsauksen jälkeen kevyemmin menee kuin se alkuperäinen pois, mutta ei sellaista kättä kyllä kenelläkään olisi ollut, että se käsin olisi mennyt paikalleen. Irrotuksessa olivat todella piukassa, varsinkin matkustajan puoli, vaikkei mitenkään pahasti ruosteessa olleet. Ulostyöntäjälläkin sai ihan huolella työntää irti pitkältä matkalta (eli siis ei ensimmäisen nytkäyksen jälkeen ollut mitään kokonaan irti).

        Toki siis osissa voi olla (ja on) jotkut valmistustoleranssit ja nyt ehkä sitten epäedullisesti omassa tapauksessa. Toisaalta siis oikeilla työkaluilla meni kivasti.

        E
        Irroitukseen tarvitsee käytännössä aina ulosvetäjän, ei tarvitse olla edes paljon ruostetta kun on aivan älyttömän tiukassa. Välillä on ulosvetäjiä itsellä hajonnut kun on vetaria irroittanut, sen verran tiukassa on joskus ollut. Toki jos ruostetta on paljon, on puhdistamisen jälkeen löysemmät toleranssit. Pääasia, että sait nippuun.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Zeni
          BTCF Member
          • Jul 2020
          • 332
          • Savo

          E60 keskinäyttö värisee ja näkyy "kohisemalla" aina pitemmän seisomisen (1vk) jälkeen. Päivittäisessä käytössä ei ongelmia?


          Korjautuu itsekseen noin viikon päivittäisen käytön jälkeen, mutta ongelma on tuntunut hiljalleen pahenevan.


          Radio toimii ok.


          Mitä kannattaa tarkistaa?


          7-sarjalaisesta vastaava kuva:


          Comment

          • ErkkiE
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 609
            • Espoon haja-asutus

            Mitä eroa on tavallisella (37126765602) ja "sport"-ilmajousella (37126765603)?
            Ilmeisesti joku pieni pituusero, vai onko jotain muutakin? Useimmilla tarvikevalmistajilla ei edes ole kuin yksi versio, joka sopii molempien tilalle (vaikka Arnott). Meneekö nuo käytännössä ihan ristiin? Autossa (530xd) nyt vakiot ja auto vakiokorkeudessa mutta olisi halvalla tiedossa tuollaiset "sport"-versiot. Tarkoitus on siis ylpäänsä vaihtaa alkuperäiset uusiin ennen kuin hajoavat vanhuuttaan. Korkeushan säätyy tietysti muuten, jousen valintahan ei siihen vaikuta.

            E

            Comment

            • furi
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 135
              • Turku

              520dA N47, en saanut käyntiin tänään aamulla. Ensi kerran käynnistyi n. 10 sekunnin ajaksi, pudotti kierrokset pari kertaa ja sammui.

              Tämän jälkeen käynnistystä koittaessa ensin pikkuisen hörähtää ja sen jälkeen jää sahaamaan.

              Edellisenä päivänä ajettu pari sataa kilsaa motaria Helsinki-Vantaalta kotiin, tätä ennen seisoi pari viikkoa lentokentällä.

              Mistä lähteä etsimään vikaa? Vikakoodeja pääsen katsomaan aamulla, mitään varoituksia ei tule tauluun.

              Edit: seuraavana aamuna sama juttu. Ei vikakoodeja. Otin takapenkin irti, kuinka selvästi pumpun äänen pitäisi kuulua? Tämä osa 16147222316?
              Last edited by furi; 05-06-2022, 14:08.
              E61 520dA LCI -08

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5266
                • Pirkkala

                Siirtopumpusta aloittaisin tutkinnat
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • furi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 135
                  • Turku

                  Auto käynnistyi taas normaalisti, ison pölläytyksen kera.

                  Edelleen ei mitään vikakoodeja, mystistä.
                  E61 520dA LCI -08

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by furi View Post
                    Auto käynnistyi taas normaalisti, ison pölläytyksen kera.

                    Edelleen ei mitään vikakoodeja, mystistä.
                    Eipä tuo nyt mitenkään hirveän ihmeellistä ole ettei tule diiselissä koodeja, niin monesta autosta on koodit otettu pois käytöstä. Tekee toki vian selvittämisen paljon hankalammaksi.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Maki1
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 151
                      • Kuopio

                      Käykö nuo e61:sen antennivahvistimet ristiin, vai täytyykö olla samalla osanumerolla?
                      Atm:

                      E61 530d Black Sapphire Metallic
                      Ex:

                      Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
                      E32 740iaL Sterlingsilber
                      E36 323 Touring
                      E39 523 Touring
                      Farkku Omega Ekotekki
                      Farkku Omega 2,5Td
                      BMW
                      E32 730i Alpinweiß II
                      Honda Accord
                      Sunny N13
                      Mazda 323 1.3 "50hp"

                      Comment

                      • Diesel-Dalton
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2022
                        • 53
                        • Keskisuomi

                        Originally posted by Maki1 View Post
                        Käykö nuo e61:sen antennivahvistimet ristiin, vai täytyykö olla samalla osanumerolla?
                        Muistelisin ettei passannut. Olikohan pre lci matalampi mhz ja lci korkeampi.,..
                        Last edited by Diesel-Dalton; 09-06-2022, 00:28. Reason: täydennetty.
                        e61 530d 12/07 - vielä vakio

                        Comment

                        • furi
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 135
                          • Turku

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Eipä tuo nyt mitenkään hirveän ihmeellistä ole ettei tule diiselissä koodeja, niin monesta autosta on koodit otettu pois käytöstä. Tekee toki vian selvittämisen paljon hankalammaksi.
                          No näinpä.

                          Tänään teki saman. Aamulla normaalisti lapset tarhaan, iltapäivästä kun piti taas lähteä niin eipä käynnisty enää. Paikallinen korjaamo epäili jos rail-paineen tunnistin olisi viallinen. Millaisia arvoja testerillä pitäisi tulla pa-paineista?

                          Huohottimen putki jäi käteen kahdessa osassa äsken, pitääpä sellainenkin nyt hankkia. Tuo ei nyt kuitenkaan tähän käynnistymiseen vaikuta.
                          E61 520dA LCI -08

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by furi View Post
                            No näinpä.

                            Tänään teki saman. Aamulla normaalisti lapset tarhaan, iltapäivästä kun piti taas lähteä niin eipä käynnisty enää. Paikallinen korjaamo epäili jos rail-paineen tunnistin olisi viallinen. Millaisia arvoja testerillä pitäisi tulla pa-paineista?

                            Huohottimen putki jäi käteen kahdessa osassa äsken, pitääpä sellainenkin nyt hankkia. Tuo ei nyt kuitenkaan tähän käynnistymiseen vaikuta.
                            Silloin kun ei käynnisty tarkista ne polttoainepaineet. Jos autossa on päästölaitteet paikallaan yksi vaihtoehto olisi vetäistä vakiosofta sisään, niin saisi varmasti tulisi kaikki vikakoodit, jotka pitäisi tulla.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • A^A
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2168
                              • Seinäjoki

                              Mikäs nyt olisi hyvä moottoriöljy M57tu2 motilla olevaan kun diamond dieseliä ei enää saa? En välttämättä etsi halvinta kun kuitenkin kerta vuoteen vain tarvii vaihtaa. Mobil esp varmaan jees mutta siitä ilmeisesti hävinnyt LL-04 luokitus? Samoin Gm öljystä. Onkohan öljy muuttunut vai luokitus vain hävinnyt?
                              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10036
                                • KVLA

                                Originally posted by A^A View Post
                                Mobil esp varmaan jees
                                Tätä tuli aikoinaan omassa käytettyä. Ei tarvinnut vaihtovälillä lisäillä eikä naputellut moottori kylmänäkään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎