Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9983
    • KVLA

    Ja rattilukko ei ole (tietenkään) "päällä"?

    Comment

    • _Bäri_
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2014
      • 923
      • Turku

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Ja rattilukko ei ole (tietenkään) "päällä"?
      Rattilukko on päällä. Jäi äsken mainitsematta. Vika voi olla toki molemmissa tai jommassa kummassa. Mutta tuntuu enemmän mekaanisesta. Mitään herjoja ei ole tullut.
      G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

      Ex:
      E61 535dA -05
      E91 320dA -06
      E53 X5 3.0dA - 03
      E39 535iA -01
      E39 520i -97
      E39 530dA - 00

      Comment

      • Tenhune
        BTCF Member
        • Mar 2011
        • 44
        • Pihtipudas

        Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua, kun penkin muisti ei toimi. Kumpikaan muistipaikka ei ota uusia asetuksia vastaan. Ajaa kyllä vanhoihin asetuksiin. Ärsyttävää kun ajaa avaimen mukaan aina virrat kytkiessä väärään asentoon penkin eikä edes muistipaikkoihin voi tallentaa oikeaa asentoa. I drive valikossa ei ole asetusta mistä voisi valita tätä avaimen muisti toimintoa, vaikka alkuperäiset muistilla olevat penkit. Onkohan ccc vika kun radion balanssi pitää myös säätää enemmän oikealle että kuuluu:think ccc on käynyt korjauksessa edellisen omistajan toimesta vuosi sitten.
        E61 535d

        E92 330CdA xdrive msport
        E39 528i Tbo Montrealblau

        Exät
        E83 X3 2.0d
        E60 530da Titansilber
        E46 320d Titansilber

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 923
          • Turku

          Originally posted by _Bäri_ View Post
          Rattilukko on päällä. Jäi äsken mainitsematta. Vika voi olla toki molemmissa tai jommassa kummassa. Mutta tuntuu enemmän mekaanisesta. Mitään herjoja ei ole tullut.
          Rattilukon sain hetkeksi vapautettua mutta avain ei käänny. Ja täten lukkosylinteriä ei saa irti. Onko tosiaan tuon paskominen ainoa vaihtoehto?
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 918
            • Kouvola/Myllykoski



            Eri korimallin video, mutta toimisiko tämä myös rauta-avaimellisessa e6x?
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • _Bäri_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2014
              • 923
              • Turku

              Tuo on aika identtinen, omassa en lähtenyt poraamaan.

              Kun lukkoseppä kävi toteamassa sylinterin olevan ehjä. Vika oli jumittuneessa rattilukossa.

              Rattilukon akseli piti purkaa että pääsi lukkopesää käyttämään torxia. Tuo oli vain jumissa, täynnä paskaa. Nyt on kaikki putsattu ja voideltu. Ja laitteet pelittää niin kuin kuuluu.

              Toki jouduin purkamaan muovit ja ratin että pääsi kunnolla näkemään miten tuo systeemi on toteutettu.
              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

              Ex:
              E61 535dA -05
              E91 320dA -06
              E53 X5 3.0dA - 03
              E39 535iA -01
              E39 520i -97
              E39 530dA - 00

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9983
                • KVLA

                Originally posted by _Bäri_ View Post
                Kun lukkoseppä kävi toteamassa sylinterin olevan ehjä. Vika oli jumittuneessa rattilukossa.
                Tätä vähän epäilin,kun tuossa aiemmin rattilukosta (hieman ontuvasti) utelin.
                Last edited by Heguli 31; 18-12-2021, 10:56.

                Comment

                • 523i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 319
                  • Iisalmi

                  Increased battery discharge - 20 keleillä. Kannattaako akkua lähteä vaihtamaan tämän takia jos auto (vielä ainakin) starttaa hyvin, ainoat ongelmat nuo puhaltimen hidas pyörintä yms.
                  Auttaako akun vaihto mitään jos kylmällä älykäs lataus ei vaan lataa sitä?

                  Comment

                  • ekaBMW
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 426
                    • Oulu

                    Increased battfary discharge viittaa yleensä siihen että joku tietokone ei sammu vaikka auto on sammutettu. Ko laite vie virtaa ja siksi herjaa kasvaneesta virrankulutuksesta (lisääntyneestä akun purkamisesta).Vaarana siis että akku voi olla joku aamu tyhjä jos auto seisoo pidempään.
                    Akun vaihto ei ole korjaus yo tapauksessa vaan pitää löytää laite joka ei toimi oikein.
                    Jälkikäteen asennettu lisävarustekin saattaa aiheuttaa ko herjaa.
                    Tai IBS sekoilee (mittaa virrankulutusta auton seisoessa).
                    Last edited by ekaBMW; 26-12-2021, 11:10.
                    F11 530d xDrive 09/16
                    Ex E60 530d xDrive A 10/08
                    Ex E60 520dA 09/08 liisari
                    Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                    Ex Opel Kadett 1.6 -89

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3311
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by 523i View Post
                      Increased battery discharge - 20 keleillä. Kannattaako akkua lähteä vaihtamaan tämän takia jos auto (vielä ainakin) starttaa hyvin, ainoat ongelmat nuo puhaltimen hidas pyörintä yms.
                      Auttaako akun vaihto mitään jos kylmällä älykäs lataus ei vaan lataa sitä?
                      Ota IBS johto irti, lataa akku kunnolla täyteen ja kokeile muutama päivä. On helpoin ja nopein tapa aloittaa. Koska puhallin ei pyöri kunnolla niin akku on jo aika tyhjä ellei vikaa ole puhallin puolellakin.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • 523i
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 319
                        • Iisalmi

                        Originally posted by Arnolds View Post
                        Ota IBS johto irti, lataa akku kunnolla täyteen ja kokeile muutama päivä. On helpoin ja nopein tapa aloittaa. Koska puhallin ei pyöri kunnolla niin akku on jo aika tyhjä ellei vikaa ole puhallin puolellakin.
                        Pitääkin kokeilla tuota, eli johto vaan irti ja lataako auto laturi sillon normaalisti akkua?
                        Näitä ongelmia on yleensä vaan yli - 15 pakkasella

                        Comment

                        • -challenger-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 2148
                          • L a h t i

                          Originally posted by 523i View Post
                          Increased battery discharge - 20 keleillä. Kannattaako akkua lähteä vaihtamaan tämän takia jos auto (vielä ainakin) starttaa hyvin, ainoat ongelmat nuo puhaltimen hidas pyörintä yms.
                          Auttaako akun vaihto mitään jos kylmällä älykäs lataus ei vaan lataa sitä?
                          Mulla on e60 2005ssa alkuperänen akku vielä ja ei oo ikinä herjannu tollasta Increased battery discharge. Ainoastaan jos virrat päällä eikä auto käy tulee tosi nopee se akun varauksen ilmoitus ( low battery tjsp )
                          Puhallin mullakaan ei ota täysiä kierroksia paitsi sillä super tuulilasin puhallus napilla.

                          Eli luulen kanssa että ekaBMW on oikeilla jäljillä..

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9983
                            • KVLA

                            Originally posted by 523i View Post
                            Pitääkin kokeilla tuota, eli johto vaan irti ja lataako auto laturi sillon normaalisti akkua?
                            Näitä ongelmia on yleensä vaan yli - 15 pakkasella
                            Jos auto on jatkuvasti ulkona,niin kylmä akku ei lataannu kunnolla. Ainakaan kovin lyhkäsillä ajokerroilla. Ikääntyvällä akulla tuo vaan korostuu. Ja mikäli autossa on Weba,niin se yleensä lyhentää myös akun ikää. Ja pitää alivaraustilaa yllä.

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3311
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by 523i View Post
                              Pitääkin kokeilla tuota, eli johto vaan irti ja lataako auto laturi sillon normaalisti akkua?
                              Näitä ongelmia on yleensä vaan yli - 15 pakkasella
                              Juu johto irti ja lataukseen. Ilman IBS:ää lataus toimiin ns. normaaliin tapaan.
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17500
                                • Turku

                                Originally posted by Arnolds View Post
                                Ota IBS johto irti, lataa akku kunnolla täyteen ja kokeile muutama päivä. On helpoin ja nopein tapa aloittaa. Koska puhallin ei pyöri kunnolla niin akku on jo aika tyhjä ellei vikaa ole puhallin puolellakin.
                                Mistä IBS irrottaan?
                                A. E61:ssä?
                                B. F11:ssä?
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎