Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aaape
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 617
    • Muaninka

    Originally posted by aaape View Post
    Olisko antaa vinkkiä mistä lähteä vikaa etsimään kun vakkari lopettaa toiminnan kun vauhti käy yli 100 km/h herää taas henkiin kun sammuttaa auton vikakoodit luettu istalla eikä mitään löydy.
    Toinen hämärä vika on luistonestossa toimii normaalisti n.10 minuttia kylmänä käynnistyksen jälkeen sitten mittaristossa vilahtaa dsc ja luistoneston valot tämän jälkeen luistoneston napista ei tapahdu mitään mutta dsc ja luistonesto toimii muuten normaalisti. Ei vikakoodeja
    E60m54 koneella
    Tämä tuli kuntoon tuolla dsc ohjaimen vaihdolla
    e36 328i turbo (95)
    vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
    e30 316 (m30)(87) projekti

    EX.
    e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

    Comment

    • peki111
      Bimmer Rookie
      • Apr 2014
      • 30
      • KPO

      Mistä olette hommanneet xdriveen etukardaania/vetaria? Ei kuulemma vielä pahassa kunnossa, mutta voisihan sen jo etupeltoon vaihtaa.

      Comment

      • edva
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2018
        • 301
        • Pirkkala

        Just kaverin X5:sta laukes etukardaani ja pyörähti vapaana lyöden laatikon halki. Kannattaa se siis vaihtaa hyvinki etupeltoon.
        Siguun tilasin ebaysta n. 300€ arvosen kardaanin, josta saa ristikot auki ja rasvattua tarvittaessa. Hyvin on pyörinyt nyt pari vuotta ilman välyksiä. Lähtisin kokeilemaan tarviketta, koska alkuperänen maksaa 1200€ Saksasta.
        Etuvetarit tilasin ihan Autodocilta. Alkuperäinen on merkkiä GKN eli Löbro.
        e61 530xd LCI 3/2007

        Comment

        • edva
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2018
          • 301
          • Pirkkala

          Mitä lähtis rasvaileen kun kääntäessä ratti narisee? Kylmänä enemmän.
          e61 530xd LCI 3/2007

          Comment

          • harriba
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 420
            • Espoo

            Originally posted by edva View Post
            Mitä lähtis rasvaileen kun kääntäessä ratti narisee? Kylmänä enemmän.
            En nyt enää muista E60 keulan rakennetta ulkoa mutta kuiva pallonivel ainakin narisee, erityisesti se jonka päällä keulan paino lepää.

            Joskus olen noita hakenut ruuttaamalla injektioneulalla ohutta öljyä kumin läpi.

            Ekaksi kuitenniin varmistaisin ohjaustehostimen öljyn määrän.
            Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
            X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16351
              • Leppävirta

              Originally posted by edva View Post
              Mitä lähtis rasvaileen kun kääntäessä ratti narisee? Kylmänä enemmän.
              Originally posted by harriba View Post
              En nyt enää muista E60 keulan rakennetta ulkoa mutta kuiva pallonivel ainakin narisee, erityisesti se jonka päällä keulan paino lepää.

              Joskus olen noita hakenut ruuttaamalla injektioneulalla ohutta öljyä kumin läpi.

              Ekaksi kuitenniin varmistaisin ohjaustehostimen öljyn määrän.
              Niin tuleeko narina ratista vai sieltä alustasta ulkopuolelta autoa?
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • juovi
                Bimmer Rookie
                • Jun 2019
                • 61
                • helsinki

                Just kaverin X5:sta laukes etukardaani ja pyörähti vapaana lyöden laatikon halki. Kannattaa se siis vaihtaa hyvinki etupeltoon.

                Minkälaisissa kilometreissä näitä on mennyt, kun omakin on neliveto ja varmaan jossain kohtaa huollettava. Oon luullu, että näitä olis nelikoista mennyt siis..

                Comment

                • peki111
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2014
                  • 30
                  • KPO

                  Itsellä alkaa narinat etiupäästä aina heti kun pakkaset alkaa. Kevyessä vauhdissa ei vielä mitään mutta paikallaan kääntäessä narisee ikävästi.

                  Comment

                  • ErkkiE
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 608
                    • Espoon haja-asutus

                    Originally posted by juovi View Post
                    Minkälaisissa kilometreissä näitä on mennyt, kun omakin on neliveto ja varmaan jossain kohtaa huollettava. Oon luullu, että näitä olis nelikoista mennyt siis..
                    Tuollaisessa 300 tkm kohdilla asiaa ainakin kannattaa jo harkita, jos sinne asti on päässyt. Noiden ebay-kardaanien vaihtoehtona on myös kardaaneja huoltavat pajat kotimaassa. Siihen alkuperäiseenkin saa uudet nivelet.

                    Etelästä voi suositella ainakin Ko-Metia Espoossa. Itse toki vein omani sinne, mutta sivujensa perusteella tekevät myös vaikka Matkahuollon kautta. Ei ole varmaankaan halvin, mutta osaavat kyllä hommansa nivelten vaihdossa ja tasapainotuksessa. Omassa 530xd:ssä tehtiin molemmat kardaanit. Kumpikaan ei ollut enää uudenveroinen 300 tkm kohdilla (takakardaani jo ravistikin kiihdytyksessä, kummassakaan ei ollut nivelet enää hyvät). Etukardaanihan on aika kevyttä tekoa, kun ei se keskimäärin suuria voimia välitä. Vaikuttaa siltä, että takakardaani enemmän rupeaa täristelemään ja siten varoittaa. Etukardaani varoittelee hiukan vähemmän, mutta hajotessaan muussaa "mukavasti" siitä vaihteistoa, öljypohjaa yms. mihin nyt sitten huitaiseekin sillä 70 sentin varrella.

                    E
                    Last edited by ErkkiE; 10-01-2023, 18:48.

                    Comment

                    • peki111
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2014
                      • 30
                      • KPO

                      Originally posted by ErkkiE View Post
                      Tuollaisessa 300 tkm kohdilla asiaa ainakin kannattaa jo harkita, jos sinne asti on päässyt. Noiden ebay-kardaanien vaihtoehtona on myös kardaaneja huoltavat pajat kotimaassa. Siihen alkuperäiseenkin saa uudet nivelet.

                      E
                      Osaisiko joku heittää esimerkkejä tämmöisistä paikoista. Mielellään Itä-Suomesta.

                      Comment

                      • topiiz
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 329
                        • Rovaniemi

                        Omassa oli aivan finaalissa ~265tkm. Alkuperänen kävi korjauksessa.
                        e61 530xd Msport Lci

                        Comment

                        • Rattiukko
                          BTCF Member
                          • Nov 2022
                          • 577
                          • Uusimaa

                          Rutina kääntäessä pakkasella voisi tulla iskarien yläpään laakereista. Mulla ainakin hävisi rutinat iskariremontin jälkeen. Uusiin laakereihin laitoin pakkasen kestävää rasvaa. Konehuoneesta iskarin päältä löytyy sellainen muovihattu, ehkä hatun poisi ottamalla voisi ruuttaa jotain öljyä sinne. Tai sitten ei.

                          Comment

                          • edva
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2018
                            • 301
                            • Pirkkala

                            Natina kuuluu ratin läpiviennin suunnilta tai ainakin suoraa kuskin edestä. Yläpään laakerit on vuoden vanhat eikä ääni kuulosta rikkinäisen laakerin rutinalta tms. vaan kuivalta kumilta.
                            Sigun etukardaani räpsähti kiihdytyksessä sököksi joskus 280tkm kohdalla. Onneks ristikko pöyrähti ittensä ympäri eikä irronnut kokonaan. Hätävilkut päällä nilkutin sillä vielä 10km kotiin.
                            e61 530xd LCI 3/2007

                            Comment

                            • Topsakka
                              Newbiemmer
                              • Oct 2012
                              • 17
                              • vihti

                              E61 vm05 öljynrasoanturi ei toimi

                              Kyseessä E61 vm 2005 N52

                              Ongelmana on että öljyhuolto ei nollaannu.

                              Öljyntasoanturi vaihdettu ja tarkistettu inpalla toiminta.

                              Idrivessa lukee että öljyhuolto pit nollata ennen kuin öljytaso voidaan nollata.

                              Autossa on vain yksi vikakoodi muistissa. Joka on 2E7C

                              Voiko tämä vaikuttaa kyseiseen ongelmaan, tai millä tämän saa korjattua?

                              Onko E61 korimallissa aina konepellin rajakytkin ?

                              En ainakaan löydä sitä, ei ole hantinpuolella raitisilmasuodattimen vieressä, eikä kummassakaan konepellin lukossa.

                              Comment

                              • Bertram
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2010
                                • 120
                                • Tuusula

                                Originally posted by Topsakka View Post
                                Onko E61 korimallissa aina konepellin rajakytkin ?

                                En ainakaan löydä sitä, ei ole hantinpuolella raitisilmasuodattimen vieressä, eikä kummassakaan konepellin lukossa.
                                Käsittääkseni sisältyy varashälyttimellä varustettuihin malleihin. Meillä taloudessa kaksi ja toisessa hälytin + tuo rajakytkin.
                                == e61 530d aut. Touring 05 ==
                                == e61 525i man. Touring 06 ==
                                == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎