Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Akku asiaa.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Originally posted by Janne S View Post
    Kuulemma uusien autojen asetukset ovat jossain saksa-asetuksissa ja kylmiin maihin tuotaessa autoon pitäs ohjelmoida uudet jännitteiden ylä ja alarajat joiden sisällä pitäs pysyä tjsp.
    Vähintäänkin mielenkiintoista. Eipä ole tuollaista infoa tullut missään vastaan. Kuittaan toistaiseksi Esson-baarin höpinäksi, ellei parempaa tietoa tule.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Janne S
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 437
      • Keminmaa

      Kovasti hän oli sitä mieltä että tällainen ohjelmointi pitäs tehä, kävi jopa kohta kohalta läpi kyseistä ohjelmointia miten se tapahtuu, olin vaan niin täpinöissä etten muista tarkalleen mitä hän selvitti, jotain jänniteen ylä- ja alarajoja siinä muutettiin.
      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

      Comment

      • Janne S
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 437
        • Keminmaa

        Yllättäen Wetterillä ei tiedetty asiasta mitään, aiko selvitellä asiaa ylemmiltä tahoilta. Sellaistakin vaihtoehtoa puitiin, jos auton nykyisessä ohjelmaversiossa ois joku bugi mikä korjaantuis uudella versiolla, mistäs tuon version näkee, INPAlla vai?
        ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5428
          • S:t Karins

          Originally posted by Janne S View Post
          Yllättäen Wetterillä ei tiedetty asiasta mitään, aiko selvitellä asiaa ylemmiltä tahoilta.
          Enpä ihmettele kun ei vissiin kukaan ole ko. asiasta tiennyt. Ja ihmettelen vielä että mitenkä ne tuhannet muut saksasta uitetut autot täällä sitten toimii :think?


          Originally posted by Janne S View Post
          Sellaistakin vaihtoehtoa puitiin, jos auton nykyisessä ohjelmaversiossa ois joku bugi mikä korjaantuis uudella versiolla, mistäs tuon version näkee, INPAlla vai?
          Tämähän on aina merkkihuollon vakiovastaus kun eivät tiedä höttäsen pöläystä missä vika voi olla.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            akku ongelma ??

            Originally posted by Janne S View Post
            Yllättäen Wetterillä ei tiedetty asiasta mitään, aiko selvitellä asiaa ylemmiltä tahoilta. Sellaistakin vaihtoehtoa puitiin, jos auton nykyisessä ohjelmaversiossa ois joku bugi mikä korjaantuis uudella versiolla, mistäs tuon version näkee, INPAlla vai?
            moro

            mitäs tuolle tarkalleen ottaen tähän mennessä ON tehty ??

            Akku vaihdettu ?? koko Ah ?? akun tyyppi tavallinen /AGM ??
            onko koodattu vaihto JOS eri koko ja eri tyyppi ??

            Voisin tarvittaessa vilkaista tuota ohjelmaa miltä se näyttää.
            Josko se toisi selvyyttä asiaan.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • Janne S
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 437
              • Keminmaa

              Pätkimiset jatkuu, eikä ole ku 5 astetta pakkasta. Kerkesin pihasta pakitella pois ja ajaa 10metriä niin pimeni. Akku vaihdettu 90agm ja koodattu oikea tyyppi, Wetterillä tehty monenlaista testiä ja kaikki niiden mukaan ok.
              ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Originally posted by e46touring View Post
                mitäs tuolle tarkalleen ottaen tähän mennessä ON tehty ??

                Akku vaihdettu ?? koko Ah ?? akun tyyppi tavallinen /AGM ??
                onko koodattu vaihto JOS eri koko ja eri tyyppi ??

                Voisin tarvittaessa vilkaista tuota ohjelmaa miltä se näyttää.
                Josko se toisi selvyyttä asiaan.
                On koodattu.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  Ja kuitattu huollosta että uusi akku vaihdettu.
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    Originally posted by Dunky View Post
                    Ja kuitattu huollosta että uusi akku vaihdettu.
                    Kylläpäti kyllä.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1327
                      • Tornio

                      pimeni ??

                      Originally posted by Janne S View Post
                      Pätkimiset jatkuu, eikä ole ku 5 astetta pakkasta. Kerkesin pihasta pakitella pois ja ajaa 10metriä niin pimeni. Akku vaihdettu 90agm ja koodattu oikea tyyppi, Wetterillä tehty monenlaista testiä ja kaikki niiden mukaan ok.
                      moro

                      mitä kaikkea pimeni ??

                      esim. nämä
                      CID näyttö ??
                      Radio ??
                      DSC ??
                      Keskikonsolista kytkimet ??

                      pimenikö nämä kaikki kerralla ??
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      • Janne S
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 437
                        • Keminmaa

                        Radio ja idrive-näyttö, laatikko vikatilaan, dd veltoksi, rengaspaineanturi tiltissä, aktiiviohjaus ei pelitä jne.
                        ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1327
                          • Tornio

                          rele ??

                          Originally posted by Janne S View Post
                          Radio ja idrive-näyttö, laatikko vikatilaan, dd veltoksi, rengaspaineanturi tiltissä, aktiiviohjaus ei pelitä jne.
                          moro

                          joo voisin yrittää arvata mikä tuossa on vikana.
                          eli arvaukseni on että kadottaa + 30g pisteestä jännitteen joko totaalisen kokonaan TAI pudottaa "sopivasti" jännitettä jolloin purkit "sekoaa".

                          Mutta miksi ?? onko CAS:in ohjaama rele kärkien vai kelan puolelta rikki ??
                          Pitäisi varmaan purkaa ja katsoa. Toisaalta jos olisi kelan puolella esim. liikaa ylimeno vastusta LUULISIN CAS:in tekevän siitä vikakoodin.

                          Eli epäilisin tuon releenkärkiä.
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • Janne S
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 437
                            • Keminmaa

                            Tuossa muutama screenshotti
                            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                            Comment

                            • Janne S
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 437
                              • Keminmaa

                              Nyt kun nuita purkkeja tuli tutkittua tarkemmin, niin näyttäs et ylijännitettä on ollut useammassakin paikassa ainakin jossain vaiheessa, varsinkin tuo DSC itkee yyberjännitettä, pitäsköhän tilata uus jännitteensäätäjä laturiin. Miten voi olla mahdollista että Wetterillä ei ole muka tuota huomattu, helvetin helvetti.
                              ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Noissa shoteissa pistää kyllä silmään muutaman vikakoodin yhteydessä lähes 18 V jännite. Ei oikein kuulosta normaalilta. Ettei laturin jännitteensäätimessä ole jotain feelua?

                                Edit: Ehdit jo itse näköjään viemään varpaat suusta.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎