Originally posted by Das_Bimmer
View Post
530dA E60:n automaattiloota?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostKaikki tieto on jo täälä, minä en salaa mitään. Loppu on niinkuin Clavurion totesi.
Tähän mennessä eivät ole kuullukkaan moisesta ongelmasta ylläri ylläri saatikka korjauksesta___________________
E61 535D ja reilusti rompetta
E36 M3 Coupe
Comment
-
Originally posted by Das_Bimmer View PostOk ymmärrän, olis vaan ollut joku service bulletin numero aika kätsy kun menee haasteleen paikallista huoltoa
Tähän mennessä eivät ole kuullukkaan moisesta ongelmasta ylläri ylläri saatikka korjauksestasigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostKierrosten heilumiseen:
Engine speed variations of 100 to 200 rpm in the warm-up phase at a constant road speed in the engine speed range below 1,600 rpm.
Vehicles concerned:
E65, E60, E61 up to transmission serial number 354440
Cause
Geometric tolerances in the converter lockup clutch friction surfaces.
Replace the torque converter in the event of a complaint.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Originally posted by joko View PostEli minulle taitais auttaa tämä turbiinin vaihto koska ongelmaa on vain lämpeämisvaiheessa, ja yli 65km/h nopeudessa. Ja sitten tuo heiluminen saa aikaan myös turhia vaihtoja kun laatikko ei kaiketi tiedä todellista nopeutta suhteessa kierroksiin...Mistä uus turbiini kannattais hommata,merkkiliikkeen hinta 1500e kuulostaa taas vähän siltä että ilmaa on ja paljon. Vois tuon laatikon sarjanumeron vielä tarkistaa... Eipä taida enää mennä tehtaan piikkiin joten täytyy vähän tutkailla mistä osat edullisimmin sais
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Itsellä nykimisongelman tasakaasulla ajettaessa korjasi aiemmin raportoitu EGR arvon rukkaus. Mulla siis sillä reseptillä toiminut auto täysin kunnolla. Alla viimeisin postaukseni.
Ja kertauksena ongelma: 75-100km/h pintakaasulla turbiini ei osannut päättää ottaako kiinni vai ei...tai siis siltä tuntui. Tämä ongelma poistui kokonaan. Ajettu sen jälkeen jotain 5000km. Laatikko vaihtoi myös pienemmälle hanakasti, kun ei saanut koneelta vastetta kai. Kadunkulmissa ärsyttävä nyykähtäminen ja sitten ryntääminen poistui.
Niin, ja autoon ei ainakaan 2 vuoteen ole päivitetty softia....luulen olevan alkuperäisiä, mutta tästä ei tietoa.________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostKyllä ne sen löytää jos haluavat. Käske tutkia tiedotteita.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Originally posted by joko View PostEli minulle taitais auttaa tämä turbiinin vaihto koska ongelmaa on vain lämpeämisvaiheessa, ja yli 65km/h nopeudessa. Ja sitten tuo heiluminen saa aikaan myös turhia vaihtoja kun laatikko ei kaiketi tiedä todellista nopeutta suhteessa kierroksiin...Mistä uus turbiini kannattais hommata,merkkiliikkeen hinta 1500e kuulostaa taas vähän siltä että ilmaa on ja paljon. Vois tuon laatikon sarjanumeron vielä tarkistaa... Eipä taida enää mennä tehtaan piikkiin joten täytyy vähän tutkailla mistä osat edullisimmin saisSaksanmaaltahan sitä turbiinia vois lähtee kyseleen. Tietysti jostain uudemman auton purkulaatikosta mutta purkurit harvoin myyvät pelkkää turbiinia.
Originally posted by Dunky View PostYksi kissaeläin on avain sanasigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
Vielä tarkempaa kyselyä. Oletteko huomanneet sellaista ihan pientä veto/ei veto ongelmaa vai onko tuo samaa jotka jo tässä 4:ssä listauksessa on?
Sitä ei voi sanoa nykimiseksi vaan ihan kuin kone vetäisi tai ei vetäisi. nopeus alueella 50-80km/h. myöskin tuo on esillä vain D asennossa ajettaessa, jos paiskaa mauaalipuolelle niin se aivankuin katoaisi.
Kun tuo on niin pientä, että ei saa selvää onko kyseessä tien epätasaisuutta vai onko sittenkin mulla vielä jotain hämminkiä tuossa koslassa.
Voisiko johtua siitä, että kun kierrokset on tuolla lähellä 1300 rpm niin jokin niin kuin puistelee? tuossa tilanteessa ei kierrokset juurikaan vaella kun katsoo kiekkamittaria. Onko tämä nyt sitä mistä täällä puhutaan hieman isommassa nopeudessa kuin tuolla välilä 40-60km/h johonka tepsi tuo softa korjaus. tässä alkaa olla parempi lopettaa tämä keskusteleminen ja ajaa vaan. Kun näitä lukee niin alkaa seurata jo liian tarkkaan...F11 530 x-Drive -11
Ex. E61 530 xd -06
Comment
-
Onkos moni käynyt jo kokeileen onneaan eli onko saatu ongelma loppumaan noilla softa korjauksilla?
___________________
E61 535D ja reilusti rompetta
E36 M3 Coupe
Comment
-
Originally posted by tjvirta View PostItsellä nykimisongelman tasakaasulla ajettaessa korjasi aiemmin raportoitu EGR arvon rukkaus. Mulla siis sillä reseptillä toiminut auto täysin kunnolla. Alla viimeisin postaukseni.
Ja kertauksena ongelma: 75-100km/h pintakaasulla turbiini ei osannut päättää ottaako kiinni vai ei...tai siis siltä tuntui. Tämä ongelma poistui kokonaan. Ajettu sen jälkeen jotain 5000km. Laatikko vaihtoi myös pienemmälle hanakasti, kun ei saanut koneelta vastetta kai. Kadunkulmissa ärsyttävä nyykähtäminen ja sitten ryntääminen poistui.
Niin, ja autoon ei ainakaan 2 vuoteen ole päivitetty softia....luulen olevan alkuperäisiä, mutta tästä ei tietoa.
Comment
-
Originally posted by Reiska56 View PostOnko tuo EGR:n softamuutos eri, kuin normaali softapäivitys?:thinkF10 520dA 2013
Comment
-
Originally posted by AndyM View PostKyllä. Sigun autossa ei normaali softapäivitys auttanut hummaamiseen. Sen jälkeen pyysin säätämään EGR:n ilma-arvoa ja vika poistui vähäksi aikaa. Nyt hummaa taas kylmänä. Kaipa se on turbiinin vaihto edessä.
Jos jollain on jotain autoliikkeen takuuta tai vastaava niin käykää nyt joku vaihdattamassa se turbiini? Tilaan omaani heti uuden turbiinin jos vika tuolla korjaantuu. Itellä kans egr rukkaus poisti ongelman päiväksi pariksi mutta nyt hummaa aina kylmänä kierroksia. Saksasta turbiini 1250e... suomesta vähä reilu 1500e. Sitä en tiedä pystyykö tuota vanhaa korjaamaan tässätapauksessa?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Originally posted by joko View PostSitä en tiedä pystyykö tuota vanhaa korjaamaan tässätapauksessa?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Originally posted by kt0510 View PostMikä se noissa turbiineissa sitten antaa periksi?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
Comment