530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #556
    Originally posted by Das_Bimmer View Post
    Hmm eli nyt kun itse sait jotain selville niin haluat myös pitää tiedon omanasi?
    Mitä salailu pelleilyä tästä on tullut
    Kaikki tieto on jo täälä, minä en salaa mitään. Loppu on niinkuin Clavurion totesi.
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • Das_Bimmer
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 142
      • Espoo

      #557
      Originally posted by Lallevihtinen View Post
      Kaikki tieto on jo täälä, minä en salaa mitään. Loppu on niinkuin Clavurion totesi.
      Ok ymmärrän, olis vaan ollut joku service bulletin numero aika kätsy kun menee haasteleen paikallista huoltoa

      Tähän mennessä eivät ole kuullukkaan moisesta ongelmasta ylläri ylläri saatikka korjauksesta
      ___________________
      E61 535D ja reilusti rompetta
      E36 M3 Coupe

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        #558
        Originally posted by Das_Bimmer View Post
        Ok ymmärrän, olis vaan ollut joku service bulletin numero aika kätsy kun menee haasteleen paikallista huoltoa

        Tähän mennessä eivät ole kuullukkaan moisesta ongelmasta ylläri ylläri saatikka korjauksesta
        Kyllä ne sen löytää jos haluavat. Käske tutkia tiedotteita.
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1968
          • Seinäjoki

          #559
          Originally posted by Lallevihtinen View Post
          Kierrosten heilumiseen:
          Engine speed variations of 100 to 200 rpm in the warm-up phase at a constant road speed in the engine speed range below 1,600 rpm.
          Vehicles concerned:
          E65, E60, E61 up to transmission serial number 354440

          Cause
          Geometric tolerances in the converter lockup clutch friction surfaces.


          Replace the torque converter in the event of a complaint.
          Eli minulle taitais auttaa tämä turbiinin vaihto koska ongelmaa on vain lämpeämisvaiheessa, ja yli 65km/h nopeudessa. Ja sitten tuo heiluminen saa aikaan myös turhia vaihtoja kun laatikko ei kaiketi tiedä todellista nopeutta suhteessa kierroksiin...Mistä uus turbiini kannattais hommata,merkkiliikkeen hinta 1500e kuulostaa taas vähän siltä että ilmaa on ja paljon. Vois tuon laatikon sarjanumeron vielä tarkistaa... Eipä taida enää mennä tehtaan piikkiin joten täytyy vähän tutkailla mistä osat edullisimmin sais
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #560
            Originally posted by joko View Post
            Eli minulle taitais auttaa tämä turbiinin vaihto koska ongelmaa on vain lämpeämisvaiheessa, ja yli 65km/h nopeudessa. Ja sitten tuo heiluminen saa aikaan myös turhia vaihtoja kun laatikko ei kaiketi tiedä todellista nopeutta suhteessa kierroksiin...Mistä uus turbiini kannattais hommata,merkkiliikkeen hinta 1500e kuulostaa taas vähän siltä että ilmaa on ja paljon. Vois tuon laatikon sarjanumeron vielä tarkistaa... Eipä taida enää mennä tehtaan piikkiin joten täytyy vähän tutkailla mistä osat edullisimmin sais
            Niin, eli eipä tainnut sittenkään se Wetterin huolto puhua täyttä paskaa momentinmuuntimen vaihdon auttamisesta tähän ongelmaan. Toisin kuin tuossa jo aiemmin tuomittiin.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • tjvirta
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 101
              • Espoo

              #561
              Itsellä nykimisongelman tasakaasulla ajettaessa korjasi aiemmin raportoitu EGR arvon rukkaus. Mulla siis sillä reseptillä toiminut auto täysin kunnolla. Alla viimeisin postaukseni.



              Ja kertauksena ongelma: 75-100km/h pintakaasulla turbiini ei osannut päättää ottaako kiinni vai ei...tai siis siltä tuntui. Tämä ongelma poistui kokonaan. Ajettu sen jälkeen jotain 5000km. Laatikko vaihtoi myös pienemmälle hanakasti, kun ei saanut koneelta vastetta kai. Kadunkulmissa ärsyttävä nyykähtäminen ja sitten ryntääminen poistui.

              Niin, ja autoon ei ainakaan 2 vuoteen ole päivitetty softia....luulen olevan alkuperäisiä, mutta tästä ei tietoa.
              ________________________________________
              G31 520dA Business SportLine 2017

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                #562
                Originally posted by Lallevihtinen View Post
                Kyllä ne sen löytää jos haluavat. Käske tutkia tiedotteita.
                Yksi kissaeläin on avain sana
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  #563
                  Originally posted by joko View Post
                  Eli minulle taitais auttaa tämä turbiinin vaihto koska ongelmaa on vain lämpeämisvaiheessa, ja yli 65km/h nopeudessa. Ja sitten tuo heiluminen saa aikaan myös turhia vaihtoja kun laatikko ei kaiketi tiedä todellista nopeutta suhteessa kierroksiin...Mistä uus turbiini kannattais hommata,merkkiliikkeen hinta 1500e kuulostaa taas vähän siltä että ilmaa on ja paljon. Vois tuon laatikon sarjanumeron vielä tarkistaa... Eipä taida enää mennä tehtaan piikkiin joten täytyy vähän tutkailla mistä osat edullisimmin sais
                  Kyllä se voi näin olla... Saksanmaaltahan sitä turbiinia vois lähtee kyseleen. Tietysti jostain uudemman auton purkulaatikosta mutta purkurit harvoin myyvät pelkkää turbiinia.

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Yksi kissaeläin on avain sana
                  Jep.
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • JSLA
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 64
                    • Oulu

                    #564
                    Vielä tarkempaa kyselyä. Oletteko huomanneet sellaista ihan pientä veto/ei veto ongelmaa vai onko tuo samaa jotka jo tässä 4:ssä listauksessa on?
                    Sitä ei voi sanoa nykimiseksi vaan ihan kuin kone vetäisi tai ei vetäisi. nopeus alueella 50-80km/h. myöskin tuo on esillä vain D asennossa ajettaessa, jos paiskaa mauaalipuolelle niin se aivankuin katoaisi.

                    Kun tuo on niin pientä, että ei saa selvää onko kyseessä tien epätasaisuutta vai onko sittenkin mulla vielä jotain hämminkiä tuossa koslassa.
                    Voisiko johtua siitä, että kun kierrokset on tuolla lähellä 1300 rpm niin jokin niin kuin puistelee? tuossa tilanteessa ei kierrokset juurikaan vaella kun katsoo kiekkamittaria. Onko tämä nyt sitä mistä täällä puhutaan hieman isommassa nopeudessa kuin tuolla välilä 40-60km/h johonka tepsi tuo softa korjaus. tässä alkaa olla parempi lopettaa tämä keskusteleminen ja ajaa vaan. Kun näitä lukee niin alkaa seurata jo liian tarkkaan...
                    F11 530 x-Drive -11
                    Ex. E61 530 xd -06

                    Comment

                    • Das_Bimmer
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2009
                      • 142
                      • Espoo

                      #565
                      Onkos moni käynyt jo kokeileen onneaan eli onko saatu ongelma loppumaan noilla softa korjauksilla?
                      ___________________
                      E61 535D ja reilusti rompetta
                      E36 M3 Coupe

                      Comment

                      • Reiska56
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 185
                        • Kerava

                        #566
                        Originally posted by tjvirta View Post
                        Itsellä nykimisongelman tasakaasulla ajettaessa korjasi aiemmin raportoitu EGR arvon rukkaus. Mulla siis sillä reseptillä toiminut auto täysin kunnolla. Alla viimeisin postaukseni.



                        Ja kertauksena ongelma: 75-100km/h pintakaasulla turbiini ei osannut päättää ottaako kiinni vai ei...tai siis siltä tuntui. Tämä ongelma poistui kokonaan. Ajettu sen jälkeen jotain 5000km. Laatikko vaihtoi myös pienemmälle hanakasti, kun ei saanut koneelta vastetta kai. Kadunkulmissa ärsyttävä nyykähtäminen ja sitten ryntääminen poistui.

                        Niin, ja autoon ei ainakaan 2 vuoteen ole päivitetty softia....luulen olevan alkuperäisiä, mutta tästä ei tietoa.
                        Onko tuo EGR:n softamuutos eri, kuin normaali softapäivitys?:think

                        Comment

                        • AndyM
                          Newbiemmer
                          • Aug 2005
                          • 25
                          • Helsinki

                          #567
                          Originally posted by Reiska56 View Post
                          Onko tuo EGR:n softamuutos eri, kuin normaali softapäivitys?:think
                          Kyllä. Sigun autossa ei normaali softapäivitys auttanut hummaamiseen. Sen jälkeen pyysin säätämään EGR:n ilma-arvoa ja vika poistui vähäksi aikaa. Nyt hummaa taas kylmänä. Kaipa se on turbiinin vaihto edessä.
                          F10 520dA 2013

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            #568
                            Originally posted by AndyM View Post
                            Kyllä. Sigun autossa ei normaali softapäivitys auttanut hummaamiseen. Sen jälkeen pyysin säätämään EGR:n ilma-arvoa ja vika poistui vähäksi aikaa. Nyt hummaa taas kylmänä. Kaipa se on turbiinin vaihto edessä.

                            Jos jollain on jotain autoliikkeen takuuta tai vastaava niin käykää nyt joku vaihdattamassa se turbiini? Tilaan omaani heti uuden turbiinin jos vika tuolla korjaantuu. Itellä kans egr rukkaus poisti ongelman päiväksi pariksi mutta nyt hummaa aina kylmänä kierroksia. Saksasta turbiini 1250e... suomesta vähä reilu 1500e. Sitä en tiedä pystyykö tuota vanhaa korjaamaan tässätapauksessa?
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5496
                              • S:t Karins

                              #569
                              Originally posted by joko View Post
                              Sitä en tiedä pystyykö tuota vanhaa korjaamaan tässätapauksessa?
                              Mikä se noissa turbiineissa sitten antaa periksi?
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1968
                                • Seinäjoki

                                #570
                                Originally posted by kt0510 View Post
                                Mikä se noissa turbiineissa sitten antaa periksi?
                                Tuossa tehtaan raportissa puhuttiin muistaakseni jotain toleransseista, eli kaiketi valmistusvirhe? Nykiminen ei ole muuttunut miksikään vaikka nyt jo pian 40tkm menty aina kylmän nykien. Kun laatikko/kone lämpeää niin mitään ongelmia ei ole ja laatikko pelaa kuin unelma. Eli rahallisesti mun talouteni ei moiseen kaadu mutta sais vain varmuuden että kannattaa sitä turbiinia lähteä uusimaan. Paritonnia saa varmaan hävitettyä vaikka polttamalla, mutta tässä tapauksessa olis tarkoitus saada se auto sillä rahamäärällä kuntoon.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X