memebuy23buy

530dA E60:n automaattiloota?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    Originally posted by Mlatvala View Post
    Aaaaa, Markusko se haki sulle sen auton.

    Noi on ihan ominaisuuksia että pienemmälle menee töksyen. Eikö isä ukkos auto sitten laita runnomalla pienempää lähestyessä risteystä?

    Kun sillä kuitenkin on 150+ ajettu, niin miksei niitä öljyjä voisi vaihdella? tai siis jos te turbiinin puoliks korjaatte, niin eikös se samalla öljykin sinne vaihdu?
    Sama mies

    Alaspäin vaihtaessa tuntuu joo siinäkin töksähdys, mutta ei ylöspäin vaihtaessa. Turbiinivikaan en usko kun noita rinnan kokeili, samanlainen on turbiini käytökseltään kummassakin, eli kaasua kunnolla painaessa vapauttaa lukituksen. Turha kuitenkaan ehjää on korjata.
    Katselin noita sun vaihtokuvia, magneetit ainakin sen näköiset että öljyn vaihtaminen on ollut aiheellista. Sen takia tässäkin sama juttu ajateltiin tehdä. Jos ei auttakkaan ja pitää turbiini kuitenkin repiä alas, on öljynvaihdosta silti ollut hyötyä, ei pieninkään sakka jää pyörimään sinne, uudella, puhtaalla öljyllä on kuitenkin taipumusta irroittaa likaa jne.
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Jolli View Post
      Sama mies
      Kuka lie?

      Hyvä että auto on muilta osin miellyttänyt...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Kuka lie?

        Hyvä että auto on muilta osin miellyttänyt...
        Todellakin on miellyttänyt Kaikkineen homma meni erittäin mallikkaasti, muutamia takaiskuja tuli matkan varrella ennenkuin autoa edes oltiin käyty katsomassa, mutta niistäkin selvittiin. Eli yhteenvetona: Ei tarvitse miettiä, mitä kautta seuraavakin auto sitten joskus tulee

        Tosiaan, laatikko käyttäytyy lämpöisenä täysin samalla tavalla kuin toisessakin preLCI 535d, joten lämpötilan kanssa tällä on tekemistä imo.
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          Originally posted by Jolli View Post
          muutamia takaiskuja tuli matkan varrella ennenkuin autoa edes oltiin käyty katsomassa, mutta niistäkin selvittiin.

          Tosiaan, laatikko käyttäytyy lämpöisenä täysin samalla tavalla kuin toisessakin preLCI 535d, joten lämpötilan kanssa tällä on tekemistä imo.
          No eipä minullekkaan ole tullut vastaan että auton varattua siihen murtaudutaan ja pöllitään ratti ja bägi ;(

          Hmm. :think

          Eipä tullut katsottua että mitä laatikon lämpömittari sanoo kun auto (laatikko) on kylmä, mitä jos vika onkin laatikon lämpöanturissa?
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            Originally posted by Jolli View Post
            Sama mies

            Alaspäin vaihtaessa tuntuu joo siinäkin töksähdys, mutta ei ylöspäin vaihtaessa. Turbiinivikaan en usko kun noita rinnan kokeili, samanlainen on turbiini käytökseltään kummassakin, eli kaasua kunnolla painaessa vapauttaa lukituksen. Turha kuitenkaan ehjää on korjata.
            Katselin noita sun vaihtokuvia, magneetit ainakin sen näköiset että öljyn vaihtaminen on ollut aiheellista. Sen takia tässäkin sama juttu ajateltiin tehdä. Jos ei auttakkaan ja pitää turbiini kuitenkin repiä alas, on öljynvaihdosta silti ollut hyötyä, ei pieninkään sakka jää pyörimään sinne, uudella, puhtaalla öljyllä on kuitenkin taipumusta irroittaa likaa jne.
            Paskashokkia odotellessa. Joo, paljon siinä metallihilua oli magneeteissa, syksyllä vaihdetaan vanhalla pohjalla toisen kerran niin saapa sitten viimestään shokit aikaan
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Eipä tullut katsottua että mitä laatikon lämpömittari sanoo kun auto (laatikko) on kylmä, mitä jos vika onkin laatikon lämpöanturissa?
              Ei näytä laatikossa olevan ainakaan BMWfansin mukaan lämpöanturia. Näyttää 5series.orgin puolella olevan saman vaihteiston omaavilla ollut samoja "rajuja vaihtoja" kylmänä, uudet ölpät laatikkoon ja homma lähtenyt toimimaan.
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Jolli View Post
                Ei näytä laatikossa olevan ainakaan BMWfansin mukaan lämpöanturia. Näyttää 5series.orgin puolella olevan saman vaihteiston omaavilla ollut samoja "rajuja vaihtoja" kylmänä, uudet ölpät laatikkoon ja homma lähtenyt toimimaan.
                On siellä lämpöanturi, sitä ei vaan marmorilla myydä erikseen.
                Saanee jostain muualta hommattua, mulla on kotikoneella
                joku PDF jossa oli maininta lämpöanturista.

                Inpalla voi katsoa laatikon lämmöt...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Pete--
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2011
                  • 65
                  • JKL

                  Ehdin tuossa aiemmin iloitsemaan, että pitkään on jo laatikon öljyjen vaihdon jälkeen menty ilman ongelmia. Eikös se sitten maanantaina-aamulla pitkällä siirtymällä tuo perkeleen laatikko alkanut tekemään tuota samaa paskaa lukittuu-ei lukitu tmv. pomppimista, joka kiekkamittarista näkyy.

                  Noin 250km matkasta 150km pomppi enempi tai vähempi, kulutusmittariin ei vaikuttanut joten kyseessä taisi olla tätä laatikon "luiskahtelua". Tuossa kun oli aikaa testailla, niin teki sekä D-llä, että DS-llä. Vain jos kierrokset oli yli 2krpm niin loppui (tuo MrBubblesin mainitsema paineenvaihtelu tuli mieleen). Loppumatkasta sitten asettui itsekseen ja mentiin pitkä siivu ihan ongelmitta, on tää ihme vehe. Mietin jo Subaru BRZ:n vaihtamista ;P

                  Joillakin on ollut Turbiinin vaihdosta apua, toisille muiden laatikon sisuskalujen uusinnasta (se 535d ostoketju) ja toisille noista EGR-arvojen rukkauksista. Mitähän tälle tekis???!!! Jotenkin olettaisi mekaanisen vian olevan selvä ja toistuvan koko ajan, tämä on tällainen hämärä vika?!

                  Ongelmatapaus on siis 145tkm ajettu, DPF poistettu, Karalan softa 340/720 maltillinen.
                  E61 535d M-Sport Touring

                  Comment

                  • Masatus
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 867
                    • Haukipudas

                    Originally posted by Pete-- View Post
                    Mitähän tälle tekis???!!!
                    Jotenkin olettaisi mekaanisen vian olevan selvä ja toistuvan koko ajan, tämä on tällainen hämärä vika?! Ongelmatapaus on siis 145tkm ajettu, DPF poistettu, Karalan softa 340/720 maltillinen.
                    Tarviiko sille välttämättä tehdä mitään? Varallisuus kysymys, mutta itse en ainakaan laittaisi satoja euroja ominaisuuden korjaamiseen, josta (ainut?) hyöty on se että kiekkamittarin viisarin heilunnan saa pois vajaaksi 100tkm:ksi. Toki se humpaaminen tuntuu myös hieman kuskin istumalihaksissa, mutta vänkäri sitä harvemmin edes huomaa.

                    Oletteko huomannut että tapahtuuko humpaaminen vain tietyissä nopeuksissa esim. 70km/h ja 90km/h ja auttaako jos noissa nopeuksissa laittaa manuaaliasentoon ja esim. pienemmän vaihteen päälle, loppuuko sitten humpaaminen?

                    ps: Niin asiastahan en varsinaisesti juuri mitään tiedä, enkä tätä topiccia kauhean tarkkaan ole kahlannut läpi, mutta sellainen kuva on jäänyt että moni humpaamisesta kärsii, mutta mitään vakavampaa ongelmaa siitä ei pitemmällä aikavälillä ole tullut. Tuntuu olevan enemmänkin ominaisuus kuin vika.:think
                    Last edited by Masatus; 15-05-2012, 19:39.

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Paskashokkia odotellessa.
                      älä pitkästy odotellessa.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by Pete-- View Post
                        Ehdin tuossa aiemmin iloitsemaan, että pitkään on jo laatikon öljyjen vaihdon jälkeen menty ilman ongelmia. Eikös se sitten maanantaina-aamulla pitkällä siirtymällä tuo perkeleen laatikko alkanut tekemään tuota samaa paskaa lukittuu-ei lukitu tmv. pomppimista, joka kiekkamittarista näkyy.

                        Noin 250km matkasta 150km pomppi enempi tai vähempi, kulutusmittariin ei vaikuttanut joten kyseessä taisi olla tätä laatikon "luiskahtelua". Tuossa kun oli aikaa testailla, niin teki sekä D-llä, että DS-llä. Vain jos kierrokset oli yli 2krpm niin loppui (tuo MrBubblesin mainitsema paineenvaihtelu tuli mieleen). Loppumatkasta sitten asettui itsekseen ja mentiin pitkä siivu ihan ongelmitta, on tää ihme vehe. Mietin jo Subaru BRZ:n vaihtamista ;P

                        Joillakin on ollut Turbiinin vaihdosta apua, toisille muiden laatikon sisuskalujen uusinnasta (se 535d ostoketju) ja toisille noista EGR-arvojen rukkauksista. Mitähän tälle tekis???!!! Jotenkin olettaisi mekaanisen vian olevan selvä ja toistuvan koko ajan, tämä on tällainen hämärä vika?!

                        Ongelmatapaus on siis 145tkm ajettu, DPF poistettu, Karalan softa 340/720 maltillinen.
                        Mekatroniikan uudelleentiivistys ja öljyjen huuhteluvaihto yleisimmin poistaa ongelman niin ettei lukon ylimääräistä tarttumisyritystä juuri huomaa muuta kuin mittarin lievästä hypähtelystä moottorijarrutuksessa.

                        Comment

                        • 280Paavo
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 136
                          • joensuu

                          Originally posted by Masatus View Post
                          Oletteko huomannut että tapahtuuko humpaaminen vain tietyissä nopeuksissa esim. 70km/h ja 90km/h ja auttaako jos noissa nopeuksissa laittaa manuaaliasentoon ja esim. pienemmän vaihteen päälle, loppuuko sitten humpaaminen?
                          Eniten 60-80kmh pintakaasulla mennessä, täällä ainakin humppaus loppuu kun laittaa sportti asentoon tai manuskalle.
                          Euro-spec supra tt
                          e60 530i
                          audi 100 2.6Q
                          honda cbr 954

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by WSE1 View Post
                            älä pitkästy odotellessa.
                            älä ole noin negatiivinen
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by 280Paavo View Post
                              Eniten 60-80kmh pintakaasulla mennessä, täällä ainakin humppaus loppuu kun laittaa sportti asentoon tai manuskalle.
                              sehän kertoo sillon vian olevan turbiinin lukituksessa...
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                Originally posted by Mlatvala View Post
                                älä ole noin negatiivinen
                                Eikö se maailman tappiin saakka odottaminen ole tässä kohtaa kuitenkin positiivista?
                                (en ole enää edes jaksanut laskea kuinka moneen laatikkoon olen öljyt vaihtanut, ajomäärien ollessa laatikoilla vaihdon aikaan 80 - 450tkm väleillä. Vielä koskaan öljyjen vaihto ei ole aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia.)

                                Comment

                                Working...
                                X