Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    Jos on puolen metrin jatkovarsi pikkuräikkään niin vaihto on kyllä yksinkertaista

    muuta erikoista-työkalua siinä ei tainnut erikoisemmin kaivata.

    Niin ja sitten tarkkana niiden orenkaiden kunnon ja sovituksen kanssa takaisin nippuun kasatessa, niin ei käy kuin,... Sille yhelle hölömölle
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • bmw528
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 210
      • keskisuomi

      kiihdyttäessä..

      Tälläinen havainto oli lämmöissä kun termostaattien vaihdon jälkeen seurailin lämpöjä että kun ajat tasaisesti autolla lämmöt siellä 88 asteessa ja painat torvet auki "täyskiihdytys"niin lähes tulkoon välittömästi lämmöt tippuu mittarin mukaan tuonne 74 asteeseen jonka jälkeen alka taas kelaamaan aste kerrallan takas sinne 88 asteeseen..
      on löylyä!!!

      Comment

      • Fabsu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1754

        Originally posted by bmw528 View Post
        Tälläinen havainto oli lämmöissä kun termostaattien vaihdon jälkeen seurailin lämpöjä että kun ajat tasaisesti autolla lämmöt siellä 88 asteessa ja painat torvet auki "täyskiihdytys"niin lähes tulkoon välittömästi lämmöt tippuu mittarin mukaan tuonne 74 asteeseen jonka jälkeen alka taas kelaamaan aste kerrallan takas sinne 88 asteeseen..
        Ihan normaalia, noin sen kuuluukin tehdä.
        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
        e30 318i -88

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          Originally posted by Fabsu View Post
          Ihan normaalia, noin sen kuuluukin tehdä.
          Eipäs ole. Vaan joku termari on rikki piste

          Ja mustankin arpomaan startti remonttiin liittyen, niin se ei vaikeuta kyllä mitään että pultit on laatikosta päin, muistaaksein 12 mm räikkälenkki sopi niihin torxeihin paremmin kuin hyvin ja lähtevät kyllä helposti irti.

          Sen startin voi joko puhdistaa, tai vaihtaa, miten vain haluaa aikansa käyttää
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            Nyt kun vajaa viikko sitten tuon lämmönvaihtimen uusein niin siinä abaut -5 asteen pakkasilla lämpes sinne 90 n. 20km ajon jälkeen (90km/h vakkarissa) Pari pv sitte pakkasta oli -11...-13 välillä 35km eikä lämmenny kuin 84-85 (sama vauhti ja ajotyyli) ja siinä se seilas. Edistystä on kuitenkin sen verran että ennen se lämpeni yli kymmenen asteen pakkasilla vain n. 75 Laadukasta behr egr ja päätermari uusittu 3.5kk/4000km sitten tuliko uus ennätys, vittumä mitää ala sinne taas tekee, niin kauan ku lämpeää n.80 asteeseen, turhaa sanon mä kohtaha se kevät tulloo...
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • Max
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 994
              • Kotona

              Originally posted by Mlatvala View Post
              Eipäs ole. Vaan joku termari on rikki piste
              Perusteluja? Mahtaako autossani jokin termareista olla rikki, kun illalla sammutan auton, niin nesteen lämpötila on siellä normaalissa n. 88 asteessa! Aamulla se on milloin mitäkin -10 - +45 väliltä!?

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                Originally posted by -rik View Post
                Nyt kun vajaa viikko sitten tuon lämmönvaihtimen uusein niin siinä abaut -5 asteen pakkasilla lämpes sinne 90 n. 20km ajon jälkeen (90km/h vakkarissa) Pari pv sitte pakkasta oli -11...-13 välillä 35km eikä lämmenny kuin 84-85 (sama vauhti ja ajotyyli) ja siinä se seilas. Edistystä on kuitenkin sen verran että ennen se lämpeni yli kymmenen asteen pakkasilla vain n. 75 Laadukasta behr egr ja päätermari uusittu 3.5kk/4000km sitten tuliko uus ennätys, vittumä mitää ala sinne taas tekee, niin kauan ku lämpeää n.80 asteeseen, turhaa sanon mä kohtaha se kevät tulloo...
                Sepä se, kun ei viittis ja jaksais ihan joka viikko termareita halia, toisaalta, eipä paljon jäähdytysnesteet vanhene

                Originally posted by Max View Post
                Perusteluja? Mahtaako autossani jokin termareista olla rikki, kun illalla sammutan auton, niin nesteen lämpötila on siellä normaalissa n. 88 asteessa! Aamulla se on milloin mitäkin -10 - +45 väliltä!?
                Kyllä, vaihda koko auto.
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7540
                  • Jyväshyvä

                  Täytyy muistuttaa että termarin lämpötila on se milloin se on KOKONAAN AUKI.
                  Ts. ei se esim. 88 astetta tarkoita sitä että kone kävisi ko. asteisena,
                  vaan tällöin termari on täysin auki ja kierto menee syylärin kautta.
                  Mutta kun se termari rupeaa aukeamaan jossain 80 asteen tienoilla.

                  Täytyy vkl testata uusilla termareilla että missä lämpötilassa ne avautuu,
                  ja samaalla usealla eri yksilöllä, noita kun on varastossa isompi erä...

                  Ja on tuossa yksi käytettykin jolla lämmöt nousivat (EGR ja laatikon lämmönvaihdin tukittuna) ~82 asteeseen.
                  Katsotaan miten sen avautuminen poikkeaa uudesta...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Shappire
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 124
                    • Sisä-Suomi

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Täytyy muistuttaa että termarin lämpötila on se milloin se on KOKONAAN AUKI.
                    Ts. ei se esim. 88 astetta tarkoita sitä että kone kävisi ko. asteisena,
                    vaan tällöin termari on täysin auki ja kierto menee syylärin kautta.
                    Mutta kun se termari rupeaa aukeamaan jossain 80 asteen tienoilla.
                    Samanlaisia havaintoja täälläkin.

                    Laittakaa letkupihdeillä kaikille 3:lle termarille menevät letkut luttuun ja tehkää lenkki. Samalla katsokaa laatikon ja moottorin lämpöjä. Selviää onko siellä termareita rikki vai onko kyse jostain muusta.

                    Termareita on haukuttu täällä melkein joka toisessa viestissä ilman, että asian todellista syytä olisi selvillä. En väitä, että tietäisin todellisen syyn koneen lämpöjen viileyteen, mutta ainakin tiedän onko termarit oikeasti rikki.
                    F11 530 xD LCI

                    Comment

                    • -rik
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 827
                      • Rovaniemi

                      No eipä siellä mikään muu oikein voi olla kuin termarit jossei lämpiä jos sitä meinasit... Kyllä ainaki tuommonen 6 mukinen pannu joka ei mikään taloudellisuusihme ole kuuluu lämmetä, kun saman perheen 1,9tdi vaginatkin lämpiävät ilman niitä TYPERÄN näköisiä pressuja keulassa Lisäksi toi konetila on niin hyvin eristetty ja suojattu kaikenkaikkiaan muutenkin.

                      E: mistä voi katsoa laatikon lämpötilan?
                      Last edited by -rik; 08-02-2013, 16:21.
                      ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7540
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by -rik View Post
                        No eipä siellä mikään muu oikein voi olla kuin termarit jossei lämpiä jos sitä meinasit... Kyllä ainaki tuommonen 6 mukinen pannu joka ei mikään taloudellisuusihme ole kuuluu lämmetä, kun saman perheen 1,9tdi vaginatkin lämpiävät ilman niitä TYPERÄN näköisiä pressuja keulassa Lisäksi toi konetila on niin hyvin eristetty ja suojattu kaikenkaikkiaan muutenkin.

                        E: mistä voi katsoa laatikon lämpötilan?
                        Ilman piuhaa ja softaa ei mistään,
                        Inpalla näkee samasta menusta laatikon alta moottorin ja laatikon lämmöt...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          Jos saa vitsillä heittää, näin perjantai iltana :P

                          Niin, infrapunamittarilla, ajossa, laatikosta mittaamalla
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by bmw528 View Post
                            Tälläinen havainto oli lämmöissä kun termostaattien vaihdon jälkeen seurailin lämpöjä että kun ajat tasaisesti autolla lämmöt siellä 88 asteessa ja painat torvet auki "täyskiihdytys"niin lähes tulkoon välittömästi lämmöt tippuu mittarin mukaan tuonne 74 asteeseen jonka jälkeen alka taas kelaamaan aste kerrallan takas sinne 88 asteeseen..
                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Eipäs ole. Vaan joku termari on rikki piste
                            Eikös nyt kuitenkin vesipumppu aiheuta sen verran suuren työnnön tuonne järjestelmään, että se työntää termostaattia auki? Jostain vaan muistan lukeneeni tämmöistä.
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • BreeZi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 2371
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Jos saa vitsillä heittää, näin perjantai iltana :P

                              Niin, infrapunamittarilla, ajossa, laatikosta mittaamalla
                              Vaikka pieni mies olenkin niin minua et tuonne väliin saa menemään mittari kädessä.
                              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                              - E- ja F- sarjan avaimet.
                              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                              .

                              Finmodi oy
                              050-3063926
                              [email protected]

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                Originally posted by BreeZi View Post
                                Eikös nyt kuitenkin vesipumppu aiheuta sen verran suuren työnnön tuonne järjestelmään, että se työntää termostaattia auki? Jostain vaan muistan lukeneeni tämmöistä.
                                Originally posted by BreeZi View Post
                                Vaikka pieni mies olenkin niin minua et tuonne väliin saa menemään mittari kädessä.
                                Vastaan humalastani huolimatta.

                                (minun) mielestäni termarit kun rokkaa, auton lämmöt ei seilaa minnekään, pysyvät 91 astetta +- 3

                                Ei sinne mikään pakko ole mennä, jos ei mahdu, tai halua
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎