Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shappire
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 124
    • Sisä-Suomi

    Originally posted by Kosta87 View Post
    kyllä kaihtimet löytyy.. Tiedä sitten toimiiko..

    Joo tuo hitaus ihmetyttää kanssa.. Ja olihan tuo nyt aamulla tolpassakin että että..
    Sakemannin päätarkoitus ei lienee ollut marginaali käyttäjien tarve eli nopea lämpeneminen 80 km/h vauhdissa pakkasella vaan tehokas jäähdytys autobaananopeuksilla helteessä. Normaalilta tuo lämpeneminen kuulostaa.

    Päätermarille menevä alavesiletku hieman topakammilla pihdeillä kiinni, niin silloin muistaakseni pitäisi egr ja päätermari olla pois pelistä.
    Kaverin kanssa seurailtiin inpalla joskus vaihteiston lämpöjä kun kaikki letkut oli lutussa. Laatikon lämmöt ei 80 - 100 vauhdissa nousseet yli 60 C vaikka ajeltiin 10 km.

    Ei kannata noita lämpöjä ottaa liian vakavasti. Kunhan dpf poltto toimii ja kabiinissa tarkenee -30 C pakkasella, niin ok. Jos laatikon termari oon rikki, niin kylmä tulee kunnon pakkasella.
    F11 530 xD LCI

    Comment

    • Kosta87
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 178
      • Finland

      Pakko siinä jotain hämärää olla

      Vaihdan kuitenkin päätermarin.. Katsotaan vaikuttaako. Samalla uus vesipumppu.

      Comment

      • Kosta87
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 178
        • Finland

        Eilen taas katselin lämpöjä kun töistä tulin kotiinpäin niin 25km jälkeen lämmöt pyöri siinä 78-80C. Saavutti tuon 80C ihan lopussa.. Ja nollakeli ulkona. Ei toi nyt ihan kunnossa voi olla? Viikonloppuna menee päätermari vaihtoon..

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          Originally posted by Kosta87 View Post
          Eilen taas katselin lämpöjä kun töistä tulin kotiinpäin niin 25km jälkeen lämmöt pyöri siinä 78-80C. Saavutti tuon 80C ihan lopussa.. Ja nollakeli ulkona. Ei toi nyt ihan kunnossa voi olla? Viikonloppuna menee päätermari vaihtoon..
          Kyllä pitäs tuolla matkalla nousta sinne reiluun 90 asteeseen. Vaihda vaan se päätermeri, niin ei tuu talvipakkasilla ongelmia lämmön riittävyyden kanssa.
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • Habaza
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 73
            • Suomi

            Merkkihuollossa käytetty. Joo kyllä se puhaltaa haaleampaa keskisuulakkeista ja läpät kuulemma pitäs pelata niinkuin pitää, ei tiedetä mikä vikana. Voitas vaihtaa lämppärin kenno mutta ei se varmaan sillä kuntoon tule. Tai sitten joku anturi kuulemma vois olla, mutta ei anna vikakoodia. 2,5h tutkivat ja tuo oli diagnoosi. Pitääkö tyytyä tuohon auton "ominaisuuteen"?

            Originally posted by Habaza View Post
            Mistä mahtaa johtua kun ei puhalla kuin haaleaa ilmaa? Äsken kokeilin kun kääntää puhalluksen pelkästään tuulilasille niin tuli kuumaa, juuri ja juuri kärsi kättä pitää edessä mutta kun pyöräytti muihin asentoihin niin muuttui ensin viileäksi ja sitten lämpimän haaleaksi? Moottorin lämmöt 89°C ja kennolle menevä ja tuleva letku kuuma.

            Comment

            • marsep
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2009
              • 361
              • HML

              Originally posted by Habaza View Post
              Merkkihuollossa käytetty. Joo kyllä se puhaltaa haaleampaa keskisuulakkeista ja läpät kuulemma pitäs pelata niinkuin pitää, ei tiedetä mikä vikana. Voitas vaihtaa lämppärin kenno mutta ei se varmaan sillä kuntoon tule. Tai sitten joku anturi kuulemma vois olla, mutta ei anna vikakoodia. 2,5h tutkivat ja tuo oli diagnoosi. Pitääkö tyytyä tuohon auton "ominaisuuteen"?

              Itse kanssa ihmettelin kun ei tullut lämmintä, mutta oli ajotietokoneesta jäänyt "kylmä" asento päälle. Eli sieltä climate ja automatic programms
              E61 535d -05 "377/747"

              ex. E38 728 -97

              Comment

              • Kosta87
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 178
                • Finland

                Päätermari vaihdettu ja huomenna uudet nesteet sisään ja kokeilua.. Saa nähä auttoiko, mutta 3 tuntia siinä vierähti välillä ihmetellessä

                Suht helppohomma on sen vaihto. Omassa oli muuten haljennut se kiinnike sieltä egr jäähdyttimen päästä joka menee imusarjaan.. Ei varmaan kuiteskaan vuoda?
                Otin irti kokonaan sen egr jäähdyttimen ja itse egr venttiilin kokonaisuudessaan. Samalla putsasin egr venttiilin sonnasta.

                Comment

                • Kosta87
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2013
                  • 178
                  • Finland

                  Originally posted by Kosta87 View Post
                  Päätermari vaihdettu ja huomenna uudet nesteet sisään ja kokeilua.. Saa nähä auttoiko, mutta 3 tuntia siinä vierähti välillä ihmetellessä

                  Suht helppohomma on sen vaihto. Omassa oli muuten haljennut se kiinnike sieltä egr jäähdyttimen päästä joka menee imusarjaan.. Ei varmaan kuiteskaan vuoda?
                  Otin irti kokonaan sen egr jäähdyttimen ja itse egr venttiilin kokonaisuudessaan. Samalla putsasin egr venttiilin sonnasta.
                  Eipä ollut suurta vaikutusta tuonkaan vaihdolla..Höh, mites porukka jotka vaihtattanut noita automaatin termareita niin minkä hintaista touhua? Itse ei varmaan kannata alkaa vaihtaan?

                  Comment

                  • -rik
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 827
                    • Rovaniemi

                    Reilu 200 lappusen se maksaa Suomessa. Pystyy vaihtaan itse, keinoja on varmasti monia, itse pärjäsin perus työkaluilla + puolen metrin jatkovarsivirityksellä ja parilla asennuskaljalla
                    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                    Comment

                    • Kosta87
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 178
                      • Finland

                      Onkos tuosta projektista olemassa jotain ohjeita?

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Originally posted by Kosta87 View Post
                        Onkos tuosta projektista olemassa jotain ohjeita?
                        alakautta vaan ku katot sinne koneen vasemmalle (kuskin) puolelle niin se näkyy se mötikkä. tunnissa vaihtaa ja pari desiä laatikkoöljyä tulee pihalle.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          Ehkä sellainen on isoin ohje että varaa tosiaan se metrin ja puolikas jatkovarsi.

                          Sit oo tarkka niiden orenkaiden kanssa kun survot eli asetat nätisti ne laatikon öljyputket siihen termariin, ettei mene orengas sinne pesään vinossa niin ei käy kuin rahikaisella

                          Helppo se muuten on mut nosturia pyytää..
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • Gräns
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2013
                            • 72
                            • Pohjanmaa

                            535d vaihdettu egr ja päätermari ja lämmöt olleet koko kesän ajan 80-90 asteen hujakoilla. Nyt syksyn kylmissä jaksaa hädin tuskin nostaa 77-79 asteeseen 30km työmatka-ajossa, missä lämpötilassa poltto käynnistyy? Ilmeisesti tuo laatikon lämmönvaihdin sitten on myös vaihtokunnossa, kilsoja takana 300tkm

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              Originally posted by Gräns View Post
                              535d vaihdettu egr ja päätermari ja lämmöt olleet koko kesän ajan 80-90 asteen hujakoilla. Nyt syksyn kylmissä jaksaa hädin tuskin nostaa 77-79 asteeseen 30km työmatka-ajossa, missä lämpötilassa poltto käynnistyy? Ilmeisesti tuo laatikon lämmönvaihdin sitten on myös vaihtokunnossa, kilsoja takana 300tkm
                              75astetta on ns kriittinen raja mutta moottorin ja laatikon toiminnan kannalta vaiha ihmeessä se lämmönvaihdin.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • Gräns
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2013
                                • 72
                                • Pohjanmaa

                                Lämmönvaihtimen osanumero on varmaan 17217803830 ?

                                Nosturilla ylös ja vaihtoon, onko tuota vaihdossa valuvaa laatikko öljyä syytä korvata, vai paljonko laatikossa on ns. ylimääräistä?
                                Last edited by Gräns; 30-10-2013, 12:03.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎