Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    Sehän se on juurikin oikea osa. Jos sulla mahollista on ns. Ajaa sitä autoa nosturilla niin lisää vaan sitä öljyä sillain että on oikea määrä samallahan se siinä tulee tarkistettua.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • Kosta87
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 178
      • Finland

      Originally posted by Gräns View Post
      535d vaihdettu egr ja päätermari ja lämmöt olleet koko kesän ajan 80-90 asteen hujakoilla. Nyt syksyn kylmissä jaksaa hädin tuskin nostaa 77-79 asteeseen 30km työmatka-ajossa, missä lämpötilassa poltto käynnistyy? Ilmeisesti tuo laatikon lämmönvaihdin sitten on myös vaihtokunnossa, kilsoja takana 300tkm
      Täysin samat lähtökohdat eli molemmat termarit vaihdettu. Tänään piuhanpäästä lämmöt nousi 85 asteeseen 30km ajossa.

      Comment

      • Mane400
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 76
        • Etelä-Pohjanmaa

        Mulla on tuollainen 198tkm ajettu E61 530XD LCI -07 ja juuri tuossa pari tuntia sitten vaihdoin päätermarin, kun moottorin lämmöt oli jossain 60-70 asteen välillä koko ajan. n. 10km lenkin perusteella tilanne ei muuttunut lainkaan. Lämmöt kävivät normaalilla ajolla ylimmillään 65 asteessa. Autosta on otettu tuo EGR pois käytöstä lastutuksen yhteydessä ohjelmallisesti, niin voiko tuo EGR termari käytännössä vaikuttaa tuohon koneen lämpenemiseen? Mietin vaan, että onko vika sitten suoraan tuossa vaihteiston öljynlauhduttimessa vai täytyiskö tuo EGR ensin kokeilla. Täytyy kokeilla puristaa tuo alavesiletku pihdeillä tukkoon ja kokeilla heittää uusi lenkki, niin kuin täällä joku aiemmin kertoi tehneensä.

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          Sama se sille on onko egr käytössä vai ei niin se rikkinäinen termari kusee läpi. Käytännössä sItä egr.n softausta ei matka ajossa edes huomaa lämmöistä. Ehkä hitusen hitaammik nousee mutta silti kipuaa vaikka 30asteen pakkasessa yli 90 jos termarit iskussa. Eli ehottomasti se egr termari vaihtoon.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            Itse asiassa viallinen EGR-termari laskee lämpöjä vielä tehokkaammin, jos EGR:n pakokaasut eivät ole niitä läpivirtaavia nesteitä lämmittämässä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Mane400
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 76
              • Etelä-Pohjanmaa

              Tuli mieleen että mitäs virkaa tuolla EGR termarilla oikeastaan on kun ei sitä EGR:ää ole edes käytössä? Onko kukaan tulpannut kokonaan tuota termarin reikää, esim. kierre+pultti lukkoliimalla kiinni ja kanta poikki? Ei olisi sen jälkeen enää murheita tuon turhakkeen kanssa.
              Last edited by Mane400; 07-11-2013, 20:35.

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Sen EGR-termari voi disabloida poistamalla sisältä sen pienemmän termarielementin, joka toimii tukipisteenä isommalle elementille.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Mane400
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 76
                  • Etelä-Pohjanmaa

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Sen EGR-termari voi disabloida poistamalla sisältä sen pienemmän termarielementin, joka toimii tukipisteenä isommalle elementille.
                  Ok, täytyypä ottaa vielä uusi puolen tunnin jumppa auton kanssa viikonloppuna, kiitokset tiedosta!

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    Tässä minun tapa päästä koko EGR-termarista eroon, tein juuri omaan 730d E65:seen ja pelaa yhtälailla kaikissa M57 ja M57N-koneissa (poislukien x35d:t joissa eri pakosarja?)

                    Ostin purkuosana (uuden egr-termostaatin hinnalla) manuaalivaihteisesta suoran egr-putken ilman lämmönvaihdinta. Osa käy suoraan paikalleen kun tekee yhden L-muotoisen kannakkeen vaikka lattaraudasta. Letkuja lyhensin hieman joihin junttasin/ruuvasin tiivisteliiman kanssa M16x40 pultit ja laitoin klemmarit päälle---> pitää varmasti. Ennen liimausta/tulppausta puhdistin "varmuuden maksimoimiseksi" letkujen sisäpinnat jarruspray:llä.

                    Tämä pelaa siis 100% vaikka olisi vakiosofta ja EGR toiminnassakin(!) Putki käy suoraan mistä tahansa vanhemmastakin M57-koneesta kuten valurautainen pakosarjakin peltisen haljetessa, tuo omani on vanhemman M57-koneen putki ja alkuperäisessä peltisessä M57N-pakosarjassa kiinni. Kiinnityslaipat on täysin samat molemmissa päissä.

                    Eli tähän tapaan ja nyt on yksi ongelma vähemmän, lämpenee ne manuaalitkin!

                    Ps. Ja voihan nuo letkutkin vaihtaa kaikki manuaalista jolloin säästyy tulppauksiltakin, mutta tästä en ole 100% varma käykö kaikki ne ristiin erityisesti vanhemmista M57-koneista.
                    Attached Files
                    Last edited by Gonzalez; 07-11-2013, 22:07.
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • Koala
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 85
                      • Kouvola

                      Olisko antaa päätermarin osanumeroa ja jotain edullista nettikauppaa?

                      EGR:n termari vaidettu muutama viikko sitten ja parhaimmillaan pääsin 80 asteeseen. Ainut plussa vaihdossa oli että lämpiää reilusti nopeammin kun vanhalla.
                      W204 220cdi -11
                      Ex E61 530d -04

                      Comment

                      • Jolli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 2556
                        • Virolahti

                        85-90asteeseen lämpeni oma 535d kunnossa ollessaan 4km ja n .10min ajon jälkeen kaupunkinopeudessa pikkupakkasilla (-10astetta).
                        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                        PM tavoittaa, puhelimella ei.

                        Comment

                        • GT-555
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2012
                          • 183
                          • etelä

                          Saatana, eipä lämpee täälläkään enää kun hikiseen 70 asteeseen. Mikäs letku se kannatti painaa pihdeillä lyttyyn jos halusi testaa päätermarin toimivuuden?
                          e61 530da

                          Comment

                          • Shappire
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 124
                            • Sisä-Suomi

                            Joo

                            Originally posted by GT-555 View Post
                            Saatana, eipä lämpee täälläkään enää kun hikiseen 70 asteeseen. Mikäs letku se kannatti painaa pihdeillä lyttyyn jos halusi testaa päätermarin toimivuuden?
                            Konepelti auki ja vasemmalta alhaalta iso alavesiletku menee päätermarille. Se kiinni, niin huomaa fuskaako päätermari. Siitä samasta letkusta heti jäähdyttimen juuresta lähtee laatikon lämmönvaihtimelle vesiletku. Sen kun luttaa, niin selviää onko laatikon lämmönvaihtimen termari kkunnossa.
                            F11 530 xD LCI

                            Comment

                            • GT-555
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2012
                              • 183
                              • etelä

                              Originally posted by Shappire View Post
                              Konepelti auki ja vasemmalta alhaalta iso alavesiletku menee päätermarille. Se kiinni, niin huomaa fuskaako päätermari. Siitä samasta letkusta heti jäähdyttimen juuresta lähtee laatikon lämmönvaihtimelle vesiletku. Sen kun luttaa, niin selviää onko laatikon lämmönvaihtimen termari kkunnossa.
                              Kiitti! Pitää tänää kokeilla kumpi falskaa, egr tuli eilen suljettua pois. Maantiellä lämmöt töihin tullessa 65, ja sit taajamassa nousi 70 tienoille. Päätermari on kyllä vuosi sitten vaihdettu :think
                              e61 530da

                              Comment

                              • Kosta87
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 178
                                • Finland

                                Oletteko lukkopihdeillä noita lutannut vai kuinka? Täytys kanssa lämmönvaihtimen letku lytätä..Kauanko uskaltaa ajaa se lytättynä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎