Sehän se on juurikin oikea osa. Jos sulla mahollista on ns. Ajaa sitä autoa nosturilla niin lisää vaan sitä öljyä sillain että on oikea määrä samallahan se siinä tulee tarkistettua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
-
-
Originally posted by Gräns View Post535d vaihdettu egr ja päätermari ja lämmöt olleet koko kesän ajan 80-90 asteen hujakoilla. Nyt syksyn kylmissä jaksaa hädin tuskin nostaa 77-79 asteeseen 30km työmatka-ajossa, missä lämpötilassa poltto käynnistyy? Ilmeisesti tuo laatikon lämmönvaihdin sitten on myös vaihtokunnossa, kilsoja takana 300tkm
Comment
-
-
Mulla on tuollainen 198tkm ajettu E61 530XD LCI -07 ja juuri tuossa pari tuntia sitten vaihdoin päätermarin, kun moottorin lämmöt oli jossain 60-70 asteen välillä koko ajan. n. 10km lenkin perusteella tilanne ei muuttunut lainkaan. Lämmöt kävivät normaalilla ajolla ylimmillään 65 asteessa. Autosta on otettu tuo EGR pois käytöstä lastutuksen yhteydessä ohjelmallisesti, niin voiko tuo EGR termari käytännössä vaikuttaa tuohon koneen lämpenemiseen? Mietin vaan, että onko vika sitten suoraan tuossa vaihteiston öljynlauhduttimessa vai täytyiskö tuo EGR ensin kokeilla. Täytyy kokeilla puristaa tuo alavesiletku pihdeillä tukkoon ja kokeilla heittää uusi lenkki, niin kuin täällä joku aiemmin kertoi tehneensä.
Comment
-
-
Sama se sille on onko egr käytössä vai ei niin se rikkinäinen termari kusee läpi. Käytännössä sItä egr.n softausta ei matka ajossa edes huomaa lämmöistä. Ehkä hitusen hitaammik nousee mutta silti kipuaa vaikka 30asteen pakkasessa yli 90 jos termarit iskussa. Eli ehottomasti se egr termari vaihtoon.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Itse asiassa viallinen EGR-termari laskee lämpöjä vielä tehokkaammin, jos EGR:n pakokaasut eivät ole niitä läpivirtaavia nesteitä lämmittämässä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Tuli mieleen että mitäs virkaa tuolla EGR termarilla oikeastaan on kun ei sitä EGR:ää ole edes käytössä? Onko kukaan tulpannut kokonaan tuota termarin reikää, esim. kierre+pultti lukkoliimalla kiinni ja kanta poikki? Ei olisi sen jälkeen enää murheita tuon turhakkeen kanssa.Last edited by Mane400; 07-11-2013, 20:35.
Comment
-
-
Sen EGR-termari voi disabloida poistamalla sisältä sen pienemmän termarielementin, joka toimii tukipisteenä isommalle elementille.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Tässä minun tapa päästä koko EGR-termarista eroon, tein juuri omaan 730d E65:seen ja pelaa yhtälailla kaikissa M57 ja M57N-koneissa (poislukien x35d:t joissa eri pakosarja?)
Ostin purkuosana (uuden egr-termostaatin hinnalla) manuaalivaihteisesta suoran egr-putken ilman lämmönvaihdinta. Osa käy suoraan paikalleen kun tekee yhden L-muotoisen kannakkeen vaikka lattaraudasta. Letkuja lyhensin hieman joihin junttasin/ruuvasin tiivisteliiman kanssa M16x40 pultit ja laitoin klemmarit päälle---> pitää varmasti. Ennen liimausta/tulppausta puhdistin "varmuuden maksimoimiseksi" letkujen sisäpinnat jarruspray:llä.
Tämä pelaa siis 100% vaikka olisi vakiosofta ja EGR toiminnassakin(!) Putki käy suoraan mistä tahansa vanhemmastakin M57-koneesta kuten valurautainen pakosarjakin peltisen haljetessa, tuo omani on vanhemman M57-koneen putki ja alkuperäisessä peltisessä M57N-pakosarjassa kiinni. Kiinnityslaipat on täysin samat molemmissa päissä.
Eli tähän tapaan ja nyt on yksi ongelma vähemmän, lämpenee ne manuaalitkin!
Ps. Ja voihan nuo letkutkin vaihtaa kaikki manuaalista jolloin säästyy tulppauksiltakin, mutta tästä en ole 100% varma käykö kaikki ne ristiin erityisesti vanhemmista M57-koneista.Last edited by Gonzalez; 07-11-2013, 22:07.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
85-90asteeseen lämpeni oma 535d kunnossa ollessaan 4km ja n .10min ajon jälkeen kaupunkinopeudessa pikkupakkasilla (-10astetta).Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Joo
Originally posted by GT-555 View PostSaatana, eipä lämpee täälläkään enää kun hikiseen 70 asteeseen. Mikäs letku se kannatti painaa pihdeillä lyttyyn jos halusi testaa päätermarin toimivuuden?F11 530 xD LCI
Comment
-
-
Originally posted by Shappire View PostKonepelti auki ja vasemmalta alhaalta iso alavesiletku menee päätermarille. Se kiinni, niin huomaa fuskaako päätermari. Siitä samasta letkusta heti jäähdyttimen juuresta lähtee laatikon lämmönvaihtimelle vesiletku. Sen kun luttaa, niin selviää onko laatikon lämmönvaihtimen termari kkunnossa.e61 530da
Comment
-
Comment