Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    Originally posted by LeMansBlau View Post
    Ok, Kiitti vastauksesta. Taitaapi omakin webasto olla kohta yhtä vesiventtiiliä köyhempi.

    Itellä on auto kotona katoksessa ja töissä saan sisälle, kun lunta tulee paljon, joten ei tarvi paljo autoa sulatella, mutta sellaiselle jolla ei ole katettua autopaikkaa voi toi sisälämmitysprioriteetti olla kova sana.

    Kyllähän toi kone on ehdottomasti se tärkeempi saada lämpöseks nopeemmin ja niinkuin sanottu tämän seurauksena aukee myös "lämpöhanat" sisätiloille nopeesti. Ikkunat aukastaan sitten jääskrapalla jos on pakko!
    Ei tarvitse jääskrapaa lämpö tulee tässä letkumuutoksessa webastolta ensin lämmityslaitteen kennolle josta palaa suoraan moottorin. Eli tuo mitä MAXin auton lämpömittari näytti +49 c on sitä "ylijäämä" lämpöä joka EI ole lämmityslaitteen kennosta siirtynyt puhalluksen avulla kajuuttaan.
    Eli mielestäni tämä muutos kannattaa ehdottomasti tehdä !!
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      Originally posted by e46touring View Post
      Ei tarvitse jääskrapaa lämpö tulee tässä letkumuutoksessa webastolta ensin lämmityslaitteen kennolle josta palaa suoraan moottorin.
      Voisitko jälkipolville vielä kuvata, miten olet toteuttanut tuon letkumuutoksen inline-versioksi. KLIK
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        letkumuutos

        Originally posted by Clavurion View Post
        Voisitko jälkipolville vielä kuvata, miten olet toteuttanut tuon letkumuutoksen inline-versioksi. KLIK
        Kolmitie vesiventtiili osa nro 7 pois. Letkut nro 6 ja 8 19 mm suoralla jatkolla yhteen.
        Letkusta nro 1 T-haara ja letku pois joka menee vesiventtiilille osaan nro 7
        tämän T- haaran tilalle käy 22-25 mm suora jatko. Jatkon pituus 72mm.

        että näin. Ja Torniossa näitä muutoksia voidaan tehdä jos ei itse halua/pysty
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          Originally posted by ojanhe7 View Post
          Mielenkiinnosta kyselen tietääkö joku nouseeko pelkällä tiivisteen poistolla lämmöt yhtä hyvin?
          tietää ei nouse
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • Max
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 994
            • Kotona

            Originally posted by LeMansBlau View Post
            Itellä on auto kotona katoksessa ja töissä saan sisälle, kun lunta tulee paljon, joten ei tarvi paljo autoa sulatella, mutta sellaiselle jolla ei ole katettua autopaikkaa voi toi sisälämmitysprioriteetti olla kova sana.
            Mielestäni tuo et sisätila ei enää ole +18 asteista tai hieman jopa yli on parempi. Itsellä myöskin auto kotosalla katoksessa mut päivisin taivasalla. Jälkimmäisessä tapauksessa, kun sisätilat ovat haaleat, niin luulisi ettei lumi ehdi sulaa auton päälle jäämöykyksi, vaan pysyvät päällä ja sit harjalla pois. Ikkunoistakin luulisi jään lähtevän ilman kiroilua...

            Tälle aamulle auto ehti olla 25 minuuttia Webasto päällä -12 asteen pakkasessa ja käyttämättömänä 11 tuntia. Nesteen lämpötila näytti olevan +48 asteista! Sisätilat sen verran lämpimät et rattiin pystyi tarrautumaan ilman hanskoja mut penkit tuntuivat hieman koleilta...

            Tässä pari erittäin huono laatuista kännykkäkuvaa tehovastuksen paikasta, joka on heti nestesäiliön takana ->

            Comment

            • K70
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 503
              • Vantaa

              Onko tietoa/kokemusta, kuinka teoreettinen vaara tuossa muutoksessa on, ettei kone lähde käyntiin jossain tietyssä lämpötilassa?

              Olin käymässä Autosalvassa ja siellä joku riehui tiskillä tulleensa huijatuksi, kun oli ottanut autoon kalliin Webaston, joka lämmittääkin vain kajuuttaa eikä moottoria.
              Ajattelin siinä vieressä ääneen, että eikös tuo ole korjattavissa tiivisteen poistolla.
              Tiskin takana oleva herra varoitteli, että koneessa on lämpötila-antureita siellä täällä ja jos antureiden välinen lämpötilaero on riittävän eriävä, niin menisi auto vikatilaan, eikä lähtisi käyntiin.

              Onkohan näin ikinä kenellekkään käynyt, vai oliko pelkkää propagandaa?
              S212, E350CDI, -11

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                Originally posted by K70 View Post
                vai oliko pelkkää propagandaa?
                Pelkkä propagandaa. Toi on ihan yleinen merkkiliikkeissä työskentelevien tauti, eli koitetaan pätee, vaikka tietoa ei olisi.

                Eihän nestekierron lämmitys voi millään konstilla aiheuttaa ristiriitaa minkään antureitten välille.
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  Originally posted by LeMansBlau View Post
                  Pelkkä propagandaa. Toi on ihan yleinen merkkiliikkeissä työskentelevien tauti, eli koitetaan pätee, vaikka tietoa ei olisi.

                  Eihän nestekierron lämmitys voi millään konstilla aiheuttaa ristiriitaa minkään antureitten välille.
                  Paremminkin jollain säteilylämmittimellä, letkulämmittimellä tai jopa lohkolämmittimellä tuollaisen tilanteen voisi saada aikaan, kun nesteet ei kierrä kunnolla tai ollenkaan. Muistaakseni joissain pösön hdi moottoreissa oli liian pitkä lohkolämmittimen vastus joka aiheutti käyntiinlähtö ongelmia.
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1327
                    • Tornio

                    lämpötila anturit ??

                    Originally posted by K70 View Post
                    Onko tietoa/kokemusta, kuinka teoreettinen vaara tuossa muutoksessa on, ettei kone lähde käyntiin jossain tietyssä lämpötilassa?

                    Olin käymässä Autosalvassa ja siellä joku riehui tiskillä tulleensa huijatuksi, kun oli ottanut autoon kalliin Webaston, joka lämmittääkin vain kajuuttaa eikä moottoria.
                    Ajattelin siinä vieressä ääneen, että eikös tuo ole korjattavissa tiivisteen poistolla.
                    Tiskin takana oleva herra varoitteli, että koneessa on lämpötila-antureita siellä täällä ja jos antureiden välinen lämpötilaero on riittävän eriävä, niin menisi auto vikatilaan, eikä lähtisi käyntiin.

                    Onkohan näin ikinä kenellekkään käynyt, vai oliko pelkkää propagandaa?
                    Oli varmaankin propagandaa asiakkaan rauhoittamiseksi ja lisäaikaa itselleen tutkia
                    kuinka tuosta selvitään. (suosittelen Autosalvalle BTCF foorumia)
                    JOS tämä sama asiakas sattuisi uudelleen tulemaan saman
                    vian vuoksi.
                    Mitähän tiskin takana olevan Herran mielestä ovat nämä siellä täällä olevat
                    lämpötila-anturit ?
                    Koneesta löytyy 1 kpl jäähdytysnesteen anturi, syyläristä 1kpl
                    missä loput ??
                    odotan mielen kiinnolla JOS joku ne näyttäisi.
                    Loput anturit mittaavat ilman/pakokaasun lämpötiloja ja polttoaineen lämpötilaa.
                    Joten kuinkahan paljon tuota pitäisi jäähdytysnesteellä kuumentaa jotta saisi nuo
                    loput anturit sekaisin. Käsittääkseni puhutaan paineistetun höyryn lämpötiloista ja energia määrästä ennen kuin nuo anturit voisi saada sekaisin.
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      Originally posted by K70 View Post
                      Onkohan näin ikinä kenellekkään käynyt, vai oliko pelkkää propagandaa?
                      Höpötyksiä. Jälkiasennettu webasto, jossa siis koko vesiventtiiliä ei ole eikä tule, ei ole toistaiseksi minkään automerkin missään mallissa ainakaan huonontanut käynnistyvyyttä (jollei akkua ole käytetty tyhjäksi). Moneen E6x diesel malliinkin on suomessa jälkiasennusweba laitettu.

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        Originally posted by WSE1 View Post
                        Höpötyksiä. Jälkiasennettu webasto, jossa siis koko vesiventtiiliä ei ole eikä tule, ei ole toistaiseksi minkään automerkin missään mallissa ainakaan huonontanut käynnistyvyyttä (jollei akkua ole käytetty tyhjäksi). Moneen E6x diesel malliinkin on suomessa jälkiasennusweba laitettu.
                        Muutamissa diisseliaudeissa tietynpituinen lämmitys on aiheuttanut sen että joutuu starttaamaan tosi pitkään ja ilmeisesti moottorin lämpötunnistin mittaa moottorin olevan niin lämmin että hehkutus jää pois tjsp :think ja GMdiisseli kasissa syttyy moottorin häiriövalo ja siirrytään nilkutusmoodiin.

                        ...ainakin täälläiset tapaukset on tulleet eteeni.
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • sirkus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 2195
                          • kaustinen

                          Joo ja e38 740d ei myöskään lähde yhtä hyvin käyntiin jos lämmittää orkkis weballa (joka ei ole alunperin kaukosäädettävä / vain kabiinia lämmittävä malli). -15 suuremmilla pakkasilla kakoo jo käynnistettäessä melkosesti vaikka maksimi 30min ois weba ollu päällä. Ilman webaa hehkuttaa ja lähtee kuin palmun alta. Itellä tämä nyt ei enää haittaa kun auto on yöt lämpimässä tallissa.
                          Chrysler 300c crd touring 2010
                          Daily driver
                          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                          Man cave on wheels
                          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                          Built not bought
                          V8, only juice&milk come in 2 litres

                          Kawasaki zzr1100 fighter


                          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                          Comment

                          • Bergeri
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2010
                            • 70
                            • Etelä-Suomi

                            Originally posted by K70 View Post
                            Onko tietoa/kokemusta, kuinka teoreettinen vaara tuossa muutoksessa on, ettei kone lähde käyntiin jossain tietyssä lämpötilassa?

                            Olin käymässä Autosalvassa ja siellä joku riehui tiskillä tulleensa huijatuksi, kun oli ottanut autoon kalliin Webaston, joka lämmittääkin vain kajuuttaa eikä moottoria.
                            Ajattelin siinä vieressä ääneen, että eikös tuo ole korjattavissa tiivisteen poistolla.
                            Tiskin takana oleva herra varoitteli, että koneessa on lämpötila-antureita siellä täällä ja jos antureiden välinen lämpötilaero on riittävän eriävä, niin menisi auto vikatilaan, eikä lähtisi käyntiin.

                            Onkohan näin ikinä kenellekkään käynyt, vai oliko pelkkää propagandaa?

                            Kyse varmaan Keravan Salvasta? Kuulin siellä täysin samat meuhkaamiset itsekin. Itse jätin nuo kommentit omaan arvoonsa, kun totesin millä tolalla huoltotoiminta, tietämys ja palvelu siellä on - käsittämätöntä sähellystä.
                            e61 530da m-sport 2006
                            ex. e46 330xd -04, e36 323 -95, e30 316 -88, 1502 -75

                            Comment

                            • K70
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 503
                              • Vantaa

                              Originally posted by Bergeri View Post
                              Kyse varmaan Keravan Salvasta? Kuulin siellä täysin samat meuhkaamiset itsekin. Itse jätin nuo kommentit omaan arvoonsa, kun totesin millä tolalla huoltotoiminta, tietämys ja palvelu siellä on - käsittämätöntä sähellystä.
                              Sama paikka
                              S212, E350CDI, -11

                              Comment

                              • Bergeri
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 70
                                • Etelä-Suomi

                                Originally posted by ojanhe7 View Post
                                Mielenkiinnosta kyselen tietääkö joku nouseeko pelkällä tiivisteen poistolla lämmöt yhtä hyvin?
                                Minun mielestä tuon tiivisteen poiston vaikutus on varsin riittävä. Auto yön yli pihalla, lämpötila -12C ja vajaa puol tuntia lämmitystä. Lämmöt nousi tuossa ajassa +30C asteeseen. Kabiini oli jonnii verran viileä, muttei kylmä. Auto-asetuksella se tosin puhaltaa eniten tuulilasiin, täytyy kokeilla saisko kabiinin vielä paremmin lämpiämään muuttamalla tuon puhalluksen manuaalisesti muualle kuin tuulilasiin.
                                e61 530da m-sport 2006
                                ex. e46 330xd -04, e36 323 -95, e30 316 -88, 1502 -75

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎