On käytetty auki ja vaihdettu liekkivahti/tulipesä.
Vikakoodia tuli aluksi vesipumpusta ja sitten tulipesästä ja molemmat vaihdettu. Viimesimmäksi webasto lukossa ilman vikakoodia..
Eli oletan että kyseessä oli "katkos kiertovesipumpulla" ja "ei syty" jonka jälkeen osat vaihdettu.
Lukitus ilman vikakoodia saattaapi olla vaikka "deaktivated" tila jonka aiheuttaa vaikkapa auton mielestä liian alhainen akkujännite.
Korttivika se taitaa silti olla :think
Eli oletan että kyseessä oli "katkos kiertovesipumpulla" ja "ei syty" jonka jälkeen osat vaihdettu.
Lukitus ilman vikakoodia saattaapi olla vaikka "deaktivated" tila jonka aiheuttaa vaikkapa auton mielestä liian alhainen akkujännite.
Korttivika se taitaa silti olla :think
No siltä tämä haisee. Joka ikisestä rasauksesta se nyt lähtee tulille ku auton lyö pakkasesta käyntiin. Käy 3-5min ja hiipuu. Inpan mukaan vesipumppu ainakin pyörii kyllä vaikka webasto ei ois päällä..ja se on uusi, joten uskon että kyllä siellä ne pumpun siivetkin pyörii, kun muuan tässä heitti teoriaa liian jäykästä jäähdytin nesteestä pakkasessa mut ei se siltä ainakaa paisuntasäiliössä vaikuta.
Nyt pitäs pysyä tuo jännitekkin ku IBS on korjattu ja vikakoodi kuitattu. Mitä oon konehuoneesta mitannu niin 14v se lataa kyllä..
Pitää yöksi laittaa vielä varmuudeksi akkulaturi huutamaan 10A ctek, ja kokeilla aamulla virkkaako se mitään kaukosäätimestä..
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
No siltä tämä haisee. Joka ikisestä rasauksesta se nyt lähtee tulille ku auton lyö pakkasesta käyntiin. Käy 3-5min ja hiipuu. Inpan mukaan vesipumppu ainakin pyörii kyllä vaikka webasto ei ois päällä..ja se on uusi, joten uskon että kyllä siellä ne pumpun siivetkin pyörii, kun muuan tässä heitti teoriaa liian jäykästä jäähdytin nesteestä pakkasessa mut ei se siltä ainakaa paisuntasäiliössä vaikuta.
Nyt pitäs pysyä tuo jännitekkin ku IBS on korjattu ja vikakoodi kuitattu. Mitä oon konehuoneesta mitannu niin 14v se lataa kyllä..
Pitää yöksi laittaa vielä varmuudeksi akkulaturi huutamaan 10A ctek, ja kokeilla aamulla virkkaako se mitään kaukosäätimestä..
Se liian jäykkä pakkasneste tarkoittaa liian väkevää seosta eli esim. -60°C jolloin nesteen lämmönsiirtokyky on nii heikko että lämmitin ylikuumenee. Paljonko se pakkaskestävyys autossasi on?
Katsopa livedata Webastolta moottorin käydessä/sammutettuna, mitä se lämmitin oikein touhuilee...
Tietääkö esmes Clavurion että saako ohjelmoitua webaston käyttöä sillai ettei se huuda ihan koko aikaa päällä ajonkaan aikana kovalla pakkasella?
Mittari näyttää 83 asteista nestettä kierrossa mutta silti weba päällä. Ei ihme että kakkua palaa..
Itse Webaa ei pysty koodaamaan. IHKA:lla valittavissa lisälämmitys käytössä tai kokonaan pois käytöstä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Itse Webaa ei pysty koodaamaan. IHKA:lla valittavissa lisälämmitys käytössä tai kokonaan pois käytöstä.
Tuosta pitäisi pystyä ottamaan tuon ajonaikaisen käytön pois päältä.
PSEUDOZUHEIZEN
aktiv active
nicht_aktiv not active
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Tarkoitinkin sitä, että esilämmitysominaisuuden (STANDHEIZUNG) voi jättää toimintaan.
Vai onko se ajonaikainen:
ZUSATZHEIZLEISTUNG
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
No sehän selkis. Näissä tuo vaihtoventtiili vaikuttaa osaltaan toimintaan myös moottorin käydessä.
Vanhemmissa (esim. E39) tuo parametri on ZUHEIZUNG.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment