E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    Originally posted by Marko.K View Post
    Vaihdettu on

    JES! vihdoin!
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Grolsch
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 34
      • Vantaa

      Originally posted by Grolsch View Post
      Tänään iski kesken ajon Restraint system failure-vikailmoitus ruutuun (ABS, airbagit ja turvavöiden kiristimet pois pelistä).
      Ja vikakoodia pukkasi sittenkin pelkääjän penkin tunnistinmatto, nollattu ja seuraavaa kertaa odotellessa...

      Uusi vika on etenkin kosteilla keleillä ilmestyvä alustasta/voimansiirrosta tuleva rollotus/rahina kun esim lähtee liikennevaloista vasemmalle kääntyen, oikealle kääntyessä ei ääniä tule. Pujottelua harrastettu sen verran etten usko pyörän laakerin olevan kyseessä? Kenelläkään mitään ideaa mistä tämä voisi johtua?

      2009 520dA E60, 51tkm mittarissa.

      Comment

      • Anzafin
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 3749
        • Kajaani

        Originally posted by Grolsch View Post
        Ja vikakoodia pukkasi sittenkin pelkääjän penkin tunnistinmatto, nollattu ja seuraavaa kertaa odotellessa...

        Uusi vika on etenkin kosteilla keleillä ilmestyvä alustasta/voimansiirrosta tuleva rollotus/rahina kun esim lähtee liikennevaloista vasemmalle kääntyen, oikealle kääntyessä ei ääniä tule. Pujottelua harrastettu sen verran etten usko pyörän laakerin olevan kyseessä? Kenelläkään mitään ideaa mistä tämä voisi johtua?

        2009 520dA E60, 51tkm mittarissa.
        Voi olla tyhmä ajatus, mutta voisiko rengas ottaa jommalta kummalta puolelta kiinni johonkin? Ovatko renkaat vakiokokoiset vai suuremmat? Onhan sisälokarit edessä kuosissaan etteivät olet kupruilleet tms...

        Tai mahdollisesti vanteet ovat sellaisella offsetillä / niin leveät että rengas ottaa tolppaan kiinni? Tähän voisi liittyä pielessä olevat pyörän kulmat.

        - Antti -
        Last edited by Anzafin; 20-10-2011, 21:22.

        Comment

        • Grolsch
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 34
          • Vantaa

          Originally posted by Anzafin View Post
          Voi olla tyhmä ajatus, mutta voisiko rengas ottaa jommalta kummalta puolelta kiinni johonkin? Ovatko renkaat vakiokokoiset vai suuremmat? Onhan sisälokarit edessä kuosissaan etteivät olet kupruilleet tms...

          Tai mahdollisesti vanteet ovat sellaisella offsetillä / niin leveät että rengas ottaa tolppaan kiinni? Tähän voisi liittyä pielessä olevat pyörän kulmat.

          - Antti -
          Sisälokarit näyttäs olevan kuosissa ja renkaat vakiokokoiset (16" että 19" sekarangastus testattu). Kulmat on keväällä säädetty, pitää käydä tarkastaa vielä kertaalleen.

          Ääni kuulostaisi tulevan ikäänkuin penkkien alta, tuli mieleen että voisiko olla kardaanin laakeri/kiinnike/yms josta joskus muistan lukeneeni. Tänään kerran muistutti taas olemassaolostoon tuo rollotuksen ja kolinan sekoitus.

          Comment

          • Vesper
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 240
            • Vantaa

            2008 LCI 520dA, turbon solenoidi jumittaa, onkos kukaan vaihtanut tuon moottorin (N47) turbon solenoidia? Irrallaan noita ei käsittääkseni saa mistään, mutta jos hommaisi käytetystä turbosta tuollaisen? Muuten pitäisi vaihtaa koko turbo uuteen.

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              Originally posted by Mlatvala View Post
              JES! vihdoin!
              Vaikka en tuota sinun pointtia kyllä ymmärtänytkään
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • Taiska-76
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 35
                • Lappeenranta

                Originally posted by Mik@ View Post
                On niitä mennyt, tainnut muutamalla täälläkin irrota jo kokonaan. Englannin eebaystä katoin kesällä noita niin yhdellä myyjällä oli toim.kuluineen n.230€ orkkis, mutta taisi hävitä ko. myyjä..
                Itse ostin avainvaunulta ja hintaa oli n.400€
                Moi

                Vielä kaipaisin havaintoja/kokemuksia muiltakin tästä. Onko tämäkin tyyppivika tämän mallin laitteissa? Vai harvinaisempaa.
                Onko muita edukkaampia ostopaikkoja. Onko kukaan arvon forumilaisista vaihtanut tätä itse?

                Niin ja kysehän tässä oli tuon M57N2 koneen kampuran hihnapyörän hajoamisesta...

                Tomppa

                Comment

                • APA530
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 108

                  E61 BLUETOOTH, onko vai eikö?

                  Onkohan autossani bluetooth vai ei?

                  varustelistassa on koodi: 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.
                  ja iDrivestä löytyy bluetooth-valikko, mutta:

                  en pysty "tickkaamaan" sitä bluetooth-activate-nappia?
                  keskikonsolissa on puhelimen paikka ja jokin adapteri?
                  mitä siis on tehtävä jotta sen saa toimimaan vai saako lainkaan?

                  kiitokset etukäteen!
                  nyt: E61 535dAt
                  EX Carbon Schwarz
                  M-Sport 530d

                  sigpic

                  Comment

                  • syncro^^
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 765
                    • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                    Originally posted by APA530 View Post
                    Onkohan autossani bluetooth vai ei?

                    varustelistassa on koodi: 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.
                    ja iDrivestä löytyy bluetooth-valikko, mutta:

                    en pysty "tickkaamaan" sitä bluetooth-activate-nappia?
                    keskikonsolissa on puhelimen paikka ja jokin adapteri?
                    mitä siis on tehtävä jotta sen saa toimimaan vai saako lainkaan?

                    kiitokset etukäteen!

                    puhelimesta bluetooth päälle ja sitte koitat näpyttää sitä kyllä pitäs huomata puhelimen ja muista laittaa puhelimesta asetuksista että "näkyy kaikille" tai jtn sinnepäin
                    Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                    BMW G31 540D x-Drive
                    BMW F11 530DA -12

                    Ex:
                    BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                    BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                    BMW F30 320Da -12
                    Bmw E70 3.0DA -07
                    Bmw F10 525DA -10
                    Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                    Comment

                    • APA530
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 108

                      Originally posted by syncro^^ View Post
                      puhelimesta bluetooth päälle ja sitte koitat näpyttää sitä kyllä pitäs huomata puhelimen ja muista laittaa puhelimesta asetuksista että "näkyy kaikille" tai jtn sinnepäin
                      No joo, on kyllä bluetoothit puhelimesta päällä, mutta tuo auton "aktivointi" ei onnistu? Ei anna eikä tapahdu mitään kun yritän bluetooth-checkboxiin laittaa ruksia?
                      nyt: E61 535dAt
                      EX Carbon Schwarz
                      M-Sport 530d

                      sigpic

                      Comment

                      • pere
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 172
                        • Berlin

                        Originally posted by APA530 View Post
                        No joo, on kyllä bluetoothit puhelimesta päällä, mutta tuo auton "aktivointi" ei onnistu? Ei anna eikä tapahdu mitään kun yritän bluetooth-checkboxiin laittaa ruksia?
                        Hieman eri numerolla, mutta lähes identtisellä kuvauksella näyttää tuo BT olevan minullakin listattu:

                        633 PREP. MOB. PH. BUSINESS BLUET. INTERF.

                        eikä varustelistassa ainakaan mitään muuta BT:sta tai puhelimesta puhuta.

                        Tyhmä kysymys, mutta ethän suinkaan koita tuota ajon aikana? Vaan auton ollessa P:llä tai ainoastaan virrat päällä?
                        e61 535dAT -08

                        ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          Originally posted by Marko.K View Post
                          Vaikka en tuota sinun pointtia kyllä ymmärtänytkään
                          Miten vaihdoit? kauan meni aikaa?
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • APA530
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 108

                            Originally posted by pere View Post
                            Hieman eri numerolla, mutta lähes identtisellä kuvauksella näyttää tuo BT olevan minullakin listattu:

                            633 PREP. MOB. PH. BUSINESS BLUET. INTERF.

                            eikä varustelistassa ainakaan mitään muuta BT:sta tai puhelimesta puhuta.

                            Tyhmä kysymys, mutta ethän suinkaan koita tuota ajon aikana? Vaan auton ollessa P:llä tai ainoastaan virrat päällä?
                            ei, en koita ajon aikana
                            saattaisi puhelinpylväät kaatuilla bluetoothin näppäilystä ajon aikana...

                            hmmm, tietäisköhän joku asiasta jotain? itse olen aivan huuli pyöreänä miksei se toimi?

                            ohessa kuva valikosta josta en saa tuota bluetoothia valittua.
                            Attached Files
                            nyt: E61 535dAt
                            EX Carbon Schwarz
                            M-Sport 530d

                            sigpic

                            Comment

                            • Lasikuutio
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 100
                              • Suomi, Kokemäki/Tampere

                              Kone käy kuumana

                              E60, 2004, 520i, bensa,

                              näyttää ajon aikana lämpötilaksi* 90 - 95, ja aina välillä tuo mittari saattaa laskea esim. 87, jonka jälkeen se ikään kuin "nostaa automaattisesti" lämpötilan tuolle äsken mainitsemalleni lämpötilavälille, mutta voi myös nousta 96 tai 97, mutta laskee käytännössä katsoen välittömästi. Ulkolämpötila on siis ollut noin 5 - 10 astetta plussaa.

                              Onko tämä normaalilämpötila, vai onko jotain vialla? Eikö tuon kuitenkin pitäisi erikseen ilmoittaa, mikäli lämpötila on liian korkea...

                              Lisäksi ajon aikana kiekkamittarin vasemmassa reunassa näkyy kaksi viivaa, mutta aamulla (siis koneen jäähdyttyä, ulkolämpötilan ollessa edelleen tuon 5 - 10) näitä viivoja on runssaammin, mutta onko tarpeeksi. Kone on siis varmasti jäähtynyt, mutta olisiko jossain anturissa mahdollisesti vikaa, vai kuuluuko näiden "viivojen" nousta edes tuon korkeammalle? Auto on ollut minulla vasta hetken, joten ei tiedä mitään "normaalipaikkaa".

                              Tästä vielä kuva, kuinka paljon korkealle nämä viivat nousevat aamuisin:

                              (Ja näytössä näkyvä varoitusmerkkikolmiohuutomerkki ilmoittaa vain pissapojan nesteen vähyydestä.)

                              *Katsottu siis tuosta mystisestä valikosta klikkailemalla trippimittaria, ohjeet toisessa threadissa.
                              Ajossa:
                              E60 520i (tulossa showroomiin..)
                              Exät:
                              E39 525i
                              - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                              Bemmin kuvat nettiin helposti ja vaivattomasti? Hanki Dropbox!
                              http://tinyurl.com/hanki-dropbox

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Lasikuutio View Post
                                E60, 2004, 520i, bensa,

                                näyttää ajon aikana lämpötilaksi* 90 - 95, ja aina välillä tuo mittari saattaa laskea esim. 87, jonka jälkeen se ikään kuin "nostaa automaattisesti" lämpötilan tuolle äsken mainitsemalleni lämpötilavälille, mutta voi myös nousta 96 tai 97, mutta laskee käytännössä katsoen välittömästi. Ulkolämpötila on siis ollut noin 5 - 10 astetta plussaa.

                                Onko tämä normaalilämpötila, vai onko jotain vialla? Eikö tuon kuitenkin pitäisi erikseen ilmoittaa, mikäli lämpötila on liian korkea...

                                Lisäksi ajon aikana kiekkamittarin vasemmassa reunassa näkyy kaksi viivaa, mutta aamulla (siis koneen jäähdyttyä, ulkolämpötilan ollessa edelleen tuon 5 - 10) näitä viivoja on runssaammin, mutta onko tarpeeksi. Kone on siis varmasti jäähtynyt, mutta olisiko jossain anturissa mahdollisesti vikaa, vai kuuluuko näiden "viivojen" nousta edes tuon korkeammalle? Auto on ollut minulla vasta hetken, joten ei tiedä mitään "normaalipaikkaa".

                                Tästä vielä kuva, kuinka paljon korkealle nämä viivat nousevat aamuisin:

                                (Ja näytössä näkyvä varoitusmerkkikolmiohuutomerkki ilmoittaa vain pissapojan nesteen vähyydestä.)

                                *Katsottu siis tuosta mystisestä valikosta klikkailemalla trippimittaria, ohjeet toisessa threadissa.
                                Eiköhän tuo ole ihan normaalia. Yllättävää että käy noinkin viileenä.
                                Esim V8 ja V12 koneissa termari on 104 asteinen, olisi voinut olettaa että uudemmatki käy kuumempana => täydellisempi palotapahtuma.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X