Tänään iski kesken ajon Restraint system failure-vikailmoitus ruutuun (ABS, airbagit ja turvavöiden kiristimet pois pelistä).
Ja vikakoodia pukkasi sittenkin pelkääjän penkin tunnistinmatto, nollattu ja seuraavaa kertaa odotellessa...
Uusi vika on etenkin kosteilla keleillä ilmestyvä alustasta/voimansiirrosta tuleva rollotus/rahina kun esim lähtee liikennevaloista vasemmalle kääntyen, oikealle kääntyessä ei ääniä tule. Pujottelua harrastettu sen verran etten usko pyörän laakerin olevan kyseessä? Kenelläkään mitään ideaa mistä tämä voisi johtua?
Ja vikakoodia pukkasi sittenkin pelkääjän penkin tunnistinmatto, nollattu ja seuraavaa kertaa odotellessa...
Uusi vika on etenkin kosteilla keleillä ilmestyvä alustasta/voimansiirrosta tuleva rollotus/rahina kun esim lähtee liikennevaloista vasemmalle kääntyen, oikealle kääntyessä ei ääniä tule. Pujottelua harrastettu sen verran etten usko pyörän laakerin olevan kyseessä? Kenelläkään mitään ideaa mistä tämä voisi johtua?
2009 520dA E60, 51tkm mittarissa.
Voi olla tyhmä ajatus, mutta voisiko rengas ottaa jommalta kummalta puolelta kiinni johonkin? Ovatko renkaat vakiokokoiset vai suuremmat? Onhan sisälokarit edessä kuosissaan etteivät olet kupruilleet tms...
Tai mahdollisesti vanteet ovat sellaisella offsetillä / niin leveät että rengas ottaa tolppaan kiinni? Tähän voisi liittyä pielessä olevat pyörän kulmat.
Voi olla tyhmä ajatus, mutta voisiko rengas ottaa jommalta kummalta puolelta kiinni johonkin? Ovatko renkaat vakiokokoiset vai suuremmat? Onhan sisälokarit edessä kuosissaan etteivät olet kupruilleet tms...
Tai mahdollisesti vanteet ovat sellaisella offsetillä / niin leveät että rengas ottaa tolppaan kiinni? Tähän voisi liittyä pielessä olevat pyörän kulmat.
- Antti -
Sisälokarit näyttäs olevan kuosissa ja renkaat vakiokokoiset (16" että 19" sekarangastus testattu). Kulmat on keväällä säädetty, pitää käydä tarkastaa vielä kertaalleen.
Ääni kuulostaisi tulevan ikäänkuin penkkien alta, tuli mieleen että voisiko olla kardaanin laakeri/kiinnike/yms josta joskus muistan lukeneeni. Tänään kerran muistutti taas olemassaolostoon tuo rollotuksen ja kolinan sekoitus.
2008 LCI 520dA, turbon solenoidi jumittaa, onkos kukaan vaihtanut tuon moottorin (N47) turbon solenoidia? Irrallaan noita ei käsittääkseni saa mistään, mutta jos hommaisi käytetystä turbosta tuollaisen? Muuten pitäisi vaihtaa koko turbo uuteen.
On niitä mennyt, tainnut muutamalla täälläkin irrota jo kokonaan. Englannin eebaystä katoin kesällä noita niin yhdellä myyjällä oli toim.kuluineen n.230€ orkkis, mutta taisi hävitä ko. myyjä..
Itse ostin avainvaunulta ja hintaa oli n.400€
Moi
Vielä kaipaisin havaintoja/kokemuksia muiltakin tästä. Onko tämäkin tyyppivika tämän mallin laitteissa? Vai harvinaisempaa.
Onko muita edukkaampia ostopaikkoja. Onko kukaan arvon forumilaisista vaihtanut tätä itse?
Niin ja kysehän tässä oli tuon M57N2 koneen kampuran hihnapyörän hajoamisesta...
varustelistassa on koodi: 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.
ja iDrivestä löytyy bluetooth-valikko, mutta:
en pysty "tickkaamaan" sitä bluetooth-activate-nappia?
keskikonsolissa on puhelimen paikka ja jokin adapteri?
mitä siis on tehtävä jotta sen saa toimimaan vai saako lainkaan?
kiitokset etukäteen!
nyt: E61 535dAt EX Carbon Schwarz M-Sport 530d
sigpic
varustelistassa on koodi: 644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.
ja iDrivestä löytyy bluetooth-valikko, mutta:
en pysty "tickkaamaan" sitä bluetooth-activate-nappia?
keskikonsolissa on puhelimen paikka ja jokin adapteri?
mitä siis on tehtävä jotta sen saa toimimaan vai saako lainkaan?
kiitokset etukäteen!
puhelimesta bluetooth päälle ja sitte koitat näpyttää sitä kyllä pitäs huomata puhelimen ja muista laittaa puhelimesta asetuksista että "näkyy kaikille" tai jtn sinnepäin
Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
puhelimesta bluetooth päälle ja sitte koitat näpyttää sitä kyllä pitäs huomata puhelimen ja muista laittaa puhelimesta asetuksista että "näkyy kaikille" tai jtn sinnepäin
No joo, on kyllä bluetoothit puhelimesta päällä, mutta tuo auton "aktivointi" ei onnistu? Ei anna eikä tapahdu mitään kun yritän bluetooth-checkboxiin laittaa ruksia?
nyt: E61 535dAt EX Carbon Schwarz M-Sport 530d
sigpic
No joo, on kyllä bluetoothit puhelimesta päällä, mutta tuo auton "aktivointi" ei onnistu? Ei anna eikä tapahdu mitään kun yritän bluetooth-checkboxiin laittaa ruksia?
Hieman eri numerolla, mutta lähes identtisellä kuvauksella näyttää tuo BT olevan minullakin listattu:
633 PREP. MOB. PH. BUSINESS BLUET. INTERF.
eikä varustelistassa ainakaan mitään muuta BT:sta tai puhelimesta puhuta.
Tyhmä kysymys, mutta ethän suinkaan koita tuota ajon aikana? Vaan auton ollessa P:llä tai ainoastaan virrat päällä?
näyttää ajon aikana lämpötilaksi* 90 - 95, ja aina välillä tuo mittari saattaa laskea esim. 87, jonka jälkeen se ikään kuin "nostaa automaattisesti" lämpötilan tuolle äsken mainitsemalleni lämpötilavälille, mutta voi myös nousta 96 tai 97, mutta laskee käytännössä katsoen välittömästi. Ulkolämpötila on siis ollut noin 5 - 10 astetta plussaa.
Onko tämä normaalilämpötila, vai onko jotain vialla? Eikö tuon kuitenkin pitäisi erikseen ilmoittaa, mikäli lämpötila on liian korkea...
Lisäksi ajon aikana kiekkamittarin vasemmassa reunassa näkyy kaksi viivaa, mutta aamulla (siis koneen jäähdyttyä, ulkolämpötilan ollessa edelleen tuon 5 - 10) näitä viivoja on runssaammin, mutta onko tarpeeksi. Kone on siis varmasti jäähtynyt, mutta olisiko jossain anturissa mahdollisesti vikaa, vai kuuluuko näiden "viivojen" nousta edes tuon korkeammalle? Auto on ollut minulla vasta hetken, joten ei tiedä mitään "normaalipaikkaa".
Tästä vielä kuva, kuinka paljon korkealle nämä viivat nousevat aamuisin:
näyttää ajon aikana lämpötilaksi* 90 - 95, ja aina välillä tuo mittari saattaa laskea esim. 87, jonka jälkeen se ikään kuin "nostaa automaattisesti" lämpötilan tuolle äsken mainitsemalleni lämpötilavälille, mutta voi myös nousta 96 tai 97, mutta laskee käytännössä katsoen välittömästi. Ulkolämpötila on siis ollut noin 5 - 10 astetta plussaa.
Onko tämä normaalilämpötila, vai onko jotain vialla? Eikö tuon kuitenkin pitäisi erikseen ilmoittaa, mikäli lämpötila on liian korkea...
Lisäksi ajon aikana kiekkamittarin vasemmassa reunassa näkyy kaksi viivaa, mutta aamulla (siis koneen jäähdyttyä, ulkolämpötilan ollessa edelleen tuon 5 - 10) näitä viivoja on runssaammin, mutta onko tarpeeksi. Kone on siis varmasti jäähtynyt, mutta olisiko jossain anturissa mahdollisesti vikaa, vai kuuluuko näiden "viivojen" nousta edes tuon korkeammalle? Auto on ollut minulla vasta hetken, joten ei tiedä mitään "normaalipaikkaa".
Tästä vielä kuva, kuinka paljon korkealle nämä viivat nousevat aamuisin:
(Ja näytössä näkyvä varoitusmerkkikolmiohuutomerkki ilmoittaa vain pissapojan nesteen vähyydestä.)
*Katsottu siis tuosta mystisestä valikosta klikkailemalla trippimittaria, ohjeet toisessa threadissa.
Eiköhän tuo ole ihan normaalia. Yllättävää että käy noinkin viileenä.
Esim V8 ja V12 koneissa termari on 104 asteinen, olisi voinut olettaa että uudemmatki käy kuumempana => täydellisempi palotapahtuma.
Comment