Originally posted by Mlatvala
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 takaluukun johtosarjat
Collapse
X
-
jos joku kaipaa tähän johtosarjojen korjaamiseen Oulun seudulla jelppiä niin ottaapa hän vaikka yv:llä yhteyttä.
Jo säälistä (en rahanhimosta) tämänkin tyyppivian kohdanneita tallikavereita kohtaan teen arvion korjaustarpeesta. Arvio ei todellakaan maksa mitään ja mielelläni sen teen. Riittää kun tuot rottelosi johonkin päin Oulun keskustaa.
Jos tämän jälkeen konkreettista apua korjauksiin tarvetta niin katsotaan erikseen...Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
E61 2009. Kake ei toimi ja radiokanavien muisti häipynyt
Osaisiko joku neuvoa otsikon mukaiseen ongelmaan missä voisi olla vika?
Antennivahvistin on kertaalleen vaihdettu noin 1.5v sitten. Katsoin vahvistimen sisälle eikä se ollut ainakaan mistään hapettunut, eikä sisällä ollut kosteutta.
Keskuslukitus toimii kojelaudan napista moitteetta. Kaikki valot toimii myös moitteetta, eikä mitään vikakoodeja ole tullut. Takaluukun sähkölukot toimivat jne..
Radio toimii/kuuluu hyvin, paitsi pikavalinnat olivat pyyhkiytyneet.
Ja kake ei toimi ollenkaan, ei edes takaluukun kohdalla.
Johdot olivat päällisin puolin katsottuna ehjiä.
Comment
-
-
Originally posted by D0300162 View PostOsaisiko joku neuvoa otsikon mukaiseen ongelmaan missä voisi olla vika?
Antennivahvistin on kertaalleen vaihdettu noin 1.5v sitten. Katsoin vahvistimen sisälle eikä se ollut ainakaan mistään hapettunut, eikä sisällä ollut kosteutta.
Keskuslukitus toimii kojelaudan napista moitteetta. Kaikki valot toimii myös moitteetta, eikä mitään vikakoodeja ole tullut. Takaluukun sähkölukot toimivat jne..
Radio toimii/kuuluu hyvin, paitsi pikavalinnat olivat pyyhkiytyneet.
Ja kake ei toimi ollenkaan, ei edes takaluukun kohdalla.
Johdot olivat päällisin puolin katsottuna ehjiä.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostOsaako joku kertoa millaiset nämä johtosarjat on.
Onko liittimiä? Saisi olla sellanen missä on liittimet toisessa päässä ja toinen pää jatketaan kaiuttimen reiästä. Noista tarvikkeista löytyy kuvia, mutta orkkiksesta ei.
http://realoem.com/bmw/partxref.do?p...656&showeur=on
Nuo sarjat sinäänsä ajatuksena OK kun tulee takaluukun suunnasta valoilta, kytkimiltä yms. kohteista KAIKKI uutta ja jatko kuuluu tehdä kaiuttimesta n. 20cm eteenpäin. Eli kattoverhoilu pois ja jatko liittimet/sokkelit jotka siinä satsissa on mukana tulee sinne kattoverhoilun ja kattopalkin väliseen tyhjään tilaan.
Lisäksi tuosta korjaus sarjasta puuttuu radion antennikaapeliin kuuluva FAKRAn jatkoliitin sokkeleineen. ts. vanhan antenni kaapelin JOS erehdyt katkomaan huomaamatta jatkoliittimen puuttumista niin jää siinä remontissa radio kuulumatta JOS et FAKRAn jatkoliitintä pihteineen jostain onnistu hankkimaan.
Käytännössä tuo antennikaapeli on harvoin rikki kun on sen suojaputken sisällä ja siten kestää mekaanista kulutusta hyvin.
Huomattavasti parempi ja käytännössä nopeampi lopputulos saavutetaan PUR eristeisellä
johtimella varustetusta robottikaapelista kuoritulla johtimella ja ns. johdinpääteholkista tehdyllä johtimenjatkohylsyllä sekä ohuella 1-3mm kutistesukalla. Huom Tinaamalla tehdyt jatkot eivät kestä !! autossa esiintyvä tärinä murtaa tinatut johtimen entistä helpommin.
privalla lisätietoja tarvittaessa.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostOsaako joku kertoa millaiset nämä johtosarjat on.
Onko liittimiä? Saisi olla sellanen missä on liittimet toisessa päässä ja toinen pää jatketaan kaiuttimen reiästä. Noista tarvikkeista löytyy kuvia, mutta orkkiksesta ei.
http://realoem.com/bmw/partxref.do?p...656&showeur=on
Google?
Tollaset. Vaatii kattoverhoilun irroittamisen että saa vaihdettua. Ei tarvitse tinailla mitään kun on liittimet molemmissa päissä. Noissa on sitten kaikki piuhat joten riippuen auton varustetasosta saattaa pari johtoa jäädä yli. Lopputulos on sama kuin tehtaalta lähtiessään, eli katkeaa jossain vaiheessa kun johtojen kuoret on samaa tavaraa kuin vanhoissakin johdoissa. Noitakin olen joutunut korjaamaan, oli alle vuotta aikaisemmin saksassa vaihdettu erääseen oikealle puolelle tollainen korjaussarja ja johdot suurimmaksi osaksi rispaantuneet. Eli hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa kun samalla vaivalla sen tekee kunnon johdoilla.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostNoitakin olen joutunut korjaamaan, oli alle vuotta aikaisemmin saksassa vaihdettu erääseen oikealle puolelle tollainen korjaussarja ja johdot suurimmaksi osaksi rispaantuneet.
En ihan heti usko, että vuodessa menee rikki, ellei ole jollakin pölynimurikaupiaalla, joka kiertää 24h ovelta ovelle :think
Siinä olet oikeassa, että ainakin ETK:n mukaan tuohon korjausarjaan ei ole tullut päivityksiä vuosien aikana. Eli ilmeisesti samaa johtoa edelleen.
Viimeksi korjasin n 140 tkm ajetun auton johtosarjan. Kaikki johdot oli ehjiä (pl yksi), ja parista oli alkanut eriste katketa.
Sitten tuo johtasarja voidaan myös asentaa väärin. Tungetaan väkisin niiden metallikourujen alle tai asennetaan niin, että siihen jää vetoa tms.
Ei tuokaan projekti ihan yhden jakoavaimen tasoinen homma ole, vaikka äkkiseltään siltä tuntuukin.
Edelleen: johdot on yksi, liittimet (valot, antennivahvistin jne) toinen tekijä, joita taasen ei noissa tarvikesarjoisa vaihdeta, koska ei vaihdeta koko johtosarjaa. Eli sanoisin, että tasan menee, paitsi, että orggissarjalla tulee lisäksi ne liitinliitokset kovaäänisten taakse ja seuraava korjaus menee n 2h nopeammpin, ellei enemmänkin, koska ne liittimet on siellä jo valmiina. Eikä tarvitse niitä asennussarjojakaan, jotka nekin maksa joku 150 euroa yhteensä.
Mutta: en toki tyrmää johtopätkillä korjaamista, mutta ei kannata liikaa dissata orggistapaakaanBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostEli tarkistit, että kovaäänisen takana oli liittimet = laitettu korjaussarja?
En ihan heti usko, että vuodessa menee rikki, ellei ole jollakin pölynimurikaupiaalla, joka kiertää 24h ovelta ovelle :think
Siinä olet oikeassa, että ainakin ETK:n mukaan tuohon korjausarjaan ei ole tullut päivityksiä vuosien aikana. Eli ilmeisesti samaa johtoa edelleen.
Viimeksi korjasin n 140 tkm ajetun auton johtosarjan. Kaikki johdot oli ehjiä (pl yksi), ja parista oli alkanut eriste katketa.
Sitten tuo johtasarja voidaan myös asentaa väärin. Tungetaan väkisin niiden metallikourujen alle tai asennetaan niin, että siihen jää vetoa tms.
Ei tuokaan projekti ihan yhden jakoavaimen tasoinen homma ole, vaikka äkkiseltään siltä tuntuukin.
Edelleen: johdot on yksi, liittimet (valot, antennivahvistin jne) toinen tekijä, joita taasen ei noissa tarvikesarjoisa vaihdeta, koska ei vaihdeta koko johtosarjaa. Eli sanoisin, että tasan menee, paitsi, että orggissarjalla tulee lisäksi ne liitinliitokset kovaäänisten taakse ja seuraava korjaus menee n 2h nopeammpin, ellei enemmänkin, koska ne liittimet on siellä jo valmiina. Eikä tarvitse niitä asennussarjojakaan, jotka nekin maksa joku 150 euroa yhteensä.
Mutta: en toki tyrmää johtopätkillä korjaamista, mutta ei kannata liikaa dissata orggistapaakaanKaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by jaki View Post
Sitten tuo johtasarja voidaan myös asentaa väärin. Tungetaan väkisin niiden metallikourujen alle tai asennetaan niin, että siihen jää vetoa tms.
Siihen johtosarjaan PITÄÄ jäädä VETOA kun luukku on auki asennossa !!
HOX se kaiuttimen reiästä näkyvä haitari kumi.
Suurin ongelma tuossa johtosarjan kestämättömyydessä on juuri niissä metallisissa kouruissa.
Ne kun on hiukan väärin mitoitettu. Eli niitä PITÄÄ AINA muokata sieltä kaiuttimen suunnasta.
Ei nyt ihan kaikkea kerralla paljasteta, mutta varmaan se joka näitä on useampia purkanut /kasannut hoksaa mikä tuossa metallikourun mitoituksessa on vikana.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostGoogle?
Tollaset. Vaatii kattoverhoilun irroittamisen että saa vaihdettua. Ei tarvitse tinailla mitään kun on liittimet molemmissa päissä. Noissa on sitten kaikki piuhat joten riippuen auton varustetasosta saattaa pari johtoa jäädä yli. Lopputulos on sama kuin tehtaalta lähtiessään, eli katkeaa jossain vaiheessa kun johtojen kuoret on samaa tavaraa kuin vanhoissakin johdoissa. Noitakin olen joutunut korjaamaan, oli alle vuotta aikaisemmin saksassa vaihdettu erääseen oikealle puolelle tollainen korjaussarja ja johdot suurimmaksi osaksi rispaantuneet. Eli hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa kun samalla vaivalla sen tekee kunnon johdoilla.
toi google kuva on kyllä nähty ja se ei kerro mitään.
tuossa 6112164 ohjeessa ei kattoverhouksen irroitusta ole, eli luulisin että orkkis jatketaan myös kaiutinreiästä?
Luulen että tohon orkkikseen kun laittaa "käärmeennahan" oikeeseen paikkaan, niin tulee aika kestävä.Last edited by jake2710; 19-04-2014, 11:42.
Comment
-
-
lasi nappi ei toimi, eikä sen lukko aukea
Nyt on kaikki piuhat korjattu tinailemalla. Tein nyt äsken 3 kourun jossa 8 piuhaa.(oikea, sisempi)
2.5mm2 punavalkonen, takalasin lämmitin +
0.35mm2 punavalkonen
0.35 ruskea, takalasin mikrokytkin
0.35 ruskeasininen, takalasin mikrokytkin
0.35 valkosininen, kaukosäädin
0.35 valkovioletti
0.35 mustakeltainen, takalisä jarruvalo
0.35 ruskea, takalisä jarruvalo
nyt pelaa taas kaukosäädin, pyyhkijä jne. Mutta lasinappi ei avaa lasinlukkoa. Se kylläkin rämpsähtää auki kun pistää auton käymään:think.
Vinkkejä otetaan vastaan, miten lasin sais toimiinLast edited by 530diiseli; 03-05-2014, 09:59.
Comment
-
-
Originally posted by 530diiseli View PostNyt on kaikki piuhat korjattu tinailemalla. Tein nyt äsken 3 kourun jossa 8 piuhaa.(oikea, sisempi)
2.5mm2 punavalkonen, takalasin lämmitin +
0.35mm2 punavalkonen
0.35 ruskea
0.35 ruskeasininen
0.35 valkosininen, kaukosäädin
0.35 valkovioletti
0.35 mustakeltainen, takalisä jarruvalo
0.35 ruskea, takalisä jarruvalo
nyt pelaa taas kaukosäädin, pyyhkijä jne. Mutta lasinappi ei avaa lasinlukkoa. Se kylläkin rämpsähtää auki kun pistää auton käymään:think.
Vinkkejä otetaan vastaan, miten lasin sais toimiin
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View PostSiihen johtosarjaan PITÄÄ jäädä VETOA kun luukku on auki asennossa !!
HOX se kaiuttimen reiästä näkyvä haitari kumi.
Suurin ongelma tuossa johtosarjan kestämättömyydessä on juuri niissä metallisissa kouruissa.
Ne kun on hiukan väärin mitoitettu. Eli niitä PITÄÄ AINA muokata sieltä kaiuttimen suunnasta.
Ei nyt ihan kaikkea kerralla paljasteta, mutta varmaan se joka näitä on useampia purkanut /kasannut hoksaa mikä tuossa metallikourun mitoituksessa on vikana.
liekkö eristeet kutustuu hivenen vuosien saatossa?
Itse kyllä teen jatkot tinaamalla,
mutta ne tehdään sellaisiin paikkoihin joissa johdot eivät liiku liitoksiin nähden,
eli hatarikumen etupuolelle jatkona siten että johtojen päät on samaan suuntaan ja teipattuna "patukaksi",
ja luukun päästä johdot ihan suorana jatkona kun ne johdot eivät siellä liiku.
Jos pelkkä tärinä rikkoisi juotokset niin auto ei kovin kauaa pysyisi ajokunnossa kun sitä tinaa autossa on melkoinen määrä jo tehtaalta lähtiessään.
Jos jatkot tekee suoraan kiskojen päähän niin ne juotokset tai mitkään muutkaan liitokset kestä, ts. jos sitä auton pään liitosta ei viedä sinne haitarikumen etupuolelle...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment