Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 takaluukun johtosarjat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GuGi_
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 700
    • Vantaa city

    Originally posted by Mlatvala View Post
    Ei ehken lyö rahoiksi noiden teko
    Suht aikaa vievää veemäistä pikku nypräämistä. Ja jos ei ilmasiks auta ni sit on kiskurimulkku
    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

    F11 525d -11
    E60 M5 -05
    E12 530i -75
    E32 730i - 91
    Chevy Silverado 3500 -93
    R33 Skyline GTS-T -93

    Comment

    • Pex
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 353
      • Kuusamo

      jos joku kaipaa tähän johtosarjojen korjaamiseen Oulun seudulla jelppiä niin ottaapa hän vaikka yv:llä yhteyttä.

      Jo säälistä (en rahanhimosta) tämänkin tyyppivian kohdanneita tallikavereita kohtaan teen arvion korjaustarpeesta. Arvio ei todellakaan maksa mitään ja mielelläni sen teen. Riittää kun tuot rottelosi johonkin päin Oulun keskustaa.

      Jos tämän jälkeen konkreettista apua korjauksiin tarvetta niin katsotaan erikseen...
      Nykyään mennään Volkkarilla

      Ex. E61 520dA 2006

      Comment

      • D0300162
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 34
        • Rauma

        E61 2009. Kake ei toimi ja radiokanavien muisti häipynyt

        Osaisiko joku neuvoa otsikon mukaiseen ongelmaan missä voisi olla vika?
        Antennivahvistin on kertaalleen vaihdettu noin 1.5v sitten. Katsoin vahvistimen sisälle eikä se ollut ainakaan mistään hapettunut, eikä sisällä ollut kosteutta.

        Keskuslukitus toimii kojelaudan napista moitteetta. Kaikki valot toimii myös moitteetta, eikä mitään vikakoodeja ole tullut. Takaluukun sähkölukot toimivat jne..

        Radio toimii/kuuluu hyvin, paitsi pikavalinnat olivat pyyhkiytyneet.
        Ja kake ei toimi ollenkaan, ei edes takaluukun kohdalla.

        Johdot olivat päällisin puolin katsottuna ehjiä.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          Originally posted by D0300162 View Post
          Osaisiko joku neuvoa otsikon mukaiseen ongelmaan missä voisi olla vika?
          Antennivahvistin on kertaalleen vaihdettu noin 1.5v sitten. Katsoin vahvistimen sisälle eikä se ollut ainakaan mistään hapettunut, eikä sisällä ollut kosteutta.

          Keskuslukitus toimii kojelaudan napista moitteetta. Kaikki valot toimii myös moitteetta, eikä mitään vikakoodeja ole tullut. Takaluukun sähkölukot toimivat jne..

          Radio toimii/kuuluu hyvin, paitsi pikavalinnat olivat pyyhkiytyneet.
          Ja kake ei toimi ollenkaan, ei edes takaluukun kohdalla.

          Johdot olivat päällisin puolin katsottuna ehjiä.
          Johtosarjat tai avain rikki.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • D0300162
            Bimmer Rookie
            • Oct 2011
            • 34
            • Rauma

            Originally posted by Rahu View Post
            Johtosarjat tai avain rikki.
            luultavasti sitten johtosarja kun kumpikaan kake ei toimi.
            Ei muuta kuin kiva vkl projekti siitä

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              Osaako joku kertoa millaiset nämä johtosarjat on.
              Onko liittimiä? Saisi olla sellanen missä on liittimet toisessa päässä ja toinen pää jatketaan kaiuttimen reiästä. Noista tarvikkeista löytyy kuvia, mutta orkkiksesta ei.



              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                Originally posted by jake2710 View Post
                Osaako joku kertoa millaiset nämä johtosarjat on.
                Onko liittimiä? Saisi olla sellanen missä on liittimet toisessa päässä ja toinen pää jatketaan kaiuttimen reiästä. Noista tarvikkeista löytyy kuvia, mutta orkkiksesta ei.



                http://realoem.com/bmw/partxref.do?p...656&showeur=on
                Yhdet tuommoiset korjaus sarjat asentaneena EN VOI suositella.
                Nuo sarjat sinäänsä ajatuksena OK kun tulee takaluukun suunnasta valoilta, kytkimiltä yms. kohteista KAIKKI uutta ja jatko kuuluu tehdä kaiuttimesta n. 20cm eteenpäin. Eli kattoverhoilu pois ja jatko liittimet/sokkelit jotka siinä satsissa on mukana tulee sinne kattoverhoilun ja kattopalkin väliseen tyhjään tilaan.
                Lisäksi tuosta korjaus sarjasta puuttuu radion antennikaapeliin kuuluva FAKRAn jatkoliitin sokkeleineen. ts. vanhan antenni kaapelin JOS erehdyt katkomaan huomaamatta jatkoliittimen puuttumista niin jää siinä remontissa radio kuulumatta JOS et FAKRAn jatkoliitintä pihteineen jostain onnistu hankkimaan.
                Käytännössä tuo antennikaapeli on harvoin rikki kun on sen suojaputken sisällä ja siten kestää mekaanista kulutusta hyvin.

                Huomattavasti parempi ja käytännössä nopeampi lopputulos saavutetaan PUR eristeisellä
                johtimella varustetusta robottikaapelista kuoritulla johtimella ja ns. johdinpääteholkista tehdyllä johtimenjatkohylsyllä sekä ohuella 1-3mm kutistesukalla. Huom Tinaamalla tehdyt jatkot eivät kestä !! autossa esiintyvä tärinä murtaa tinatut johtimen entistä helpommin.

                privalla lisätietoja tarvittaessa.
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  Originally posted by jake2710 View Post
                  Osaako joku kertoa millaiset nämä johtosarjat on.
                  Onko liittimiä? Saisi olla sellanen missä on liittimet toisessa päässä ja toinen pää jatketaan kaiuttimen reiästä. Noista tarvikkeista löytyy kuvia, mutta orkkiksesta ei.



                  http://realoem.com/bmw/partxref.do?p...656&showeur=on

                  Google?



                  Tollaset. Vaatii kattoverhoilun irroittamisen että saa vaihdettua. Ei tarvitse tinailla mitään kun on liittimet molemmissa päissä. Noissa on sitten kaikki piuhat joten riippuen auton varustetasosta saattaa pari johtoa jäädä yli. Lopputulos on sama kuin tehtaalta lähtiessään, eli katkeaa jossain vaiheessa kun johtojen kuoret on samaa tavaraa kuin vanhoissakin johdoissa. Noitakin olen joutunut korjaamaan, oli alle vuotta aikaisemmin saksassa vaihdettu erääseen oikealle puolelle tollainen korjaussarja ja johdot suurimmaksi osaksi rispaantuneet. Eli hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa kun samalla vaivalla sen tekee kunnon johdoilla.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    Originally posted by Robi View Post
                    Noitakin olen joutunut korjaamaan, oli alle vuotta aikaisemmin saksassa vaihdettu erääseen oikealle puolelle tollainen korjaussarja ja johdot suurimmaksi osaksi rispaantuneet.
                    Eli tarkistit, että kovaäänisen takana oli liittimet = laitettu korjaussarja?
                    En ihan heti usko, että vuodessa menee rikki, ellei ole jollakin pölynimurikaupiaalla, joka kiertää 24h ovelta ovelle :think
                    Siinä olet oikeassa, että ainakin ETK:n mukaan tuohon korjausarjaan ei ole tullut päivityksiä vuosien aikana. Eli ilmeisesti samaa johtoa edelleen.
                    Viimeksi korjasin n 140 tkm ajetun auton johtosarjan. Kaikki johdot oli ehjiä (pl yksi), ja parista oli alkanut eriste katketa.

                    Sitten tuo johtasarja voidaan myös asentaa väärin. Tungetaan väkisin niiden metallikourujen alle tai asennetaan niin, että siihen jää vetoa tms.
                    Ei tuokaan projekti ihan yhden jakoavaimen tasoinen homma ole, vaikka äkkiseltään siltä tuntuukin.
                    Edelleen: johdot on yksi, liittimet (valot, antennivahvistin jne) toinen tekijä, joita taasen ei noissa tarvikesarjoisa vaihdeta, koska ei vaihdeta koko johtosarjaa. Eli sanoisin, että tasan menee, paitsi, että orggissarjalla tulee lisäksi ne liitinliitokset kovaäänisten taakse ja seuraava korjaus menee n 2h nopeammpin, ellei enemmänkin, koska ne liittimet on siellä jo valmiina. Eikä tarvitse niitä asennussarjojakaan, jotka nekin maksa joku 150 euroa yhteensä.
                    Mutta: en toki tyrmää johtopätkillä korjaamista, mutta ei kannata liikaa dissata orggistapaakaan
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      Originally posted by jaki View Post
                      Eli tarkistit, että kovaäänisen takana oli liittimet = laitettu korjaussarja?
                      En ihan heti usko, että vuodessa menee rikki, ellei ole jollakin pölynimurikaupiaalla, joka kiertää 24h ovelta ovelle :think
                      Siinä olet oikeassa, että ainakin ETK:n mukaan tuohon korjausarjaan ei ole tullut päivityksiä vuosien aikana. Eli ilmeisesti samaa johtoa edelleen.
                      Viimeksi korjasin n 140 tkm ajetun auton johtosarjan. Kaikki johdot oli ehjiä (pl yksi), ja parista oli alkanut eriste katketa.

                      Sitten tuo johtasarja voidaan myös asentaa väärin. Tungetaan väkisin niiden metallikourujen alle tai asennetaan niin, että siihen jää vetoa tms.
                      Ei tuokaan projekti ihan yhden jakoavaimen tasoinen homma ole, vaikka äkkiseltään siltä tuntuukin.
                      Edelleen: johdot on yksi, liittimet (valot, antennivahvistin jne) toinen tekijä, joita taasen ei noissa tarvikesarjoisa vaihdeta, koska ei vaihdeta koko johtosarjaa. Eli sanoisin, että tasan menee, paitsi, että orggissarjalla tulee lisäksi ne liitinliitokset kovaäänisten taakse ja seuraava korjaus menee n 2h nopeammpin, ellei enemmänkin, koska ne liittimet on siellä jo valmiina. Eikä tarvitse niitä asennussarjojakaan, jotka nekin maksa joku 150 euroa yhteensä.
                      Mutta: en toki tyrmää johtopätkillä korjaamista, mutta ei kannata liikaa dissata orggistapaakaan
                      Saksassa ihan valtuutettu BMW merkkiorganisaatioon kuuluva firma sen oli korjannut..en muista enää missä oli tehty mutta samalla lailla oli piuhat rispaantuneet kuin esim 160tkm ajetussa Suomiautossa. Toki voi olla asentajassa vikaa joka ton korjaussarjan on sinne asentanut kun oli mm katon sisällä piuhat ihan sekaisin eikä kiinni missään. Eli kun liitokset tulee noin 30cm kaiutinreijästä kohti keulaa ja ne on siellä ihan kiinni omissa telineissään. Nyt oli piuhanippu vaan tungettu sinne kattoverhoilun väliin.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        Originally posted by jaki View Post

                        Sitten tuo johtasarja voidaan myös asentaa väärin. Tungetaan väkisin niiden metallikourujen alle tai asennetaan niin, että siihen jää vetoa tms.
                        Juuri näin. Useamman tina pelle "korjaajan" jäljiltä tehty ISO työ noiden johtosarjojen korjauksen kanssa.
                        Siihen johtosarjaan PITÄÄ jäädä VETOA kun luukku on auki asennossa !!
                        HOX se kaiuttimen reiästä näkyvä haitari kumi.

                        Suurin ongelma tuossa johtosarjan kestämättömyydessä on juuri niissä metallisissa kouruissa.
                        Ne kun on hiukan väärin mitoitettu. Eli niitä PITÄÄ AINA muokata sieltä kaiuttimen suunnasta.
                        Ei nyt ihan kaikkea kerralla paljasteta, mutta varmaan se joka näitä on useampia purkanut /kasannut hoksaa mikä tuossa metallikourun mitoituksessa on vikana.
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • jake2710
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 828

                          Originally posted by Robi View Post
                          Google?



                          Tollaset. Vaatii kattoverhoilun irroittamisen että saa vaihdettua. Ei tarvitse tinailla mitään kun on liittimet molemmissa päissä. Noissa on sitten kaikki piuhat joten riippuen auton varustetasosta saattaa pari johtoa jäädä yli. Lopputulos on sama kuin tehtaalta lähtiessään, eli katkeaa jossain vaiheessa kun johtojen kuoret on samaa tavaraa kuin vanhoissakin johdoissa. Noitakin olen joutunut korjaamaan, oli alle vuotta aikaisemmin saksassa vaihdettu erääseen oikealle puolelle tollainen korjaussarja ja johdot suurimmaksi osaksi rispaantuneet. Eli hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa kun samalla vaivalla sen tekee kunnon johdoilla.

                          toi google kuva on kyllä nähty ja se ei kerro mitään.
                          tuossa 6112164 ohjeessa ei kattoverhouksen irroitusta ole, eli luulisin että orkkis jatketaan myös kaiutinreiästä?
                          Luulen että tohon orkkikseen kun laittaa "käärmeennahan" oikeeseen paikkaan, niin tulee aika kestävä.
                          Last edited by jake2710; 19-04-2014, 11:42.

                          Comment

                          • 530diiseli
                            Newbiemmer
                            • Jun 2013
                            • 19
                            • Ylöjärvi

                            lasi nappi ei toimi, eikä sen lukko aukea

                            Nyt on kaikki piuhat korjattu tinailemalla. Tein nyt äsken 3 kourun jossa 8 piuhaa.(oikea, sisempi)
                            2.5mm2 punavalkonen, takalasin lämmitin +
                            0.35mm2 punavalkonen
                            0.35 ruskea, takalasin mikrokytkin
                            0.35 ruskeasininen, takalasin mikrokytkin
                            0.35 valkosininen, kaukosäädin
                            0.35 valkovioletti
                            0.35 mustakeltainen, takalisä jarruvalo
                            0.35 ruskea, takalisä jarruvalo

                            nyt pelaa taas kaukosäädin, pyyhkijä jne. Mutta lasinappi ei avaa lasinlukkoa. Se kylläkin rämpsähtää auki kun pistää auton käymään:think.
                            Vinkkejä otetaan vastaan, miten lasin sais toimiin
                            Last edited by 530diiseli; 03-05-2014, 09:59.

                            Comment

                            • Kramer77
                              Bimmer Rookie
                              • May 2013
                              • 77
                              • Kokkola

                              Originally posted by 530diiseli View Post
                              Nyt on kaikki piuhat korjattu tinailemalla. Tein nyt äsken 3 kourun jossa 8 piuhaa.(oikea, sisempi)
                              2.5mm2 punavalkonen, takalasin lämmitin +
                              0.35mm2 punavalkonen
                              0.35 ruskea
                              0.35 ruskeasininen
                              0.35 valkosininen, kaukosäädin
                              0.35 valkovioletti
                              0.35 mustakeltainen, takalisä jarruvalo
                              0.35 ruskea, takalisä jarruvalo

                              nyt pelaa taas kaukosäädin, pyyhkijä jne. Mutta lasinappi ei avaa lasinlukkoa. Se kylläkin rämpsähtää auki kun pistää auton käymään:think.
                              Vinkkejä otetaan vastaan, miten lasin sais toimiin
                              Sulla on vissiin mikrokytkin paskana. Mulla teki just samalla lailla käynnistäessä ja loppujen lopuks se ei pysyny edes ajaessakaan kiinni. Tällä hetkellä mulla on otettu koko piuha irti mikrokytkimestä, kun ei sattunu silloin olemaan osaa merkkarin hyllyssä. Saapa nähä muistanko ees hommata koko osaa.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7527
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by e46touring View Post
                                Siihen johtosarjaan PITÄÄ jäädä VETOA kun luukku on auki asennossa !!
                                HOX se kaiuttimen reiästä näkyvä haitari kumi.

                                Suurin ongelma tuossa johtosarjan kestämättömyydessä on juuri niissä metallisissa kouruissa.
                                Ne kun on hiukan väärin mitoitettu. Eli niitä PITÄÄ AINA muokata sieltä kaiuttimen suunnasta.
                                Ei nyt ihan kaikkea kerralla paljasteta, mutta varmaan se joka näitä on useampia purkanut /kasannut hoksaa mikä tuossa metallikourun mitoituksessa on vikana.
                                Tosin orkkiksena johtosarjoissa tuppaa olemaan liikaakin vetoa,
                                liekkö eristeet kutustuu hivenen vuosien saatossa?

                                Itse kyllä teen jatkot tinaamalla,
                                mutta ne tehdään sellaisiin paikkoihin joissa johdot eivät liiku liitoksiin nähden,
                                eli hatarikumen etupuolelle jatkona siten että johtojen päät on samaan suuntaan ja teipattuna "patukaksi",
                                ja luukun päästä johdot ihan suorana jatkona kun ne johdot eivät siellä liiku.
                                Jos pelkkä tärinä rikkoisi juotokset niin auto ei kovin kauaa pysyisi ajokunnossa kun sitä tinaa autossa on melkoinen määrä jo tehtaalta lähtiessään.
                                Jos jatkot tekee suoraan kiskojen päähän niin ne juotokset tai mitkään muutkaan liitokset kestä, ts. jos sitä auton pään liitosta ei viedä sinne haitarikumen etupuolelle...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎