Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paarma78
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 291
    • Klaukkala

    Originally posted by Mikko1979 View Post
    Onko muilla ollut ongelmia tuon NELIVETOISEN E61 madalluksessa, meinaa usko loppua ku ei millään saa toimimaan, ihan kun pohjais joka montussa tällä Bilstein B8 iskareilla ja h&r -35mm jousituksella.

    onko kukaan laittanu tuota KW sarjaa näihin 4WD autoihin, toimiiiko????

    Mikko
    Tuossa se oma tulos B6 kanssa (tosin sedanista mutta etupää lienee sama):
    Linkki

    Kyllä tossa joustoa on, mutta tosi teräviin tulee tössähdys mutta varsinaista pamausta ei enää. Vähän vielä miettinyt josko sen vieläkin uudehkon iskarin yläpään laakerin tzekkais jos siitä sais lopullisen parannuksen tuohon...
    BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
    BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
    ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
    ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

    Comment

    • Mikko1979
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 65
      • Siilinjärvi

      Originally posted by Bablo81 View Post
      Omaan nelikkoon viime viikolla tuli -35mm H&R ja perää alas koodaamalla. Kaikenlaisia kauhukertomuksia itsekin lukeneena todella tyytyväinen tähän ratkaisuun. Ei ole pohjannut vaikka montuistakin on menty
      olis joskus kiva päästä tutustumaan sinun autoon lähemmin, näkis ja voitas verrata että mikä on mulla menny vituiks.

      Mikko
      BMW E61 530 xd LCI 2007

      Comment

      • Bablo81
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 168
        • Savonmua

        Originally posted by Mikko1979 View Post
        olis joskus kiva päästä tutustumaan sinun autoon lähemmin, näkis ja voitas verrata että mikä on mulla menny vituiks.

        Mikko
        Arkipäivät menee etelässä töissä mut viikonloppuisin pyörin Mualiman navalla. Mulla siis ihan orkkis iskarit/H&R -35mm jouset ja hyvin näyttäs pelaavan.
        Last edited by Bablo81; 16-03-2015, 22:12.
        f11 530xd m-sport -12


        - ex e61 530xd m-sport, -06
        - ex e39 530d, -00
        - ex e30 320 touring

        Comment

        • Paarma78
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 291
          • Klaukkala

          "Sokean miehen viesti" kun vastaus olikin edellisessä
          Last edited by Paarma78; 16-03-2015, 22:13. Reason: Hutikuti
          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

          Comment

          • tommi_n
            Bimmer Rookie
            • Sep 2014
            • 65
            • Tampere

            Joku kyseli budjettialustaa... Mulla on alkuvuodesta asti ollu Vogtlandin coilisetti ja ihan tyytyväinen oon ollu. Edessä 7kg jousi joka on ihan mukava, ei juuri m-sportia kovempi. Taakse tuli säädettävät korkeusanturin linkkitangot joilla perä säädetään ilman Inpaa ja uudet iskarit joissa tais tüv-paperin mukaan olla 10-15mm vakioo enempi liikevaraa...tiä sit mitä ne auttaa, mut onpahan kummiski.

            Etutolpan säätömutteri tulee ainakin 20" vanteen tielle mutta mahdollistaa 9.5" vanteen sopimisen jos backspace on vähemmän kuin 143mm, eli ET10 jos vanteen reunan vahvuus on maksimissaan 1/2". Mulla oli 13,3mm ja sisäkehän rivasta sorvattiin 3mm leveyttä pois.

            Tüv-lappu mahdollistaa 330 ja 325 napamitat ja niillä muutoskatsastin omani ongelmitta. Alaspäinkin viä pääsee... Vakio m-sport oli 360mm luokkaa kun sitäkin joku kyseli.

            Nykyään näyttää olevan 649€ plus postit, olikohan pari kymppiä. Hinnat näköjään vuoden vaihteessa noussu muutaman kympin mut pidän silti edullisena koska: TÜV ja Made in Germany.

            Last edited by tommi_n; 16-03-2015, 22:48.
            BMW e61 535d M-sport
            Lancia Delta HF integrale

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              Minä se taisin kysellä kaikkia noita, kiitos vaan

              Tilasin BC Racingin coilit eteen, yläpäillä joissa camber-säädöt, 520eur kuluineen.

              Leimallehan noita ei saa, vai onko joku kokeillut?
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • tommi_n
                Bimmer Rookie
                • Sep 2014
                • 65
                • Tampere

                BC:n leimaaminen on edelleen kaiketi tuuripeliä koska Trafi arpoo alustan vaatimuksien kanssa.

                Mä koitin kerran yhteen edellisistä autoista BC:tä leimata ja katsastajan kanta oli selvä: jos autoon vaaditaan mallikohtaisesti hyväksytty alusta niin silloin se vaaditaan eikä BC:n tüv-todistus riitä joka toteaa että ko. yritys on TÜV:n hyväksymä alustavalmistaja yleisesti. Tämä riittää olikohan 2001 asti ja sen jälkeen valmistettuihin autoihin vaaditaan mallikohtainen todistus jota BC:llä ei ole eikä maahantuojan (Mamasan) allekirjoittama todistus riitä.

                Sinänsähän erikoista on vaikka nyt tämä touringin takaiskarin vaihto. Mulla tuli siitä prosentin puolikas vaikka vain jouset lasketaan kanta-auton osiksi ja siten "prosenttiosiksi". En tosin jaksanut alkaa tästä vääntämään leimalla kun asialla sinänsä ei ole mitään merkitystä ja katsastajan toiminta erittäin ammattimaista. Iskarin tapauksessa prosentteja kuuluis tulla vasta kun se vaihdetaan toisenlaiseksi kuin kanta-auton osa... Mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan, mun mielestä iskari on aina iskari. Etutolpista ymmärrän että coilover-tapauksessa prosentteja tulee koska tolppa on toisenlainen ja jousista tulee aina prosentit. Sekin vähän kummallista kun onhan jouset yhtälailla kulutusosia kuten iskaritkin ja kulutusosista ei tule prosentteja. (tosin jos vaihtaa vakiojousen kynäjouseen niin se on erilainen osa, ymmärrän että tässä tapauksessa tulee prosentteja) Mikä on kulutusosa, niistähän voi väitellä varmaan loputtomiin. Periaatteessahan kaikki auton osat kuluu tavalla tai toisella.

                Vähän saattoi mennä sivuraiteelle...
                BMW e61 535d M-sport
                Lancia Delta HF integrale

                Comment

                • haagertti
                  Newbiemmer
                  • Jan 2012
                  • 21
                  • turku

                  Moro. ite kävin eilen leimaamassa bc:een alustan omaan bemmiin ja ei ollut mitään ongelmaa katsastus ukon kanssa.

                  Comment

                  • revote
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2013
                    • 1886
                    • Hollola

                    Laitas haagertti kuvaa omasta autostasi, fitmentti-topikista pongasin että sulla on aika matala rengastus niin näkisin miltä se näyttää ja istuu
                    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                    Comment

                    • haagertti
                      Newbiemmer
                      • Jan 2012
                      • 21
                      • turku



                      Tuossa tuli vähän suuri kuva, anteeks siitä. Mut tuolta näyttää nyt. Valmishan tuokaan ei ole alaspäin tarttis vielä päästä

                      Ja vanteet on 19x9&10 molemmissa et 24 renkaat on 225/35/19,235/35/19. Takana on 40mm pultattava spacer ja edessä 13mm pultattava spacer
                      Last edited by haagertti; 18-03-2015, 09:17.

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        Tuo takanen on tosi härski

                        Takana ET siis -16 ja edessä 11?
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • GuGi_
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 700
                          • Vantaa city

                          Ei kyllä mun silmään oikeen istu. Näyttää vähän hassulta kun on noin eriparia edessä ja takana. Edessä jää kaaren sisäpuolella ja takana tulee ulkopuolelle...

                          Noin ulos tuleva takavanne ei imo sovi tähän koriin. Johonkin maata viistävään 36/30:iin joo, mutta ei tähän :think
                          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                          F11 525d -11
                          E60 M5 -05
                          E12 530i -75
                          E32 730i - 91
                          Chevy Silverado 3500 -93
                          R33 Skyline GTS-T -93

                          Comment

                          • haagertti
                            Newbiemmer
                            • Jan 2012
                            • 21
                            • turku

                            Originally posted by GuGi_ View Post
                            Ei kyllä mun silmään oikeen istu. Näyttää vähän hassulta kun on noin eriparia edessä ja takana. Edessä jää kaaren sisäpuolella ja takana tulee ulkopuolelle...

                            Noin ulos tuleva takavanne ei imo sovi tähän koriin. Johonkin maata viistävään 36/30:iin joo, mutta ei tähän :think
                            Juu itekkin sitä tossa vähän karsatelin kanssa mut postimies pate toi eilen 25mm pultattavat spacerit niin katotaan miten istuu sillä kosna tarkotus oli saada vaan mahdollisimman kaaren tuntumaan. Voin laitella kuvaa sitten siitä kun on 25mm paikallaan ja tiputettu persettä alaspäin.

                            Comment

                            • revote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1886
                              • Hollola

                              Mutta mitkä sulla oli nuo lopulliset ET:t?

                              Edit: siellä toisaallahan sinä ne jo kerroit.
                              Last edited by revote; 18-03-2015, 19:10.
                              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                              Comment

                              • Mikko1979
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2011
                                • 65
                                • Siilinjärvi

                                kyllä se on iskari joka pohjaa näissä 4WD malleissa liian herkästi jos laittaa H&R -35 mm jouset. nyt on kokeiltu vakio, bilstein b6, bilstein b8 iskarilla ja kaikissa tulee vastaan sama ongelma. iskarin liikerata liian lyhyt. hyvään alustaan vielä pitkä matka, jos nimittäin meinaa että pitää uskaltaa ajaa pattiin oikein tosissaan. vastaavasti takavetoisessa vastaavassa on KW street comfort ja toimii suhteellisen hyvin, samalla testipätkällä huomattavasti kovemmalla vauhdilla ilman mitään ongelmia. itellä taas meno oli ihan järkyttävää kun koko ajan löi läpi vaikka viimesellä testillä oli norm. pituiset jousetkin 4WD alla. näillä sai edes vähän lisää pituutta ennen iskarin pohjaamista, mutta silti bilstein pohjasi. eli mitäpä seuraavaksi. olisko nuissa KW sarjoissa iskarin liikerata pidempi ???


                                Mikko
                                BMW E61 530 xd LCI 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎