Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6746
    • PK-seutu

    Originally posted by paapaa View Post
    kuinka hyödykästä, yleisesti otettuna on maksaa useampi satanen automaattilaatikon putsauksesta & uusista öljyistä & suodattimesta?

    tottakai hyvä juttu, kuten moottorin puolellakin putsauksesta ja uudet aineet sisään..mutta paikallinen korjaamo, mikä ei kalliimmasta päästä:

    moottoriputsaus,automaattivaihteistoputsaus, näihin öljyt + suodattimet + peräöljyjen vaihto yhteensä 750 ,- huooh!!
    Jos laatikon osalta tehdään huuhtelemalla ja hyvillä öljyillä niin tuohan on halpa.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • lassiv
      BTCF Member
      • Nov 2015
      • 312
      • Lahti

      420d B47

      Eipä oikein löytynyt juttua tuolta 3/4 sarjan alta, niin tullaampa tänne kysäsemään kun täällä juttua aiheesta tuntuu riittävän

      Mietityttänyt tässä onko minkälaisia kokemuksia tästä B47 moottorin ohjelmoinnista, ihan joka päiväisessä työajossa auto eli ei todellakaan tarkoitus ottaa jokaista heppaa sieltä irti. Lähinnä kiinnostaa mitä tuolta saa vakiokuntoisena järkevästi ulos ja kannattaako koko homma.

      Toisena kiinnostaa miten tuo 8lovinen tässä 4pyttysen perässä kestää? Tuskin ainakaan lähelläkään 3litraisen 8lovisen keston tasolla on?

      Myös kiinnostaa onko Lahden ohjelmointi paikoista kokemuksia vai onko järkevintä lähteä keha3 sisälle tai johonkin tiettyyn paikkaan näitten bertta koneiden kanssa? Muutenkin kiinnostaa miten B47 ylipäätään ohjelmointia ottaa vastaan verraten esim N47.

      ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Originally posted by lassiv View Post
        Eipä oikein löytynyt juttua tuolta 3/4 sarjan alta, niin tullaampa tänne kysäsemään kun täällä juttua aiheesta tuntuu riittävän

        Mietityttänyt tässä onko minkälaisia kokemuksia tästä B47 moottorin ohjelmoinnista, ihan joka päiväisessä työajossa auto eli ei todellakaan tarkoitus ottaa jokaista heppaa sieltä irti. Lähinnä kiinnostaa mitä tuolta saa vakiokuntoisena järkevästi ulos ja kannattaako koko homma.

        Toisena kiinnostaa miten tuo 8lovinen tässä 4pyttysen perässä kestää? Tuskin ainakaan lähelläkään 3litraisen 8lovisen keston tasolla on?

        Myös kiinnostaa onko Lahden ohjelmointi paikoista kokemuksia vai onko järkevintä lähteä keha3 sisälle tai johonkin tiettyyn paikkaan näitten bertta koneiden kanssa? Muutenkin kiinnostaa miten B47 ylipäätään ohjelmointia ottaa vastaan verraten esim N47.
        Paljon on kokemusta ja noita omistaneenakin. B47 on parempi kuin N47, kaikilta osin. Voimaa saa saman verran, mutta B47 se tulee helpommin. Väännöt rajaa 460Nm seutuville niin ei käy paikkojen päälle. Automaatti kestää hienosti ja vaihtamisen parantamiseen on kostit olemassa. Jakopää on parempi, joskin yksittäisiä hajoamisia on ollut, mutta ei liity ohjelmointiin mitenkään. Kannattaa ohjelmoida, aivan eri peli sen jälkeen.

        Lahdessa ohjelmointi onnistuu kun otat yhteyttä Espoon jälleenmyyjään: www.lisaatehoa.fi/reseller
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Targo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2013
          • 226
          • Raisio

          Mä hain supparilta tänään 520dhen ohjelman. Homma kävi kyllä todella kivuttomasti että ei voi kuin suositella. Tältä auton olisi pitänyt uutena jo tuntua
          Nykyiset
          E39 96' 540i

          Comment

          • hakala-
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 456
            • Tampere

            F11 535dx 185tkm ajettu, eipä ollut paljo mitään imusarjassa ja imukanavissa. Liuottimella ja kuumavesi pesurilla lähti helposti puhtaaksi. Persdynolla ei kyllä tehoa tullut lisää putsauksilla.





            F15 M50D
            E36 328 turbo
            E34 535 turbo

            Comment

            • exhaust
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 97
              • Kuopio

              Onko moottorinohjelmoinnin yhteydessä mahdollisuus ottaa huippunopeuden rajoitin pois? Siis se 250km/h rajoitin.
              Oli nyt sitten hyötyä tai ei.
              F10 530d -12

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                On toki!
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1259
                  • Kainuu

                  Eroa noissa ohjelmissa on näköjään. Entinen ohjelma polkaistessa savutti(DPF tyhjenetty kait) ja auto haisi "vanhalle dieselille" mutta Tuikun ohjelmalla ei. Voimaa tuntuu nyt olevan pelottovan paljon ja ei tulisi mieleenkään kytkeä luiston estoa pois.
                  Ainoastaan huolettaa tuo jakolaatikon kesto..
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • jori
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1011
                    • Vantaa

                    Originally posted by makebm5 View Post
                    Eroa noissa ohjelmissa on näköjään. Entinen ohjelma polkaistessa savutti(DPF tyhjenetty kait) ja auto haisi "vanhalle dieselille" mutta Tuikun ohjelmalla ei. Voimaa tuntuu nyt olevan pelottovan paljon ja ei tulisi mieleenkään kytkeä luiston estoa pois.
                    Ainoastaan huolettaa tuo jakolaatikon kesto..
                    Ilmeisesti puhut M550d ohjelmoinnista?

                    Mitkä ovat nyt uudet lukemat ja paljon ajettu auto kyseessä?
                    Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                    Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1259
                      • Kainuu

                      Originally posted by jori View Post
                      Ilmeisesti puhut M550d ohjelmoinnista?

                      Mitkä ovat nyt uudet lukemat ja paljon ajettu auto kyseessä?
                      Kyllä M550d.
                      Mitattu ei mutta 500/950 +- jotain.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • jori
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 1011
                        • Vantaa

                        Originally posted by makebm5 View Post
                        Kyllä M550d.
                        Mitattu ei mutta 500/950 +- jotain.
                        Ok kiitos.
                        Aika rajulta kuulostaa...
                        Oma X5 samalla koneella nyt 436/790 Celtic ohjelma.
                        Aikaisemminkin olen ollut Celtic:iin tyytyväinen + paikka 15min ajomatkan päässä.
                        Ei eniten tehoa saavuteta tuolla mutta pitäisi hyvin paikat kestää ja ero kuitenkin suurempi persdynolla kuin papereissa.
                        Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                        Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1259
                          • Kainuu

                          Originally posted by jori View Post
                          Ok kiitos.
                          Aika rajulta kuulostaa...
                          Oma X5 samalla koneella nyt 436/790 Celtic ohjelma.
                          Aikaisemminkin olen ollut Celtic:iin tyytyväinen + paikka 15min ajomatkan päässä.
                          Ei eniten tehoa saavuteta tuolla mutta pitäisi hyvin paikat kestää ja ero kuitenkin suurempi persdynolla kuin papereissa.
                          Onhan ne toki melko lukemat keskikokoiseen perhautoon. Kestävyyteen kait vaikuttaa kuskikin ja miten ohjelma on tehty. Varmaan täälläkin pyörii joku jolla kokemusta enemmän asiasta.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • eetukuu
                            Newbiemmer
                            • Sep 2019
                            • 6
                            • Lahti

                            Originally posted by makebm5 View Post
                            Kyllä M550d.
                            Mitattu ei mutta 500/950 +- jotain.
                            Ei muutaku penkkiin vaan niin saadaan faktaa. Harvoissa autoissa on lähtökohtaisesti edes tehtaan ilmoittamia lukuja ja silloin jää 500hp haaveeksi.. niistä autoista mistä on vakiona löytynyt tehtaan ilmoittamat lukemat on muutamista saatu reilu 500hp

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1259
                              • Kainuu

                              Originally posted by eetukuu View Post
                              Ei muutaku penkkiin vaan niin saadaan faktaa. Harvoissa autoissa on lähtökohtaisesti edes tehtaan ilmoittamia lukuja ja silloin jää 500hp haaveeksi.. niistä autoista mistä on vakiona löytynyt tehtaan ilmoittamat lukemat on muutamista saatu reilu 500hp
                              On se tarkoitus kevään mittaan tarkistaa näin sovittiin. Toisaalta itselle ei niin väliä onko lukema 480 vai 510.
                              BMW i4 M50, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                              Comment

                              • >Jon1<
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1054
                                • Kuopio

                                Itsekkin ollut tuikun ohjelmaan tyytyväinen.. En ainakaan näin talviaikaan ole saanut näkyvää savua aikaiseksi. Eikä tyhjäkäynnillä häise yhtä järkyttävälle kun edellinen e61 aj:n ohjelmalla
                                ex:F11 535xd M-Sport
                                ex:e61 530D M-Sport
                                ex:e38 740i mafia
                                ex:e36 328
                                ex:e36 320
                                ex:e30 320->325

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎