Valaiskaas uutta e38 omistajaa, mitä tuossa mittariston alapuolella olevassa näytössä, toinen vasemmalta, oikein tahtoo sanoa aina ennenkuin auton käynnistää? Siinä näkyy joitain palkkeja ja niinkuin kello olisi siinä.
Tällä hetkellä näkyy kolme palkkia keskellä, keltaisia.
Valaiskaas uutta e38 omistajaa, mitä tuossa mittariston alapuolella olevassa näytössä, toinen vasemmalta, oikein tahtoo sanoa aina ennenkuin auton käynnistää? Siinä näkyy joitain palkkeja ja niinkuin kello olisi siinä.
Tällä hetkellä näkyy kolme palkkia keskellä, keltaisia.
Se kertoo huolloista. Ne palkit vähenevät pikku hiljaa ja lopulta sinne syttyy joko öljynvaihdosta tai inspectionista kertova valo. Se kello tietääkseni kuvastaa myös ajallista huoltotoimenpidettä, kuten jarrunesteiden vaihtoa. Jarrunesteethän tulisi vaihtaa kahden vuoden välein ajomäärästä riippumatta.
Tosiaankin valot eikät syty mittaristoon jos hitaastin kiihdyttää , yli 40km/h pääsee mutta jos kovemmilla kierroksilla niin napsahtaa valot tauluun.
Elikkä onko siitä nyt sitten sen pumpun vaihto edessä vai mitenkä tuota kannattaisi koittaa ilmata ensin jos vaikka sattuisi korjaantumaan ?
Ohjausyksikössä ei siis ole vikaa vaan tuossa itse pumpussa ?
Nyt ollaan tätäkin vikaa ihmetelty enemmän , elikkä siis inpalla kun yrittää aktivoida tuota pumppua päälle niin ei inahdustakaan tulee. Vielä varmuuden vuoksi koitin syöttää sille pumpulle suoraa 12volttia mutta ei äänen ääntäkään. Elikkä pumppu on varmastin selvä tapaus.
Mutta mittasin myös pumpulle tulevia jännitteitä , 11,8v tuli pumpun liittimiin , inpalla aktivoin pumpun päälle niin jännitteet tippuvat 0.2v.
Elikkä tarkoittaako tämä nyt sitten sitä että sieltä on myös ohjausyksikkökin mennyt ?
Lueskelin nimittäin täältä jostain että terve auto antaa 11.8v ja aktivoidessa -11,8v.
Onko kokemusta mm.jarrupalojen saatavuudesta 4-mäntäisiin, orkkis/tarvike?
Kuuluuko tähän "autobahn" pakettiin muuta?????
Itse hain Motonetista takapalat, mutta olivat niin paksulla kitkapinnalla, etteivät menneet paikalleen, vaikka oli satula kädessä. Siis ei saanut ujutettua edes paloja satulaan. Ottivat kyllä palat mukisematta takaisin. Marmoritiskin palat oli muistaakseni kohtuullisen kallit. Myyjä ihmetteli ääneen, ettei näitä paljon ole mennyt... olikohan hinta 128 Eur paloille.
Oma 7 on tolla mopon moottorilla, mutta on silti 4 -mäntäiset satulat edessä.
728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
taas volkkari
ex:
528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita
Voe kili, nyt ei INPA sa yhteyttä moottorinohjaukseen, eli DME:t sekä left että right tuottaa saman virheilmoituksen, ei löydetä etsittyä moottorinohjausta, sen jälkeen joku "object not found"...
EML löytyy hienosti ja siellä ei ole vikakoodeja.
Eli kun yritän löytää M73 bokseja niin INPA ilmoittaa että "etsittiin bokseja xx, nn, yy; löydettiin ; prosessi keskeytetään"
Kokeilin piruuttaan kasikoneen vastaavalla DME:llä, jolloin INPA ilmoitti että "etsittiin zz, hh, vv, löydettiin aa, prosessi keskeytetään"
Eli suomeksi: kun hain kasikoneen bokseja niin INPA ilmoitti että "löysin tällaisen", kun yritän hakua M73:lla, niin ylläripylläri, ei löydä INPA enää mitään.
Miten hemmetissä mä nyt saan ton INPAn löytämään nuo moottorinohjausboksit? Tarvitaanko joku script vai..? Vai voisiko syy olla että koneena on M73N, jota ei INPA valikoissa ole?
Voe kili, nyt ei INPA sa yhteyttä moottorinohjaukseen, eli DME:t sekä left että right tuottaa saman virheilmoituksen, ei löydetä etsittyä moottorinohjausta, sen jälkeen joku "object not found"...
EML löytyy hienosti ja siellä ei ole vikakoodeja.
Eli kun yritän löytää M73 bokseja niin INPA ilmoittaa että "etsittiin bokseja xx, nn, yy; löydettiin ; prosessi keskeytetään"
Kokeilin piruuttaan kasikoneen vastaavalla DME:llä, jolloin INPA ilmoitti että "etsittiin zz, hh, vv, löydettiin aa, prosessi keskeytetään"
Eli suomeksi: kun hain kasikoneen bokseja niin INPA ilmoitti että "löysin tällaisen", kun yritän hakua M73:lla, niin ylläripylläri, ei löydä INPA enää mitään.
Miten hemmetissä mä nyt saan ton INPAn löytämään nuo moottorinohjausboksit? Tarvitaanko joku script vai..? Vai voisiko syy olla että koneena on M73N, jota ei INPA valikoissa ole?
Hyvin paljon mahdollista että ei löydä jos moottorinohjaus on eri.
Dodii,puhallin lakkasi toimimasta juuri sopivasti,kun lupailee helteitä.Auto siis seiso juhannuksen ajan mökin pihassa ja mökille tullessa puhalteli vielä kivasti kylmää.Sitten sunnuntaina lähtiessä ei tapahtunut yhtään mitään.Vaikka laittaa puhaltimen täysille niin ei puhalla ollenkaan.Tyypilliset inahdukset sieltä kyllä kuuluu,kun säätelee voimakkuutta.
Auto on 08/94 mallia oleva 740iA.Vikakoodien luku oli muistaakseni vähän hankalaa,juuri tästä vuosimallista.Mistä siis kannattais lähteä vikaa tutkimaan?
Dodii,puhallin lakkasi toimimasta juuri sopivasti,kun lupailee helteitä.Auto siis seiso juhannuksen ajan mökin pihassa ja mökille tullessa puhalteli vielä kivasti kylmää.Sitten sunnuntaina lähtiessä ei tapahtunut yhtään mitään.Vaikka laittaa puhaltimen täysille niin ei puhalla ollenkaan.Tyypilliset inahdukset sieltä kyllä kuuluu,kun säätelee voimakkuutta.
Auto on 08/94 mallia oleva 740iA.Vikakoodien luku oli muistaakseni vähän hankalaa,juuri tästä vuosimallista.Mistä siis kannattais lähteä vikaa tutkimaan?
Kojelauta pois ja uusi puhaltimen moottori tai vastus.
Finaly did this job. My blower strarted to go this past summer. It would only work when I was turning to the right or when I hit a bump. Then it stopped working all together. It's nice to have a blower when it's 19 degrees F outside. I would get some heat, but only if I was moving at 50 mph or more
Voe kili, nyt ei INPA sa yhteyttä moottorinohjaukseen, eli DME:t sekä left että right tuottaa saman virheilmoituksen, ei löydetä etsittyä moottorinohjausta, sen jälkeen joku "object not found"...
EML löytyy hienosti ja siellä ei ole vikakoodeja.
Eli kun yritän löytää M73 bokseja niin INPA ilmoittaa että "etsittiin bokseja xx, nn, yy; löydettiin ; prosessi keskeytetään"
Kokeilin piruuttaan kasikoneen vastaavalla DME:llä, jolloin INPA ilmoitti että "etsittiin zz, hh, vv, löydettiin aa, prosessi keskeytetään"
Eli suomeksi: kun hain kasikoneen bokseja niin INPA ilmoitti että "löysin tällaisen", kun yritän hakua M73:lla, niin ylläripylläri, ei löydä INPA enää mitään.
Miten hemmetissä mä nyt saan ton INPAn löytämään nuo moottorinohjausboksit? Tarvitaanko joku script vai..? Vai voisiko syy olla että koneena on M73N, jota ei INPA valikoissa ole?
Toinen inpan versio vois auttaa tahi katsot Tool32:lla löytyskö moottorinohjaukselle joku scripti, joka vastais, mutta mikä ei ole inpan valikossa. (näin joutuu menettelemään vanhimpien M60 koneiden kanssakin)
Dodii,puhallin lakkasi toimimasta juuri sopivasti,kun lupailee helteitä.Auto siis seiso juhannuksen ajan mökin pihassa ja mökille tullessa puhalteli vielä kivasti kylmää.Sitten sunnuntaina lähtiessä ei tapahtunut yhtään mitään.Vaikka laittaa puhaltimen täysille niin ei puhalla ollenkaan.Tyypilliset inahdukset sieltä kyllä kuuluu,kun säätelee voimakkuutta.
Auto on 08/94 mallia oleva 740iA.Vikakoodien luku oli muistaakseni vähän hankalaa,juuri tästä vuosimallista.Mistä siis kannattais lähteä vikaa tutkimaan?
onko puhallin vikissyt missään vaiheessa? itselläni oli ihan samanlainen ongelma ja ensioireena oli satunnainen vikinä puhaltimesta.. kojelaudan purin ja totesin että puhallin on todella raskas pyörittää käsin mutta suoraan akusta virtaa antamalla pyöri kuitenkin.. moottori alkoi pyörimään jälleen kevyesti pienellä rasvaamisella ja sen jälkeen on pyörinyt moitteetta ja ilman vikinöitä.
autossa on siis jonkinlainen moottorisuoja puhallinmoottorille -> liikaa virtaa = puhallin ei pyöri
E: kojelaudan purkaminen ei ole paha rasti ollenkaan.. itellä meni koko hommaan ~5h ruokataukojen ja tupakkitaukojen kans... purku - moottorin rasvaus - takas nippuun
Onko jollain kokemuksia tuosta kojelaudan alla sijaitsevasta kaiuttimesta, josta tulee mm. peruutusääni ja huomioäänet noin yleensä.
Omassa autossa tuo kyseinen "kovaääninen" antautu viime talvena ja olishan tuo mukava, kun toimisi..
Eli meneekö isoksi projektiksi?
Toinen juttu.. jos jollain olisi ylimääräisenä (tai haluaa irroittaa omansa) apukuskin puolen takapenkin lukuvalo, niin olisi mahtavaa, jos sellaisen voisi esimerkiksi BP2011 tuoda mukanaan, niin saataisiin rikkinäisen tilalle uusi..
Eli se kolmion mallinen harmaan värinen valo, siellä nurkassa.
Eihän tuo ihan mahottomalta operaatiolta vaikuttaisi.Pitäisi vaan ensiksi olla varma,että se on tuo moottori/vastus joka on rikki.
Klimaanlagen eli ilmastoinnin sulakkeet 3kpl tarkistin ja näytti olevan ehjät.
Vissiin yritettävä sillä INPA:lla kattoa,jos se sais jonkinlaisen yhteyden toho värkkiin.
peto 2: Puhaltimesta kuului juurikin vikinää.Aluksi satunnaisesti,myöhemmin vikinä tuntui jatkuvan suoraan auton käynnistyttyä.Eli vaikuttaisi aikalailla samalta vialta kuin itselläsi.Kaippa se on vaa ruettava kojelaudan purkuun...
Vissiin yritettävä sillä INPA:lla kattoa,jos se sais jonkinlaisen yhteyden toho värkkiin.
Muistaakseni ei päästyn INPA:lla kiinni kun moottorinohjaukseen jos en väärin muista. :think :think
Jotain kuitenkin viriteillä noihin vanhempiin niin katsotaan jos saadaan toimimaan niin katellaan sitten.
Toinen inpan versio vois auttaa tahi katsot Tool32:lla löytyskö moottorinohjaukselle joku scripti, joka vastais, mutta mikä ei ole inpan valikossa. (näin joutuu menettelemään vanhimpien M60 koneiden kanssakin)
Jees, scripti on kateissa eli sitä pitää alkaa metsästämään. Ennen kuin tuota Tool32:sta pääsee käyttämään niin täytyy opetella ymmärtämään sitä. Ei ole nimittäin yhtään hanskassa se.
Helpointahan olisi jos jossain olisi scripti-kirjasto niin lataisi vaan ne ja tallentaisi omaan hakemistoon.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment