Originally posted by McBeast
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Ramzez; 11-07-2011, 22:13.
-
-
Originally posted by Ramzez View PostTuo vikavalo syttyy aika herkästi. Pienikin paineenlasku järjestelmässä ja tuota pillittää. Oikeastaan vain todella pienet vuodot eivät aiheuta sanomista, kuten esim. minun seiskassani tällä hetkellä, jossa nestettä tarvitsee lisätä pari desiä n. kerran kuussa. Tämäkin johtuu hieman huonokuntoisesta jäähdyttimestä, mutta kun nyt toistaiseksi vielä toimii hyvin, niin en ole jaksanut vaihtaa. Mutta käytännössä jos vikavalo syttyy, niin on aika todennäköistä, että siellä on jossakin vuoto. Yleensä nuo pienet vuodot johtuvat hiushalkeamista jäähdyttimessä. Vaikka nestepinta ei silmin nähtävästi putoaisikaan, niin silti vuoto kyllä herkästi aiheuttaa vikavaloja. Uusi anturi on muistaakseni n. 30€, että voit toki kokeilla vaihtamalla sen, mutta käy nyt ensiksi hyvin tarkkaan läpi jäähdytin, paisari, letkut, vesipumpun ympäristö ja termari, ettei siellä ole sellaisia valkoisia roiskeita, jotka ovat merkki kuivuneesta jäähdytinnesteestä.
Vesipumppu ja termari vaihdeltu viime kesänä Original Teileen merkkiliikkeessä. :think
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostLukkopesä pystyasennossa. Täytyy lueskella tuolta linkin takaa tietoa.
E: 1. Forced the latch to close with a screwdriver
2. Used the key to unlock the trunk to the soft open position only. At this point I heard the soft open mechanism trip.
3. Used the key to mechanically open the latch.
Mulle ei aukea, miten ruuvarilla pitäisi saada toi lukko kiinni? Olenko tyhmä?
Painoin avaimella luukun puolelta lukon kielen kiinni-asentoon ja laskee luukun alas. Siten kuului inahdus ja avaimella luukusta kieli auki. Nyt toimii!!!!
Olisipä kaikki yhtä helposti korjattavissa.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostTietääkö joku mikä funktio tuolla ohuella Contour penkin sähköliittimen nro 12-pinnillä on? Omasta penkistä se puuttuu, vanhoissa Conforteissa se on, penkissä leimat 03/1999.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostTähän kiperään kysymykseen kaipaisin edelleen valaistusta. Mistä tietoa voisi etsiä ellei kenelläkään sitä ole?
Wiring Diagram System aka WDS. Tämä löytyy webistä aika monesta paikasta, esim bimmerfestiltä ja spaghetticoderilta. vaatii muutaman pluginin toimiakseen oikein. Tässä esimerkkisivu
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostOnhan noita tutkittu, mutta todella nihkeästi löytyy vuotoa.
Vesipumppu ja termari vaihdeltu viime kesänä Original Teileen merkkiliikkeessä. :think
Anturiko siellä on vikaantunut tosissaan?
Ja tuo vikavalon syttyminen, kun ei ole mitenkään tekemisissä kovaa kaarteeseen ajamisen tai muuten jarrutuksen tms kanssa.
Comment
-
-
mikäs on kun 1994 e38 740 ia sammuilee, eli teki sillee että ekaksi starttasi ja sammui, sitten toimi ok, ajoin n. 5km ja lähdin kiihdyttämään maantielle, rupesi nykimään reilusti. toimi tasakaasulla ok, seuraavaksi tultiin liikenne ympyrään ja siinä sammui eikä enää millään käyntiin, pyöritti ok mutta ei tullut kipinää eikä bensaa. hinattii pihaan n. 5 km ja pihassa käynnistyi! käytin, ajoin koelenkin, ei mitään, sitten oltiin lähössä kauppaan, sammui pihatielle... sitten tehnyt sitä että tyhjäkäynniltä sammuu mutta lähtee sitten kuitenkin avaimesta heti käyntiin.. mikä mahtais olla? kampuran tunnistin? nokka tunnistin? voiko ne tehdä tuollaista satunnaista vikaa? entä tyhjäkäyntiventtiili? apuja kaivattaisiin pikaiseen, kesälomareissulla ollaan1966 Dodge Monaco
1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"
EX:1994 BMW 750 IA e38
EX:1994 BMW 740 IA e38
Comment
-
-
Originally posted by _charger- View Postmikäs on kun 1994 e38 740 ia sammuilee, eli teki sillee että ekaksi starttasi ja sammui, sitten toimi ok, ajoin n. 5km ja lähdin kiihdyttämään maantielle, rupesi nykimään reilusti. toimi tasakaasulla ok, seuraavaksi tultiin liikenne ympyrään ja siinä sammui eikä enää millään käyntiin, pyöritti ok mutta ei tullut kipinää eikä bensaa. hinattii pihaan n. 5 km ja pihassa käynnistyi! käytin, ajoin koelenkin, ei mitään, sitten oltiin lähössä kauppaan, sammui pihatielle... sitten tehnyt sitä että tyhjäkäynniltä sammuu mutta lähtee sitten kuitenkin avaimesta heti käyntiin.. mikä mahtais olla? kampuran tunnistin? nokka tunnistin? voiko ne tehdä tuollaista satunnaista vikaa? entä tyhjäkäyntiventtiili? apuja kaivattaisiin pikaiseen, kesälomareissulla ollaan
Comment
-
-
ok, imuvuotoa pukkaa, eli todella kova humina kuuluu pellin alta (kuin iso pölynimuri). ääni ei tosin kuulu niin kovana kun auto on kylmä, mutta kuumana/kuumalla kelillä sen todellakin huomaa. Samalla muuttuu laiskanoloiseksi. Tyhjäkäynti täristää lievästi. jos ottaa ilmastoinnin pois päältä niin tyhjäkäynti putoaa sinne 500rpm tasolle eikä enää täristä. Ilmastoinnissa ei ole vikaa, juuri huollettu ja järjestelmä tarkistettu täysin ammattilaisen toimesta.
Vikakoodiksi tulee 27, joka meinaa että seos huono, ja vikakoodi tulee useinmiten tyhjäkäyntikierroksille. vikakoodi voi tulla kummalle tahansa lohkolle erikseen tai yhtäaikaa. Tämä viittaisi johonkin ongelmaan joka on osassa joka vaikuttaa molempiin lohkoihin.
Mä olen yrittänyt etsiä vuotoa imusarjojen päistä jos separaattoreiden kumit olisi rikki, purkamatta sitä on kuitenkin vaikea todeta. Siellä ei kuitenkaan tunnu imua. Ja koska vikakoodi on molemmissa lohkoissa niin olisiko niin huono tuuri että molemmat on hajonneet...:think
(osakokonaisuus 1 ja osa 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts...=11&fg=15&hl=7 )
Myöskään koneen päällä olevista letkuista/venttiileistä en saanut vuotoa paikallistettua. Voisiko kuitenkin siellä joko painesäiliön tai takaiskuventtiilin sisäinen ongelma aiheuttaa oireet (osat 2 ja 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=11&fg=45 )? Tämä vaikuttaisi sitten myös molempiin lohkoihin.
Seuraava epäilys on sitten pakopuolen ilmapumppu (vai mikä helvetti se nyt on suomenkieliseltä nimeltään, osa 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=50 ), mutta kuinka sen voi testata? Tämä tosin ei taida olla ekana epäiltyjen listalla koska tuon pitäisi syöttää lähinnä kylmänä tuota ilmaa, ei enää koneen lämpenemisen jälkeen?
Vikana listassa on venttilit joiden kautta ko pumppu syöttää ilmaa (kuvassa osat 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...96&hg=11&fg=50 ), mutta taas kerran: molempien pitäisi olla sitten paskana.
Onko kokemuksia mikä noista aiheuttaa hooverin äänen ja vaikuttaa randomina molempiin lohkoihin ja onko vielä joku paikka mistä kannattaisi etsiä?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
On tää e38 ihan uus juttu mulle.
Onko jotain tyyppivikoja tai ominaisuuksia radioon liittyen?
Aamulla töihin ajellessa toimi hienosti. Töistä kotiin palatessa ei enää päästänyt pihaustakaan.
Kun painaa sitä ääninappia, kuuluu kaijuttimista vaimea naks, ihan kuin yrittäisi kytkeä vahvistinta päälle ja kasettidekki pitää lyhyen surahduksen. Ikään kuin yrittäisi lähteä päälle mutta ei sitten kuitenkaan lähde.
Kaikki sulakkeet tarkistin pellinalta ja takaluukusta. Takaluukussa vasemmalla oleva vahvistinboksi ja piuhat näyttää olevan ihan ok. Otin jopa kaikki näkyvät liittimet irti ja laitoin takas. Ei vaikutusta.
Mitään vinkkejä ilman vikakoodilukulaitetta.
On se saatana vaan kohta tilattava joku lukulaite...
E: Selvennetään sen verran että ajotietokone kuitenkin toimii ja kaikki muut toiminnot toimii saman näytön kautta. Takaluukussa ei ole cd-boksia mutta tässä yksilössä on joku pieni "hifi"-paketti. APUJA???Last edited by |foder|; 15-07-2011, 17:47.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Anyone?
Originally posted by BeamR View Postok, imuvuotoa pukkaa, eli todella kova humina kuuluu pellin alta (kuin iso pölynimuri). ääni ei tosin kuulu niin kovana kun auto on kylmä, mutta kuumana/kuumalla kelillä sen todellakin huomaa. Samalla muuttuu laiskanoloiseksi. Tyhjäkäynti täristää lievästi. jos ottaa ilmastoinnin pois päältä niin tyhjäkäynti putoaa sinne 500rpm tasolle eikä enää täristä. Ilmastoinnissa ei ole vikaa, juuri huollettu ja järjestelmä tarkistettu täysin ammattilaisen toimesta.
Vikakoodiksi tulee 27, joka meinaa että seos huono, ja vikakoodi tulee useinmiten tyhjäkäyntikierroksille. vikakoodi voi tulla kummalle tahansa lohkolle erikseen tai yhtäaikaa. Tämä viittaisi johonkin ongelmaan joka on osassa joka vaikuttaa molempiin lohkoihin.
Mä olen yrittänyt etsiä vuotoa imusarjojen päistä jos separaattoreiden kumit olisi rikki, purkamatta sitä on kuitenkin vaikea todeta. Siellä ei kuitenkaan tunnu imua. Ja koska vikakoodi on molemmissa lohkoissa niin olisiko niin huono tuuri että molemmat on hajonneet...:think
(osakokonaisuus 1 ja osa 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts...=11&fg=15&hl=7 )
Myöskään koneen päällä olevista letkuista/venttiileistä en saanut vuotoa paikallistettua. Voisiko kuitenkin siellä joko painesäiliön tai takaiskuventtiilin sisäinen ongelma aiheuttaa oireet (osat 2 ja 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=11&fg=45 )? Tämä vaikuttaisi sitten myös molempiin lohkoihin.
Seuraava epäilys on sitten pakopuolen ilmapumppu (vai mikä helvetti se nyt on suomenkieliseltä nimeltään, osa 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=50 ), mutta kuinka sen voi testata? Tämä tosin ei taida olla ekana epäiltyjen listalla koska tuon pitäisi syöttää lähinnä kylmänä tuota ilmaa, ei enää koneen lämpenemisen jälkeen?
Vikana listassa on venttilit joiden kautta ko pumppu syöttää ilmaa (kuvassa osat 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...96&hg=11&fg=50 ), mutta taas kerran: molempien pitäisi olla sitten paskana.
Onko kokemuksia mikä noista aiheuttaa hooverin äänen ja vaikuttaa randomina molempiin lohkoihin ja onko vielä joku paikka mistä kannattaisi etsiä?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Eihän tuo humina sulla nyt kuulu niistä ilmanottoläpistä josta ottaa puhallin imee ilman sisälle? Kun konepelti on auki niin ne läpät on kiinni eikä puhallin saa ilmaa ja ääni on kuin pölynimurissa.Jos kuuluu niin sammuta puhallin tai kiilaa ne läpät auki. Itellä aikoinaan 740 oli kans ilmavuotoa ja kylmänä toimi ok mutta kun lämpesi niin kerralla tyhjäkäynti muuttu todella epätasaiseksi. Koko auto heilui ja rytkysi ja tuntui että sammuu. Ja olihan se aavistuksen laiskempikin. Vaikka siinä imuvuoto oli niinkin paha niin ei sitä korvalla mitenkään kuullut konehuoneessa. Paikallistin ruikkimalla brake cleaneria noihin imusarjan päihin ja heti huomas kun tyhjäkäynti pomppas. Jos tuo humina nyt oikeasti johtuu imuvuodosta eikä noista ilmanottoläpistä niin luulis olevan suht helppo paikallistaa kun on siinä tapauksessa vielä todella kova vuoto.
MB c270 cdi
MB c180
MB 190 2.0 -88
E38 730d -99
MB Vito 112 Cdi
MB S400Cdi L -00
E38 740iA -94
Vikakoodien ihmettelyä Kuhmon seudulla. 044-5517444
Comment
-
Comment