Ei yleensä tule harrastettua mitään patenttiratkaisuja auton korjaamisessa, mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Sainpas lopulta seiskan munuaiset korjattua onnistuneesti, siististi ja tarvittaessa ne pystyy vielä purkamaankin, joten mistään sikaflex korjauksesta ei ole kyse. Nuo alkuperäiset munuaiset kun ainakin omaa silmääni miellyttävät ja kun eivät noita kiinnikkeitä lukuunottamatta olleet huonossa kunnossa, niin päätin ne korjata jollakin tapaa.
Idea tuli itseasiassa kaverilta. Elikkäs hain tallin nurkista pätkän 1/2 tuumaista puutarhaletkua, josta leikkasin sen verran pitkän palan, että se kiersi yhden koko munuaisen ympäri. Sitten tämän letkun niittasin kiinni muutamilla nippusiteillä siihen munuaiseen siten, että se painaa sitä konepeltiä vasten, vähän samaan tapaan kuin ne kiinnikkeetkin. Nyt on tukevasti kiinni, eikä kolise, tee jälkiä, ruostu, haurastu, katkea tai edes näy, koska letku on täysin piilossa munuaisen ympärillä, josta sen näkee vain, jos erikseen katsoo munuaisten taakse konepellin ollessa auki. Sama ratkaisu sitten myös toiseen munuaiseen.

Idea tuli itseasiassa kaverilta. Elikkäs hain tallin nurkista pätkän 1/2 tuumaista puutarhaletkua, josta leikkasin sen verran pitkän palan, että se kiersi yhden koko munuaisen ympäri. Sitten tämän letkun niittasin kiinni muutamilla nippusiteillä siihen munuaiseen siten, että se painaa sitä konepeltiä vasten, vähän samaan tapaan kuin ne kiinnikkeetkin. Nyt on tukevasti kiinni, eikä kolise, tee jälkiä, ruostu, haurastu, katkea tai edes näy, koska letku on täysin piilossa munuaisen ympärillä, josta sen näkee vain, jos erikseen katsoo munuaisten taakse konepellin ollessa auki. Sama ratkaisu sitten myös toiseen munuaiseen.
Comment