Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anza(kla)
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 970
    • kokkola

    elikkäs nyt tuli tilattua uusi puhaltimen ohjausyksikkö koska vanha oli otettu ilmeisesti liian uudesta autosta,no anyway.

    eli uudessa paneelissa on nyt sellainen vika että vihreät ledit esim. auto napissa sekä nuoli ylös napissa ei pala ne vihreät ledit ollenkaan. eikä tosin pala edes siinä hiutale napissa.

    satunnaisesti ledit käyvät ja sitten sammuvat.

    kaikki pelaa kuitenkin ihan normaalisti eli siis kylmää puhaltaa ja kompurat lähtee pyöriin jne... mut oishan se mukava ku ne vihreet ledit palais,eli tuo osa on käsitykseni mukaan -97 vuotisesta 750i purkuautosta joten täytyykö se nyt koodata tuohon minun 740i.? kertokaas viisaammat.

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by Morkai View Post
      Toinen inpan versio vois auttaa tahi katsot Tool32:lla löytyskö moottorinohjaukselle joku scripti, joka vastais, mutta mikä ei ole inpan valikossa. (näin joutuu menettelemään vanhimpien M60 koneiden kanssakin)
      Jees, homma ratkes eli tuo INPA oli 5.0.0 ja versio 5.02 näyttää kaiken. Eli softan päivityksellä peli ratkesi ja koodit tulee ulos.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • pjkorkko
        Newbiemmer
        • Jun 2011
        • 10
        • Tornio

        Lukkosarjan vaihto

        Tuli tuossa hommattua tuommoinen E38 750ia vm.1996 ja siinä ei tullut kuin kaksi avainta mukana. Toinen avain jossa on kaukosäätönapit käy vain virtalukkoon ja toisella jossa ei kaukosäätöä ole toimii ovi ja peräkontti. Eli minkälainen homma on nuitten kaikkien lukkojen vaihto samalleavaimelle? Pystyykö jostakin purkuautosta vaihtamaan päikseen kaikki lukot? Jos pystyy niin miten se ohjelmointi keskuslukoille tapahtuu? Ja jos ei pysty niin onkohan tietoa että minkähintainen paketti on tuollainen lukot+avaimet?

        Comment

        • Sie7ben
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 68
          • Itä-Helsinki

          Ilmastointi onkelmaa

          Onko kellään tietoa tai kokemusta sellaisesta ongelmasta, kun laittaa stoinnin päälle alkaa puhaltamaan kylmää mutta n30sek-1min alkaa puhaltamaan erittäin kuumaa ilmaa. Jos saman käynnistyksen aikana yrittää käynnistää uudestaan alkaa puhaltamaan vain kuumaa. Kun sammuttaa stoinnin alkaa tulemaan viileähköä kun säätörulla sinisellä. Laite täytetty viime syksynä ja talven seissyt tallissa. Ihme kyllä kun ajeltiin johanneksen vietosta kotiinpäin stointi toimi yhtäjaksoisesti 1,5tuntia/100km. Nyt kun yrittää täällä paikallisajoilla käyttää niin se sammuu melkein heti kun on alkanut puhaltaa kylmää.
          Nyt: 740iA -99
          ex:740iA -94 E38
          ex: 730i -90 E32
          ex: 728i -83 E23

          sigpic

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Originally posted by Sie7ben View Post
            Onko kellään tietoa tai kokemusta sellaisesta ongelmasta, kun laittaa stoinnin päälle alkaa puhaltamaan kylmää mutta n30sek-1min alkaa puhaltamaan erittäin kuumaa ilmaa. Jos saman käynnistyksen aikana yrittää käynnistää uudestaan alkaa puhaltamaan vain kuumaa. Kun sammuttaa stoinnin alkaa tulemaan viileähköä kun säätörulla sinisellä. Laite täytetty viime syksynä ja talven seissyt tallissa. Ihme kyllä kun ajeltiin johanneksen vietosta kotiinpäin stointi toimi yhtäjaksoisesti 1,5tuntia/100km. Nyt kun yrittää täällä paikallisajoilla käyttää niin se sammuu melkein heti kun on alkanut puhaltaa kylmää.
            Jotenkin tulis vesiventtiili mieleen jos kerran ei tottele säätimien komentoja (eli säätimet näyttää 16 astetta mutta silti pukkaa kuumaa). Ei paha rasti vaihtaa, siellä se on konepellin alla vasemman iskaritolpan luona.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Sie7ben
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 68
              • Itä-Helsinki

              Originally posted by BeamR View Post
              Jotenkin tulis vesiventtiili mieleen jos kerran ei tottele säätimien komentoja (eli säätimet näyttää 16 astetta mutta silti pukkaa kuumaa). Ei paha rasti vaihtaa, siellä se on konepellin alla vasemman iskaritolpan luona.
              Sin/pun rullasta säätämällä kyllä tulee viileätä ja lämmintä mutta ilmastointi ei jaksa pysyä päällä kuin max minuutin. Oiskohan ne lauhduttimen vastukset syypäänä. Tosiaan matkavauhdissa tuli noin tunnin putkeen kylmää ilmaa mutta kaupunkipyörittelyssä lakkaa kylmän tulo melkein samantien. Lauhduttajan flekti ottaa muutamat innostumiset ja sitten lopettaa.
              Nyt: 740iA -99
              ex:740iA -94 E38
              ex: 730i -90 E32
              ex: 728i -83 E23

              sigpic

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Sie7ben View Post
                Sin/pun rullasta säätämällä kyllä tulee viileätä ja lämmintä mutta ilmastointi ei jaksa pysyä päällä kuin max minuutin. Oiskohan ne lauhduttimen vastukset syypäänä. Tosiaan matkavauhdissa tuli noin tunnin putkeen kylmää ilmaa mutta kaupunkipyörittelyssä lakkaa kylmän tulo melkein samantien. Lauhduttajan flekti ottaa muutamat innostumiset ja sitten lopettaa.
                voisko olla liikaa kylmäainetta? jos ylipainesuoja sammuttaa kompuran niin kestää todella kauan ennenkuin lähtee uusiksi käyntiin.. näin tekee ainakin flektivikainen, jos parkissa käyttää ilmastointia ja luulis että liika kylmäaine tekee saman :think
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  No niin, INPA maksoi justiinsa itsensä takaisin, eli vikakoodi tuli nokka-akselin nopeustunnistimelta ja vaihtamalla sen tuli takaisin tehot ja loppui askin välillä irrationaalinen käytös. Käsittämätöntä mihin kaikkeen yks perhanan anturi voi vaikuttaa... itsensä siis toi INPA maksoi takaisin kun huoltoliike halus +100€ tosta vaihtotyöstä.
                  Toki, on mun kädet ahtaammassakin paikassa varmaan joskus olleet, en vain muista just nyt että missä ja milloin, on jokseenkin v-mäinen vaihdettava toi anturi.

                  However, miten INPAlla pääsee lukemaan pa-suuttimien aukioloadaptaatioita? Tulee satunnaista herjaa molemmilta lohkoilta seossuhteista, ja pienen vikakoodigooglettelun jälkeen selvisi, että pitäisi ratkaista että vetääkö kone miinukselle vai plussalle aukioloaikaa (eli haetaanko ilmavuotoa/uutta MAFfia vai pa-paineensäädintä). Haaste on siinä, että mun moottorinohjausscriptit on saksaksi enkä siis uskalla lähteä arvalla painelemaan valikoissa nappeja...
                  vai pitäiskö se lukea livedatana ja mites se onnistuu?
                  Mun villi veikkaus on tuonne polttoaineensyöttöön koska toi vikakoodi on satunnainen ja se voi tulla kumpaan DME:hen tahansa tai vaan toiseen.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • seiskamies
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 3
                    • Finland

                    E38 vm-96, Kattoluukun sisäpuolen vaihto

                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Jos ei löydy, niin perustetaan nyt. E38 kysymyksille ja vastauksille:
                    Tietäisikö kukaan bemaristi henkilöä, joka osaisi vaihtaa bmw 740 sisäpuolen kattoluukun särkemättä ja turmelematta verhoilua? Suomesta ja mieluiten Iisalmen lähellä olevista kaupungeista tai toki muistakin kaupungeista käy. Kangas on revennyt eikä kattoluukkua voi käyttää. Vastaukset mieluiten yksityisviestillä.
                    Jos löytyisi tällainen henkilö, olisin kiitollinen.

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7087
                      • Forssa

                      Vaihdoin alle e38 740iA -94.
                      Ongelma seuraava. Edellisellä omistajalla akku pääsi tyhjäksi ja aukasi takaluukun avaimella, jonka jälkeen ei ole softclose toiminto toiminut enää. Joutuu nyt avaamaan avaimella ja sulkiessa saa painaa aika lujaa että menee kiinni. Ajamaan lähdettäessä mittaristoon hypää BOOTLID OPEN teksti, vaikka takaluukku olisikin kiinni. Avaimen takakontin avaamiseen nappi ei tuota haluttua lopputulosta, eikä kuskin jalkotilassa oleva avausnappi ei tee mitään. Mielestäni takakonttii luulee siis olevansa koko ajan auki, eikä tajua että pitäisi mennä kiinni.
                      Ongelmaan ratakaisua?

                      Söörtsiä yritin mutta ei mun hakusanoilla tuloksia.

                      Täytyy vielä söörtsätä jotian tietoja sähköisiin penkkeihin. Apukuskin penkki ei liiku edes-takas ja se selkänojan yläosa liikkui taakse mutta ei enää ylös. Tähänkin voipi heittää jotain kikkoja...

                      Kiitos jos joku osaa auttaa.
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Vaihdoin alle e38 740iA -94.
                        Ongelma seuraava. Edellisellä omistajalla akku pääsi tyhjäksi ja aukasi takaluukun avaimella, jonka jälkeen ei ole softclose toiminto toiminut enää. Joutuu nyt avaamaan avaimella ja sulkiessa saa painaa aika lujaa että menee kiinni. Ajamaan lähdettäessä mittaristoon hypää BOOTLID OPEN teksti, vaikka takaluukku olisikin kiinni. Avaimen takakontin avaamiseen nappi ei tuota haluttua lopputulosta, eikä kuskin jalkotilassa oleva avausnappi ei tee mitään. Mielestäni takakonttii luulee siis olevansa koko ajan auki, eikä tajua että pitäisi mennä kiinni.
                        Ongelmaan ratakaisua?

                        Söörtsiä yritin mutta ei mun hakusanoilla tuloksia.

                        Täytyy vielä söörtsätä jotian tietoja sähköisiin penkkeihin. Apukuskin penkki ei liiku edes-takas ja se selkänojan yläosa liikkui taakse mutta ei enää ylös. Tähänkin voipi heittää jotain kikkoja...

                        Kiitos jos joku osaa auttaa.
                        Ihan hatusta: vikakoodien luku ja nollaus saattais jeesata. Esim mun versiossa jos avaimen paritus tehdään väärin, niin autoon jää vikakoodi avaimen parituksesta ja sen jälkeen ei enää paritus onnistu ellei ko vikakoodia poisteta = lulkot toimii vain avaimesta.
                        ja joka tapauksessa vikakoodit vois auttaa eteenpäin. Jotenkin tulee mieleen että siellä ei joku tunnistu nyt oikein (eli auto ei tajua luukun olevan kiinni / sitä yritetään laittaa kiinni). Itse softclose mekaniikka ei ole avaruustiedettä ja sitä ohjataan sähköisesti.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7087
                          • Forssa

                          Ookei. Täällä forssasa ei taida kenelläkään olla lukulaitteita joten täytyy lähteä käymään hlinnassa.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by |foder| View Post
                            Ookei. Täällä forssasa ei taida kenelläkään olla lukulaitteita joten täytyy lähteä käymään hlinnassa.
                            Nopee googletus; missä asennossa sulla on se lukkopesä? Siinä voi ilmeisesti olla asetus että jos lukko on "takalukossa" tjsp eli vaakatasossa niin se ei aukea normaalisti.

                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7087
                              • Forssa

                              Originally posted by BeamR View Post
                              Nopee googletus; missä asennossa sulla on se lukkopesä? Siinä voi ilmeisesti olla asetus että jos lukko on "takalukossa" tjsp eli vaakatasossa niin se ei aukea normaalisti.

                              http://forum.roadfly.com/threads/114...rking-...-HELP
                              Lukkopesä pystyasennossa. Täytyy lueskella tuolta linkin takaa tietoa.

                              E: 1. Forced the latch to close with a screwdriver
                              2. Used the key to unlock the trunk to the soft open position only. At this point I heard the soft open mechanism trip.
                              3. Used the key to mechanically open the latch.

                              Mulle ei aukea, miten ruuvarilla pitäisi saada toi lukko kiinni? Olenko tyhmä?
                              Last edited by |foder|; 11-07-2011, 11:16.
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Moro.

                                Kiusaa Check Coolant level ilmo.

                                Minkä verran nestettä pitää hävitä, että tämä ilmoitus hyppää check controlliin?

                                Rupeaa tuntumaan siltä, että kyseessä olisi jonkin asteen anturivika, koska nestettä ei tunnu varsinaisesti kuluvan järjestelmästä, ja vikavalokin syttyy monesti ihan normaalisti ajaessa, ilman töyssyjä tai nopeita jarrutuksia.

                                Toivottavasti olisi kohtalotovereita ja saisi nopeasti tähän jonkinlaisen vastauksen, niin tietää mistä aloittaa ehjien osien vaihtamisen.
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎